KUIDAS TURUNDADA ÜRITUST?

Ürituste korraldamine on niigi stressirohke – esinejad, toitlustus, turvalisus jne. Rääkimata siis sellest, et kuidas kogu seda vaeva saaks korvata rohkete külaliste tulekuga. Seepärast toon järgnevalt sulle mõned mõtted, kuidas sotsiaalmeedia abiga oma hästi korraldatud üritusele ka inimesi kohale saada.

1.     LOO FB SÜNDMUS

..ja reklaami seda oma ettevõtte FB lehel. Tundub ilmselge? Kuid selleks on ka põhjust. Ürituste loomine aitab paremini potentsiaalsete huvilisteni jõuda,  nendega kontaktis olla ja meeles püsida läbi teavituste saamise lehe värskenduste kohta kasvõi iga päev. Enda FB lehele selle lisamine on elementaarne, sest just sinu jälgijad peaksid ju olema kõige potentsiaalsemad külastajad.  Üleval näites on hästi seotud ka kaanepilt, üritus ja CTA sellele. Nt Canvas on mitmeid põhju juba olemas, kui ennast kujunduse alal veel kõige kindlamalt ei tunne.

2.     AUHINNAMÄNG

Sama elementaarne, kui sündmuse loomine, on tänapäeval ka auhinnaloosid tasuta ürituse piletite ja kombopakettide näol. Kuid neid saab ka põnevamalt teha. Pilet õhtusele afterpartyle, mitte päevasele tarkusi täis konverentsipäevale, võiks soodustada võitjatel osavõtu ostmist ka terveks päevaks. Aga siin tasuks siis mäng läbi viia sellises formaadis, mis tagaks võitja vastavalt soovitud sihtrühmale. Palu nt kirjutada põhjendus, miks peaks võidu saama just tema (ja enim like saanud põhjendaja on võitja). Muidu võib juhtuda, et tüüpiline Mallest sarijagaja võidab kogemata pileti suurele kallile ja väga prestiižele koolituspäeva õhtule muidusööjaks :D

Korraldades kontserti, etendust ja teisi nii-öelda laiatarbe üritusi on eesmärk muidugi saada võimalikult suurt kajastust. Seega võiks mängus osalemise tingimused olla ka lihtsad. Selliste pidude puhul on hea kokku panna VIP-paketid, mis sisaldavad siis tooteid/teenuseid ka teistelt üritusel osalevatelt firmadelt. Sõna „VIP“ krabab kergesti ka tähelepanu. Just mõned nädalad tagasi veendusin selles taaskord aidates reklaamida üht väikest külapidu :).

3.     TASULINE REKLAAM

See nõuab küll väikest väljaminekut, kuid hea sihtimisega (asukoht, vanus, huvid jne) jõuad suurema hulga võimalike külastajateni. Siinkohal on äärmiselt oluline õigesti valitud pildi kasutamine, sest visuaalset sisu on niigi palju juba. Ja lisaks sa tahaksid ju head esmamuljet jätta oma võimalikele uutele osalejatele.

4.     LÜHIVIDEO

Postita lühivideo sama/sarnase ürituse kõrghetkedest. Näita huvilistele, mis neid võiks ees oodata. Nagu korduvalt olen ka varem öelnud – postita see otse FBsse, mitte nt YouTube’i ja sealt lingid siis FB lehele. FB-le meeldivad otse postitatud videod.

Klikkima kutsuva video üks peamine komponent on silmatorkav pisipilt/thumbnail. Ole kindel, et see kõnetaks sinu sihtrühma. Hästi koostatud video saab 1200% enam jagamisi, kui pilt ja tekst koos.

5.     SNAPCHAT

Lisaks pubekate kohtumispaigale on Snapchat ka hea võimalus klientidega  suhelda, näidata neile kaadritaguseid stseene ja luua personaalsemaid kontakte. Hea võimalus ka üritusel esinejatel teha lühiklippe, et luua meeleolu ja teha teasereid.

Sealse keskkonna üks hea võimalus on geofilter. Võimalus luua filter, mida saab kasutada näiteks vaid sinu üritusel. Eriti kasulik on see korduvate sündmuste puhul. Külastajad teevad pilti, laevad selle üles ja tekitavad seeläbi huvi oma jälgijate seas.  Eestis see aga kättesaadav ei ole?

6.     KÜLASTAJATE TAGASISIDE

Mitmed uuringud on ammu välja selgitanud, et usaldatakse rohkem teiste nö. tavainimeste arvamust ettevõtete enda kirjutatule. Seega sarnase/sama ürituse toimumise käigus kogu juba külastajate tagasisidet, tee neist pilt ja palu luba kasutada seda edasises reklaamitöös. Ehk siis uut üritust promoma hakates saad ära kasutada ka need materjalid. Postita mis iganes sots meedia kontole külastajate pildiga tagasisided ja tag’i nad ära. Edevus viib kindlasti selleni, et nad jagavad ise ka seda pilti edasi :).

Pildist veelgi parem on video.

7.     HASHTAG

Pilt või video, vahet ei ole. Igal juhul võiksid luua originaalse, kuid samas meeldejääva, hashtagi, mis käiks kaasas kõigi sinu üritust puudutavate postitustega. Samuti lisada need videole ja tagasisidepiltidele jne.

Jälgi postitusi, mis on sellega ära märgitud ning jaga personaalset tunnustust. Kirjuta, kui hea meel sul on, et üritusele tulevad/tulid. Personaalne lähenemine annab suurema tõenäosuse, et see üritusega seotud postitus ei jää tema poolt viimaseks.  Miks mitte jagada ka hashtagi kasutanute vahel auhindu.

8.     KODULEHT

Ära unusta kodulehte. Pane (maandumis)lehele pop-up stiilis üleskutse üritusel osalemiseks. Veelgi parem oleks, kui valid sellise plugina, läbi mille saaks jagada ka sotsiaalmeediasse. Näiteks pildile lisada pinnimise võimalus. Samuti kõikvõimalikud click-tweet rakendused jms võiks kõne alla tulla. Sedasi võib ära märkida kasvõi ürituse nime, toimumiskoha ja CTA, mida oleks lugejal mugav siis jagada oma sotsmeedia kontol a’la üleskutsega sõpradele, et „Lähme?!“. Võimalus on ka kodukale panna Facebookis loodud sündmuste näitamise vidin. Ja palju palju muud.

Kuigi peab tunnistama, et kammisin läbi kümneid välismaa turundussündmusi ja kodulehti, kus neid reklaamiti, ning mulle ei jäänud ühelgi neist ülalmainitud võimaluste kasutamine silma.

9.     INFOGRAAFIK

Koosta infograafik sellest, mida sinu üritus pakub. Lühike ja kiire ülevaade on tänapäeval väga hinnas. Kui oled suutnud oma graafikuga kord kliendi tähelepanu haarata, on suur tõenäosus, et ta vaatab selle lõpuni ja saab kiirelt korraliku ülevaate, mida plaanid pakkuda.

10.TSITAADID, PILDID

Mulle isiklikult tundub, et see tsitaadihullustus hakkab mööduma, kuid seda enam siis jääb teile pinda nendega esile tõusta J . Palu mõnel peaesinejal panna kirja mõttetera või nopi see ise tema jutust üles. Veidi kujundamist ja taaskord põhjus postitamiseks olemas.

Samamoodi saad kujundada ka oma reklaamid mitmesse eri varianti. Pane reklaambännerile peaesineja(te) pildid, nende suuremad saavutused (a’la selle raamatu kirjutaja, nr 1 dj jne) ja tavareklaamist siis peamine info juurde – kus, mis ja mida toimub.

11.KÜSITLUSED

Need on head mitmel moel. Esiteks jälle aktiivsuse tõstmine lehel, kuid samas ka abi ürituse ülesehitamisel, osalejate meelsuse ja demograafia välja selgitamiseks, kondikava loomisel, ootuste teadasaamiseks jne. Miks mitte lasta ka huvipakkuvad küsimused kirjutada osalejate poolt (nt koolitused, konverentsid), millele nad sooviksid vastuseid kohal olles saada. Sedasi saad küsimusteks ette valmistuda ja äratada huvi teistes, kes veel kaaluvad üritusele tulekut. Kui neid huvitaksid samad küsimused ja vastused, võiks see julgustada ka kohale tulekut, et küsimustele vastused saada.

12.LIVE ÜLEKANDED

See toimib eelkõige päev läbi, või veelgi parem mitmepäevase, vältava ürituse puhul. Tee vingeid ja huvitekitavaid ülekandeid, mis paneksid nende nägijad kiirelt tegutsema ja ka ise kohale tulema. Arvan aga, et lühiajaliste, kuid nt kord aastas toimuvate ürituste puhul on see ajavahe liiga pikk, et kustumatut muljet suudaksid jätta ka uueks aastaks, kui üritus taas toimumas on.

13.TASUTA MATERJAL

Jaga juba enne üritust sotsiaalmeedias (sellega liitunutele) tasuta välja prinditavat materjali. Näiteks kasutusel olevad töölehed, ajakava, asukohakaardid jms. Seminaride puhul võib selleks olla ka materjal, mida gruppides olles arutatakse, ja seeläbi annab osalejale võimaluse juba eelnevalt mõtted ja olemasoleva info paberile panna, et kohapeal töö laabuks sujuvamalt (ja ta näeks targem välja tehtud kodutöö tõttu :) ).

Samamoodi võid huvi tekitamiseks jagada mõnd slaidi ettekannetest.

14.EELMISE ÜRITUSE KÜSITLUS

Eeldusel, et sul ikka on olnud varem üritus, ja see on saanud positiivset tagasiside J. Jaga visuaalselt infot juba osalenute tagasisidest. See võib taaskord julgustada kahevahel olijaid liituma.

 LISAMÕTTED:

  • Link ürituse kodulehele e-maili jaluses.
  • Tervita personaalselt või avaliku postitusena uusi liitujaid.
  • Korduvate sündmuste puhul kasuta reklaamides varasemate ürituste pilte ja videoid.

LISALUGEMIST