MIS ON UGC JA MIKS SA PEAKSID KASUTAMA SEDA JUBA TÄNA?

Alustame halva uudisega – sa ei ole oma firma parim müügimees. Vahet ei ole, kui palju koolitusi, motivatsiooniprogramme jms läbid, keegi sinu ettevõttest ei saa nii heaks müüjaks kui sinu klient. Ja see ongi põhjus, miks sa pead ära kasutama kasutajate endi poolt loodud sisu (edaspidi UGCuser-generated content, kasutatakse ka CGC – consumer-generated content).

UGC on tulnud (,et jääda) just tänu sotsiaalmeediale. Tahad sa seda või mitte, tarbijad kirjutavad, pildistavad, filmivad ja arvustavad sinu pakutavat aina hoogsamalt. Mis veel hullem/parem, sinu potentsiaalsed teised kliendid, kes sellist sisu tarbivad, usaldavad seda rohkem, kui sinu poolt kuvatavaid kauneid patente, teadusuuringuid ja klantspilte. Suisa 85% usuvad internetis leiduvaid arvustusi samaväärselt tuttavate poolt saadud soovitustega.

Kuidas UGC-d mõjutada?

Reaalsus on see, et sa ei suuda hoida silma peal ega mõjutada kogu sinu ettevõtte kohta käivat infot internetiavarustes. Samamoodi on nende mõjutamisega. Seega tuleb anda sul endast parim, et sinu tarbijatest saaksid sõbrad. Selle saavutamiseks pead aga ka nendega käituma, kui sõpradega.

Mitmed uuringud on leidnud, et hea nö. interneti klienditeeninduse aluseks on aktiivne suhtlus, küsimustele ja muredele kiire vastamine ning meelelahutuse pakkumine.

Kliendile vastamise kiirus internetis

Kliendile vastamise kiirus internetis

Edison Research viis läbi uuringu, kus selgus, et 39% internetis kaebuse esitanud klientidest soovivad saada sellele vastuse 60 minuti!!! jooksul. Tegelik keskmine vastamise kiirus on aga 5 tundi!

Seega on siin sinul, kui ettevõttele, suurepärane võimalus oma konkurentidest eristuda, pakkudes kiiret klienditeenindust ka sotsiaalmeedias.

STATISTIKA

  • 4x kasvas CTR kui reklaami oli kaasatud UGC ja 50% langes CPC.
  • 5,4 tundi veedavad tarbijad päevas UGC seltsis.
  • 7 arvustust on vajalikud läbi lugemiseks tarbijale, et ettevõtet usaldama hakata.
  • 10x suuremat tähelepanu saavad YouTube’is kasutajate endi loodud videod võrreldes ettevõtete poolt tehtutega.
  • 25% väiksem tõenäosus, et minnakse konkurendi juurde, kui vastad talle kiiresti.
  • 25% väiksem tõenäosus, et kasutaja kirjutab sinust negatiivse kommentaari sotsmeediasse, kui annad talle kiire vastuse.
  • 28% kasvas brändi kaasatus, kui kasutajatele näidati mõlemaid – nii professionaalset videomaterjali kui ka kasutajate endi loodud toote videoid.
  • 30% inimestest peavad ettevõttele hinnangu andmisel esmaseks faktoriks seda, et firma oleks vastanud nende kohta käivatele arvustustele.
  • 49% inimesi soovivad näha ettevõttel tagasisidet, mille keskmine on vähemalt 4* 5-st, et temalt ost sooritada.
  • 54% USA täiskasvanud ostjatest on vähemalt 1 kord üles laadinud ja jaganud toodete originaalfotosid.
  • 59% millenniumlastest ütleb, et nad uurivad UGC-d enamus elektroonika ostu eel. Sellele järgnevad autod (54%), mobiilid (46%), hotellid (45%) ja reisiplaanid (40%).
  • 65% suurem brändilojaalsus.
  • 70% suurem tõenäosus, et kasutatakse sinu tooteid/teenuseid.
  • 70% kõigist UGC loojatest on vanuses 25-54 aastat.
  • 73% ütlevad, et kui nad loevad ettevõtte kohta käivaid positiivseid kommentaare, usaldavad nad teda rohkem.
  • 75% suurem tõenäosus, et kirjutaja jagab positiivset kogemust ka enda või sinu lehel, kui oled talle ammendava vastuse andnud.
  • 86% millenniumlastest väidab, et UGC on üldiselt hea indikaator toote või teenuse kvaliteedi kohta.
  • 92% tarbijatest üle maailma väidavad, et usaldavad suust suhu infot rohkem, kui ükskõik millist reklaami

MIKS UGC TÖÖTAB?

Mis paneb kliente jälgima võõraste nõuandeid, arvamusi ja tegevusi?

Maslowi püramiidi järgi on see suisa inimese baasvajadus põhinedes sotsiaalsel tunnustusel. Soovime õppida teistelt, et vältida ise vigade tegemist. Kuid siiski on ka erandeid. Kui sulle ikka väga maitseb Coca-Cola hoolimata sellest, et kõik sõbrad Pepsit joovad… 🙂

UGC töötab eriti hästi siis, kui ostja on ebakindel. Ta soovib osta, kuid selleks viimaseks ostulükkeks ei ole ta veel täiesti valmis. Sellises olukorras eeldatakse tihtipeale, et teistel on rohkem infot sarnase olukorra lahendamiseks. Seega on UGC-l väga suur mõju just müügilehtri kõrgeimas tipus. Lausa 71% ütlevad, et teevad ostuotsuse lihtsamalt, kui on näinud positiivset UGC.  Kuidas sellises olukorras potentsiaalset klienti ostlema saada, loe pikemalt siit YotPo. lehelt.  

Bazaarvoice

KUIDAS UGC AITAB SINU ETTEVÕTET?

Kuna UGC tüüpi sisu loomine on väga soodne, või suisa tasuta, on viimane aeg hakata sellest ka endale kasu lõikama.

  • Tarbijad usaldavad rohkem teiste inimeste arvamust (eriti millenniumlased – 51%), kui brändi enda öeldut (millennium kõigest 16%). Kusjuures rohkem usaldatakse lausa võõra kirjutatut ettevõtte lehel võrreldes pere või sõbra  soovitusega!
    Samuti saab see rohkem tähelepanu. ComScore andmetel kasvab brändiga kaasatus 28%, kui toodet/teenust tutvustavas videos kasutatakse UGC materjale. Ka sõpradele jagatakse 2 korda meelsamini sisu, mis on teiste kasutajate poolt loodud.
  • UGC aitab tublisti kaasa ka SEO-le. Kiss Metrics leidis, et maailma 20 suurima brändi otsingu tulemustest 25% linkisid UGC sisule. See tähendab ju suuremat orgaanilist liiklust ja rohkem backlinke.
  • Lihtsustab ostuotsuseid. L2 Inc raporti kohaselt leidis Olapic, et tarbijatel, kes oma ostuprotsessi kestel nägid UGC-d, oli 4,6% suurem conversion rate. Kui aga nö. astuti kontakti selle sisuga, tõusis CR 9,6%-ni.
  • Suurendab jälgijate arvu. Kliendid tulevad su lehele tavaliselt kampaaniate ja eripakkumiste leidmiseks. Kuid nad otsivad lisaks ka head vestluskanalit. 35% inimestest kasutavad sotsmeediat klienditeenindusega suhtlemiseks. UGC abil julgustad inimesi end rohkem jälgima ja endaga suhtlema.

Crowdtap TheMarketersGuideto UGC

Kuidas panna paika oma UGC strateegia?

SEMrush andmetel on 86% ettevõtetest proovinud kasutada UGC-d, kuid GoodVid leidis, et vaid 27%-l neist oli selleks paika pandud ka strateegia. Ära kaota jälgijate usaldust ja tegutsemistahet ebamäärase sisu genereerimisega. Selleks, et su strateegia oleks paigas, jälgi neid 8 sammu:

1.      VALI VÄLJA KANAL

Igal kanalil on oma demograafiline jälgijaskond, seega üks sisu ei sobi kõikjale. Määratle esmalt oma soovitav sihtrühm. Seda, kes su lehel liiguvad, saad näha ka nt Facebooki, Instagrami, Google Analytics jne statistikast.

Mis kanalis mis töötab?

FACEBOOK – hea keskkond video ja tekstimaterjali jagamiseks. Kasuta Facebooki kasutajate loodud videote levitamiseks, sest Facebookile meeldib enim videosisu. Samuti on kanal  kõikvõimalikke reklaame täis, seega on video abil sul parem võimalus silma torgata.
Video näiteid:
Coca-Cola “This is AHH”
Nextel – #1minutodecoragem

TWITTER – kuigi vaid 280 ühikut, ei ole see siiski nii vähe, kui arvata võiks. Siin on hea piltidel põhinev materjal. Pildiga saad öelda rohkem kui 280 tähte ja seega palju paindlikum olla. Samuti mõjub see positiivselt ka sinu lehele, sest hea pildimaterjal on väärt jagamismaterjal.

INSTAGRAM – Üks parimaid UGC jagamise lehti. Siin on aga ääriselt oluline Regram’i tundmine.

LINKEDIN – Kasuta väga kontrollitult, et see oleks asjakohane ning vastaks brändi eesmärkidele. See ei ole koht, kus lihtsalt postitada teiste kasutajate sisu, kuna sulle see meeldib. Tähtis on, et vastaks ka sinu brändi olemusele.

SNAPCHAT – populaarne ja efektiivne taktika on mõjuisikute nö. takeover’id. Teine suur trend on esitada küsimusi.

2.      PANE PAIKA TÄPSED EESMÄRGID

Ole kindel, et sa tead, mis on täpsed eesmärgid. Üks huvitav tulemus oli Pepto Bismol, vaata seda siit, ja saad aru miks on nii oluline kindla eesmärgi seadmine.

3.      ÜTLE MIDA SA TAHAD

Soovid pilti, mõtteid, video, kõike koos…? Kui said paika eelmise, eesmärgi, siis vastavalt sellele mõtle, millist UGC-d sul selle saavutamiseks täpselt vaja on. Ja tee seda selgelt! Ebaselgete juhistega võid saada küll mingit ebamäärast sisu, kuid kas see aitab saavutada soovitud eesmärki?

Kui esimestel päevadel ei tule oodatavat sisu, ära hakka muutma stiili või reegleid. Anna inimestele aega. Vastasel korral lood negatiivseid emotsioone neis, kes hakkasid üleskutsele vastavat sisu sulle looma ja nüüd peavad plaanid ümber tegema. See on aga hea aines netitrollidele. Ole kindel kohe alguses, et seadsid õige ülesande püstituse.

Crowdtap

4.      VALI  SISU TÜÜP

On mitmeid võimalusi kuidas lisada UGC oma turundusstrateegiasse. Populaarseim, ja vast ka lihtsaim, on sotsiaalmeedia võistlused. Samuti kõikvõimalikud hashtagi kampaaniad, kuid ära nendega liiale mine. Seeläbi saad publikut siduda oma sõnumi ja/või kampaaniaga.

Chobani tegi laste tervisliku toitumise kampaaniat #ChobaniKids. Bränd andis nippe ja nõuandeid tervislikuks toitumiseks enda toodetest, mis sobivad lastele. Hastag sai palju positiivset vastukaja ja arutelusid.
Ka siis, kui su ülim eesmärk on oma brändi tutvustada, võid teha seda ka lihtsalt mõne ilusa pildiga, mis seondub sinu ettevõtmisega. Näiteks Bass Pro Shop jagas ühe oma fänni metsiku looduse pilti. Sellist laadi postituse positiivne külg on ka see, et sedasi võivad täieneda sinu jälgijate rivi hoopis uute inimestega. Peaasi, et nad ka sinu kliendiprofiiliga kokku sobiksid.

#hashtagi ja UGC võistluse ideid

#hashtagi ja UGC võistluse ideid

5.      VALI PARIMATEST PARIM

Ära lepi keskpärasega, vali välja parim. Küsi endalt, kas see võiks olla pilkupüüdev ka teiste jaoks. UGC juures on tore see, et saad näidata oma brändi kreatiivset poolt ilma suurte lisakulutusteta.

Instagram on väga hea kanal, kust leida ja kus jagada suurepäraseid videoid ja pilte. Keskkond baseerub suuresti edevusel. Isegi kui sul on „igav“ valdkond, ei tähenda, et sisu seda olema peaks.

6.      KESKENDU KOGUKONNALE

UGC annab võimaluse kontakteeruda uute inimestega läbi vestluse. Sinu kogu point on kasvatada usaldusväärsust. Tehes seda õigesti, saate kasutajad suunata sujuvalt turundustunnelisse.
Sinu jälgijad on äärmiselt oluline osa su sotsiaalmeedia strateegiast, seega kohtle neid hästi – vasta küsimustele ja näita enda inimlikku poolt. Kasutajad teavad, et teisel pool ekraani istub samuti reaalne inimene. Loo oma ettevõttele köitva kuvandiga isiksus.

7.      JAGA TUNNUSTUST

Sa kasutad kellegi teise materjali? Ole kindel, et pakud talle piisavalt tähelepanu tag’ides, linkides jne. See on tore viis luua kasutajatega suhteid ja tuua naeratus mitte vaid sinu rahakotti vaid ka nende näole.
Samas ole kindel, et sul on õigus võõrast sisu kasutada. Anna omanikule teada kus ja kuidas soovid tema materjale kasutada.

8.      ANALÜÜSI JA MÕÕDA

Kui sa tahad olla kindel, et sinu UGC strateegia toimib, pead seda mõõtma. Selleks, et mõõta, peab sul paigas olema loomulikult soovitud eesmärgid (punkt 2). Võid teha seda oma jõudude ja tasuta varaga (nt GA jms), kuid on ka mitmeid tasulisi variante.

KOKKUVÕTTEKS

UGC strateegia on pisut keerukam, ja ettearvamatum, kui sinu enda loodud sisu peal üles ehitatud turundusplaan. Kuid seda õigesti kasutades, saab sellest sinu bränd konkurentide ees kindlasti eelise. Võta seda kui võimalust luua ühtsem kogukond oma jälgijatega. See teadlikkuse kasv ei aita kaasa mitte ainult inimeste suunamisele sinu toodete ja teenuste juurde, vaid näitab lisaks ka ettevõtte personaalsemat poolt.

 LISALUGEMIST

By | 2018-06-10T19:13:26+00:00 17. mai 2018|Tags: , , , , , , , |