Facebooki loosimängude reeglid

Facebooki loosimängud ja teised Facebooki auhinnamängud on ühtede poolt põlatud, teiste poolt palavalt armastatud. Ja kui vaadata Eesti ettevõtete Facebooki lehekülgi, on näha, et neid tehakse ikka päris palju.

Kuidas aga teha neid sedasi, et sa käituksid kõigi Facebooki loosimängu reeglite järgi? Sellest allolevalt juttu teengi. Loe kindlasti ka eduka Facebooki kampaania loomise kohta.

Facebooki auhinnamängust teavitamine:

Kui sa kasutad Facebooki loosimängust teavitamiseks või haldamiseks, oled sa vastutav reklaami reeglite korrektse jälgimise ja läbiviimise eest, milleks on:

·       Ametlikud reeglid

Siinhulgas kindlasti osalejate teavitamine, millal auhinnamäng algab, lõppeb ja kui kaua see kestab. Samuti tuleb teavitada, millised on osalemise tingimused ning millal ja kuidas valitakse välja võitja.

Ka peab kirjas olema, kes antud Facebooki auhinnamängu korraldab ja läbi viib ning täpne auhinna kirjeldus.

·       Facebooki loosimängu tingimused osalemiseks

Siinhulgas nt. vanus ja elukohapiirangud. Kui sul on koduleht, on kõige mõistlikum lisada kodulehele maandumisleht, kus on kirjas kõik Facebooki loosimängu reeglid. Või kui sul ei ole veel kodulehte, kasuta selleks Facebook Notes/Märkmed lehte. Sedasi on iga mängu ajal mugav lisada mängu juurde reeglitele viitav lehelink.

·       Vastavus reklaamimise ja kõigi pakutavate auhindade suhtes kehtivatele eeskirjadele.

Näiteks sa ei tohi mängus osalemiseks lasta paluda osalejatel sooritada ostu. Samuti tuleb mõista anda, et kui ost siiski sooritatakse, siis see ei tõsta kuidagi võimalust auhinda endale saada.

Facebooki loosimängu kohustuslik sisutekst

Auhinnamäng Facebookis peab sisaldama järgnevat:

  • Teadaannet, et Facebooki loosimäng ei ole sponsoreeritud või koostöös Facebookiga ja Facebook ei vastuta mingil moel loosimängu eest.
  • Samuti avaldus, mis vabastab Facebooki igasugusest vastutusest osalejate ees.

Millised Facebooki mängud on lubatud?

Lubatud on võistlused ja loosimised, kus keegi peab võidu saamiseks sellest märku andma Facebookis (nt kommentaar) ja võitjad valitakse juhuslikult. Lubatud on ka võistlused, kus võistlustöid hinnatakse ja sponsor või nende esindajad valivad võitja.

Loterii, kus keegi peab võitmiseks pileti ostma, ei ole aga lubatud.

Facebooki loosimängu näide

Facebooki loosimängu näide

Facebooki loosimängu läbiviimine

Facebooki auhinnamängu võib reklaamida Facebooki lehtedel, gruppides, üritustel ja Facebooki rakendustes.

Loosimängu levitamisel ei ole lubatud kasutada personaalseid Facebooki seinu ehk siis näiteks selliseid võtteid nagu: „Jaga enda või sõbra ajajoonel osalemiseks“, „Lisa enda sõpru kommentaari, et osaleda“. Oleme aga kõik näinud Facebooki võistlusi, kus pead võitmiseks postitust jagama. Paljude Facebooki mängu korraldajate jaoks tuleb aga üllatusena, et Facebooki reeglid keelavad sellised konkursid sõnaselgelt. Facebook ei luba sul selliseid tegevusi nende platvormil nõuda. See tähendab, et auhinnaloosi sisenemiseks ei saa sa osalejatelt Facebookis meeldivusi ega jagamisi küsida. Sa ei saa öelda, et selleks, et mängus osaleda, pead lehe jälgijaks hakkama.

Küll aga võib sul olla Facebooki mäng, mis viib osalejad Facebookist välja ja palub seal toiminguid teha. Lubatud on võistlustarkvara, millel on soovitusfunktsioonid, mis võimaldavad inimestel saada lisapunkte.

Samuti ei saa sa nõuda, et inimesed märgiksid / tag’iksid sõbrad selleks, et mängus osaleda. Parem idee on luua võistlus, mida inimesed tahavad jagada, sest nad on sisu või auhindade pärast vaimustuses.

Facebooki kaasaaitamine loosimängu läbiviimiseks

Facebook ei abista sind loosimängu haldamisega ja loosimängu tehes sa nõustud, et kasutades Facebooki teenust loosimängu läbiviimiseks, teed seda omal riskil. Seega kõik on sinu enda vastutusel. See tähendab, et kui korraldad Facebooki võistluse, ja ei jälgi seejuures kehtivaid reegleid või seadusi, ei lasu Facebookil mitte mingit vastutust.

Facebooki mängu ei saa läbi viia eraisiku kontol

Kui oled loonud oma ettevõtte jaoks kogemata ametliku Facebooki lehe asemel isikliku profiili, siis tea, et sellel lehel sa Facebooki loosimängu teha ei tohi. Facebooki reeglite kohaselt saad konkurssi juhtida ainult Facebooki lehelt, grupilt, üritusest või rakendusest.

Kui soovid kasutada Facebooki loosiks saadetavaid materjale

Kui sul on Facebooki mäng, kus osalemiseks tuleb saata näiteks pilt või video, ja sa soovid neid materjale hiljem kasutada, anna sellest selgelt märku! UGC ehk kasutajate poolt loodud sisu on võimas tööriist ja seda tasub kindlasti ära kasutada.

Sa pead veenduma, et sul oleks koht, kus osalejad saaksid kinnitada, et nõustuvad sinu poolt nende materjali kasutamisega. Näiteks eelmiste võistluste võistlustöid saad edasistes reklaamikampaaniates kasutada, kui oled selleks loa saanud.

Facebooki loosimängu näide2

Facebooki loosimängu näide

Reeglite hoolikas järgimine Facebooki võistluse korraldamisel võtab natuke lisaaega ja arvestamist. See võib tähendada veel mõne lisatöö tegemist, mitte ainult lihtsalt mõne pildi ja võistluse postitamist oma lehele. Kuid veendudes, et järgid kõiki Facebooki mängu eeskirju, saad tagada oma võistlused maksimaalse sujuvuse.

Facebooki mängu näide

Facebooki mängu näide

Reeglite jälgimine tähendab ka väiksemat võimalust, et sinu sisu kustutatakse või leht peatatakse või isegi alaliselt keelatakse. Reeglitega järgimine kõrvaldab kõik need riskid. Arvatakse, et Eesti on nii väike koht Facebooki jaoks, et siin ei juhtu midagi, kui reegleid rikkuda. On aga nii siin kui seal pool kuulda olnud, et postitusi on kustutatud ja isegi mõni leht sulgetud peale loosimängu avalikustamist. Ühest küljest on see kindlasti Facebooki algoritmi arenemise tõttu kuid järjest rohkem (pahatahtlikud konkurendid) raporteerivad mängupostitusi.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu