Infograafikud – millised ja miks?

Infograafikud – millised ja miks?

Kui sa oled siiani kahelnud, kas infograafikud ka sinu turunduses rakendatud võiksid olla, siis peale selle teksti lugemist võiks kahtlused hajutatud olla. Tuleks asuda tegudele!
Inimestele meeldivad infograafikud, sest neist on lihtne mõista, hea jagada ja annavad lühikese ajaga väga palju informatsiooni. Seetõttu ongi mõistetav miks viimastel aastatel on infograafikud internetiotsingutes kiirelt kasvanud.

Mis on infograafikud?

Alustame siis täiesti algusest ja vastame küsimusele, et mis on infograafikud. Sõna koosneb kahest osast: informatsioon ja graafika. Sisuliselt on infograafiline kujundus visuaalse kommunikatsiooni vormiks, mis on mõeldud tähelepanu äratamiseks ja arusaamise suurendamiseks. Tänapäeval on mõiste “infograafikud” muutunud laiemaks visuaalse kommunikatsiooni tüübi kirjelduseks, mis sisaldab andmeid, koopiat või mõlemat. Olete ilmselt kohanud infograafikuid ajakirjades, internetis, kasvõi arstikabineti seina peal kirjeldamaks näiteks kätepesu olulisust ja etappe :).

Veendumaks, et infograafikud on tõhusad, on tehtud hulganisti erinevaid uuringuid. Sellega on püütud leida just see optimaalseim suhe nii teksti mahu, vormingu kui isegi värvide kohta. Allpool leiategi mõned faktid.

Faktid – kuidas parandada teksti loetavust:

  • Illustratsioonideta teksti järgitakse 323% vähem, kui suuniseid, mis on antud tekstiga, kus on ka pildimaterjal. Seega, kui soovid kliente midagi tegema panna, kasuta teksti juures ka pilte!
  • 93% inimsuhtlusest toimub mitteverbaalselt.
  • 90% ajju edastatud infost on saadud visuaalsel teel.
  • 60% turundajatest arvasid, et 2016.aastal olid infograafikud tunduvalt sagedamini turundusplaanis, kui varasematel aastatel.
  • 40% inimestest reageerib paremini visuaalsele informatsioonile, kui puhtale tekstile
  • B2B sisuturundusega tegelevate ettevõtete taktikas tegid infograafikud aastatel 2014 vs. 2015 suurima tõusus (51% vs. 62%)
  • Infograafikud tõstavad ettevõtte sisuga seotust 12% rohkem võrreldes nendega, kes neid ei kasuta.
  • Aju töötleb pildimaterjali 60 000 korda kiiremini kui tekstist saadavat infot.
  • Infograafikud tõstavad oluliselt ka sinu sisu loetavuse tõenäosust. Sellises vormis esitatud teksti lugemise tõenäosus on 30 korda suurem kui tavateksti puhul.

Päästeameti tuleohualased kodunõustamised. Infograafik. Tuleohutus.
Päästeameti tuleohualased kodunõustamised. Infograafik

Ka ettevõtted on aru saanud, et infograafikud on äärmiselt efektiivne meetod tekitada positiivset tähelepanu loodud sisule. See loob aga uue väljakutse – kuidas enda loodud graafikuga teiste seast silma paista?

Siege Media võttis ette BuzzSumo 2016. aasta enim jagatud infograafikud, mida oli enam kui 1000. Sellega püüti leida nende seas ühiseid jooni. Tulemuseks saadi:

  • Kõige jagatumad infograafikud sisaldasid keskmiselt 396 sõna.
  • Keskmiselt 3683 pikslit kõrge ja 804 lai.
  • Populaarseim värv oli sinine (47%), järgnesid punane (32%), roheline (25%), kollane (22%) ja oranž (17%)
  • Enim kasutati graafikuid tervise valdkonnas (22%) ja sinises toonis (27%), järgnesid meelelahutus (sinisena 42%), äri (sinisena 58%), sotsiaalmeedia ja teadus.
  • Vähim see-eest toiduainetööstuses (0,56%), elektroonika valdkonnas, poliitikas, turismis ja finantsteenustes.
  • Facebookis jagatakse enim tervise teemalisi (33%) ja 402 sõnalisi infograafikuid, Twitteris sotsiaalmeedia omi (31%) pikkusega 442 sõna ning LinkedInis äri-ja tööstuse teemalisi ( 40%), mis koosnevad 502 sõnast.

Kuidas teha infograafik?

Infograafikud võib teha mitmel moel. Kui sa ei ole aga kujundusprogrammidega sina peal, või pead lugu aja kokkuhoiust, on äärmiselt mugav teha infograafikud Canva tööriista abil. Seal on olemas mitmeid tasuta valmis põhju, millede seast valida endale meelepärane ning muuta ära vaid tekst ja pildid. Äärmiselt kiire, lihtne ja mugav viis.

LISALUGEMIST

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu