Kuidas turundada väikese eelarvega? 19 + 9 online ja kohaliku turunduse mõtet.
- Kuidas turundada väikese eelarvega?
- 1. Usu endasse
- 2. Avalda väärtuslikku sisu
- 3. Koosta õpetlikke videoid ja artikleid
- 4. Korralda õpitubasid
- 5. Ole teadlik sotsiaalmeedia kasutaja
- 6. Infograafikud
- 7. Anna uus elu vanadele postitustele
- 8. Ole aktiivne LinkedIn’is
- 9. Kasuta teiste materjale
- 10. Tööta välja kliendisoovitusprogramm
- 11. Korralda mänge
- 12. Koostöö teiste ettevõtetega
- 13. Esitle oma saavutusi
- 14. Jaga oma teadmisi
- 15. Küsi tagasisidet
- 16. Paku tasuta konsultatsiooni
- 17. Google ja Bing
- 18. Kasuta hashtage
- 19. Korralda webinare
- Offline ideed kohalikuks turunduseks
Kuidas turundada väikese eelarvega?
Eelarve piiratud aga tuntust sooviksid siiski kasvatada? Kui oled (väike)ettevõtja, võib pingeline eelarve turunduse osas sageli piire seada. Kuid siiski on olemas hulgaliselt viise, kuidas oma äri edukalt reklaamida ilma suuremate kulutusteta või isegi täiesti tasuta (kuid NB! ära unusta, aeg on ka raha!).
Selles artiklis toon sinuni mõningad ideed, mis aitavad sul oma ettevõtet paremini klientidele nähtavaks teha ning uusi kliente võita.
1. Usu endasse
Kõige alus on eneseusk. Sul võib olla hea eelarve, kuid kui sinu jutt pakutava headuses ei ole kindel, jääb ka suurest rahast väheks. Kliendid tunnetavad kohe, kui su jutt ei ole veenev või kui sa kõhkled oma väljaöeldus. Seetõttu on oluline alustada enesekindluse kasvatamisest. Kui usud oma tootesse, ja oskad seda selgelt väljendada, suudad vähendada kliendi kõhklusi ja suurendada ostuotsuse tõenäosust
Üks asi, mis enamikul alustavatel müüjatel puudub, on võime enesekindlalt müüa. Võimalus enesekindlalt oma väljakutse esitada ja potentsiaalsete klientide vastuväidetele vastata on üks olulisemaid oskusi, mida oma müügiprofiks saamise teel omada. Sinu kliendil on alati kahtlusi ja muresid seoses sellega, et kas sinu pakutav vastab täpselt tema vajadustele. Kui usud täie kindlusega oma tootesse ja oskad seda selgelt ka väljendada, tõmbad sa oluliselt maha kliendi kõhklusi.
Seega harjuta oma müügipresentatsiooni sõprade või kolleegide ees. Küsi tagasisidet ja tee parandusi, et muuta oma esitus veelgi veenvamaks.
Loe siit ka mõtteid, kuidas teha edukamaid külmi kõnesid!
2. Avalda väärtuslikku sisu
Seda nii sotsiaalmeedias, kodulehel kui ka uudiskirjades. See on vast kõige elementaarsem punkt. Parim, kui koostad sisu ise (või mõni töökaaslane), siis on kuluks vaid sinu (töökaaslase) aeg. Inimestele lähevad hästi peale kõik võimalikud „topp“ listid, nõuanded ja nipid oma erialalt jne. Nõuandeid sisu loomiseks saab ka ühest varasemast sisu loomise postitusest.
Erinevaid mõtteid, mida postitada, on sadu. Olen kokku kogunud ideid pildipostitusteks ja mõtteid tekstipostitusteks. Ja loomulikult on ideid imelihtne ammutada AI-lt. Kirjuta AI-le, millega sa tegeled, mis valdkond, mis peaks olema sisu point ja lõppeesmärk ning mis on sinu roll kirjutajana. Saad hunniku ideid, millest valida täpsemad ja neid siis veelgi enam konkreetsemate juhistega suunama hakata. Seega ei peagi kohe väiksema eelarve korral palkama väliseid abilisi.
3. Koosta õpetlikke videoid ja artikleid
Videod on väga väärtuslikud. Tihtipeale arvatakse, et videod on miskit väga väga edasijõudnutele, kallid ja metsikut varustust vajavad sisutüübid. Tänapäeva telefonid teevad sotsiaalmeedia (ja ka enama!) kõlbulikke videoid väga edukalt. Alles hiljuti oli mul artikkel, mis kirjutas täpselt sellest, kuidas teha edukaid toote- ja reklaamvideoid mobiiltelefoniga.
Minu jaoks lihtsam tasuta tööriist video tegemiseks on näiteks CapCut, kuigi ma eelistan desktopi versioonile mobiili oma. Samuti ka YouCut.
Kui video tegemine tundub esmalt üle jõu käiv, alustagi näiteks CapCutiga liites nö. tavalised pildid videoks. Imelihtne! Sulle võib tunduda, et jah hea rääkida, ega see nii lihtne ei ole, kuid usu mind, tõmba äpp alla ja veendud ise, et see on tõesti kerge kasutades “AutoCut” loomise võimalust selles äpis. Toote kasutamine samm-sammult, õpetlik piltideseeria videoks jne. Kõik saab võimalikuks 🙂
Sama jutt ka artiklite kohta – paku midagi väärtuslikku ja jaga seda tasuta. Seda nö. taktikat kasutan ka ise ja kui sa oled lugemisega siiani jõudnud, olen väikse eesmärgi juba saavutanud :). Jagades väärtuslikku sisu tasuta, kasvatad oma jälgijates teadmist, et valdad teemat ja valdkonda, milles tegutsed. Isegi, kui nad kohe sinult osta ei soovi, meenud neile paremini siis, kui reaalne ostuvajadus käes on.
Kindlasti tasub kodulehele sisu luues mõelda, et kuidas seda kirjutada Google otsimootorile meelepäraselt. Kui sul endal selles valdkonnas teadmisi napib, võid vaadata siia, MOZ koostas väga põhjaliku SEO ülevaateartikli algajatele. Kui soovid aga abi, anna mulle märku 🙂
4. Korralda õpitubasid
Korraldades õpitubasid, avad uksed oma ettevõtte ja toodete tutvustamiseks laiemale publikule. See on hea võimalus, et kutsuda inimesi enda juurde ja pakkuda neile lähemat tutvust oma brändiga. Õpitubade käigus saad näidata, kuidas sinu toode valmib ja kuidas seda kodus kasutada.
Näiteks, kui sa müüd käsitöötooteid, võid korraldada töötoa, kus osalejad saavad ise proovida toote valmistamist või kasutamist. Kui sa pakud looduslikke ilutooteid, võid korraldada õpitoa, kus osalejad saavad õppida, kuidas valmistada oma nahahooldustooted. Selline kogemus mitte ainult ei tutvusta sinu tooteid, vaid loob ka isikliku sideme osalejatega. Kuigi nad ei pruugi kohe pärast töötuba kliendiks saada, on nad saanud väärtusliku kogemuse ja tunnevad end sinu brändiga lähemalt seotud. Kui neil tekib hiljem vajadus osta ilutooteid, meenud neile hea mäletusega.
5. Ole teadlik sotsiaalmeedia kasutaja
Sotsiaalmeedia on tänapäeva turunduses enamus ettevõtetele oluline tööriist. Tee oma ettevõttele firmakontod sinu ideaalse persoona poolt enim kasutatavatele platvormidele. Kuid NB! Veendu, et sul on reaalselt aega, kogemusi ja tahtmist neisse ka regulaarset sisu luua!
Alusta ühelt platvormilt – näiteks Facebookist – ja keskendu sellele kontole korralikult. Postita regulaarselt ja suhtle oma jälgijatega, et luua usaldusväärne ja aktiivne kohalolek. Kui tundub, et aega jääb üle, liigu edasi järgmisele. Miks FB? Minu isikliku arvamuse kohaselt on see kõige nö. lihtsam erinevate sisutüüpide ja võimaluste poolest, samuti on seal tasuline reklaam siiski soodne õigel tegemisel ja seal on lihtsalt kõige rohkem eestlaste kontosid.
Kui mõtled, kus teised Eesti ettevõtted enim toimetavad ja mida teevad, vaata siit Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutuse selle aasta uuringut.
Oletame, et sul on käsitööettevõte. Alusta Facebooki lehega, kus jagad pilte oma toodetest ja nende valmistamisprotsessist. Postita ka klippe oma õpitubadest või klientide tagasisidest. Kui tunned, et suudad juba aktiivselt hallata ühte platvormi ja sul on aega rohkemaks, võid liikuda edasi Instagrami või Pinterestisse, et jõuda visuaalselt orienteeritud publikuni. Ära unusta, et sotsiaalmeedia kasutamine nõuab järjepidevust ja loovust.
Küll aga ma ei soovitaks väiksema eelarve korral hakata kohe palkama metsikuid abijõudusid tavaliste sisupostituste tegemiseks. jah, võiksin siin ju oma teenust promoda, mitte nö. maha teha. Kui sa tõesti ei tea, kust alustada, võta pigem konsultatsioonitund, et mõtted valla saada või kondikava paika. Sotsiaalmeedia orgaaniline reach ei ole ülemäära kõrge ja ma isiklikult leian, et kui võtta välist abi siis esimesena valiksin sisulooja asemel inimese, kes aitaks sotsiaalmeedia reklaame seadistada.
6. Infograafikud
Olen neist ka varem juttu teinud, kuid artikkel on üpris vana. Kuid minu arvates on infograafikud liiga vähe meie kandis kasutusel. Tuleb tunnistada, et oolen ka ise väga laisk sel alal. Kuid nad võiksid olla hoopis popimad, sest suudavad keerulist teavet esitada visuaalselt atraktiivses ja hõlpsasti mõistetavas vormis. Inimestele meeldivad kokkuvõtlikud ja kenad infograafikud, kuna need pakuvad kiiret ülevaadet ja on pilkupüüdvad. Infograafikute loomine ei ole mitte ainult informatiivne, vaid ka jagatav, mis tähendab, et need võivad suurendada sinu brändi nähtavust ja ulatust.
Vabandust Statistikaamet aga minu jaoks on teie valdkond üpris kuiv, kuid! te olete suutnud infograafikutega selle nii lahedaks teha, et jägin teie kõikvõimalikke kanaleid. Vaata ise ka nende Facebooki lehte.
Oletame, et sul on ettevõte, mis müüb mahepõllumajanduslikke tooteid. Sa võiksid luua infograafiku, mis tutvustab erinevate koostisosade päritolu. Näiteks, kust tuleb leiva sisse jahu, mille poolest on kasulikud seal olevad seemned, kui palju vähem kasutatakse mahepõllumajanduses taimekaitsevahendeid jne.
7. Anna uus elu vanadele postitustele
Kui turunduseelarve ja aeg on piiratud, ei ole sul pidevalt võimalus toota värsket sisu. Äkki miskit neist on ajatu ja saab jagada kohe (või väikse värskendusega) uuesti. Teen seda praegu minagi. Käesolev postitus on esmalt loodud aastal 2018. Uuendasin 2021 ja nüüd taaskord 3 aastat hiljem, annan sellele väikse uuenduskuuri ja toon uuesti teie silme ette.
Samuti võid teha webinarist videoõpetuse, postitustest e-raamatu, videost artiklid – taaskord tänapäeva AI maailmas on see tehtud aina lihtsamaks. Ära karda, et kõik on postitusi juba näinud. Kui väga me seda ka ei sooviks, FB algoritm juba sellist võimalust ei paku… 🙂 seega alati on inimesi, kes näevad sinu vana postitust esimest korda ja seega on see nende jaoks täiesti uus sisu. Teiste jaoks – kordamine on tarkuse ema!
8. Ole aktiivne LinkedIn’is
LinkedIn on suur sotsiaalne võrgustik, mis on tihtipeale alahinnatud. Ära otsi lihtsalt uusi tutvusi vaid liitu gruppidega, astu dialoogi kontaktidega ja jaga oma postitusi. Siin on palju võimalusi enda ettevõtte tutvustamiseks, ideede jagamiseks ja brändi ehitamiseks. Ma ise eesti gruppidest suurt aktiivsust ei ole märganud, või ei tea õigeid gruppe, kuid üleüldine liiklus on küll aktiivsemaks läinud.
Küll aga on mulle pisut vastumeelt see ülevoolav kiituste postitus ja vaata, mis elukogemuse ma sain ja õppisin täna lapsega koos mängimisest. See on puhtalt minu isiklik arvamus aga mina isiklikult libistan suht kiirelt neist postitustest üle. Otsin rohkem reaalseid tööalaseid näiteid, nõuandeid ja soovitusi. Kuid näen, et jah ka ise testides, need ülevoolavad postitused saavad tihtipeale suuremat kaasatust.
Oma lehe edendamiseks tutvu juhistega ja kontaktidevõrgustiku ülesehitamiseks vaata nõuandeid WordStream lehelt.
- Postituste jagamine: Kui oled kirjutanud huvitava artikli või blogipostituse, jaga seda LinkedInis koos lühikese kokkuvõttega selle sisust. See kutsub inimesi lugema ning suurendab liiklust sinu kodulehele.
- Osale aruteludes: Kommenteeri aktiivselt teiste postitusi ning jaga oma arvamust. See aitab sul luua kontakte ja suurendada oma nähtavust platvormil.
9. Kasuta teiste materjale
Teiste valdkonnaga seotud uuringute, põnevate näpunäidete ja artiklite jagamine on suurepärane viis, kuidas rikastada oma sisu ja pakkuda oma jälgijatele väärtuslikku teavet. Internet on täis kasulikke allikaid, mida saad kasutada oma postitustes ja turundustegevustes.
Miks teiste materjalide jagamine on kasulik?
- Usaldusväärsuse suurendamine: Jagades tuntud ja usaldusväärseid uuringute tulemusi, tõstad oma brändi autoriteeti ja usaldusväärsust. Näiteks, kui jagad teadusuuringute tulemusi, mis toetavad sinu toote eeliseid, aitab see tõestada sinu väiteid.
- Sisu mitmekesistamine: Teiste materjalide kasutamine võimaldab sul luua mitmekesist sisu, mis ei põhine ainult sinu enda teadmistele. See aitab hoida sinu jälgijate huvi ja kaasatust.
- Aja säästmine: Uute uuringute leidmine ja nende analüüsimine võib võtta palju aega. Kasutades juba olemasolevaid allikaid, saad kiiresti ja tõhusalt luua uut sisu.
Kuidas jagada teiste materjale?
- Lisa oma mõtteid: Kui jagad teisi allikaid, lisa kindlasti oma arvamused või analüüs. Sellega näitad sa, et oled teema ekspert ning suudad andmeid tõlgendada ja konteksti paigutada.
- Visuaalne sisu: Rikasta oma postitusi piltide või graafikatega, mis illustreerivad jagatud teavet. Näiteks kui jagad uuringut, mis käsitleb tarbijate eelistusi, võid lisada infograafiku, mis visualiseerib peamised tulemused.
- Linkide lisamine: Kui jagad teise autori sisu või uuringut, ära unusta lisada linki originaallikale. See mitte ainult ei aita austada autori õigusi, vaid võimaldab ka sinu jälgijatel süveneda teemasse veelgi rohkem.
Praktilised allikad
Eestis leidub mitmeid usaldusväärseid allikaid, kust leida statistilisi andmeid ja teadusuuringute tulemusi:
- Statistikaamet: Siit leiad laia valiku statistilisi andmeid Eestist erinevates valdkondades.
- Tartu Ülikool: DSpace’i kaudu on saadaval teadusartiklid ja uurimistööd, mis käsitlevad mitmesuguseid teemasid.
- Haridussilm: Hariduse valdkonna andmed ja uuringud aitavad sul leida relevantset sisu haridusteemadel.
- WHO ja UNICEF: Need organisatsioonid pakuvad globaalseid andmeid ja uuringute tulemusi, mis võivad olla kasulikud laiemate sotsiaalsete teemade käsitlemisel.
Kokkuvõttes on teiste materjalide kasutamine suurepärane võimalus väiksema eelarve korral rikastada oma sisu ning luua väärtuslikku teavet oma jälgijatele. Pea meeles alati viidata kasutatud allikatele ning lisada enda analüüs, et luua usaldusväärne ja kaasahaarav sisu. Ära lihtsalt jaga tuimalt edasi!
10. Tööta välja kliendisoovitusprogramm
Paku on praegustele klientidele võimalust saada määratud perioodil tasuta/soodushinnaga teenust või mõnd toodet, kui ta soovitab sind oma sõbrale ja too ka kliendiks hakkab. Sõbra soovitus on parim reklaam ja äärmiselt väärtuslik promo sinu ettevõttele.
Miks kliendisoovitusprogramm on oluline?
- Usaldusväärsus ja autoriteet: Sõbra soovitus on sageli usaldusväärsem kui traditsiooniline reklaam. Inimesed usaldavad oma sõprade ja pereliikmete arvamust rohkem kui reklaame, mistõttu on soovitused äärmiselt väärtuslikud.
- Kliendilojaalsuse suurendamine: Kliendisoovitusprogramm mitte ainult ei aita sul leida uusi kliente, vaid ka tugevdab suhete loomist olemasolevate klientidega. Kui nad tunnevad, et nende soovitusi tunnustatakse ja premeeritakse, on nad tõenäolisemalt lojaalsed sinu brändile.
- Kuluefektiivne turundus: Kliendisoovitusprogrammid on sageli odavamad kui traditsioonilised reklaamistrateegiad. Sa ei pea investeerima suuri summasid reklaami, vaid saad kasutada oma olemasolevaid kliente brändi edendamiseks.
Kuidas välja töötada efektiivne kliendisoovitusprogramm?
- Selged reeglid ja tingimused: Määra programmis osalemise tingimused. Näiteks: “Soovita meid sõbrale ja saa 20% allahindlust järgmise ostu pealt, kui ta teeb ostu.” Veendu, et tingimused oleksid lihtsad ja arusaadavad.
- Atraktiivne preemia: Paku piisavalt atraktiivset preemiat, et motiveerida kliente osalema. See võib olla tasuta teenus, allahindlus või isegi kingitus. Näiteks, kui sa pakud iluteenuseid, võiksid pakkuda tasuta näohooldust või allahindlust järgmise teenuse eest.
- Lihtne osalemine: Veendu, et osalemine programmis oleks lihtne. Kasuta veebivorme või sotsiaalmeedia platvorme, et võimaldada klientidel hõlpsasti jagada oma soovitusi.
- Jälgimine ja tagasiside: Jälgi programmi tulemusi ja küsi klientidelt tagasisidet selle kohta, kuidas nad kogemust kogesid. See aitab sul mõista, mis töötab ja mida saaks parandada.
Mõningad näited:
- Iluteenused: Oletame, et sul on ilusalong. Sa võid pakkuda praegustele klientidele tasuta juuksehooldust või allahindlust järgmise teenuse eest iga kord, kui nad soovitavad sinu salongi oma sõbrale, kes seejärel broneerib aja.
- E-kaubandus: Kui sul on veebipood, võid luua soovitusprogrammi, kus iga kord, kui klient soovitab sinu poodi kellelegi ja see inimene teeb ostu, saavad mõlemad – nii soovitaja kui ka uus klient – 10% allahindlust oma järgmistelt ostudelt.
- Teenuste pakkujad: Kui oled teenusepakkuja (nt fotograaf), võid pakkuda oma klientidele tasuta lisateenuseid (nt lisatunnid fotosessioonile) iga kord, kui nad toovad uusi kliente.
11. Korralda mänge
Olen mängudele pühendanud mitmeid artikleid, üks neist räägib näiteks Facebooki kampaaniatest, teine Instagrami mängudest. Põhimõte on aga selles, et ära jaga lihtsalt väärtuslikku auhinda, et saaksid rohkem like’e. Eesmärk on ju leida reaalseid kliente, seega parim (ja ka tihtipeale soodsaim) valik on auhind oma toodete/teenuste seast.
Kuid alustame algusest – meeldib see sulle või ei, Meta on aina kurjem ja olen näinud reaalseid lehti, kelle reach on kõvasti langenud peale mängu käima lükkamist. Kui muidu oli see mu ainus loogiline seletus või mõnede sõnul – mõttetu hirmutamine, siis nüüd olen näinud mitmeid mitmeid klientide endi poolt saadetud screenshotte, kus on kirjas, et said hoiatuse mängu tõttu (engagement bait). Seega loe läbi Meta ametlikud reeglid või vaata siia, millised on Facebooki loosimängu reeglid.
12. Koostöö teiste ettevõtetega
Tee koostööd teiste firmadega (oma erialalt), kuid pigem vali ikka mitte konkurendid. Koostöö võib toimuda nii offline kui online. Näiteks võid korraldada ühisürituse, veebiseminari või isegi ühise auhinnamängu. Sellised algatused aitavad sul jõuda suurema publikuni, tuues tähelepanu sinu ettevõttele teise ettevõtte klientide kaudu. Ja koos tehes saate eelarve pooleks jagada.
13. Esitle oma saavutusi
Enamus tööstusharusid jagab erinevaid äriauhindu. Kui ka sinul on see õnn olnud edukalt konkursse läbida, märgi kindlasti see ära oma lehel. Sama kehtib nt kõikvõimalike märgiste puhul (a’la mahetooted jne). Sellised märgised ja auhinnad tõstavad kõvasti usaldusväärsust ja seeläbi ka müüki.
Mida aga teha, kui sobivat kategooriat sinu ettevõtmise puhul siiski konkurssidel veel ei ole? Mis siis ikka – tee ise konkurss 😀 Seeläbi saad kindlasti palju tähelepanu teistelt firmadelt oma tööstusharus, kes sooviksid ka auhinnaga pärjatud saada. See tähendab aga veelgi rohkem kontakte ja koostöid edaspidi.
14. Jaga oma teadmisi
Osale valdkonna foorumites ja jaga seal asjatundlikke nõuandeid. Pea meeles, et otsene müük ei pruugi seal hästi toimida; pigem loo endale professionaalne ja usaldusväärne kuvand. Kliendid leiavad sind ise, kui nad tunnevad, et oled oma ala ekspert.
15. Küsi tagasisidet
Palu oma klientidel jagada tagasisidet toote/teenuse kasutamise kohta. See lisab tublisti usaldusväärsust. Klientide endi poolt jagatud tagasiside ja UGC on see, mis toimib kordades paremini kui sinu enda kiidusõnad. Esitle saadud tagasisidet kodulehel, kuid kindlasti tasub seda aeg ajalt presenteerida ka sotsiaalmeedia postituse näol.
Mina ise olen usin Google Guide, mul on Local Guide tase 8. Mu fotodel on üle 1,6 miljoni vaatamise. Kusjuures alustasin sellega tegelemist eelmise aasta augustis, kui käisime matkabussi reisil, vajasin värsket infot eesolevate väiksemate paikade kohta. Julgusta ka sina oma kliente jagama arvustusi ja pilte oma külastusest. Pane nt nähtavale kohale QR-kood. Minu arust on vale karta, et siis tuleb halbu kommentaare. Kindlasti mõni tuleb, kuid esiteks on see sulle õppimise kohta ja teiseks kui valdav enamus on positiivsed siis see üks tilk tõrva meepotis ei hirmuta kedagi eemale.
Kui sul tekis mõte, et arvustaks nüüd Milos reklaami, tee seda julgelt siin! 🙂
Kuidas aga arvustuste nö. ots lahti teha…? Vaata üle oma koostööpartnerid ja jagage vastastikku omi mõtteid 🙂
16. Paku tasuta konsultatsiooni
See on hea võimalus anda rohkelt infot enda firma pakutava kohta ja jätab kliendile mulje, et miskit on võimalus tasuta saada. Kui sul ei ole võimalus kõigi soovijatega näost näkku kohtuda, proovi veebi teel või vähemalt telefonis. Viimaseks variandiks jätaks e-maili. Kirja teel on kõige lihtsam keelduda 🙂
Tasuta konsultatsioonide pakkumine on suurepärane võimalus tutvustada oma ettevõtte teenuseid ja tooteid, andes samal ajal potentsiaalsetele klientidele väärtuslikku teavet. See loob mulje, et nad saavad midagi tasuta, mis võib suurendada nende huvi sinu pakkumiste vastu.
17. Google ja Bing
Google My Business ja Bing Places on tasuta platvormid, mis võimaldavad sul oma ettevõtet esitleda ning suurendada nähtavust otsingutulemustes. Need teenused aitavad sul jõuda kohalike klientideni, kes otsivad sinu pakutavaid teenuseid või tooteid. Nii nagu sai ka ülal mainitud.
Kuidas optimeerida Google My Businessi ja Bing Places’i?
- Täida kõik vajalikud andmed: Veendu, et sinu ettevõtte nimi, aadress ja telefoninumber (NAP) on õiged ja ajakohased.
- Lisa pilte ja videoid: Visuaalne sisu aitab tõmmata tähelepanu ning annab potentsiaalsetele klientidele parema ülevaate sinu ettevõttest.
- Küsi arvustusi: Julgusta oma kliente jätma arvustusi, kuna need aitavad tõsta usaldusväärsust ja parandada otsingutulemustes positsiooni.
18. Kasuta hashtage
Olen hastagidest ka varem kirjutanud. Laiad või trendikad hashtagid võivad sul oma brändi identiteeti tugevdada. Kuid need ei tohiks olla ainsad teemaviited, mida kasutad. Samas ära liiga kitsaks ja pikaks neid ka jäta, inimesed lihtsalt ei oska neid otsida ja seetõttu ei ole neist suurt tulu. Kindlasti kasuta asukohapõhiseid hastage, kui oled kohalik ettevõte. Rakenda oma postitustes mitut räsimärgitüüpi, et need jõuaksid inimesteni, kellele need on mõeldud. Ja minu soovitus on, et kasuta hashtage selles keeles, kelleni jõuda tahad. Ei ole mõtet kasutada populaarseid ingliskeelseid hashtage, kui tegelikult oled suunatud meie kauni Eestimaa klientide poole. #free vs #tasuta, #specialprice vs #eripakkumine. Vaata ja võrdle ise kui palju emma-kumma puhul vasteid leiad.
19. Korralda webinare
Veebiseminarid on viis oma ettevõtte reklaamimiseks, pakkudes potentsiaalsetele huvitatud klientidele kasulikku teavet. Vasta korduma kippuvatele küsimustele, arutle kuulajatega etteseatud teemadel, jaga väärtuslikku infot oma eriala kohta, kutsu külalisesinejaid… ideid on palju.
Reklaami kindlasti oma veebiseminari sotsiaalmeedias või e-posti uudiskirja kaudu 1-2 nädalat enne üritust ja lisa registreerijatele meeldetuletused (ka FB eventi näol), et nad seda ei unustaks. Loe ka siit, kuidas sotsiaalmeedias üritust turundada.
Offline ideed kohalikuks turunduseks
Piirkondlik turundus on tihtipeale soodsam, kui massiivsed online kampaaniad. Reach on küll väiksem, kuid kui sul on tegemist regionaalse ettevõttega, on see parim (soodsaim) tee üles ehitada oma äri.
1. Muuda töötajad brändisaadikuteks
Kirjutasin sellest ka ülal. Paljude väikeettevõtete jaoks on suusõnaline reklaam oluline turundusstrateegia müügi suurendamiseks. Uuringud näitavad, et kliendid ostavad toodet või teenust suurema tõenäosusega, kui saavad sellest teada võõrastelt; nii et kujuta ette sõbra või perekonna suunamise mõju.
Kui kohtled oma töötajaid hästi ja julgustad neid kaubamärgi saadikuteks saama, saad kasutada nende võrkude uskumatut potentsiaali. Sinu töötajad tunnevad sinu ettevõtte vastu tõelist huvi, miks mitte kasutada nende häält ja suhtlusvõrgustikke suurema publikuni jõudmiseks?
Pisut statistikat Google poolt:
- Sõbra poolt viidatud klientidel on neli korda suurem tõenäosus osta.
- 77% tarbijatest ostab suurema tõenäosusega uue toote, kui nende sõbrad või perekond seda soovitavad.
- Suunatud klientidel on 37% kõrgem tõenäosus jääda püsikliendiks.
- Suusõnaline reklaam võib sinu müüki suurendada tasulise reklaamiga võrreldes vähemalt 500%.
Mõtle eksklusiivse soodusmüügi korraldamisele nagu „sõbrad ja pere“. Õpi, kuidas Facebooki oma ettevõtte jaoks kasutada – loo üritus, kutsu töötajaid ja palu töötajatel seda jagada oma isiklike ja professionaalsete kontaktidega.
2. Geriljaturundus
Nõuab rohkem loovust, kuid see-eest on tihtipeale soodne ja üsna hõlpsasti rakendatav, eriti kui tegemist on lokaalse ettevõtmisega. Kirjuta kõnniteele enda Instagrami konto nimi, kasuta oma poe ilmetut seina tänavakunsti lõuendina või kleebi linna postrid, mis paneks mitu korda järele vaatama ja mõtlema. Kõik see muidugi seadustega kooskõlas olles! Ideid on tuhandeid, vaja vaid enda jaoks see õige üles leida. Mõtteid saad ammutada WordStream postitusest.
3. Osale üritustel ja koolitustel
Leia enda valdkonnale sobiv sündmus ja proovi leida koostööd. Või paku end mõnele oma valdkonnaga seotud koolitusele külalislektoriks. Anna sellest teada kohalikel teadetetahvlil. Kui niisama äriteateid neil tasuta ei soovita avaldada siis haridusega seonduvaid pannakse tihtipeale hea meelega. Seega avanevad uksed nt ülikoolide, raamatukogude jt sarnaste asutuste infotahvlitele. Samuti saad sedasi ehk võimaluse ka kohalikus ajakirjanduses sõna võtta. Kuidas aga soojendada suhteid ajakirjanikega? Mõningad mõtted Copybloggerilt.
4. Loosimäng
Pane oma ettevõtte info/müügiletile kauss ja juurde info, et kõigi nende vahel, kes 1 kuu jooksul panevad sinna oma visiitkaardi, loositakse välja auhind. Parim on siin muidugi jagada enda tooteid/teenuseid. Näiteks restoranis pakud tasuta õhtusöögi. 25 lisamõtet restoraniturundusele leiad siit.
Kuu lõpus kogud kõik kokku ja loosid välja võitja. Kuid ära raiska reklaamivõimalust! Kõigile teistele, kes ei võitnud, kirjuta, et kahjuks seekord nad ei võitnud ja nad on väga teretulnud liituma sinu meililistiga, et saada ka edaspidi infot eripakkumistest ja loosidest.
5. E-maili turundus
Hea viis saada juurde uusi huvilisi ja kliente, samuti säilitada suhteid olemasolevatega. Seega ole kindel, et sinu kodulehel on selgelt märgatav uudiskirjaga liitumise koht. Hea mõte oleks ka esmakordsel liitumisel saada kohe mingi präänik. Olgu siin siis mõni sooduskood, kasulik nõuanne või tasuta e-raamat. Midagi head ikka suudad pakkuda. Seejärel hakka aeglaselt suhteid looma, mitte ära lenda kohe müügipakkumistega peale.
Ise kasutan kodumaist Smaily teenust, kus alla 2000 e-mailiga listi puhul saatmine tasuta. Uudiskirjaga liitumise edendamise nippe saab siit lehelt.
Loe ka varasemaid artikleid e-mailide pealkirjade teemal ja e-mailiturundusest üleüldiselt.
Kui sa ei ole veel üks 966-st Milose uudiskirjaga liitunust, tee seda siin 🙂
6. Kleebised firmaautodele
Kleebiste kasutamine firmaautodel on tõhus ja kuluefektiivne turundusmeetod, mis aitab suurendada bränditeadlikkust ja nähtavust. Iga kord, kui sõidad autoga ringi, muutub sinu sõiduk liikuvaks reklaamiks, mis võib jõuda paljude potentsiaalsete klientideni.
Miks valida firmaauto kleebised?
- Liikuv reklaam: Iga sõit, olgu see siis tööasjus või vabal ajal, annab võimaluse, et sinu bränd jõuab uute inimesteni. Kui sinu auto on silmatorkav ja hästi kujundatud, võivad möödujad jääda seda vaatama ning huvi tundma.
- Kuluefektiivne turundus: Üks kord investeerides kleebistesse, saad pikaajalise reklaami ilma pidevate kuludeta. Erinevalt traditsioonilisest reklaamist ei ole sul vaja pidevalt maksta, et brändi nähtavust säilitada.
- Professionaalne kuvand: Hästi kujundatud kleebised annavad professionaalse mulje ja näitavad, et oled oma äri tõsiselt võtnud. See võib suurendada usaldusväärsust ning kutsuda kliente, kes otsivad kvaliteetseid teenuseid või tooteid.
- Kampaaniad ja üritused: Kasuta kleebiseid ka kampaaniate ajal või ürituste käigus. Näiteks võid lisada ajutisi kleebiseid, mis reklaamivad eripakkumisi või uusi tooteid.
7. Õhupallid
Kohalikel sündmustel jaga oma ettevõtte logoga õhupalle. Siinkohal oleks parem heeliumiga täidetud pallid, kuid väga piiratud eelarve korral saab hakkama ka tavalistega.
Lapsed armastavad õhupalle (täiskasvanud ka, kuid nad häbenevad seda tunnistada :D), seega näed juba õige pea enda väljapaneku juures järjekorda lastest, ja nende vanematest, kes ihkavad õhupalli endale. Ja pärast jalutavad nendega linna peal ringi levitades tasuta reklaami.
8. Paku auhindu
Kaalu enda ettevõtte teenuse/toote andmist kohalikul võistlusel auhinnaks. Muidugi selle võistluse sihtrühm võiks siiski kattuda sinu ettevõtte sihtrühma / persoonaga. See on lihtne viis luua isiklik side avalikkusega, olles samal ajal positiivses valguses toetaja näol.
Lisalugemist
- 10 Offline Marketing Strategies That Still Work Today
- 21 Big Marketing Ideas for Small Marketing Budgets
- 64 Creative Marketing Ideas to Boost Your Business
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu