Edukas Instagrami mäng – kuidas?

Kui Facebooki mängud on juba väga tavapärane nähtus ning enamus ettevõtteid on selle ka järgi proovinud, siis Instagramis see nii levinud (veel) ei ole. Hästi läbi viidud Instagrami mäng saab aidata sinu brändil Instagramis silma paista, kasvatada lojaalsete jälgijate arvu ja jagada oma suurepärase toote/teenuse kohta infot rohkematele inimestele, kui tavapärane postitus seda teha suudab.

Alljärgnevalt annangi sulle mõned mõtted, mida silmas pidada enne, kui hakkad Instagramis mängu läbi viima.

1.    Mis on Instagrami mängu eesmärk?

See on esimene ja vast olulisim küsimus – miks sa üldse plaanid/soovid Instagramis mängu läbi viia? Kõige levinum põhjus on tavaliselt jälgijate arvu kasvatamine. Kuid sama oluline eesmärk võiks olla ka kodulehele liikluse suurendamine, uue toote/teenuse tutvustamine, blogi lugejaskonna kasvatamine, kasutajate poolt loodud sisu ehk UGC materjali saamine jne.

Esimest eesmärki – jälgijate arvu kasvatamist – on kõige lihtsam saada üleskutsega tag’ida sõber. Sedasi hakkavad vähese vaevaga sinu jälgijad ise mängu sõnumit levitama. Kui nende sõpru su pakutav samuti huvitab, käituvad nemad sama moodi oma sõpru tag’ides ja nii see lumepall veerema läheb.

Uue toote või teenuse turule toomisel võib selle loosimäng olla leidlik viis põnevuse ja huvi tekitamiseks. Tootepõhiste ettevõtete jaoks on aga UGC võimas viis värske sisu genereerimiseks ja uue perspektiivi saamiseks sinu ettevõtte toote kasutamisel.

Instagrami võistlused suurendavad tavaliselt sinu postitusse kaasatust, mille tulemuseks on tänu Instagrami algoritmi eripärale mitu eelist. Kui sinu postitus toimib hästi, võib see hashtag-otsingute korral olla ka kõrgemal kohal, võimaldades uutel vaatajaskondadel sinu loodud sisu leida. Ja kui sinu jälgijate aktiivsus tavapärastele postitustele ei ole just kõige kõrgem, võib Instagrami mäng aidata mõnda aega tavalist sisu nende voogudes kõrgemale tõsta.

Instagrami algoritm 2019

Instagrami algoritm

2.    Vali relevantne ja asjakohane auhind

Auhinda valides pea silmas nii soovitud sihtrühma kui olemasolevaid jälgijaid – mida nemad sooviksid ja vajaksid? NB! Kuid sul ei ole mõtet loosida iPhone ja reise, kui sa ise neid reaalselt ei müü. Jah, sa saaksid kiirelt palju uusi jälgijaid ja väga suurt vastukaja oma mängule, kuid kas nad on ka sinu reaalsed kliendid? Kui mäng läbi, kas neid huvitab pärast see, et sa tegelikult müüd näiteks küttepuid? Seega minu veendunud arvamus on, et igasuguste loosimängude auhinnaks peab olema midagi, mida sa ise müüd. Olgu see kasvõi nii „igav“ toode või teenus, et lausa sarimängur esimese hooga mõtleb kaks korda. Sinu eesmärk on siiski ju mängu lõppedes leida uusi kliente. Seega mängu huvi võib jääda küll väiksemaks, kuid see eest on sihtrühm hoopis paremini paika pandud.

3.    Pane paika reeglid – mida lihtsam, seda parem

Üldiselt kehtib reegel, et mida vähem tegevusi sa palud osaleda soovijatel teha, seda suurem on osalejate arv. Seepärast on üsna optimaalne paluda neil jälgida su kontot, laikida pilti ja tag’ida nt üks sõber. Igasugu lisategevused (mängu mainimine storys, repost, oma seinal teatud hashtagiga pildi jagamine jms) kahandavad üldjuhul tublisti osalejate arvu. Määra ära muuhulgas kindlasti ka mängu kestvus ja võitjast teatamise aeg. 1 nädal on täiesti piisav mängu periood. Kui osalemiseks peab aga näiteks pildi või video tegema, tasub kaaluda ka mõnevõrra pikemat aega.

Mängus osalemiseks mitmete kontode jälgimine

Üsna levinud meetodiks on see, et mängus osalemiseks tuleb jälgima hakata mitut erinevat kontot. Enne kui sina hakkad sellist mängu läbi viima, mõtle, kas saaksid hoida jälgitavate kontode arvu maksimaalselt 2-3 peal. On mänge, kus tuleb neid aga meeldivaks märkida märksa rohkem.

Esiteks on see mängijale tüütu. Teiseks on aga selle üsna tavaline tagajärg, et peale mängu lõppu on osaleja hakanud jälgima suurt hulka erinevaid kontosid, mis teda tegelikult üldse ei huvita. Ja seejärel on unfollow nupule vajutus üsna kerge tulema.

Selgelt välja toodud Instagrami mängu reeglid

Veendu ka, et sinu mängu reeglid oleks selgelt postituse all välja toodud. Või kui sul on kodulehel eraldi leht nendega, võid ka sinna suunata. Samuti ole kindel, et need vastavad Instagrami poolt seatud tingimustele. Ole ka teadlik, et sarnaselt Facebookiga, peab ka Instagrami mängu juures olema välja toodud, et Instagram ei ole kuidagi mänguga seotud.

Instagrami mängu reeglite kuvamine

Instagrami mängu reeglite kuvamine

Rohkelt näiteid reeglitele leiad ka siit.

Juhtum elust enesest

Sunny Co Clothing tegi Instagrami kampaania, kus 24 tunni jooksul kõigile, kes repostisid ja tag’isid neid, said tasuta trikoo väärtusega $64.99. Pakkumine läks aga kiirelt viraalseks ja tulemuseks oli tuhandeid osalejaid ehk siis tasuta trikoosid, mille tellimusi aga ei suudetud täita. Vaata kogu lugu siit.

Sunny Co Clothing Instagrami mäng

Sunny Co Clothing Instagrami mäng

4.    Instagrami mängu variante

Siin on näited populaarsematest mängudest:

  • Pane postitusele like – kõige lihtsam viis. Osaleja peab pildile panema lihtsalt „meeldimise“. Hea viis oma postituse kaasatuse suurendamiseks.
  • Jälgi kontot – taaskord üks lihtsamaid võtteid, mille eesmärgiks on muidugi enda jälgijaskonna suurendamine.
  • Märgi sõber – osaleja peab kommentaarides märkima sõbra / sõbrad. Lihtne moodus oma mängust laiemale publikule teada anda kuna sõbrale tuleb teavitus tema märkimise kohta.
  • Pane like ja jaga – esmalt tuleb panna like ja seejärel teha repost oma seinale. Sedasi on võimalik vähese vaevaga oma mängupostitust levitada suurele hulgale inimestele.
  • Fotokonkurss – palute osalejatel üles laadida oma seinale foto enda kohta, kasutades sinu toodet või teenust. See on veel üks lihtne võimalus bränditeadlikkuse levitamiseks, kuna osalejate postitusi näevad nende enda jälgijad ja sõbrad. Kindlasti tasuks siin kasutada ka mänguga seotud unikaalse või brändi hashtagi kasutamist või vähemalt sinu ettevõtte tag’imist.
  • Pane pildile pealkiri – postita pilt ja palu osalejatel panna omapoolne idee, mis võiks olla pildi pealkiri. Hea võimalus kaasatuse suurendamiseks ja osalejate loomingulise poole proovile panekuks.
Instagrami mängu reeglid

Instagrami mängu reeglid

5.    Reklaami!

Lihtsalt oma Instagrami mängu postituse loomine võib meelitada osalejaid, kuid kui soovid, et see jõuaks võimalikult paljude inimesteni, pead seda ka tõsisemalt reklaamima.

Siin on mõned mõtted, mida tuleks kaaluda:

  • Juba enne mängu anna teada, et õige pea on midagi ägedat tulemas. Võid ära märkida ka auhinna, et ahvatlust veelgi suurendada. Seeläbi tõstad ka kindlasti oma jälgijate tähelepanu, sest nad ei taha ju seda mängu postitust maha magada.
  • Mängupostituse pilt tasuks teha selline, kust oleks selgelt välja loetav, et tegemist on mänguga. Lisa sinna nt tekst „loos“ või „auhinnamäng“. Sedasi paistab see teiste tavapostituse seast paremini silma.
  • Kasuta Storyt – enne mängu, mängu ajal ja pärast mängu. Ikka selleks, et oma jälgijaid rohkem informeerida ja neis huvi tekitada.
  • Kui sul on e-maili list, saada ka selle kaudu mängu info.
  • Jaga kindlasti kõigis teistes oma sotsiaalmeedia kanalites infot Instagrami mängu kohta.

Kui sul on aga eelarvet tasuliseks reklaamiks, kasuta ka seda võimalust.

6.    Vali hashtage hoolikalt

Nii nagu hashtage tuleb hoolikalt valida oma tavapostituste juures, tee seda ka loosimängu jaoks. Lihtne lahendus on lisada Instagrami mängu juurde hashtagid nagu #auhind, #loos, #loosimäng jne. Kuid kas see on kõige mõistlikum? Põhjus, miks selle peale mõelda tuleb, on see, et nii nagu Facebookis on sarimängijad, on nad ka Instagramis olemas. Ja nii lihtne on jälgida kõikvõimalikke loosidega seotud hashtage. Kas nad on aga tegelikult sinu sihtrühm? Kas nad on sinu jälgijad ka peale seda, kui mäng läbi saab?

Seega vali hashtag, mis on seotud kampaania, selle teema, toote või teenuse ja / või sinu ettevõttega. Kui sa lood mängu jaoks täiesti uue hashtagi, veendu, et sellist ei oleks varem kasutatud. See võib olla ka veidi pikem, kuid kindlasti peab ta olema lihtsasti meeldejääv.

Näide elust enesest

Mõni aeg tagasi sattus mulle kätte ühe Eestis müüdava pudelivee pudel. Selle peal oli kirjas, et postita Instagrami pilt, kus on näha see pudelivesi ja sedasi saad osaleda loosis. Pane aga tähele! Hashtag, mida tuli postitusele lisada oli #EV100… Kuidas see ettevõte nüüd siis peaks kindlaks tegema, et milline neist 55 423st pildist, mis tänase päeva seisuga seda hashtagi kannavad, on nende loosimängus osalejate pildid? 😊

7.    Aus loos

Kui Instagrami mäng on läbi, tuleb valida muidugi võitja. Tee seda võimalikult ausalt. Näiteks kogu kokku kõik osalejad ja pane nad mõnda juhuslikkuse generaatorisse. Üks on näiteks siin ja teine siin.

Üks väga mõnus tööriist kommentaaride ja osalejate alla laadimiseks on Exportcomments.

Kui võitja on valitud, kontrolli, kas ta on järginud kõiki reegleid. Kui jah, kuuluta postituse all välja võitja ning võta temaga ühendust. Minu soovitus on, et auhinna võitja oleks alati välja toodud loosimängu all kommentaarides. Samuti võib esialgset postitust muuta ja sinna pildi pealkirja juba võitja välja tuua. Osalejad jälgivad mängu postitust ja ootavad võitjat sinna. Kui sa teed eraldi postitusena, tekib päris tihti küsijaid, et kes siis ikka võitis ja kas loos toimus jne. Seega selliste küsimuste vältimist juba eos, lisa võitja mängupostituse kommentaari. Võid muidugi duubeldada seda eraldi postitusena siis ka.

Hea mõte oleks ka peale loosimängu lõppu selle mängu postituse päris algusesse kirjutada, et mäng on nüüd lõppenud.

8.    Lisaidee!

Olen koolitustel rääkinud, et kasutage oma mängude läbi viimiseks ka puhtalt Storyt. Miks?! Aga sellepärast, et kui su jälgijad teavad, et aeg ajalt on mängud ainult 24 tundi ja Storys, on nad usinamad jälgima iga sinu Storyt. Nad ei taha ju maha magada võimalust auhinda võita. Loomulikult ei ole sinu Storys ainult loosimängud. Sealt leiab ju ka sinu igapäeva tegevusi ja toote/teenuse tutvustusi. Seega võimalus täiendavaks tähelepanu tõmbamiseks.

Instagrami mäng Storys

Instagrami mäng Storys

Auhind seejuures ei pea olema üldse suur. Eesmärk oleks lihtsalt ergutada ja harjutada oma jälgijaid Storysid vaatama.

9.    Analüüsi

Nii nagu iga teise turundustegevusega, tuleb ka mängu tulemusi analüüsida.

Mõõda osalejate arvu, jälgijate arvu suurenemist, kodulehele tehtud klikke jms. Hea mõte on selliselt analüüsida kõiki oma mänge ja saadud tulemusi siis kõrvutada. Sedasi saad teha kindlaks, millised auhinnad, mis ajastus, milline sisu ja osalemistüüp annab sinu ettevõtte jaoks parimaid tulemusi.

 

Nüüd on järg sinu käes – milliseid põnevaid avastusi ja nõuandeid sina seoses Instagrami mängudega oled teinud?

Kui soovid lisamõtteid Facebooki mängude ja üleüldse reklaami kohta, tule Tartu koolitusele! https://www.facebook.com/events/365106357473463/

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu