Emojid turunduses – kasutada või ei?

 

Kas kujutaksid ette, et selgitaksid sõbrale veebivestluses oma meeleolu ilma emojit kasutamata? Kui lihtsaks on saanud ühe klikiga näidata armastust, naeru, viha, vihkamist, sarkasmi, sõnamängu ja palju muud – ja mõnikord ka valesid emotsioone!

 

Tänapäeval on parim viis veebis end väljendada kiire emoji abil. Neist on saanud suhtlusviis. Kuidas seda trendi aga turunduses kasutada? Järgnevalt seda sulle avada püüangi. Eraldi peatükid emojide kasutamisest müügi edendamiseks leiad artikli lõpust. Sealhulgas infot selle kohta, kas kasutada emojisid ka oma e-mailiturunduses.

Kuidas said emojid alguse?

Emojid on olemas juba aastast 1999, kui Jaapani disainer Shigetaka Kurita tegi esimesed emoji mobiiltelefonidele. Kuid massid ei võtnud neid täielikult omaks enne kui 2012. aastani, mil Apple andis välja iOS 6. Muide, emojidel on lausa rahvusvaheline päev – World Emoji Day, #WorldEmojiDay, 17 juuli.

Tänapäeval on emojid sotsiaalmeedia postituste juures üsna tavapärane nähtus. Uuringus leiti, et 92% inimestest kasutavad emojisid. Teine uuring leidis aga, et Instagramis emojide kasutamine on levinud 56,5%-l kontodest. Samas pole vist kahtlustki, et see number on tänaseks veelgi tõusnud. Ühes Islandi e-poe äpis on lausa emoji otsing. Sisestad emoji ja sulle tulevad vastavad vasted.

Levinuimad emojid aastal 2019 vs 2021
Levinuimad emojid aastal 2019 vs 2021

Seega selleks, et ajaga sammu pidada, tuleb kindlasti kaaluda nende kasutamist ka ettevõtetel. Kuid silmas tuleb pidada, et emojide tõlgendamisel võib esineda suuri erinevusi, nende tähendused varieeruvad sotsiaalse grupi, piirkonna ja muude tegurite järgi. Ehkki võib olla hea mõte hüpata emojirongile ja väljendada vaatajaskonnale meeldivalt sõbralikku suhtumist, pead siiski ettevaatlikult tegutsema. Niisiis tuleb väga tähele panna, milliseid ja kui palju neid kasutusele võtta.

Alljärgnevalt mõned soovitused emojide kasutamisel.

Mis on emojid?

Emojid on väikesed ikoonid ja pildid, mis on loodud Unicode Standardi abil. Neid kasutatakse tekstisõnumites, veebisaitidel ja muu digitaalse suhtluse osana. Sõna “emoji” pärineb jaapani keelest e (絵, “pilt”) ja moji (文字, “märk”). Nad võivad esineda tuntud kollaste piltidena või tavaliste objektide (nt ilm, toit, loomad ja muu) kujul ning neid kasutatakse arvutis ja mobiilides.

Mis vahe on emojidel ja emotikonidel?

Emojid on animeeritud digitaalpildid, emotikonid on emotsioonid ja näo kujutised, mida edastatakse teksti kaudu. Erinevalt emojidest saab emotikone luua klaviatuurilt leitud märkide abil.

Emoji vs emotikon
Emoji vs emotikon

Miks kasutada emojisid?

Olgu siinkohal välja toodud vaid mõned numbrid. Siit leiad veel igasugu statistikat.

  • Emojidega Twitteri säutsud saavad 25,4% rohkem seotust.
  • Hiljutises uuringus nägi enam kui 50% brändidest, et e-posti avamise määr suurenes, kui pealkirjas oli kasutatud emojit.
  • Agorapuls andmetel kogusid emojidega Facebooki postitused mitte ainult rohkem näitamisi, vaid ka seotust ja klikke.

Emojide kasutamine Facebooki postituses
Emojide kasutamine Facebooki postituses

  • Agorapulse viis sarnase uuringu ka Instagramis läbi. Seal samuti oli väike edu just emojidega postitustel:

Emojide kasutamine Instagrami postituses
Emojide kasutamine Instagrami postituses

Jah loomulikult saab öelda, et kõik sõltub. Kuid loo moraal võiks olla, et ole julgem katsetama ja leidma, kuidas on sinu sihtrühmaga, mil määral neid emojid kõnetavad.

Mida silmas pidada emojide kasutamisel?

Kuhu panna emoji – tähtsa sõna ette või taha?

Vaadates erinevaid soovitusi laiast maailmast, soovitatakse enamjaolt, et emojit tulevad alati pärast teksti, mitte enne. Olen ka ise seda usku. Sõnad peaksid olema kuningad ehk esikohal. Soovime ju, et inimesed saaksid sõnumi mõttest üheselt aru ja kohe. Pannes emoji sõna ette või see tekitada segadust ning tõmmata tähelepanu teksti mõttest eemale.

Veel enam, mida mina ka tähtsamate sõnumite puhul jälgin, on see, et emoji oleks lause lõpus. Kuigi Eestis sõnumit edastades ei ole see ehk nii levinud (v.a. vaegnägijad nt), kuid kui kasutatakse ekraanilugejat, ajab lause keskel olev emoji tõenäoliselt lugeja lühisesse.

Seejuures veelgi vähem soovitatakse ekraanilugejaid silmas pidades kasutada emotikoni. Sellest saab ta tihtipeale aru kui lihtsalt mingitest kirjavahemärkidest.

Mõtle ka sellele, et emoji näeks ok välja eri värvi ekraanidel

Oled sa mõelnud, et inimesed kasutavad eri värvirežiimil ekraane? Tume vs hele. Kas su kasutatav pildike paistab ühtviisi hästi välja mõlemas versioonis? Seega väldi näiteks valikul variatsioone tumedat või heledat nahavärvi. Neutraalkollasena on sellel parem kontrast nii tumedal kui heledal taustal.

Enim kaasatust toovad emojid

Hubspot leidis, et enim kaasatust tõi just nende emojide lisamine postitusse:

Enim kaasatust toovad emojid. Hubspot
Enim kaasatust toovad emojid. Hubspot

Märkad isegi, et vaid mõned neist on näo kujulised ehk siis populaarseimad, mida muidu kasutatakse (vaata esimest pilti). See võib tähendada seda, et vähempopulaarsete emojide kasutamine oma turundusstrateegias on produktiivne uudsuse teguri jaoks, mis on minu arvates oluline faktor jälgijate kaasamiseks.

Eraldi tähelepanu sooviks juhtida ka pisar silmas näole. Kas pisarate või kurva näoga emotikonide postitamine julgustab inimesi avaldama kaastunnet ja aktiivsemalt kaasa lööma? Kindlasti tundub nutvale näole reageerimine (ka päriselus) kiireloomulisem kui naeratavale näole.

Tunne oma jälgijaid

Kas su sihtrühm ise kasutab emojisid? Kas nad üleüldse mõistavad neid? Või kas isegi tead nende tõelist tähendust! Vaata siit kui valesti võid kasutada 😊 Kui sinu peamiseks sihtrühmaks on Z- ja Y-generatsioon, on vastus enamjaolt jah. Kui aga sinu soovitavaks persoonaks on X-generatsioon ja boomersid, ei pruugi see vastus nii ühene olla.

Kuid erinevus on ka rahvuses. Nii näiteks on leitud, et vene keelt kõnelevad inimesed on kõige romantilisemas, sest kasutavad 3x rohkem romantikateemalisi emojisid, kui keskmine inimene.

Samal ajal Austraalias on kõige enam hoolimatuid emojisid – alkohol, narkootikumid, rämpstoit. Seejuures on nad ka pühadepidustuste emojide peamised kasutajad.

Mike Scott emoji tattood
Mike Scott emoji tattood

Kas emojid vastavad kontekstile?

Selleks, et oma emojide turundusstrateegiast maksimumi võtta, pead teadma, mida iga emoji tähistab. Emojid on loodud selleks, et nad täiustaksid sõna või lauset ja nad peavad sobituma konteksti. Seega kasuta neid pigem lause lõpus, mitte keskel või hoopis eraldiseisvana. Siis sa ei vii lugejat segadusse ja lause mõte ei lähe kaduma.

Enim kasutatavad emojid Euroopas
Enim kasutatavad emojid Euroopas

Emoji lisab emotsioone

Elektroonilise suhtluse peamine probleem on see, et ta on hääletu ja seega tuleb sul sõnum peas „kõlama“ panna puhtalt teksti abil. Kui tavasuhtluses saad kasutada hääle varjundeid, et emotsioone edasi anda, siis internetis teksti kirjutades seda võimalust ei ole. On sul ka olnud möödarääkimisi kuna sa mõtlesid üht aga lugeja luges välja midagi muud, sest ei saanud aru su emotsioonist. Mul küll on. Alles eelmine nädal rääkisin ühe mehega seoses mu GDPR artikliga Messengeris ja suusad läksid suht risti, sest emotsioonid ja hääletoon ei tulnud tähtedekombinatsioonist välja. Seega on emojide kasutamisel võimalus sul lisaks sõnadele ka piltidega üldist tonaalsust väljendada.

Vaata kasvõi seda pilti. Kuidas sama sõnum aga erinev tujukuju mõtet edasi annab.

Emoji lisab emotsioone
Emoji lisab emotsioone

Ära üle pinguta

Ära kasuta emojisid liiga palju. Liiga palju emojisid tundub esiteks odavana ja teiseks vaatajal/lugejal tekib neist tüdimus. Vaata siit, milline on emojide kasutamise statistika live’s: http://www.emojitracker.com/

Liiga palju emojisid sinu sotsiaalmeedia turunduses ja kampaaniates võivad mõjuda ärritavalt või lihtsalt segadusse ajavalt.

Kuigi emojide kasutamine võib aidata konversioone suurendada, soovitavad eksperdid neid ettevaatlikult kasutada. Seega olgu veelkord öeldud, et ole nende kasutamisel pigem ettevaatlik, et sa ei jätaks oma ettevõttest negatiivset muljet ega edastaks vale sõnumit.

Tunne emojide tähendust

Liikvel on tuhandeid erinevaid emojisid. Seega enne, kui sa oled postitusele neid lisamas, veendu, et valisid just selle kõige õigema. Tunne selle tegelikku tähendust! Kui sa ei ole kindel, jäta pigem panemata. Emojide tähendusi saad vaadata ka Emojipediast.

Virsiku emoji erinevad tähendused
Virsiku emoji erinevad tähendused

Ja lisaks klassikaline kakajunn, mida paljud kasutasid alguses šokolaadijäätise tähenduses…

Kakajunni emoji - ei leidnud parema kvaliteediga
Kakajunni emoji – ei leidnud parema kvaliteediga 🙂

Kusjuures asja teeb veelgi keerulisemaks see, et ka üht ja sama emojit tajutakse erinevalt. Minnesota ülikooli uuring leidis, et inimesed ei olnud sageli nõus sellega, kas samad emojid kujutasid positiivset, neutraalset või negatiivset meelt. Segadus suurenes veelgi, kui esitleti samade emojide versioone erinevate ettevõtete poolt.

Üks emoji, erinev tajumine
Üks emoji, erinev tajumine

Ja, et asja veel keerulisemaks ajada, pead sa teadma ka, et eri seadmetes võib emoji olla erineva ilmega.

Emojid tekstis
Emojid tekstis

Kas leida oma ettevõttele sobivad emojid ja kasutada neid?

Üks mõte võiks olla ka see, et leiad oma ettevõttele paar kuni 5 emojit (või äkki hoopis emotikoni?), mida siis sihipäraselt edaspidi kasutad. Nii jääb ühtlasemaks ka brändi toon ja on tuttavlik ka sinu jälgijatele.

Suurim eelis on siin see, et tarbijad hakkavad sinu kaubamärki nende emojidega seostama iga kord kui ka mujal kontekstis näevad.

Kui tundub, et ei sobi, ära kasuta

Hoolimata sellest, et ka väga suured ja tuntud ning lugupeetud ettevõtted emojisid kasutavad, ei pea seda sina tegema, kui sa tunned, et see ei sobi kokku sinu ettevõtte üldise kuvandiga.

Samas mõttekohana võiks olla see, et kui on uuritud Instagrami postitusi, on leitud, et need postitused, kus on emojisid kasutatud, on saanud suurema engagementi.

Emojide arv ja postituse populaarsus
Emojide arv ja postituse populaarsus

 

Emojide arv ja postituse populaarsus

Kui sinu ettevõte töötab moe-, spordi-, muusika- või muus vormis meelelahutuseks, on väga tõenäoline, et emojid sobivad sinu brändiga.

Kui pakud tõsisemat teenust, on siiski suur tõenäosus, et see ehk ei sobi. Kujuta ette matuseteenust. Nutunäoga emoji võiks küll kohane olla aga kas see ikka sobib?  

Ja no kui küsida, kui palju neid tujukujusid oma postituses kasutada. Mnjaa…minu jaoks jätab paljude emojide kasutamine natuke odava mulje. Aga mõtle ise!

liiga palju emojisid
Liiga palju emojisid?

Emojide kasutamine müügi edendamiseks

On tehtud lausa suuri teaduslikke uuringuid, et selgitada välja, kas emoji lisamine müügiteksti annab midagi juurde müügikäivele. Nii leiti näiteks ühes uuringus, et reklaamtekst, mis sisaldab emojisid põhjustavad vähemalt hedooniliste toodete puhul suuremat positiivset mõju ja soodsamaid ostukavatsusi kui need, kus neid ei ole.

Mis vahe on utilitaarsel ja hedoonilisel kaubal?

Utilitaarsed tooted on tõhusad, abivalmid, funktsionaalsed, vajalikud ja praktilised, samas kui hedoonilised tooted on lõbusad, põnevad, veetlevad, ja nauditavad. Need on ihaldusväärsed esemed, mis võimaldavad tarbijal selle ostmisest rõõmu, lõbu ja naudingut tunda.

Emojid reklaamis

Enne emojide kasutamist oma Facebooki reklaamides peaksid kaaluma oma brändi häält, sihtrühma ja niši, milles müüd. Kui sinu ettevõte on lõbus ja omapärane (või sihtrühmaks on vähem professionaalne vaatajaskond), siis lase käia! Aga kui su bränd on vastupidine, tasub hoolikalt kaaluda!

On leitud, et emojid on abiks reklaamide puhul, et teiste reklaamide seas silma paista. Tõenäoliselt on sinu  kliendil sotsiaalmeedia voog täis sadu eri reklaame, mis kõik räägivad sarnaseid asju – osta! Kui kasutad oma reklaamis emojit, võib olla suurem võimalus scrollimise ajal kellelegi silma jääda. Kuid veendu, et kasutad oma sotsiaalmeediareklaamides emojisid ainult siis, kui see on sinu reklaamisõnumi jaoks mõistlikud ja/või lisavad sellele midagi juurde.

Kuigi mnjah, tuleb tunnistada, et emojid reklaamides ei ole ka enam, midagi erilist nähtusena.

Facebooki reklaamides olevad emojid võivad konto blokeerida!

Ühel mu kliendil pandid reklaamikonto blokki kuna reklaamis oli liiga palju emojisid (neid oli 5 ca 40 sõna peale). Paari päeva pärast küll avati aga siiski! Kuid miks nii siis? Selle pärast:

Emojid Facebooki reklaamis
Emojid Facebooki reklaamis

Facebook võimaldab sul kasutada emojisid, kuid nad ei käsi seda teha. See ei pruugi tunduda olulise erinevusena, kuid nii see on. Facebooki reklaamipoliitikas on punkt nö süsteemidest möödahiilimise kohta. Seal rõhutatakse, et sa ei tohi “kasutada reklaami tekstis unicode-märke ega sümboleid eesmärgiga sõnu või fraase hägustada”.

See tähendab sisuliselt seda, et sa ei tohi sõnade, numbrite või fraaside asemel kasutada emojisid. Näiteks kui tahad, et soodushind Facebooki reklaamis silma paistaks, võib olla ahvatlev kasutada soodustuse suurust emoji numbritena. Facebook aga hindab seda katseks varjata teavet unicode’is ja reklaam lükatakse tagasi. Vähe sellest, süsteemidest möödahiilimine on Facebooki jaoks üsna tõsine kuritegu ja seda peaksid kindlasti vältima. Nad on praegu eriti kurjaks läinud…

Seega igasugu huvitavate objektide emojide kasutamine võib aidata saada rohkem konversioone. Siiski! Kasuta neid mõistlikult ja pigem vähem. Ma ei väsi kordamast – emoji ei asenda sõna, vaid täiendab teda!

 

Isegi kui su ettevõtte „mängib emojid välja“, tuleb mõelda ka pakutavatele toodetele. See, et sinu bränd soovib kasutada emojisid, ei tähenda, et peaksid neid kindla peale pidevalt kasutama. Kuid kui sa seda teed, peaksid need emojid olema müüdava toote jaoks mõistlikud.

Võlusõna võiks igal juhul olla A/B test. Ja kindlasti mitte ei piisa ühest testist, seda tuleks teha ikka mitmeid, et mingitki ühist joont välja selgitama hakata. Pea silmas aga, et liigsete emojide kasutamine moonutab sõnumeid, on tüütu ja näib välja kui rämpspostitus. Lisaks minu isikliku arvamuse kohaselt mõjub see ka brändile labaselt ja odavalt.

Ehk siis – kas kasutada sotsiaalmeediareklaamis emojit? Esimene vastus on, et testi! Seejuures ole asjakohane, selge ja loominguline. Seega hoia nad strateegilisena ja testi neid oma konkreetse niši, vaatajaskonna ja brändi jaoks, enne kui hulluks lähed.

Aga emojid e-maili pealkirjas?

Jälle üks põnev nurk. Uurisin ka Facebookis, et kas keegi on testinud, kuid kahjuks ei saanud ühtegi vastust. Olen ise mõned korrad testinud ja siis on tulemus kord nii, kord naa. Siia sobiks nüüd hästi mu endise teivashüppetreeneri lause – aga vaatame, mida kirjandus selle peale ütleb. Ta võttis selle peale küll lahti enda kirjutatud raamatu 😊, ma jääks siinkohal netis leiduvate uuringute peale.

Sinu uudiskirja tellijate postkastid on üle ujutatud teiste ettevõtete e-mailidest, kes võistlevad nende tähelepanu pärast. See väike meili teemarida on kõik, mida saad nende huvi äratamiseks ja kirja avamiseks kasutada.

Jah, oluline on pakkuda ka oma tellijatele e-kirjas kvaliteetset sisu. Kuid nad ei näe tegelikult tihtipeale sinu väärtuslikku teavet ega hämmastavaid (või „hämmastavaid“?) pakkumisi. Miks? Sinu e-maili turundus on igav. E-maili pealkiri veel igavam ja see ei paista kuidagi teiste seas silma.

Emojide kasutamine e-maili teemaridadel – kui see on asjakohane – võiks olla ju suurepärane viis emotsioonide esilekutsumiseks või tellijate tähelepanu tõmbamiseks. Seda enam, et uuringud on paljulubavad. Mõnede uuringute kohaselt näitab emojide lisamine e-maili teemareale 50% kõrgemat avamismäära, samas kui mõned väidavad, et nende lisamisel suureneb CTR 93%. Aga loe edasi ka 🙂

Millal ja kuidas kasutada meilis emotikone?

1.       Kasuta emojisid, et reklaamkirjad silma paistaksid.

Emoji sümbolid on värvilised ja silmatorkavad. Nagu ülevalt paarist näitest näha, peaksid nad oluliselt ka avamise määra tõstma.

Kuid kaalu seda, et äkki mõnele segmendile emoji lisamine ei ole nii vastuvõetav. Nt mul on Eesti koolide meililist, kuhu saadan uuringukutseid jms. Neile ma ei ole veel kunagi pannud emojit e-maili teemareale. Ma ei tea, lihtsalt ei tundu sobiv minu jaoks. Kui aga saadan huvijuhtidele, olen neid mõnikord kasutanud.

2.       Saada kaasatuse suurendamiseks asjakohaseid emojisid.

Temaatiliste emojide kasutamine hooajaliste teemaridade jaoks võib märkimisväärselt suurendada postituste tõhusust avamisel. Näiteks sõbrapäeval süda või huuled, jõuludel jõulukuusk jne.

3.       Kasuta emojit meilireal tähemärkide kokkuhoiuks.

Kuigi ma muidu ei soovita emojit sõna asemel kasutada, siis väike mõttekoht e-maili turunduses on. Põhjus selles, et paljud loevad oma e-maile just mobiilist (ja Smaily Taneli väitel kohe kui silmad voodis lahti löövad :D) siis sinna väiksele ekraanile just ülemäära palju ruumi ei jää tabava pealkirja kirjutamiseks. Seega võivad emojid aidata e-maili teemarea vormindamisel, sest emojide sümbolid võtavad sama sõnumi edastamisel vähem ruumi kui tekst. Kuid veelkord! Vaata, et sõnum oleks üheselt mõistetav ja ei tekitaks küsimusi, mida selle pildiga öelda on soovitud.

Millal ei tasuks e-postis emojid kasutada?

1.       Jäta emojid välja, kui need ei sobi sinu brändi tooniga.

Kui sinu bränd on siiani pigem emojisid vältinud, nii sotsiaalmeedias ja mujal väljundites, siis ei sobi emojid tõenäoliselt ka sinu uudiskirjade tellijatele.

Samas valikus on lai valik emotikone: kalkulaatorid, stoppmärgid, numbrid, rahaklambrid, kellad ja palju muud. See jätab palju ruumi oma ettevõtte jaoks sobivate emojide leidmiseks.

Kuid isegi nö. popid ja noortepärased brändid ei tohiks kõige jaoks emojisid kasutada.

2.       Jäta emojid tehingutega seotud meilide saatmisel välja.

Näiteks tehingutega seotud meilid on ehk koht, mil südamesilmad ei pruugi sobida. Keegi ei taha saada armsaid emojisid täis kviitungit või tagasilükatud kaarditeatist.

3.       Ära saada emojisid kogu aeg ja kohutavalt palju.

Liiga paljude emotikonidega e-kirjade liiga sagedane saatmine võib olla häiriv ja närvidele käiv – umbes nagu oleks liiga palju õhupalle ühes ruumis…Õhupallid on küll toredad aga (vähemalt minu arust) on needki toredad vaid mingi piirini.

NS Kinga meiliturundus
NS Kinga meiliturundus

4.       Koostööpartnerile esimese kirja saatmisel.

Kui plaanid edukat koostööd uue ettevõttega, pole ehk emoji asjakohane. Mitte tundes oma uut potentsiaalset partnerit võid talle vale esmamulje jätta wink-wink emojit saates. Pigem jääks klassikalise e-maili teemarea peale ja kasutaksin ainult teksti.

5.       Vali emojisid hoolikalt

Olgem ausad: valede emojide kasutamine valel ajal võib luua täiesti eemaletõukavaid sõnumeid. Sirvige kiiresti teatud Redditi lõime ja leiate hulga tahtmatuid (ja sobimatuid) emotikonide vigu.

Ok aga mis siis saab – emoji e-maili teemareale või ei?

Tead jumala ausalt – ma ei tea 😊. Kui googeldad uuringuid siis leiad täpselt sellise vastuse nagu soovid. Kui tahad uskuda, et emoji teemareal tõstab CTR, siis sellise vaste sa leiad. Kui aga sellesse ei usu, on ka sinule tõendeid uuringute näol olemas.

Tegelikult on ju nii, et nii nagu iga teine asi, ka e-mailiturunduses sõltub tulemuslikkus niiiii paljudest asjadest ja kokkulangevustest – ajastus, pakkumine, teemarea CTA jne. Seega igav vastus aga nagu alati soovitan – testi, testi, testi ja tee omi järeldusi.

Testimise koha pealt – saada testkirjad ka endale enne välja saatmist. Ava seda eri meilboksides ja ka telefonis/arvutis. Võid üllatuda kui erinevad nad eri keskkondades välja näevad.

Mina ikka neid aga aeg ajalt panen ka edaspidi. Miks? Sest lihtsalt tahan!

Emojid ja poliitika

Kuna digitaliseerumine hoogustub ja maailm kallab oma mõtteid kõikjale sotsiaalmeedias, on uudsemad väljendusviisid teretulnud ka väljaspool klassikalist turundust (kuigi eks see poliitika on ju ka üks paras ideede müük). Twitteri protestid ja revolutsioonid on nüüdseks igapäevased. Ja emojid aitavad seal hästi õiget emotsiooni õigel ajal esile kutsuda.

Valimised ei ole enam kaugel eks 😊 Tunnen seda oma töö pealt. Tegelen mitme poliitikuga. Seega tõin ka selle teema eraldi sisse.

Poliitikast võib näitena tuua virsiku emoji. Sellest emojist sai üleöö USA presidendi Donald Trumpi tagandamist väljendav emoji.

Donald Trump tagandamine ja virsik
Donald Trump tagandamine ja virsik

Konsulteerin ka ise mitmeid Eesti väga tuntud poliitikuid ning katsetan ka nende puhul emojidega. Veel on vara öelda, sest testin neid alles umbes kuu, kuid kergelt julgeks öelda küll, et kaasatus on pisut kõrgem. Selgem teadlikkus on aga selle kohta tulnud, et CTA teeb ka nende postituste juures tubli sammu engagementi osas. Neil konkreetselt neid peaaegu ei olnud, nüüd pikin neid kavalalt sisse ja silm statistikal rõõmustab 😊.

Emojid võivad sinu suhtlus- ja turundusstrateegiat tõhustada, võimaldades ettevõtjana luua sidet oma vaatajaskonnaga, ilma et peaksid muretsema keelebarjääri pärast. Lisaks erinevate kanalitel ja digitaalsetel platvormidel kaasamisele, annavad need sinu ettevõttele isikupära ja identiteedi, aidates kaasa ka selle inimlikustamisele.

Siiski tuleb meeles pidada, et selle kasutamine peab olema läbimõeldud ja tagasihoidlik, et mitte põhjustada ärritust, segadust ega isegi tarbetut kahemõttelisust. Lisaks ei tohiks me turundajana kunagi jätta tähelepanuta kirjutatud sõna autoriteeti ja autentsust. On tõsi, et pilt võib olla väärt tuhat sõna. Seega piisab mõnikord ühest sõna asendavast emojist, et mõtlematult kogu oma turundus pea peale pöörata.

Järg sinu käes – kas kasutad emojisid? Kirjuta julgelt oma arvamus kommentaaridesse!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu