E-maili turundus = spämmiturundus?!

Viimaseks postituseks koolitustel käimise sarjast on e-maili turundus. Viimaseks sobib see kenasti ka seetõttu, et minu jaoks on see olnud üsna vastumeelne teema ja nagu ka pealkirjas – spämmiturundus. Aga…seal ma siis olin ja selle lainel sai ka enda esimene uudiskiri välja saadetud. Kusjuures numbrid pidavat olema teiste sõnul täitsa head.

Smaily aruanne. Milos

Smaily aruanne. Milos

Kuna mulle numbrid meeldivad siis järgmine kord on kindlasti kerge hasart (ja masendus) kuidas need numbrid muutuma hakkavad.

Aga mis siis Turundustreffi koolitusel omandatud sai? Siit artiklist leiad mõtteid teemadel:

  • Miks on e-mail parem kui sotsiaalmeedia like?
  • Kuidas e-maili üles ehitada ja milliseid reegleid ja seadusi silmas pidada?
  • Miks on unsubscribe hea?
  • Mida testida?
  • jpm

Üldised mõtted:

  • Kui teed meililisti siis hakka kirju välja saatma õige pea. Aasta-kaks hiljem ei ole liitujad enam sisust huvitatud ja/või need e-mailid ei toimi enam. (Vaat, kes räägib, ma ise saatsin 2 kuud hiljem…)
  • Liituge kõikide oma konkurentide uudiskirjadega, siis teate, mida nad teevad. Sa ei näe küll testimist, segmenteerimist jne aga saad aimduse, millega nad tegelevad. No võid muidugi ka liituda ühe firma eri kirjadega. Nt kui on jagatud eraldi a’la huvigrupid liitumisel turundus, majandus jne.
  • Listi kvaliteet on tähtsam kui suurus!
  • Uuringutega on selgeks tehtud, et kui küsida, milline on eelistatuim viis saada reklaame, on vastuseks E-mail.
  • Meil on 12x parem kui sotsmeedia. See ei tähenda, et peaks sotsmeedia ära jätma. Aga üks tähtis väljund peaks olema see, et sotsmeediast saad kätte inimese e-maili.
  • Meili avamise % võiks olla vähemalt 20%.
OpenRate, Smart Insights

OpenRate, Smart Insights

Meili eelised:

  • Suur tähelepanu
  • Kontroll – saadad millal ja kellele tahad
  • Personaalne ja segmenteeritav – käitumise (ostis, ei ostnud, pole ammu käinud jne) jms mõõdikute järgi saad saata
  • Testimine – vaatad, mis toimib paremini
  • Legaalsed küsimused – nt insuliini tv reklaami ei tohi teha, küll aga meilis võid saata talle infot
  • Tuttav ja harjumuspärane

E-maili turunduse eesmärgid

  • Müük
  • Müügitsüklis edasi liikumine – pooleli jäetud ostud
  • Kordusmüük – hoopis madalam kulu, mida kliendile uue müügi tegemiseks vaja on.
  • Kinnistumine
  • Automatiseerimine – saad saata vastavalt kliendiprofiilile, huvidele jne automaatseid e-maile. Meeletu aja kokkuhoid.

Samuti e-poe puhul. Kui keegi jättis ostukorvi pooleli siis tuleb appi e-maili turundus – saada mõne aja pärast talle automaatne meil, et tule vii ost lõpuni.

Seadus ja spämm

Võlaõigusseadus paragraaf 60

Keelab ilma eelneva nõusolekuta ärilise sisuga teadete saatmise:

  • pakkumise võib tarbijale teha (nipp – ei saada pakkumist vaid nt kasuliku artikli) inimsekkumist mittevajava automatiseeritud elektronposti abil (saadad käsitsi) üksnes tarbija eelneval nõusolekul.
  • Muid individuaalset suhtlemist võimaldavaid sidevahendeid võib pakkumise edastamiseks kasutada, kui tarbija ei ole nende kasutamist sõnaselgelt keelanud. (Lahku listist link kirja)
CAN-SPAM-Act

CAN-SPAM-Act

E-maili turundus ja CAN-SPAM Act

Iga mitteseadusliku e-maili saatmise eest võid saada 16 000 USD trahvi. Seega kasutades välismaiseid e-maili teenusepakkujaid, pea seda silmas.

  • Meili tohib saata ainult neile, kes on selleks soovi avaldanud (Eestis võib pm ka siis, kui ta on sulle kirja saatnud nt päringu saamiseks)
  • Kui kogud auhinnamängus aadresse, siis tuleb välja tuua ka see, et hiljem hakkab uudiskirja saama. (Kasuta double opt-in võimalust)
  • Pro tip: pane meili jalusesse unsubscribe juurde info, kuidas inimene listi sattus.

Reeglid

Igas kirjas peab olema:

  • Füüsilise asukoha aadress
  • Selge ja lihtne moodus listist lahkumiseks
  • Selged „From“, „To“ ja „Reply to“ õigete saatja andmetega: domeen, meiliaadress ja organisatsioon.
  • Aadresse ei tohi müüa ega teistele edasi anda.
  • Sina vastutad ka selle eest, kui ostad teenust sisse ja saatmisega tegeleb sinu turunduspartner.
  • Veebist kogutud, või automaatselt genereeritud, aadressidele meili saata ei tohi. (Eestis automaatselt genereeritud muide võib).

Uudiskirjaga liitumise A&O

  • Nr 1 asi: Ära ütle „Liitu uudiskirjaga“.
  • Magnet – kirjuta, mida liituja saab. Miks ta peaks liituma?
  • Küsi vaid nimi + e-maili adre, rohkem pole vaja. 2 välja täitsa piisab.
  • Ära pane Captcha-t

Kuidas kontaktibaasi kasvatada?

  • Igal lehel võiks olla uudiskirjaga liitumise vorm. Teenuste ja toodete lehel ei ole see rusikareegel, sealt ootaks müüki esmalt.
  • Lisamaterjali saamiseks tuleks liituda. Nt kui loed mingit artiklit ja sooviksid täpsemalt teada millegi kohta, pead listiga liituma.
  • Tehingu sooritamisel – kui ostab v liitub siis juurde koht, et saab liituda tasuta lisainfoga vms.
  • Inimesed lähevad kaasa vaikeväärtustega, seega kui tahad, et inimesed listiga liituksid, jäta see „linnuke“ seal aktiivseks.
  • Tehingumeil – saadetakse meilile kinnitus tehingu toimumise kohta, sinna sisse kirjuta üleskutse liitumiseks.
  • Saada edasi – kirjuta meili algusesse ka, et saada kiri sõbrale, kui leiad, et see võiks ka talle huvi pakkuda. Samuti võib panna sotsiaalmeedia jagamise nupud.
  • Tegevuskohas – nt restoranis kohapeal.
  • Küsi – messid, konverentsid, koolitused.
  • Tarbijamängud – nii sotsiaalmeedia kui teised kanalid.
  • Facebookis liitumisvorm – oma FB lehele lisada uudiskirjaga liitumise vorm.
  • Partnerite nimekirjad – partner oma uudiskirjas jagab edasi sinu tegevusvaldkonnaga sobivatele inimestele sinu infot.
  • Rendilistid – roosaelevant, okidoki, zuper, mail.ee.
  • NB! Kahes eelnevas pane kindlasti magnet, miks nad peaksid sinu listiga ka liituma. Siis ei pea ostma järgmine kord nii mahukalt rendilisti.
Double-opt in

Double-opt in

Double opt-in

E-maili turundus ja listi kvaliteet on parem, kui kasutad double opt-in’i. Kindlasti listiga liitumisel tuleb kinnitusmeil. Kuigi liitujate arv jah väheneb (ei pane tähele, läheb spämmi jne). Eriti oluline on see suuremal turul toimetades, kus on spämmimist palju.

Sisu ja avamine

  • Tervitusmeil – täna liitumise eest
  • Esimesse meili parimad palad – värsked kontaktid on parimad. Alguses on nad huvilised ja kui nad siis saavad kohe head materjali, püsivad lõppkokkuvõttes kauem listis. Vaata nt kõige enam klikituid artikleid.
  • Vähemalt 1 järelmeil automaatselt aga võib ka mitu neid tulla uuele liitujale. Nt mingi õpetussari.
Uudiskirja mudel

Uudiskirja mudel

Meili nähtav osa

Saatja nimi, subjekt ja esimene lause – need kolm asja on meilboksis inimesele kohe näha. Eriti käib see esimese lause kohta. Tihtipeale on see, et „Kui sa ei näe uudiskirja korralikult…“.

Subjekt paneb avama – mis kasu saab liituja kirja avamisest? Number pealkirjas mõjub hästi. Sõnade arv pealkirjas võiks jääda 6 sõna kanti.

Kirja nähtav osa olgu tähenduslik!

Kirja nähtav osa olgu tähenduslik!

Sisu järjestamine

  1. Huvi tekitamine – Tekita paari lausega huvi. Nt seekordset meilist leiad…
  2. Pakkumised ja müük
  3. Huvitav info
  4. Vihje heast sisust algusesse, sisu lõppu
  • Ära kasuta noreplay@firma.ee See ajab ilgelt närvi emaili saajat, kui ta ei saa sellele kirjale vastata.
  • Kirjuta otse välja, mida pakud. Ära aja pikka keerulist juttu. Vähem turundust, rohkem selgust. Kui midagi täpsemalt tahetakse teada siis klikitakse edasi.

CTR

  • Viita mitme lingiga samasse kohta, samale pakkumisele. See suurendab klikkimiste arvu.
  • Samuti PS, NB! Toimivad hästi :

Personaliseerimine

  • Kirjad saavad suurema tähelepanu ja viivad sagedamini tehinguni. Seda nii subjektireal kui kirjas sees. Nimi ongi kõige lihtsam variant. Aga ka asukoht, varasem käitumine, linkide klikid, ostud jne.
    • Hea: Tere, Brit
    • Halb: Hea Brit kohe näha,et spämm (kui just su vanaema sulle kirja ei saada)
  • Uudiskirja saajad ootavad infot, mis arvestab nende huvide ja käitumisega.
  • Sina v teie? Personaliseerimise osas Eestis võib kasutada küll „sina“. Aga kas „sina“ või „Sina“? Äkki keegi omab siin kogemusi praktilisest seisukohast. Kumb toimib paremini?

Segmenteerimine

  • Automaatne (mitte avanud, lingi klikid)
  • Minimaalne grupp 5000 kui käsitsi (poisid, tüdrukud jne, et ei peaks liiga palju eri kirju tegema)
  • Demograafiline
  • Huvid

Müük uudiskirjas – tegevus!

  • Piiratud tähtaja ja kogusega pakkumised
  • Selge üleskutse järgmist sammu tegema
  • Kordamine ja PS rida – korda tähtaega ja mida mittereageerimisel kaotada on.

Kuidas teha head meili?

  1. Kirjuta kiiresti – nii saad vaba ja personaalse teksti.
  2. Kirjuta loomulikult – Ära kirjuta uudiskirja vaid vali välja üks inimene, kellele kirjutada. See teeb meilid inimlikumaks.
  3. Kirjuta lühidalt – kirjuta valmis ja 24 tunni pärast vaata uuesti üle ning lõika pool välja.
  4. Ära kasuta sama malli! – mõnikord lühem/pikem formaat, rohkem/vähem pilte jne, et ei muutuks tapeediks.
  5. Lisa lugeja – kasuta „sina“ vormi.
  6. Lisa ennast – Kasuta „mina“ vormi ja oma loomulikke väljendeid (Ma panin sulle kokku sellised uudiskirja punktid). Kasuta isiku nime saatjana.
  7. Ole kasulik – Ära pane meili ainult seda, mis sulle kasu toob. Ole nagu päris sõber, sinu meili lugemine peab andma väärtust.
  8. Pildid – 2/3 inimestest ei lae pilte. Kui su pakkumised on piltide peal, ja neid ei avata, ei saagi teada mis pakkumised on J. Jah, on küll lingid, et kui sa ei näe seda kirja, kliki siia. Tee kiri, mida näevad kõik!
  9. Loetavus – lühikesed lõigud (uuri lähemalt..),
  10. Mobiiliga loetavus! – ära tee tulpadena teksti.
  11. Värvid – kontrastsus
E-kirja loetavus mobiilis

E-kirja loetavus mobiilis

Uudiskirja mõõtmine

Mõõtke:

  • CTR ja klikitud lingid – kõige olulisem mõõdik!
  • Avamisi – open rate
  • Jõudis kohale
  • Lahkunud
  • Bounce
  • Kaebused

Unsubscribe

Kõigile ei peagi meeldima! Päästame mittemeeldija oma uudiskirja saamise eest! Kõige hullem on see, kui ta vajutab spämm nupule!

Listi kahanemine

Nähtav:

  • Unsubscribe
  • Spämmikaebus
  • Meiliaadress muutunud

Aastas sellise kahanemise maht ca 15-20% on ok.

Nähtamatu:

  • Ei ava meile (eraldi kataloogis/filtreeritud)
  • Läheb spämmi kausta

E-maili turunduse testimine

  • Vali võrdsed grupid ja testi erinevaid detaile kirjas. Jaga oma list 5ks.
  • Alla 2000 listiga ei ole väga pointi jännata testimisega.

Mida testida?

  • Kõige lihtsam on subjecti
  • CTA (kirja sees)
  • Info esitamise järjekord

Millal saata?

  • Iseenesest on see ka testimine – proovi saata sama kirja igal nädalapäeval. Mitte samadele inimestele vaid samas suurusjärgus listi arvule.
  • Testi paar korda sedasi.
  • Laias laastus – pigem nädala alguse poole v.a. emaspäev. Kuid pea silmas ka tegevusala. Kui on nädalavahetusega seotud tegevus, saada nt neljapäeval.
  • Kell – pigem päeva alguse pool. Ca 10-11 Eestis. Aga endiselt – katseta ise!
  • Sagedus – tee avaldamise kalender ja taaskord testi. Aga ära saada harvem, kui 1 kord kuus. Inimesed kipuvad siis unustama, et miks nad listis üldse on.
  • Pea silmas ka riigipühasid jms

Saatmise protsess

  • Sisu valik
  • Pakkumised
  • Linkide sildistamine
  • Pane kirjapõhjale
  • Testi, paranda vead – saada endale, vaata kas kõik lingid toimivad.
  • AB test välja saata (esmaspäev)
  • Kogu list võitvale kombinatsioonile (teisipäev)
  • Märgi Google Analytcsisse tegevus

E-maili turunduse vahendid

  1. Smaily
  2. GetResponse
  3. MailChimp
  4. Mailbow
  5. ExactTarget
  6. Constant Contact
  7. Campaigner
  8. Aweber
  9. Benchmark Email
  10. VerticalResponse
Ära nii tee. Dreamgrow

Ära nii tee. Dreamgrow

Kokkuvõtteks

Ja jõudsimegi taas lõpuni. Loodetavasti said siit e-maili turunduse jaoks asjalikke mõtteid, mida kohe rakendada. Üks neist võiks kindlasti olla see, et e-maili turundus on soodne, tõhus ja väga vajalik osa sinu turundusmiksis. Samuti nõuanded kuidas e-maili üles ehitada ja milliseid reegleid ja seadusi silmas pidada, ei jookse mööda külge kunagi maha. Kasvõi kordamise mõttes.

Mida sa ise aga sooviksid lisada? Kirjuta julgelt kommentaaridesse!

Lisalugemist

By |2017-12-30T09:28:15+00:006. nov. 2017|Tags: , , , |

About the Author: