Kuidas turundada üritust sotsiaalmeedias (Facebookis)? 15+ mõtet

Ürituse korraldamine on niigi stressirohke, kuna tuleb mõelda esinejatele, toitlustusele, turvalisusele ja paljudele teistele detailidele. Lisaks on oluline, et kogu see vaev ja investeering ei läheks raisku, vaid meelitaks kohale rohkelt külalisi, mis omakorda viiks ka kasumi teenimiseni. Selleks, et suurendada oma hoolikalt korraldatud ürituse nähtavust ja külastajate arvu, katsun sulle järgnevalt välja tuua viise, kuidas reklaamida oma üritust sotsiaalmeedia võimalusi targalt ära kasutades.

Alustuseks tahan rõhutada, et üritus ei pea olema luhtaläinud katse. Vastupidi, õige strateegia ja sotsiaalmeedia kanalite tõhus kasutamine võib su ürituse viia täiesti uuele tasemele. Ja teiseks

…kas üritus või sündmus?

Need kaks sõna on mind ammu paelunud. Kumb on õigem öelda – üritus või sündmus? Tundub nagu üritus oleks läbikukkumine eks? Olen ka mina sedaviisi mõelnud tükk aega. Aga kuidas tegelikult? 

💠Sõna “üritus” tõi eesti keelde Johannes Aavik 1921. aastal ja sellest alates on see tähenduses “ettevõte, katse” olnud kasutusel eesti keele sõnaraamatutes.

Näiteks Eesti Õigekeelsussõnaraamatus (ÕS) 2013 on sõna “üritus” järel lihtne selgitus “ettevõtmine”. Samuti on ÕS-is kasutusnäited nagu pidulik üritus, suurüritus, massiüritus, kultuuriüritus ja spordiüritus, mis ei viita kindlasti nurjumisele või läbikukkumisele.

💠Teist sõna “sündmus” kasutatakse kultuuriürituste kontekstis. Levib arvamus, et “üritus” on pigem algajate korraldajate ja kollanokkade sõna ning õigem oleks kasutada “sündmust”.

Mis aga siis õigem oleks?

👆Siiski on “üritus” sobivam sõna, sest see tähendab “ettevõtmine, tegutsemine mingil eesmärgil”, samas kui “sündmus” on “juhtuv või juhtunud asi, nähtus, olukord”. Sündmusi ei saa korraldada, sest need lihtsalt juhtuvad või ei juhtu. Näiteks spordisündmus võib olla sportlase võitmine jooksuvõistlusel, aga spordiüritus on organiseeritud jooksuvõistlus. Samamoodi võib olümpiamänge või maailmameistrivõistlusi pidada sündmusteks spordihuviliste jaoks, aga mitte iga üritus ei pruugi olla igaühe jaoks sündmus.

Viska pilk peale ka mu Facebooki postitusele ja saada see edasi oma sõbrale, kes üritusi/sündmusi korraldab 😉

Üritus on organiseeritud tegevus, sündmus pigem juhuslik.

Seega üritus näitab enamasti organiseeritud tegevust, millel on kindel eesmärk ja korraldus. Näiteks:

  • Kontsert on üritus, kus muusikud esinevad publikule ettevalmistatud programmi alusel.
  • Konverents on üritus, mille eesmärk on kokku tuua eksperdid ja huvilised teatud teemal arutlema ja teadmisi jagama.

Sündmus seevastu on laiem mõiste, mis võib hõlmata nii planeeritud kui ka juhuslikke olukordi. Näiteks:

  • Päikesevarjutus on sündmus, mis toimub teatud ajahetkel loodusnähtusena ja millele inimesed võivad tähelepanu pöörata, kuid mida nad ei korralda.
  • Maailmarekordi purustamine spordivõistlusel on sündmus, mida ei saa ette planeerida, kuid mis juhtub sportlase erakordse soorituse tulemusena.

Aga asume nüüd teema juurde – kuidas reklaamida oma üritust sotsiaalmeedias?

Toon järgnevad mõtted / võtted küll enamjaolt Facebook Eventi kontekstis, kuid enamus neid võib / saab / tasub raksendada ka siis, kui piirdud siiski vaid seinapostitustega oma peamisel lehel.

1.     Loo Facebook event / sündmus

..ja reklaami seda oma ettevõtte Facebooki lehel. Tundub ilmselge? Kusjuures mõni aasta tagasi ma neisse Facebook eventidesse ei uskunud, kohe üldse mitte. Mitte, et ma arvaks, et nad praegugi mega edukad alati on kuid esiteks on see lihtsalt üks lisavõimalus, kuidas (tasuta) sotsmeedias tähelepanu tõmmata ja teiseks näen küll omast kogemusest, et vähemalt huvitanud vajutajaid on rohkem. Iseasi kas nad kohale jõuavad. Ma isegi mingi kord nädalas umbes vaatan üle, mis seal eventide listis on (filtrid võiks paremad olla..).

Aga jah ega see osalejate arv seal ülemäära metsikuks sageli ei lähe. Kuid Facebooki ürituste loomine on lihtne ja kui see aitab veidi enam potentsiaalsete huvilisteni jõuda, nendega kontaktis olla ja meeles püsida läbi teavituste saamise Facebook eventi värskenduste kohta kasvõi iga päev, miks siis mitte seda kasutada?

Enda Facebooki lehele selle lisamine on elementaarne, sest just sinu jälgijad peaksid ju olema kõige potentsiaalsemad külastajad. Ja lisa sellele ka kaanepilt, üritus ja CTA sellele. Nt Canvas on mitmeid põhju juba olemas, kui ennast kujunduse alal veel kõige kindlamalt ei tunne.

Allpool on näitena mu enda veipimine. See ei ole selles mõttes klassikaline hea näide, sest need on enamjaolt sisekoolitused. Seetõttu saadetakse koolides see info sisevõrgule otse laiali ja inimest tänavalt tavaliselt ei oodata. Samas me siiski neid aeg ajalt teeme Facebooki ka kuna se ekeskkond on lihtsalt nii argipäevane ja see on lihtsalt üks võimalik viis lapsevanematele öelda, et näe, juba homme/täna kohtume. Samuti saavad nad endale mugavalt märkida “interested”/ “huvitatud” ja muu sotsmeedia scrollimise juures ka seda kaudu meeldetuletusi saada.

Milos reklaam, mis on veip, veibi loengu Facebooki üritus

Siin on tegemist aga ärilise eesmärgiga. Seetõttu on info ka tunduvalt adekvaatsem Forwardspace poolt tehtuna. Uuuhh..mul oli möödunud aastal suur au oma suure eeskujuga lõpuks kohtuda ja koos koolitada 😊

SEO koolituse facebooki eventi pilt

Oluline nõuanne!

Kui oled Facebooki ürituse loonud, tee sinna ikka aeg ajalt postitusi ka. Väga sage on see, kus luuakse Facebooki ürituse leht a’la 2 kuud ette ja ülejäänud aja on seal lehele arutelu all täielik vaikus. Näiteks siin, Facebook event loodi 21 november 2023, täna on 30 märts 2024. Mitte ühtegi sõna pole vahepeal arutelusse lisatud. Miks?

Kui teed Facebooki eventi, suhtle selle all kainimestega

Vaata ka siit Facebook eventi loomist samm-sammult!

Facebook ürituse nõuanne 2 – Facebook eventi nime valimine

Facebooki ürituse nimed peavad sündmust täpselt kajastama.

Facebook eventi nimed ei tohi sisaldada:

  • Terminid või fraasid, mis võivad olla solvavad või rikkuda kellegi õigusi.
  • Vale suurtähtede kasutamine. Ürituse nimed peavad kasutama grammatiliselt õigeid suurtähti ega tohi sisaldada kõiki suurtähti, välja arvatud akronüümid. Sündmuse nime esimene täht peab olema suur.
  • Sümbolid (näide: ®) või mittevajalikud kirjavahemärgid.
  • Pikad kirjeldused, näiteks loosung. Sündmuste nimed on piiratud 64 tähemärgiga.

Vaata, kuidas muuta oma Facebooki sündmuse nime.

Facebook ürituse nõuanne 3 – ürituse üleskutse ja sõnastus olgu selgelt mõistetavad

Vaata, et su sisukirjeldus oleks ka mõnusalt loetav. Nt selle juures mind isiklikult häirivad need pikad mustade lätakate jadad, mis tõmbavad kogu tähelepanu endale.

Facebook eventi sisu ja kirjeldus

2.     Auhinnamäng

Sama elementaarne, kui sündmuse loomine, on tänapäeval ka auhinnaloosid tasuta ürituse piletite ja kombopakettide näol. Kuid neid saab ka põnevamalt teha. Pilet õhtusele afterpartyle, mitte päevasele tarkusi täis konverentsipäevale, võiks soodustada võitjatel osavõtu ostmist ka terveks päevaks. Aga siin tasuks siis mäng läbi viia sellises formaadis, mis tagaks võitja vastavalt soovitud sihtrühmale. Palu nt kirjutada põhjendus, miks peaks võidu saama just tema (ja kolme enim like saanud põhjendaja vahel loosid võitja). Muidu võib juhtuda, et tüüpiline Mallest sarijagaja võidab kogemata pileti suurele kallile ja väga prestiižele koolituspäeva õhtule muidusööjaks 😀

Korraldades kontserti, etendust ja teisi nii-öelda laiatarbe üritusi on eesmärk muidugi saada võimalikult suurt kajastust. Seega võiks mängus osalemise tingimused olla ka lihtsad. Selliste pidude puhul on hea kokku panna VIP-paketid, mis sisaldavad siis tooteid/teenuseid ka teistelt üritusel osalevatelt firmadelt – piletid, snäkivaagen, backstage. Sõna „VIP“ krabab kergesti ka tähelepanu. Just mõned nädalad tagasi veendusin selles taaskord aidates reklaamida üht väikest külapidu :). 

Seejuures on aga oluline, et võitu saab realiseerida vaid üritusel kohapeal. Ka siis, kui tegemist on mingi füüsilise asjaga. Järgi peaks tulema ikkagi üritusele kohapeale, nii välistad inimesed, keda see üritus üldse ei huvita vaid nende eesmärk on üksnes auhind saada. Ja, osalejaid on sedasi loomulikult vähem, kuid see eest täpsemad. 

Kuid pane ka tähele, et nõue olla kõigi auhinna välja pannud lehtede jälgija, on Facebooki loosimängu reeglitega keelatud. 

Oluline nõuanne!

Seega ära tee enne aga ühtegi loosimängu, kui sa ei ole läbi lugenud Facebooki loosimängu reegleid!

Ilmselgelt ei ole lubatud välja loosida alkoholi. Pürotehnikal on omad tahud. Like-share-tag on keelatud jne. Ja, sa võid öelda, et kõik teevad seda, midagi ei juhtu. Üpris suure tõenäosusega ei juhtugi, kuid kui jääd vahele (AI on aina targem), ei ole mõtet minna Meta ust kraapima ja öelda, et palun anna reach/leht tagasi. Rikkusid ju otseselt nende reeglit, millele kontot luues pühalikult alla kirjutasid.

Alkoholi loos Facebooki eventis

3.     Facebooki ürituse tasuline reklaam

See nõuab küll väikest väljaminekut, kuid hea sihtimisega (retarget, ka nt eelmiste ürituste engagementi põhjal, asukoht, vanus, huvid jne) jõuad suurema hulga võimalike külastajateni. Ise kasutan aina julgemalt ka Advantage eri sihtrühmi ja tihtipeale tuleb tunnistada, et Meta teeb päris head tööd :). Kuid siinkohal on äärmiselt oluline õigesti valitud pildi/video kasutamine, sest visuaalset sisu on juba niigi palju.

Ja lisaks sa tahaksid ju head esmamuljet jätta oma võimalikele uutele osalejatele. Kui sul on sama üritus varemgi toimunud, too reklaamimisel pilte/videoid sisse ka sealt.

Kas mõni „udusem pilt“ ka kõlbab reklaamiks? Ojaa, ja kuidas veel 😊 Sellised ehedad mittereklaamilikud sotsiaalmeediapildid toimivad paljudel täiesti okeilt! Ja töötajad on pildil alati oodatud!

Facebooki ürituse retargeting

Paljud kasutajad külastavad sinu ürituse kodulehte, kuid mingil põhjusel hajub nende tähelepanu ja nad klõpsavad sealt minema. Seega pead lihvima kasutajaid, kes on selgelt huvitatud (, kuid kellel on ehk lühem tähelepanu).

Seega tee retarget sihtrühm neist, kes su ürituse lehel on käinud, kuid piletiostuni jõudnud ei ole. Samuti enne mainitud reta sihtrühm neist, kes on su varasemate Facebook eventidega kaasunud. Mina kasutan sagedasti ka videoreklaamide võimalust ürituste puhul. Ehk siis suunan videod lehele / gruppidesse jne ja siis teen vaatajatest retargetid.

Loe ka siit Facebooki ürituse reklaamimise kohta.

Ja siit, kuidas teha tasulist reklaami Facebooki eventi jaoks! Kuid ma kasutan Ads Manageri, mitte boostimist. Loe siit Engagement optimeerimise eesmärgi kohta.

4.     Lühivideo

Postita lühivideo sama/sarnase ürituse kõrghetkedest. Näita huvilistele, mis neid võiks ees oodata. Nagu korduvalt olen ka varem öelnud – postita see otse FBsse, mitte nt YouTube’i ja sealt lingid siis Facebooki lehele. Nii nagu iga teine kanal, eelistab ka Facebook, et kõik sisu oleks orgaaniliselt tema platvormil sees ja ei suunaks välja. 

Klikkima kutsuva video üks peamine komponent on silmatorkav pisipilt/thumbnail. Ole kindel, et see kõnetaks sinu sihtrühma. Minu Facebooki postitusest leiad ka kolm elementi, mdia maailmakuulus Mr Beast selle juures oluliseks peab. 

Videod Facebookis, postita video otse Facebooki seinale. SocialMediaToday
 SocialMediaToday

 

5.     Ürituse turundus Instagramis

Sotsiaalmeedia ei ole vaid Facebook. TikTok, Snapchat jt teised, sealhulgas Instagram on samuti mitmete võimalustega kanalid, et suhelda oma klientidega, näidata neile kaadritaguseid stseene ja luua personaalsemaid kontakte. Ma ei hakka aga väga detailidesse teiste kanalite puhul laskuma kuna siis läheks see artikkel ikka väga pikaks. Küll aga toon mõned peamised mõtted, mida ürituse reklaamimisel Instagramis kindlasti teha võiks. Ürituse turundamine Instagramis nõuab ehk isegi loomingulist lähenemist ja teadlikkust platvormi eripärast, kui Facebook. 

  • Visuaalne loo jutustamine:

Instagram on visuaalne platvorm, seega kasuta kvaliteetseid fotosid ja videosid, mis jutustavad sinu ürituse lugu. Looge põnevaid ja silmapaistvaid postitusi, mis haaravad vaataja tähelepanu ja tekitavad huvi ürituse vastu.

  • Instagram Storyde kasutamine:

Storyd võimaldavad jagada hetki ürituse ettevalmistusest, esinejatest või muust põnevast, mis tekitab jälgijates ootusärevust. Rikasta oma Instagrami lugusid küsitluste, küsimuste ja muude interaktiivsete elementidega, et suurendada Instagram Story kaasatust. Sedasi annad märku ka Instagrami algoritmile, et näe, see on asjalik Instagrami lugu, näita seda rohkematele inimestele. 

  • Hashtagide strateegiline kasutamine:

Ma olin üpris pikalt siin juba skeptiline sotsiaalmeedia hashtagide osas. Kuid kuna nüüd on Instagramis hashtagid jälle paremini esitletud, toon selle punkti taaskord ikka välja.  Loo üritusele ainulaadne hashtag ja julgusta osalejaid seda kasutama. Samuti kasuta populaarseid, asjakohaseid hashtage, mis aitavad suurendada nähtavust inimestele, kes veel ei järgi su ettevõtet.

  • Kaasa ürituse sotsiaalmeedia reklaamimiseks esinejad ja partnerid:

Palu ürituse esinejatel ja partneritel jagada üritusega seotud sisu oma Instagrami kontodel. See aitab jõuda uute jälgijateni ja suurendab ürituse usaldusväärsust. Kui võimalik, kas influencereid / suunamudijaid. 

  • Instagram live-ülekanded:

Kasuta Instagram Live funktsiooni, et teha otseülekandeid ürituselt või selle ettevalmistustest. See on suurepärane viis näidata jälgijatele ürituse atmosfääri ja äratada huvi neis, kes ei saa kohale tulla.

  • Järelkaja loomine:

Peale üritust jaga fotosid, videosid ja lugusid, mis näitavad ürituse parimaid hetki. See aitab luua positiivset järelkaja ja suurendada huvi tulevaste ürituste vastu.

Loe ka siit lisamõtteid!

6.     Külastajate tagasiside

Mitmed uuringud on ammu välja selgitanud, et usaldatakse rohkem teiste nö. tavainimeste arvamust ettevõtete enda kirjutatule.

Seetõttu on oluline koguda tagasisidet juba ürituse toimumise ajal. Fotografeeri külastajaid, jaga nende muljeid ja küsi nende nõusolekut nende piltide ja tagasiside kasutamiseks tulevastes reklaamikampaaniates. Nii saad järgmise ürituse tutvustamisel kasutada eelnevat positiivset tagasisidet, mis aitab luua usaldust ja tekitada huvi uute osalejate seas. 

Visuaalse tagasiside jagamine loob tõendusmaterjali selle kohta, et sinu üritus oli/on väärtuslik ja nauditav kogemus. See aitab luua usaldust ja sidet potentsiaalsete osalejatega, kes veel kahtlevad. Nähes teiste inimeste rõõmu ja rahulolu, suureneb tõenäosus, et kahevahel olijad otsustavad liituda. Lisaks annab see neile aimu, mida nad võivad ürituselt oodata.

Kas aga just alkot peab välja loosima…ma olen üldse väga skeptiline nö. auhinna-tagasiside osas. Kes ikka tahab miskit ausat kehva panna, kui äkki võiduvõimalus väheneb.

Anna tagasisidet, et võita õlut. Facebooki ürituse üleskutse

Postita mis iganes sotsiaalmeedia kontole külastajate pildiga tagasisided ja tag’i nad ära. Edevus viib kindlasti selleni, et nad jagavad ise ka seda pilti edasi :).

Pildist veelgi parem on video tagasiside, vaata näidet videost.

Kuidas planeerida tagasiside küsimist ürituse ajal?
Planeeri küsitlus hoolikalt:

Mõtle läbi, millist tagasisidet soovid saada. Küsitluse küsimused peaksid olema selged ja otsekohesed, kuid samas piisavalt avatud, et osalejad saaksid jagada oma ausat arvamust ja kogemusi. Näiteks küsi, mis neile ürituse juures kõige rohkem meeldis, mida nad õppisid või mida nad järgmisel korral näha sooviksid.

Kasuta digitaalseid vahendeid küsitluse läbiviimiseks:

Digitaalsed küsitlusplatvormid nagu Google Forms, SurveyMonkey või Typeform võimaldavad sul kiiresti ja hõlpsalt koguda tagasisidet. Need tööriistad pakuvad ka analüüsivõimalusi, mis aitavad sul tulemusi tõhusalt töödelda. Samuti saad nad lihtsasti visuaalselt jälgitavaks vormistada.

Tee küsitlus osaks üritusest:

Integreeri küsitlus loomulikult ürituse programmiga, andes osalejatele teada, et nende arvamus on sulle oluline. Julgusta neid osalema küsitluses kohe pärast üritust või isegi ürituse ajal, kui see on võimalik.

Julgusta jagama:

Palu osalejatel jagada oma positiivseid kogemusi ja mõtteid küsitluses mitte ainult kirjalikult, vaid võimalusel ka fotode või videote kujul. See muudab jagamise sotsiaalmeedias visuaalselt ahvatlevamaks.

Kasuta tulemusi targalt:

Kogutud tagasiside põhjal loo visuaalselt ahvatlevad postitused, mis näitavad ürituse positiivseid aspekte ja osalejate rahulolu. Rõhuta tsitaate, statistikat või iseloomustavaid momente, mis eristavad sinu üritust teistest.

Jaga sotsiaalmeedias:

Kasuta küsitluse tulemusi, et luua sotsiaalmeedias postitusi, mis kajastavad eelmise ürituse edulugusid ja osalejate kogemusi. See mitte ainult ei tõsta sinu ürituse usaldusväärsust ja atraktiivsust, vaid aitab ka luua ühendust nende inimestega, kes kaaluvad järgmisel korral osalemist.

Kohanda sisu erinevatele platvormidele:

Sotsiaalmeediaplatvormidel on erinevad omadused ja publik. Kohanda oma sõnumeid vastavalt, et maksimeerida nende mõju. Instagramis kasuta visuaalselt meeldejäävaid pilte ja lühikesi videoklippe, Facebookis jaga pikemaid lugusid ja tagasisidet, X-is aga lühikesi, tabavaid tsitaate.

7.     Hashtag

Ennist juba rääkisin, kuid teen siin eraldi pikemalt juttu. Pilt või video, vahet ei ole. Igal juhul võiksid luua originaalse, kuid samas meeldejääva, hashtagi, mis käiks kaasas kõigi sinu üritust puudutavate sotsiaalmeedia postitustega. Samuti lisada need videole ja tagasisidepiltidele jne.

Kuigi viimasel ajal on küsimärgi alla pandud hashtagide mõju Instagrami SEO-le, usun ma endiselt, et see väike sümbol enne sõna ei nõua sinult liigset energiat, vaid pigem toob kasu. Hoia silm peal postitustel, mis kasutavad sinu määratud hashtagi, ja väljenda personaalset tunnustust. Anna teada, kui õnnelik sa oled, et inimesed üritusest osa võtavad või osa võtsid. Isikupärane suhtlus suurendab tõenäosust, et inimesed jagavad sinu üritusega seotud postitusi ka tulevikus. Miks mitte jagada ka hashtagi kasutanute vahel auhindu.

Kui on korduv sündmus siis mina ei soovitaks panna hashtagi sisse aastanumbrit. Muidu tõmbab pisut liiga kitsaks. Näiteks kui sul on iga aasta maaelulaat siis pane hashtagiks #maaelulaat mitte #maaelulaat2024. Nii kogud kõikide aastate sisu ühe hashtagi alla ja selle hashtagi otsinguga tuleb meeleolukaid pilte läbi aastate.

8.     Koduleht

Ürituse koduleht on sinu arsenalis üks tõhusamaid vahendeid sündmuse tutvustamiseks. Pole tarvis luua uut veebilehte – piisab kaasahaaravast ja teemakohasest maandumislehest. Tõhusalt seadistatud koduleht ei paku mitte ainult olulist infot külastajatele, vaid hõlbustab ka registreerumist ja maksete sooritamist. Lisage lehele hüpikaken,

Pane (maandumis)lehele pop-up stiilis üleskutse üritusel osalemiseks. Veelgi parem oleks, kui valid sellise plugina, läbi mille saaks jagada ka sotsiaalmeediasse. Näiteks pildile lisada pinnimise võimalus. Võimalus on ka kodukale panna Facebookis loodud sündmuste näitamise vidin. Ja palju palju muud.

Kuigi peab tunnistama, et kammisin läbi kümneid välismaa turundusüritusi ja kodulehti, kus neid reklaamiti, ning mulle ei jäänud ühelgi neist ülalmainitud võimaluste kasutamine silma.

Ja no muidugi ei saa üle ega ümber minna sellest, et kodulehel peab peal olema Facebook Pixel, et saaksid tasulisi reklaame tehes täpsemalt sihtida.

Loe infot, mida üks ürituse koduleht sisaldama peaks, siit!

9.     Infograafik

Koosta infograafik sellest, mida sinu üritus pakub. Lühike ja kiire ülevaade on tänapäeval väga hinnas. Kui oled suutnud oma graafikuga kord kliendi tähelepanu haarata, on suur tõenäosus, et ta vaatab selle lõpuni ja saab kiirelt korraliku ülevaate, mida plaanid pakkuda.

Peremehe jaanituli Kaudas. Facebooki üritus ja infograafik

10.   Tsitaadid, pildid

Mulle isiklikult tundub, et see tsitaadihullustus hakkab mööduma, kuid seda enam siis jääb sulle pinda nendega esile tõusta 🙂. Küsi oma ürituse peaesinejalt mõni mõjukas mõttetera või vali see ise tema ettekandest. Väikese kujundustöö järel on sul järjekordne põhjus sotsiaalmeedias postitada.

Samuti võimaldab see lähenemine luua mitmekülgseid reklaame. Lisa oma reklaambänneritele peaesinejate fotod koos nende olulisemate saavutustega, nagu näiteks raamatu autorlus või DJ edetabeli tippkoht, ja lisage oluline info ürituse kohta – toimumiskoht, aeg ja tegevused. See mitte ainult ei tõsta huvi ürituse vastu, vaid annab ka osalejatele võimaluse tundma õppida esinejate tagamaid ja vaateid, luues seeläbi sügavama ühenduse. Lisaks võib see strateegia aidata kaasata publikut juba enne ürituse algust, kutsudes neid üles esitama küsimusi või jagama, mida nad kõige enam ootavad.

Oluline info!

Sa ei tohi panna oma Facebooki eventi profiilipildile või kaanefotole „verification“  või Facebooki logo ega anda mingil muul viisil valeteadet, et Facebook on sinu Facebooki sündmuse kinnitanud või autentinud.

11.   Küsitlused

Need on head mitmel moel. Esiteks jälle aktiivsuse tõstmine Facebook eventi lehel, kuid samas ka abi ürituse ülesehitamisel, osalejate meelsuse ja demograafia välja selgitamiseks, kondikava loomisel, ootuste teadasaamiseks jne.

Miks mitte lasta ka huvipakkuvad küsimused kirjutada osalejate poolt (nt koolitused, konverentsid), millele nad sooviksid vastuseid kohal olles saada. Sedasi saad küsimusteks ette valmistuda ja äratada huvi teistes, kes veel kaaluvad üritusele tulekut. Kui neid huvitaksid samad küsimused ja vastused, võiks see julgustada ka kohale tulekut, et küsimustele vastused saada.

  • Mis on see, mida sa ürituse juures kõige enam ootad?
  • Kui oleksid selle ürituse korraldaja, mida sa veel programmi lisaksid?
  • Kui sa pole veel registreerunud, miks mitte? Mis sind tagasi hoiab?
  • Kas sa eelmisel üritusel käisid? Mis oli sinu lemmikosa eelmistel üritustel?
  • Millal sa esimest korda selle brändi/toote/filosoofiaga tutvusid?
  • Kuidas on see konkreetne kontseptsioon/toode/strateegia sinu elu mõjutanud?

12.    Facebook Live ülekanded

See strateegia sobib suurepäraselt eriti mitmepäevaste ürituste jaoks, kus iga päev pakub uusi elamusi. Loo kaasahaaravaid otseülekandeid ja postita põnevaid hetki reaalajas, et ärgitada inimesi osalema ja kohale tulema. Näiteks tee otseülekandeid esinejate etteastetest, töötubadest või ohapealsest melust, näidates ürituse ainulaadset atmosfääri. See loob FOMO efekti (hirm millestki ilma jääda) ja motiveerib inimesi kiiresti reageerima.

Arvan aga, et lühiajaliste, kuid nt kord aastas toimuvate ürituste puhul on see ajavahe liiga pikk, et kustumatut muljet suudaksid jätta ka uueks aastaks, kui üritus taas toimumas on. Kuid! see ei takista sind järgimise aasta ürituse ees Facebooki ürituse lehel seda näitamast!

Tasuta töölehed üritusel osalejatele. Rahumeelne vanemlus.

13.   Tasuta materjal

Juba enne ürituse algust loo lisaväärtust, jagades sotsiaalmeedias, eriti Facebooki ürituse lehel, tasuta allalaaditavaid materjale. Selle strateegiaga saad osalejatele pakkuda praktilisi töölehti, ajakava, asukohakaarte ja muud vajalikku teavet, mis aitavad üritusel sujuvamalt toimetada. Seminaride ja töötubade kontekstis võib see hõlmata ka arutelumaterjale, mis võimaldavad osalejatel juba eelnevalt oma mõtteid koondada ja materjaliga tutvuda, tagades sellega produktiivsema osaluse ja andes neile võimaluse kohapeal rohkem silma paista. Lisaks loob ettekannete slaidide mõningane avamine huvi tulevase sisu suhtes, mis omakorda suurendab üritusele pühendumist ja osalemist. Selline strateegia mitte ainult ei rikasta osaleja kogemust, vaid ka tõstab sinu ürituse professionaalsust ning loob positiivse ootusärevuse.

Mina kasutaksin selle info jagamist siiski enam seeläbi, et Facebooki seinal ütleksin, et kõigil on võimalus materjal saada, kui nad liituvad meililistiga. Öeldes, et see materjal siis tuleb mugavalt meilile jne. 

14.   Paku varajase registreerija allahindlusi

Me kõik armastame allahindlusi. Kindel viis saada rohkem inimesi üritusele registreeruma on pakkuda eksklusiivseid varajase registreeruja pakkumisi. Oluline on seada varajase registreerimise soodustusele selged piirid, olgu see siis kindel kuupäev või piiratud kogus pileteid. Nappus tekitab ürituse ümber suurt elevust, ärgitades osalejaid kasutama pakutavat allahindlust, millest on raske loobuda. See strateegia mitte ainult ei suurenda huvi ürituse vastu, vaid aitab ka kiirendada registreerimisprotsessi, luues ootusärevust ja suurendades ürituse atraktiivsust.

Tartu Ülikooli maskott Tiksu

15.   Maskott

Ära alahinda laheda maskoti jõudu! Suurepärane viis oma ürituse reklaamimiseks on luua maskott, kes esindab sinu ürituse väärtusi ning saadab osalejatele positiivseid sõnumeid. Inimesed tahavad teha maskotiga selfisid ja jagada neid sotsiaalmeedias, suurendades seeläbi sinu ürituse kajastust. Siin võib ühendada ka kaks punkti omavahel – pane maskoti kõhu peale ürituse ametlik hashtag 🙂

Kui päris maskotiga ei soovi toimetada siis sarnaselt toimivad ka kõikvõimalikud pildistamise seinad ja raamid. Luues atraktiivne fotosein, kutsub see osalejaid selle taustal pilti tegema ja seeläbi saab sinu üritus sotsiaalmeedias suuremat kajastust ja täiesti tasuta.

 Lisamõtted ürituse reklaamimiseks sotsiaalmeedias:

  • Link ürituse kodulehele e-maili jaluses.
  • Ürituse info Facebooki lehe kaanepildiks.
  • Tervita personaalselt või avaliku postitusena uusi liitujaid (kuigi mind isiklikult see häirib).
  • Korduvate sündmuste puhul kasuta reklaamides varasemate ürituste pilte ja videoid.
  • Pinni Facebooki ürituse leht oma tava Facebooki lehel esimeste sekka.
  • Jaga Facebooki eventi lehte sobivatesse gruppidesse.
  • Lisa co-hoste, et üritus oleks ka nende lehel nähtav.
  • Sa ei tohi teha Facebooki eventi, mis on kaudseltki seotud online-mängude, kasiinode, alkoholi, ravimite jms keelatuga.
  • Kui sul on sponsorid või keegi toetab, et mingit sisu Facebooki eventi lehel kajastad, pead sellest selgelt ka märku andma.
  • Kui kuvad Facebooki ürituse all hinnainfot, peab see sisaldama kõike olulist. Ei tohi olla mingeid varjatud kulusid hiljem.
  • Facebooki üritus ei tohi reklaamida ebaseaduslikke tegevusi, tooteid ega teenuseid, sealhulgas neid, mis on seotud vanusepiiranguga tegevuste ja keelatud ainete reklaamimisega.

Vajad abi ja kaasamõtlemist oma ürituse reklaamiks sotsiaalmeedias? Võta ühendust brit@milos.ee

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu

Videod Facebookis, postita video otse Facebooki seinale