Kuidas teha edukat Facebooki kampaaniat?

Eks me kõik oleme rohkem või vähem korraldanud erinevaid FB võistlusi. Olete te aga kunagi mõelnud, kuidas saaks neid teha veelgi edukamalt või mis on peamised punktid, millele algaja tähelepanu peaks pöörama?  Harutame siis samm sammu haavalt FB kampaania hingeelu lahti.

FB REEGLID

Enne, kui hakkad paika panema kampaania sisu ja olemust, tutvu FB poolt seatud reeglitega. Vaata Facebook Guidelines lehele enne, kui postituse avalikuks teed. Ka vanadel kaladel tasub seda lehte aeg ajalt külastada kuna neile meeldib oma reegleid aeg ajalt muuta.

EESMÄRK

Sea kindlad ja selged eesmärgid, olgu selleks siis uue toote tutvustamine, e-maili listi kasvatamine või mida iganes. Peaasi, et sa tead, mis peab olema tulemus. Keskendu korraga max 1-2 reaalsele (mõõdetavale) eesmärgile.
Kasuta nt S.M.A.R.T. reeglit (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Timely).

TÜÜP

Pildi- ja videokonkursid ning loosimised on tuntud ja populaarseimad. Tavaline jaga-võida loosimine on neist kõige lihtsam ja õige/väärtusliku auhinna puhul ka hästi jagatavad ja kommenteeritud. Samas sellise formaadi korral saad ka kõige vähem infot osalejate kohta.
Kui siiski otsustad selle kasuks, palun mõtle midagi muud kommentaariks, kui igav „jagatud“ :). Inglise keelses FB-s on võlusõnaks „Congratulations“, see meeldib FB robotile ja ta peab postitust tähtsaks ning kuvab seda tavapostitusest rohkematele. Eestikeelses maailmas minu teada sarnast sõna ei ole. Kui aga Sul on uuemat infot, jaga seda palun kommentaarides!
Mis iganes tüübi sa valid, ära unusta peamist – eesmärk on saavutada seatud eesmärk. Kui see on kasutaja loodud sisu kogumine (UGC), vali konkursi liigiks video- või pildikonkurss. See väljund on üsna edukas, sest kui osaleja lisab enda pildi/video, soovib ta, et ka kõik tema sõbrad seda näeksid ja tema poolt hääletaksid. Seega jagatakse seda infot tavapärasest veelgi rohkem. Jagamise mõttes veelgi edukamaks muutub mäng siis, kui annad lisaks esikohale auhinna ka teisele ja kolmandale.
Siit leiate 25 head ideed argipäevase võistluse korraldamiseks. Kuigi põhjuse leiab alati, võib mängu siduda ka tähtpäevadega, nt emadepäev ja sõbrapäev.

VALI ÕIGE TARKVARA

Eestis kasutatakse enamjaolt ikka tavalist FB seina. Kuid parem variant oleks kasutada äpp’e  Nt Facebookis endas. Rakendused võimaldavad luua täiesti eraldiseisva ja endale sobiva nimega URL’i,  mistõttu on seda hea linkida ka teistes kanalites.
Mis iganes tüüpi võistluse teed, pea meeles, analüüsi saadud andmeid, et kasutada neid ära oma edasises turundustegevuses.

PANE PAIKA AJALINE RAAMISTIK

Otsusta, kui pikalt võistlus/konkurss kestab ja anna sellest kindlasti teada ka osalejatele.
Suuremate/kallimate auhindade korral kaldutakse liialt venitama. Üldiselt toimivad paremini lühemaajalised võistlused. Sel juhul ei ole osaleda soovijatel aega otsust edasi lükata ja nad liituvad mänguga kohe.
Osade turundajate arvates on parim vahemik 2-6 nädalat, teiste arvates jällegi kuni 10 päeva. Eks iga ettevõte peab ise välja selgitama, mis on õige vahekord arvestades auhinda, pingutust, mida osaleja tegema peab (nt kas ainult like vajutama vs. ise midagi valmistama) vs. aeg. Mõned mõtted leiate ka siit.
NB! Ajastust valides pea silmas ka nädalavahetusi ja pühi, mil aktiivsus võib olla madalam! Lisaks kuupäevadele, on soovitav lisada reeglitesse ka kellaaeg, mil võistlus lõppeb. Sedasi jääb ära mitmeid arusaamatusi ja tarbetuid küsimusi osalejate poolt.

KOOSTA MÄNGULE REEGLID

Pane paika konkreetsed reeglid – kuidas (like’ide arv, jagamised, loosimine jne), kes (žürii, FB kasutajad) ja millal (päev, kell) toimub loosimine. Mida täpsemalt, seda parem. Mõne osaleja jaoks võib olla see esimene kontakt sinu firmaga, sa tahad ju, et see oleks positiivne!
Tasub mõelda ka sellele, et kas hääletus võiks olla üks osa võitja valikust. Teiseks aga žürii. Näiteks žürii valib kolme enim hääli saanud pildi seast võitja. Sedasi ei viska püssi põõsasse teised, kui näevad, et üks sariosaleja on pika puuga pähe tegemas.
Samuti märgi kindlasti ära, et kui avastatakse pettus, on korraldajal õigus tulemus tühistada.
Üks hea tööriist võitja valimiseks on: http://www.fanpagekarma.com/facebook-promotion

PANE PAIKA, KES SAAVAD OSALEDA

Kui sul on nt Tartu restoran, kes soovib leida reaalset klientuuri, võid panna reeglitesse, et ootad osalema kõiki tartlasi. Samuti võib seada reeglid osalejate vanusele ja soole.
Nt firma otsib modelli, kes reklaamiks nende viisakamaid rõivaid. Sihtrühmaks pereemad.  Sel juhul tasuks reeglitesse lisada punkt, et oodatakse peresõbralikke pilte, mitte „pardinäoga“ selfisid 🙂
Kuid pea silmas – kui otsustad limiteerida, kes võivad osaleda, ole kindel, et see on mõistlik ka turunduslikust vaatevinklist sinu firmale. Ja Eesti on niigi väike… 🙂

VALI MÕISTLIK AUHIND

Vali auhind, mis on ahvatlev sinu ideaalsele kliendile ja sihtrühmale. Ei ole suurt mõtet lisada väärtuslik auhind (praegu on tüüpiliseks igasugu iPhone’id ja iPad’id) lihtsalt selleks, et saaks sarijagajate klikke ja jagamisi, keda sinu bränd tegelikult ei huvita. Eesmärk võiks ikka olla reaalse kliendibaasi suurendamine.
Arvesta auhinna valikul ka selle kättetoimetamise kulu!
Mõned ideed auhindadeks leiate siit.
NB! Ei ole liigne lisada reeglitesse, et kätte toimetamine Eesti piires, kui sa ei soovi just Austraaliasse kolinud eestlasele hiljem auhinda saatma hakata.

TEE TÄHELEPANU KÕITEV PILT

Oluline on valida silmatorkav pilt. Internetis on palju segajaid, selles rägastikus silma paistmiseks, peab sinu kampaaniapilt olema atraktiivne. Ära unusta, et see peab peegeldama ka sinu brändi – logo, värvid jms.
Pildi tegemisel on abivahendiks nt Canva ja PicMonkey. Olen piltide koostamisele pühendanud suisa kaks artiklit.

VALI SOBIV HASHTAG

Vali unikaalne hashtag, mis sobiks kokku su brändi ja võistlusega.
Üks vahend, leidmaks valdkonna populaarseid hashtage, on Hashtagify.me.
Kuid pea silmas – piirdu 1-2 trelliga. Rohkemate puhul  väheneb postitusega seotus. Loe sellest lähemalt teisest postitusest: „Hashtag – kasutada või ei?“

TEE VÕISTLUS MOBIILISÕBRALIKUKS

Paljud jälgivad FB just telefoni vahendusel. Ole kindel, et sinu kampaania on mobiilisõbralik. Testi erinevaid nutivahendeid enne, kui postituse avalikuks teed.

MAKSIMAALSELT 3 TEGEVUST

Mida vähem te osalejatelt nõuate, seda rohkem neid osalema saate. Soovitav on max 2-3 tegevust paluda. Kuid pidage silmas, need tegevused võiksid toetada ka teie edasist turundust osalejatega! Seega mõtle hoolikalt, kuidas saad kätte maksimaalset kasuliku infot (nt e-mail) enda jaoks, samas võimalikult vähese vaevaga osalejate poolt.

REKLAAM

Kuigi me sooviksime, et meie võistlus/kampaania oleks nii vinge, et ta reklaamib end ise, see tihti nii ei ole. Kaalu kindlasti tasulise reklaami võimalusi ning suuna see konkreetsele huvipakkuvale sihtrühmale.
Jaga infot ka oma tasuta kanalites – koduleht, blogi, e-maili list.
Välisturule suunates on mitmeid lehti, kus kogutakse kokku kõikvõimalikud auhinnamängud: http://www.contestgirl.com/ , http://www.online-sweepstakes.com/
Eesti sihtrühmale on Facebookis nt Eesti Loosimised.

TEAVITA VÕITJAST

On elementaarne, et kampaania lõppedes teavitad osalejaid auhinna võitjast. NB! Kuid võimalusel tee kõigile osalejatele eripakkumine, kui nad nt lisavad end teie e-maili listi teatud aja jooksul (nt 1 nädal). Ideid, kuidas teavitada võitjast, leiab siit.
Võimalusel tee võitjaga pilt või palu tal see ise teha ja teile saata. See tõstab tublisti ettevõtte usaldust osalejate seas, sest leidub ju firmasid, kes tegelevad petuloosidega.

ANALÜÜSI

Hinda, kas konkurss/kampaania/mäng täitis eesmärk. Kas osalejad olid soovitud sihtrühmast, kas auhind tundus neile atraktiivne, kas nad käitusid vastavalt soovitule (jagasid, like’isid jne)?  Kui see oli edukas, kaalu julgelt sarnase mängu korraldamist uuesti.

LISALUGEMIST

By |2019-01-04T10:35:26+00:002. apr. 2017|Tags: , , , |

About the Author: