Kuidas turundada üritust (Facebookis)? 16+ mõtet

Ürituste korraldamine on niigi stressirohke – esinejad, toitlustus, turvalisus jne. Rääkimata siis sellest, et kuidas kogu seda vaeva saaks korvata rohkete külaliste tulekuga (loe: kasumiga). Seepärast toon järgnevalt sulle mõned mõtted, kuidas sotsiaalmeedia abiga oma hästi korraldatud üritusele ka inimesi kohale saada.

Esmalt teeme selgeks – üritus ei ole luhtaläinud katse! Ehk siis…

…kas üritus või sündmus?

Need kaks sõna on mind ammu paelunud. Öelda siis üritus või sündmus? Tundub nagu üritus oleks läbikukkumine eks? Aga tegelikult? Uurisin pisut ja siin tulemus:

💠Sõna “üritus” tõi eesti keelde Johannes Aavik 1921. aastal ja sellest alates on see tähenduses “ettevõte, katse” olnud kasutusel eesti keele sõnaraamatutes.

Näiteks Eesti Õigekeelsussõnaraamatus (ÕS) 2013 on sõna “üritus” järel lihtne selgitus “ettevõtmine”. Samuti on ÕS-is kasutusnäited nagu pidulik üritus, suurüritus, massiüritus, kultuuriüritus ja spordiüritus, mis ei viita kindlasti nurjumisele või läbikukkumisele.

💠Teist sõna “sündmus” kasutatakse kultuuriürituste kontekstis. Levib arvamus, et “üritus” on pigem algajate korraldajate ja kollanokkade sõna ning õigem oleks kasutada “sündmust”.

Mis aga siis õigem oleks? Viska pilk peale mu Facebooki postitusele ja saada see edasi ka oma sõbrale, kes üritusi/sündmusi korraldab 😉

1.     Loo FB sündmus

..ja reklaami seda oma ettevõtte FB lehel. Tundub ilmselge? Kusjuures mõni aasta tagasi ma neisse ei uskunud, kohe üldse mitte. Mitte, et ma arvaks, et nad praegugi mega edukad alati on kuid esiteks on see lihtsalt üks lisavõimalus, kuidas (tasuta) sotsmeedias tähelepanu tõmmata ja teiseks näen küll omast kogemusest, et vähemalt huvitanud vajutajaid on rohkem. Iseasi kas nad kohale jõuavad. Ma isegi mingi kord nädalas umbes vaatan üle, mis seal eventide listis on (filtrid võiks paremad olla..).

Aga jah ega see osalejate arv seal ülemäära metsikuks ei lähe sageli. Kuid Facebooki ürituste loomine aitab veidi enam potentsiaalsete huvilisteni jõuda, nendega kontaktis olla ja meeles püsida läbi teavituste saamise Facebook eventi värskenduste kohta kasvõi iga päev.

Enda Facebooki lehele selle lisamine on elementaarne, sest just sinu jälgijad peaksid ju olema kõige potentsiaalsemad külastajad. Ja lisa sellele ka kaanepilt, üritus ja CTA sellele. Nt Canvas on mitmeid põhju juba olemas, kui ennast kujunduse alal veel kõige kindlamalt ei tunne.

Siin nt on üks mu enda veipimine jälle. See ei ole hea näide. Kuid! need on enamjaolt sisekoolitused, mistõttu koolides saadetakse see info sisevõrgule otse laiali ja inimest tänavalt tavaliselt ei oodata.

Milos reklaam, mis on veip, veibi loengu Facebooki üritus
 

Siin on tegemist aga ärilise eesmärgiga. Seetõttu on info ka tunduvalt adekvaatsem Forwardspace poolt tehtud. Uuuhh..mul oli suur au oma suure eeskujuga lõpuks kohtuda ja koos koolitada 😊

SEO koolituse facebooki eventi pilt
 

Oluline nõuanne!

Kui oled ürituse loonud, tee sinna ikka aeg ajalt postitusi ka. Väga sage on see, kus luuakse Facebooki ürituse leht a’la 2 kuud ette ja ülejäänud aja on seal lehele arutelu all täielik vaikus.

Vaata ka siit Facebook eventi loomist samm-sammult!

Nõuanne vol 2 – Facebook eventi nime valimine

Facebooki ürituse nimed peavad sündmust täpselt kajastama.

Eventi nimed ei tohi sisaldada:

  • Terminid või fraasid, mis võivad olla solvavad või rikkuda kellegi õigusi.
  • Vale suurtähtede kasutamine. Ürituse nimed peavad kasutama grammatiliselt õigeid suurtähti ega tohi sisaldada kõiki suurtähti, välja arvatud akronüümid. Sündmuse nime esimene täht peab olema suur.
  • Sümbolid (näide: ®) või mittevajalikud kirjavahemärgid.
  • Pikad kirjeldused, näiteks loosung. Sündmuste nimed on piiratud 64 tähemärgiga.

Vaata, kuidas muuta oma Facebooki sündmuse nime.

Vol 3

Vaata, et su sisukirjeldus oleks ka mõnusalt loetav. Nt selle juures mind isiklikult häirivad need pikad mustade lätakate jadad, mis tõmbavad kogu tähelepanu endale.

Facebook eventi sisu ja kirjeldus
 

2.     Auhinnamäng

Sama elementaarne, kui sündmuse loomine, on tänapäeval ka auhinnaloosid tasuta ürituse piletite ja kombopakettide näol. Kuid neid saab ka põnevamalt teha. Pilet õhtusele afterpartyle, mitte päevasele tarkusi täis konverentsipäevale, võiks soodustada võitjatel osavõtu ostmist ka terveks päevaks. Aga siin tasuks siis mäng läbi viia sellises formaadis, mis tagaks võitja vastavalt soovitud sihtrühmale. Palu nt kirjutada põhjendus, miks peaks võidu saama just tema (ja kolme enim like saanud põhjendaja vahel loosid võitja). Muidu võib juhtuda, et tüüpiline Mallest sarijagaja võidab kogemata pileti suurele kallile ja väga prestiižele koolituspäeva õhtule muidusööjaks 😀

Korraldades kontserti, etendust ja teisi nii-öelda laiatarbe üritusi on eesmärk muidugi saada võimalikult suurt kajastust. Seega võiks mängus osalemise tingimused olla ka lihtsad. Selliste pidude puhul on hea kokku panna VIP-paketid, mis sisaldavad siis tooteid/teenuseid ka teistelt üritusel osalevatelt firmadelt – piletid, snäkivaagen, backstage. Sõna „VIP“ krabab kergesti ka tähelepanu. Just mõned nädalad tagasi veendusin selles taaskord aidates reklaamida üht väikest külapidu :).

Oluline nõuanne!

Ära tee enne aga ühtegi loosimängu, kui sa ei ole läbi lugenud Facebooki loosimängu reegleid!

Ilmselgelt ei ole lubatud välja loosida alkoholi.

Alkoholi loos Facebooki eventis
 

3.     Tasuline reklaam

See nõuab küll väikest väljaminekut, kuid hea sihtimisega (retarget, asukoht, vanus, huvid jne) jõuad suurema hulga võimalike külastajateni. Siinkohal on äärmiselt oluline õigesti valitud pildi kasutamine, sest visuaalset sisu on niigi palju juba.

Ja lisaks sa tahaksid ju head esmamuljet jätta oma võimalikele uutele osalejatele. Kui sul on sama üritus varemgi toimunud, too reklaamimisel pilte/videoid sisse ka sealt.

Kas mõni „udusem pilt“ ka kõlbab reklaamiks? Ojaa, ja kuidas veel 😊 Sellised ehedad mittereklaamilikud sotsiaalmeediapildid toimivad paljudel täiesti okeilt! Ja töötajad on pildil alati oodatud!

Retargeting!

Paljud kasutajad külastavad sinu ürituse kodulehte, kuid mingil põhjusel hajub nende tähelepanu ja nad klõpsavad sealt minema. Seega pead lihvima kasutajaid, kes on selgelt huvitatud (, kuid kellel on ehk lühem tähelepanu).

Seega tee retarget sihtrühm neist, kes su ürituse lehel on käinud, kuid ostuni jõudnud ei ole.

Mina kasutan sagedasti ka videoreklaamide võimalust ürituste puhul. Ehk siis suunan videod lehele / gruppidesse jne ja siis teen vaatajatest retargetid.

Loe ka siit Facebooki ürituse reklaamimise kohta.

Ja siit, kuidas teha tasulist reklaami Facebooki eventi jaoks!

4.     Lühivideo

Postita lühivideo sama/sarnase ürituse kõrghetkedest. Näita huvilistele, mis neid võiks ees oodata. Nagu korduvalt olen ka varem öelnud – postita see otse FBsse, mitte nt YouTube’i ja sealt lingid siis FB lehele. FB-le meeldivad otse postitatud videod.

Klikkima kutsuva video üks peamine komponent on silmatorkav pisipilt/thumbnail. Ole kindel, et see kõnetaks sinu sihtrühma.

5.     Instagram

Instagram on muuhulgas ka hea võimalus klientidega suhelda, näidata neile kaadritaguseid stseene ja luua personaalsemaid kontakte. Hea võimalus ka üritusel esinejatel teha lühiklippe, et luua meeleolu ja teha teasereid.

Instagram story countdown kleebis võimaldab sul määrata lõppkuupäeva ja -kellaaja, lisaks veel igasugu vidinaid juurde lisada ja efekti anda.

6.     Külastajate tagasiside

Mitmed uuringud on ammu välja selgitanud, et usaldatakse rohkem teiste nö. tavainimeste arvamust ettevõtete enda kirjutatule.

Seega sarnase/sama ürituse toimumise käigus kogu juba külastajate tagasisidet, tee neist pilt ja palu luba kasutada seda edasises reklaamitöös. Ehk siis uut üritust promoma hakates saad ära kasutada ka need materjalid.

Kas aga just alkot peab välja loosima…ma olen üldse väga skeptiline nö. auhinna-tagasiside osas. Kes ikka tahab miskit ausat kehva panna, kui äkki võiduvõimalus väheneb.

Anna tagasisidet, et võita õlut
 

Postita mis iganes sotsiaalmeedia kontole külastajate pildiga tagasisided ja tag’i nad ära. Edevus viib kindlasti selleni, et nad jagavad ise ka seda pilti edasi :).

Pildist veelgi parem on video, vaata näidet videost.

7.     Hashtag

Pilt või video, vahet ei ole. Igal juhul võiksid luua originaalse, kuid samas meeldejääva, hashtagi, mis käiks kaasas kõigi sinu üritust puudutavate postitustega. Samuti lisada need videole ja tagasisidepiltidele jne.

Jah, viimasel ajal on hashtagi rohkem küsimärgi alla pandud, just Instagrami SEO poolest, kuid ma ise arvan küll, et see pisike trell seal sõna ees sult ülemäära energiat ei röövi ning toob kahju asemel kasu.

Jälgi postitusi, mis on sellega ära märgitud ning jaga personaalset tunnustust. Kirjuta, kui hea meel sul on, et üritusele tulevad/tulid. Personaalne lähenemine annab suurema tõenäosuse, et see üritusega seotud postitus ei jää tema poolt viimaseks.  Miks mitte jagada ka hashtagi kasutanute vahel auhindu.

Kui on korduv sündmus siis mina ei soovitaks panna hashtagi sisse aastanumbrit. Muidu tõmbab pisut liiga kitsaks. Näiteks kui sul on iga aasta maaelulaat siis pane hashtagiks #maaelulaat mitte #maaelulaat2023. Nii kogud kõikide aastate sisu ühe hashtagi alla ja selle hashtagi otsinguga tuleb meeleolukaid pilte läbi aastate.

8.     Koduleht

Ürituse koduleht on kõige võimsam tööriist, mida saad oma ürituse reklaamimiseks kasutada. Sa ei pea tegema tervet uut kodulehte, piisab täiesti mõnusalt teemakohasest ja atraktiivsest maandumislehest.

Hästi optimeeritud ürituse koduleht mitte ainult ei anna kasutajatele vajalikku teavet, vaid toimib ka registreerimiste ja maksete keskusena.

Pane (maandumis)lehele pop-up stiilis üleskutse üritusel osalemiseks. Veelgi parem oleks, kui valid sellise plugina, läbi mille saaks jagada ka sotsiaalmeediasse. Näiteks pildile lisada pinnimise võimalus. Võimalus on ka kodukale panna Facebookis loodud sündmuste näitamise vidin. Ja palju palju muud.

Kuigi peab tunnistama, et kammisin läbi kümneid välismaa turundusüritusi ja kodulehti, kus neid reklaamiti, ning mulle ei jäänud ühelgi neist ülalmainitud võimaluste kasutamine silma.

Ja no muidugi ei saa üle ega ümber minna sellest, et kodulehel peab peal olema Facebook Pixel, et saaksid tasulisi reklaame tehes täpsemalt sihtida.

9.     Infograafik

Koosta infograafik sellest, mida sinu üritus pakub. Lühike ja kiire ülevaade on tänapäeval väga hinnas. Kui oled suutnud oma graafikuga kord kliendi tähelepanu haarata, on suur tõenäosus, et ta vaatab selle lõpuni ja saab kiirelt korraliku ülevaate, mida plaanid pakkuda.

Peremehe jaanituli Kaudas. Facebooki üritus
 

10.   Tsitaadid, pildid

Mulle isiklikult tundub, et see tsitaadihullustus hakkab mööduma, kuid seda enam siis jääb sulle pinda nendega esile tõusta 🙂 . Palu mõnel peaesinejal panna kirja mõttetera või nopi see ise tema jutust üles. Veidi kujundamist ja taaskord põhjus postitamiseks olemas.

Samamoodi saad kujundada ka oma reklaamid mitmesse eri varianti. Pane reklaambännerile peaesineja(te) pildid, nende suuremad saavutused (a’la selle raamatu kirjutaja, nr 1 dj jne) ja tavareklaamist siis peamine info juurde – kus, mis ja mida toimub.

Oluline info!

Sa ei tohi panna oma Facebooki eventi profiilipildile või kaanefotole „verification“  või Facebooki logo ega anda mingil muul viisil valeteadet, et Facebook on sinu Facebooki sündmuse kinnitanud või autentinud.

11.   Küsitlused

Need on head mitmel moel. Esiteks jälle aktiivsuse tõstmine lehel, kuid samas ka abi ürituse ülesehitamisel, osalejate meelsuse ja demograafia välja selgitamiseks, kondikava loomisel, ootuste teadasaamiseks jne.

Miks mitte lasta ka huvipakkuvad küsimused kirjutada osalejate poolt (nt koolitused, konverentsid), millele nad sooviksid vastuseid kohal olles saada. Sedasi saad küsimusteks ette valmistuda ja äratada huvi teistes, kes veel kaaluvad üritusele tulekut. Kui neid huvitaksid samad küsimused ja vastused, võiks see julgustada ka kohale tulekut, et küsimustele vastused saada.

12.    Live ülekanded

See toimib eelkõige päev läbi, või veelgi parem mitmepäevase ürituse puhul. Tee vingeid ja huvitekitavaid ülekandeid, mis paneksid nende nägijad kiirelt tegutsema ja ka ise kohale tulema.

Arvan aga, et lühiajaliste, kuid nt kord aastas toimuvate ürituste puhul on see ajavahe liiga pikk, et kustumatut muljet suudaksid jätta ka uueks aastaks, kui üritus taas toimumas on. Kuid! see ei takista sind järgimise aasta ürituse ees Facebooki ürituse lehel seda näitamast!

13.   Tasuta materjal

Jaga juba enne üritust sotsiaalmeedias (sellega liitunutele) tasuta välja prinditavat materjali.

Näiteks kasutusel olevad töölehed, ajakava, asukohakaardid jms. Seminaride puhul võib selleks olla ka materjal, mida gruppides olles arutatakse, ja seeläbi annab osalejale võimaluse juba eelnevalt mõtted ja olemasoleva info paberile panna, et kohapeal töö laabuks sujuvamalt (ja ta näeks targem välja tehtud kodutöö tõttu 🙂 ).

Samamoodi võid huvi tekitamiseks jagada mõnd slaidi ettekannetest.

14.   Eelmise ürituse küsitlus

Eeldusel, et sul ikka on olnud varem üritus, ja see on saanud positiivset tagasiside 🙂 . Jaga visuaalselt infot juba osalenute tagasisidest. See võib taaskord julgustada kahevahel olijaid liituma.

15.   Paku varase registreerija allahindlusi

Me kõik armastame allahindlusi. Kindel viis saada rohkem inimesi üritusele registreeruma on pakkuda eksklusiivseid varajase registreeruja pakkumisi.

Kuid pane tähele, et sa seaksid varajase ostja hinnakujundusele selge tähtaja või paned pakkumisele ainult piiratud arv pileteid – nappus loob ürituse ümber tugeva kõmu, samas kui ahvatled osalejaid allahindlusega, millest nad ei saa keelduda.

16.   Maskott

Ära alahinda laheda maskoti jõudu! Suurepärane viis oma ürituse reklaamimiseks on luua maskott, kes esindab sinu ürituse väärtusi ning saadab osalejatele positiivseid sõnumeid. Inimesed tahavad teha maskotiga selfisid ja jagada neid sotsiaalmeedias, suurendades seeläbi sinu ürituse kajastust. Siin võib ühendada ka kaks punkti omavahel – pane maskoti kõhu peale ürituse ametlik hashtag 🙂

Kui päris maskotiga ei soovi toimetada siis sarnaselt toimivad ka kõikvõimalikud pildistamise seinad ja raamid. Luues atraktiivne fotosein, kutsub see osalejaid selle taustal pilti tegema ja seeläbi saab sinu üritus sotsiaalmeedias suuremat kajastust ja täiesti tasuta.

 Lisamõtted:

  • Link ürituse kodulehele e-maili jaluses.
  • Tervita personaalselt või avaliku postitusena uusi liitujaid.
  • Korduvate sündmuste puhul kasuta reklaamides varasemate ürituste pilte ja videoid.
  • Pinni Facebooki ürituse leht oma tava Facebooki lehel esimeste sekka.
  • Jaga Facebooki eventi lehte sobivatesse gruppidesse.
  • Lisa co-hoste, et üritus oleks ka nende lehel nähtav.
  • Sa ei tohi teha Facebooki eventi, mis on kaudseltki seotud online-mängude, kasiinode, alkoholi, ravimite jms keelatuga.
  • Kui sul on sponsorid või keegi toetab, et mingit sisu Facebooki eventi lehel kajastad, pead sellest selgelt ka märku andma.
  • Kui kuvad Facebooki ürituse all hinnainfot, peab see sisaldama kõike olulist. Ei tohi olla mingeid varjatud kulusid hiljem.
  • Facebooki üritus ei tohi reklaamida ebaseaduslikke tegevusi, tooteid ega teenuseid, sealhulgas neid, mis on seotud vanusepiiranguga tegevuste ja keelatud ainete reklaamimisega.
Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu