Kuidas saavutada sisuloomega sotsiaalmeedias tähelepanu?

Sotsiaalmeedia on hea viis levitada soodsalt (võrreldes paljude teiste reklaamikanalitega on soodne isegi sotsiaalmeedias postituse reklaamimine) uudiseid oma firmast, ettevõtmistest, blogist jms. Kuid ka konkurente, kes sarnaselt toimivad, on palju. Samuti on tublisti kahanenud organic reach määr. Kuid pisut läbimõelduma postitusega on võimalus seda veidi kergitada. Ma ei arva, et see tõuseks nüüd 50%, kuid 5-10% või veidi rohkemgi on kindlasti võimalik. Seega on üks suur küsimus – kuidas kirjutada sisu, mis pakuks lugejatele huvi ja nad seda hea meelega teistele edasi jagaksid?

Järgnevalt leiategi näpunäiteid, mida silmas pidada ühe hea sisu loomisel.

Koosta sisuloome plaan ja eesmärk

Paljud ettevõtted alustavad postitamist ilma plaanita. Seetõttu ei pruugi sisu kõnetada sihtrühma. Kui tegeled tervislikku elustiili propageeriva ettevõttega, siis su sisu peaks käsitlema nõuandeid toitumise, trenni, tervislike retseptide jms kohta.

Kui sisu plaan on paigas, pane paika kalender, millal mida postitad (päeva/nädala täpsusega). Sama ka eesmärgi kohta – mida soovid selle postitusega saavutada? Olgu selleks siis kodulehele suunamine, postituse jagamine, diskussioonile kutsumine või midagi muud.

Kust leida postituse jaoks ideid?

  • Postita uuesti oma varasemaid populaarseid postitusi, et see jõuaks ka nendeni, kes esimesel korral seda ei näinud. Samuti võid panna selle uude formaati, nt kui oli popp pildiseeria, tee sellest nüüd video.
  • Postita sisu, mis on hetkel väga aktuaalne. Kuid jälgi, et see seostuks kasvõi otsapidi ikka ka sinu ettevõttega.
  • Naljakad ja vahvad igapäevaelu kujutavad pildid ettevõtte töötajatest on kindlasti parem pildimaterjal, kui pilt tavalisest tootest. Samuti mõne oma toote valmimislugu. Tore oleks ju teada, kuidas sinu pagariäris tegelikult taignast saiake saab.
  • Uuri, mis teemadel postitavad sinu konkurendid. 
  • Aeg ajalt tee ka nö. aegumatuid postitusi, mis on „värsked“ igal ajal. Uute fännide lisandumisel on sellised postitused nende jaoks uued ja nad võivad just selliseid teistele jagada. Sedasi on jagamiseks sobilikku sisu lehel ka siis, kui ei ole miskit uut ja põnevat lisandunud. Nendeks sobivad nt ka praegu endiselt populaarsed pildid tsitaatidega.
  • Avalda tunnustust mingile kindlale sihtrühmale (kasvõi üksikvanemad), tuntud ühiskonnategelasele (tag’ides saad ehk tema fännilehele), teisele tuntud ettevõttele ja nende pingutustele igapäevaelus. Kui tegeled transpordiga, kiida mingit autofirmat, kes müüs sulle hea auto; lauljat, kui mõnus on tema muusika saatel tööd teha jne. Põhjuse kiitmiseks leiab alati :).

Jne jne jne… variante on sadu. Mis on sinu lehe puhul suurima jagamise arvuga postitus?

Pea piiri – sisuloome pole maraton

Lühemaid tekste on kergem „seedida“.  Üks võimalus öelda rohkem vähemate sõnadega, on kasutada infograafikuid.

National Center for Biotechnology Information tähelepanu uuringu järgi on inimeste tähelepanu 2000 vs. 2015 aasta vähenenud 12 sekundilt 8,25 sekundini.  NB! Kuldkalal on vastav näitaja 9 sekundit :). Seega esimesed 3-4 sõna sinu postituses on äärmiselt olulised – vali õige pealkiri! Näiteks ingliskeelse pealkirja loomisel on üks omapärane tööriist, mis annab soovitusi pealkirja atraktiivsuse kohta: http://coschedule.com/headline-analyzer

Paku midagi uut

Olgu selleks siis uskumatu sisu, ahvatlev uus graafika, või veel parem – mõlemad koos!

Sisuloome pakub lahendust

Ei piisa vaid sellest, et veenad oma sihtrühma, kui vinge su leht on. Sinu sisuloome poolt pakutav sisu peab neile ka „andma“ midagi. Lihtsaim viis on teha postitusi nõuannete stiilis „Kuidas…“ , „9 viisi…“ jne. Selline postitus on atraktiivne ja annab lugejatele häid nõuandeid, mida nad sooviksid ka oma sõpradele jagada.

Kasuta pilte ja videoid

Üks pilt räägib tõepoolest rohkem kui tuhat sõna, ära unusta neid teksti lisamast! Eriti seetõttu, et inimesed klikivad ja scrollivad lehti kiirelt ja sul on aega tähelepanu püüdmiseks vaid millisekundid.

Kui varasemad uuringud leidsid, et parim organic reach on piltidel, siis nüüd on paljud uurijad seisukohal, et esikohal on hoopis videod (Socialbakers). Eriti just native videod/turundus. FB-s ja Twitteris on just need videod teinud meeletu tõusu jagamise aktiivsuse poole pealt.

Kasutad sa siis pilti või videot, alati pea silmas, et see oleks kõrge kvaliteediga. Kehvad pildid jätavad ka sinust kehva mulje. Kui kasutad fotopankade pilte, ole kindel, et neile ei ole vajalik kasutusloa hankimine.

Kui teed ise pildi/video/graafiku jms, lisa kindlasti vesimärk. Kui postitus peaks minema viraalseks, soovid ju, et teataks, kelle tehtud algne postitus on :).

 

Katseta emotikonidega

Ja mitte ainult pildid ning videod ei tõmba tähelepanu! AMEX Open Forum uuringu järgi on ka emotikonidel tähtis roll. Postitus, mis sisaldas pildikest, sai 33% suurema jagamise ja kommenteerimise osaliseks ja koguni 57% suurema „like“ arvu, kui postitus, milles neid ei olnud. Loe kindlasti eraldi artiklit emojidest siit!

Muuda postitus interaktiivseks

Kõik soovivad tunda ennast tähtsana, seega küsi inimestelt nende arvamust. Sisuloome pole vaid pikk ja õpetlik tekst. Pole saladus, et enamik populaarseimaid postitusi on just seotud mängude, võistluste, viktoriinide ja küsimustikega. Kasuta neid lahendusi, et  nö. meelitada jälgijaid oma lehele. Aga pane tähele – palu neil kirjutada kommentaariks miskit mõttega, mitte vaid „jagatud“.  Kui nad on võtnud aega, et kirjutada läbimõeldum vastus, on nad ka palju altimad seda jagama teistega.

Küsitluste jaoks kasuta kasvõi lihtsat Facebooki lisavõimalust, kus vastaja peab tegema endale meelepärase valiku kahe vastusevariandi vahel. 

Eksperimenteeri postituse ajastusega

Suur viga on mitte jälgida statistikat, et leida enda sihtrühmale sobivaim postituse päev ja kellaaeg. HubSpot soovitused parimateks postituste aegadeks:

Facebook: Parim kolmapäeval kell 15. Head ajad on ka laupäeval ja pühapäeval 12-13 vahel ning neljapäeval ja reedel vahemikus 13-16.

Twitter: Parimad postituse ajad on tööpäeviti 12-15 vahel ja kella 17st.

LinkedIn: Parim on postitada kesknädalal 17 ja 18 vahel. Head ajad on ka teisipäeva hommikul 10 ja 11 vahel ning teisipäevast neljapäevani 7.30st 8.30ni, 12st ning 17-18 vahel.

Halvimad ajad pakub välja SurePayroll: http://blog.surepayroll.com/post-pin-tweet-best-time-to-outreach/

Kuid tähelepanu! Need on soovitused! Enda sihtrühmale sobivaimad ajad saad leida nt Facebook Insights abil. Ja loomulikult on olemas mitmeid tasulisi tööriistu, mis samuti sellist teenust pakuvad. 

Hea mõte on aeg ajalt proovida ka neid nö. „halbu postituse aegu“. Siis on väiksem konkurents ka teiste ettevõtete postituste näol ja võimalus ehk jõuda enda omaga ka nendeni, kes seda muidu ei näeks.

 

Loodan, et said mõned värsked mõtted, kuidas oma sisuloomes veelgi edukam olla. Hea meelega ootan aga ka sinu mõtteid, mida lisada ka siia artiklisse juurde!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ 
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu