Kuidas turundada väikese eelarvega?

Eelarve piiratud aga tuntust sooviksid siiski kasvatada? Ära heida meelt, leidub mitmeid väga soodsaid (või lausa tasuta) mooduseid kuidas oma sõnum potentsiaalsete klientideni viia.

1.     Usu endasse

Kõige alus on eneseusk. Kliendid tunnetavad selle ära, kui su jutt ei ole veenev ja kõhkled oma väljaöeldus. Alusta sellest, et kasvatad endas enesekindlust. Siinkohal mõned mõtted the balance’ilt.

2.     Avalda väärtuslikku sisu

See on vast kõige elementaarsem punkt. Parim, kui koostad sisu ise (või mõni töökaaslane), siis on kuluks vaid sinu (töökaaslase) aeg. Kuidas saada paremaks kirjutajaks? Copyblogger jagab mõningaid nippe. Inimestele lähevad hästi peale kõik võimalikud „topp“ listid, nõuanded ja nipid oma erialalt jne. Nõuandeid sisu loomiseks saab ka ühest varasemast postitusest siit.
Erinevaid mõtteid, mida postitada, on sadu. 

Olen kokku kogunud ideid pildipostitusteks ja mõtteid tekstipostitusteks

3.     Koosta õpetlikke videoid ja artikleid

Videod on väga väärtuslikud. Kui ise end selles teemas kodus ei tunne, tasuks mõelda tegija palkamisele. Ja miks mitte uurida filmiõppe tudengeid. Wistia õpetab hea video tegemist tavalise iPhonega. Mari Smith jagab häid nõuandeid, kuidas teha häid FB klippe.

Lihtsam tööriist video tegemiseks on näiteks Lumen5.

Kui video tegemine tundub esmalt üle jõu käiv, alusta slaidide kokkupanemisest ja SlideShare’ga jagamisest. Vaata nt sotsiaalmeediaga seonduvaid SlideShare esitlusi.
Sama jutt ka artiklite kohta – paku midagi väärtuslikku ja jaga seda tasuta. Seda nö. taktikat kasutan ka ise ja kui sa oled lugemisega siiani jõudnud, olen väikse eesmärgi juba saavutanud :)

Nt MOZ koostas väga põhjaliku SEO ülevaateartikli algajatele.

4.     Korralda õpitubasid

Kutsu inimesi enda juurde ja paku neile võimalust teha lähemat tutvust sinu ettevõttega. Näita kuidas sinu toode valmib, kuidas seda kasutada kodus jne.

5.     Reddit

Rohkem küll välismaal tuntud aga miks mitte proovida, kui su sihtrühm on Eesti piiridest väljas. Redditis on hea võimalus just konkreetseid nišši suundi leida. Seal leidub neid alates kaunist käekirjast kuni monoratasteni – otsi oma turunišš ja proovi õnne!

6.     Ole teadlik sotsiaalmeedia kasutaja

Tee firmakontod ja osale suurematel sotsmeedia lehtedel – Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest. Kui su ettevõte on piltidele orienteeritud, tee ka Instagram. 10 lihtsat nippi FB turunduses leiad siit. Kuid pea ka piiri, parem on olla ühes edukas, mitte igal pool kesk- ja algpärane!

7.     Infograafikud

Olen neist ka varem juttu teinud, et inimestele meeldivad kõikvõimalikud kokkuvõtlikud ja kenad infograafikud. Nad on pilkupüüdvad, neist saab kiirelt hea ülevaate ja neid armastatakse jagada. Inspiratsiooni on võimalik ammutada näiteks Visual.ly.

Kasuta infograafikuid

8.     Anna uus elu vanadele postitustele

Kui turunduseelarve ja aeg on piiratud, ei ole sul pidevalt võimalus toota värsket sisu. Vaata üle varasemad postitused. Äkki miskit neist on ajatu ja saab jagada kohe (või väikse värskendusega) uuesti.
Samuti võid teha webinarist videoõpetuse, postitustest e-raamatu. Ära karda, et kõik on postitusi juba näinud. Kui väga me seda ka ei sooviks, FB juba sellist võimalust ei paku… :) seega alati on inimesi, kes näevad sinu vana postitust esimest korda ja seega on see nende jaoks täiesti uus sisu. Teiste jaoks – kordamine on tarkuse ema!

9.     Ole aktiivne LinkedIn’is

LinkedIn on suur sotsiaalne võrgustik, mis on tihtipeale alahinnatud. Ära otsi lihtsalt uusi tutvusi vaid liitu gruppidega, astu dialoogi kontaktidega ja jaga oma postitusi. Siin on palju võimalusi enda ettevõtte tutvustamiseks, ideede jagamiseks ja brändi ehitamiseks.
Oma lehe edendamiseks tutvu juhistega ja kontaktidevõrgustiku ülesehitamiseks vaata nõuandeid WordStream lehelt.

10. Kasuta teiste materjale

Samuti on mõeldav jagada oma valdkonnaga seonduvaid uuringuid, põnevaid näpunäiteid jms. Internet on neid täis. Saad neid täiendada omapoolsete mõtetega (muidugi sellest selgelt märku andes), lisada pilte, miks mitte ka uuringuga seonduvaid oma tooteid ja teenuseid linkida. Lihtsalt pea meeles, et kui kasutad teisi allikaid, märgi alati juurde ka viide!
Eestiga seotuid statistilisi andmeid leiab Statistikaameti lehelt, Tartu Ülikooli teadusartikleid leiab DSpace lehelt ja haridusega seonduvaid andmeid Haridussilmast. Abiks võivad olla ka WHO ja UNICEF lehed.

11. Tööta välja kliendisoovitusprogramm

Paku on praegustele klientidele võimalust saada määratud perioodil tasuta teenust või mõnd toodet, kui ta soovitab sind oma sõbrale ja too ka kliendiks hakkab. Sõbra soovitus on parim reklaam ja äärmiselt väärtuslik promo sinu ettevõttele.

Usutakse rohkem oma sõpru

Usutakse rohkem oma sõpru

12. Korralda mänge

Olen mängudele pühendanud mitmeid artikleid, üks neist räägib näiteks Facebooki kampaaniatest, teine Instagrami mängudest.  Põhimõte on aga selles, et ära jaga lihtsalt väärtuslikku auhinda, et saaksid rohkem like’e. Eesmärk on ju leida reaalseid kliente, seega parim (ja ka tihtipeale soodsaim) valik on auhind oma toodete/teenuste seast.

13. Koostöö teiste ettevõtetega

Tehke koostööd teiste firmadega (oma erialalt), kuid loomulikult mitte konkurendiga. Seda saab teha nii offline kui online. Näiteks ühisüritus või online webinar või miks mitte ka ühine auhinnamäng. Seeläbi saad kaks korda suurema tähelepanu oma ettevõtmisel teise ettevõtte klientide näol.

14. Esitle oma saavutusi

Enamus tööstusharusid jagab erinevaid äriauhindu. Kui ka sinul on see õnn olnud edukalt konkursse läbida, märgi kindlasti see ära oma lehel. Sama kehtib nt kõikvõimalike märgiste puhul (a’la mahetooted jne). Sellised märgised ja auhinnad tõstavad kõvasti usaldusväärsust ja seeläbi ka müüki.
Mida aga teha, kui sobivat kategooriat sinu ettevõtmise puhul siiski konkurssidel veel ei ole? Mis siis ikka – tee ise konkurss. Seeläbi saad kindlasti palju tähelepanu teistelt firmadelt oma tööstusharus, kes sooviksid ka auhinnaga pärjatud saada. See tähendab aga veelgi rohkem kontakte ja koostöid edaspidi.

15. Jaga oma teadmisi

Leia enda valdkonnale sobivad foorumid ja jaga seal asjatundlikke nõuandeid. Kuid pea silmas, et otsene müük ei löö läbi. Pigem jäta endast asjalik ja valdkonda tundev kuvand ning küll kliendid ise sind seejärel üles otsivad.

16. Küsi tagasisidet

Palu oma klientidel jagada tagasisidet toote/teenuse kasutamise kohta. See lisab tublisti usaldusväärsust. Klientide endi poolt jagatud tagasiiside ja UGC on see, mis toimib kordades paremini kui sinu enda kiidusõnad.

Küsi tagasisidet

Küsi tagasisidet

17. Paku tasuta konsultatsiooni

See on hea võimalus anda rohkelt infot enda firma pakutava kohta ja jätab kliendile mulje, et miskit on võimalus tasuta saada. Kui sul ei ole võimalus kõigi soovijatega näost näkku kohtuda, proovi Skype teel või vähemalt telefonis. Viimaseks variandiks jätaks e-maili. Kirja teel on kõige lihtsam keelduda :)

18. Google ja Bing

Google My Business ja Bing Places on täiesti tasuta võimalused enda firma esitlemiseks.

 

Offline ideed kohalikuks turunduseks

Piirkondlik turundus on tihtipeale soodsam, kui massiivsed online kampaaniad. Reach on küll väiksem, kuid kui sul on tegemist regionaalse ettevõttega, on see parim (soodsaim) tee ülesehitada oma äri.

1.     Vinged visiitkaartid

Tee endale stiilne ja silmapaistev visiitkaart ja jaga neid lahkelt. Mida rohkem inimesi saab teada sinu ettevõttest, seda parem, isegi kui esialgu on see vaid üks kiire pilguheit sinu visiitkaardile.

2.     Geriljaturundus

Nõuab palju loovust, kuid see-eest on tihtipeale soodne ja üsna hõlpsasti rakendatav, eriti kui tegemist on lokaalse ettevõtmisega. Kirjutage kõnniteele enda Instagrami konto nimi, kasutage oma poe ilmetut seina tänavakunsti lõuendina või kleepige linna postrid, mis paneks mitu korda järgi vaatama ja mõtlema. Kõik see muidugi seadustega kooskõlas olles! Ideid on tuhandeid, vaja vaid enda jaoks see õige üles leida. Mõtteid saad ammutada WordStream postitusest.

Mr. Clean geriljaturundus

Mr. Clean geriljaturundus

3.     Osale üritustel ja koolitustel

Leia enda valdkonnale sobiv sündmus ja proovi leida koostööd. Või paku end mõnele oma valdkonnaga seotud koolitusele külalislektoriks. Anna sellest teada kohalikel teadetetahvlil. Kui niisama äriteateid neil tasuta ei soovita avaldada siis haridusega seonduvaid pannakse tihtipeale hea meelega. Seega avanevad uksed nt ülikoolide, raamatukogude jt sarnaste asutuste infotahvlitele. Samuti saate sedasi ehk võimalus ka kohalikus ajakirjanduses sõna võtta. Kuidas aga soojendada suhteid ajakirjanikega? Mõningad mõtted Copybloggerilt.

4.     Loosimäng

Pane oma ettevõtte info/müügiletile kauss ja juurde info, et kõigi nende vahel, kes 1 kuu jooksul panevad sinna oma visiitkaardi, loositakse välja auhind. Parim on siin muidugi jagada enda tooteid/teenuseid. Näiteks restoranis pakud tasuta õhtusöögi. 25 lisamõtet restoraniturundusele leiad siit.
Kuu lõpus kogud kõik kokku ja loosid välja võitja. Kuid ära raiska reklaamivõimalust! Kõigile teistele, kes ei võitnud, kirjuta, et kahjuks seekord nad ei võitnud ja nad on väga teretulnud liituma sinu meililistiga, et saada ka edaspidi infot eripakkumistest ja loosidest.

5.     E-maili turundus

Hea viis saada juurde uusi huvilisi ja kliente, samuti säilitada suhteid olemasolevatega. Seega ole kindel, et sinu kodulehel on selgelt märgatav uudiskirjaga liitumise koht. Hea mõte oleks ka esmakordsel liitumisel saada kohe mingi präänik. Olgu siin siis mõni sooduskood, kasulik nõuanne või tasuta e-raamat. Midagi head ikka suudate pakkuda.
Seejärel hakkab aeglaselt suhteid looma, mitte ära lenda kohe müügipakkumistega peale.
Kui sul on vähem kui 2000 e-maili listis, saad MailChimp vahendusel saata iga kuu 12 000 e-maili tasuta. See on hea võimalus alustavale ettevõttele. Ise kasutan kodumaist Smaily teenust, kus samuti alla 2000 e-mailiga listi puhul saatmine tasuta.
Uudiskirjaga liitumise edendamise nippe saab siit lehelt.

Loe ka varasemaid artikleid e-mailide pealkirjade teemal ja e-mailiturundusest üleüldiselt.

6.     Kleebised firmaautodele

Kleebi oma firmaautodele ettevõtte kleebis. Seeläbi kasvatad bränditeadlikust ka siis, kui sõidad autoga lihtsalt niisama ringi, ka vabal ajal.

7.     Õhupallid

Kohalikel sündmustel jaga oma ettevõtte logoga õhupalle. Siinkohal oleks parem heeliumiga täidetud pallid, kuid väga piiratud eelarve korral saab hakkama ka tavalistega.
Lapsed armastavad õhupalle (täiskasvanud ka, kuid nad häbenevad seda tunnistada :D), seega näed juba õige pea enda väljapaneku juures järjekorda lastest, ja nende vanematest, kes ihkavad õhupalli endale. Ja pärast jalutavad nendega linna peal ringi levitades tasuta reklaami.

8.     Paku auhindu

Kaalu enda ettevõtte teenuse/toote andmist kohalikul võistlusel auhinnaks.

LISALUGEMIST

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ   
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu