Kuidas klienti tegudele innustada – CTA, mis kutsub tegutsema!

Hea CTA (call-to-action ehk kutse tegevusele) võib teha turunduses imesid. Väärtusliku sisu loomine nõuab aega ja pingutust. Seepärast on oluline, et lisaks informeerivale osale oleks selle sees ka selge viide, mida peaks lugeja edasi tegema. Selleks võib olla kommentaari lisamine, info jagamine, toote ostmine jms.

Järgnevalt proovin välja tuua erinevaid mõtteid, mis võiks järgmise CTA tegemisele kaasa aidata. Kuid mainin siinjuures kohe ära, et arvamusi ja materjale on meeletult. Seega ma ei pretendeeri absoluutsele tõele, küll aga silmavaate laiendamisele :).

CTA – miks?

  • Üle 90% külastajatest, kes loevad su teksti pealkirja, loevad ka CTA-d
  • E-mailid, kus on üks CTA, tõstavad klikkimiste arvu 371% ja müüki 1617%
  • CTA lisamine FB lehele võib tõsta CTR suisa 2,85x
  • KISSmetrics leidis, et CTA, mis oli pandud video sisse, sai 380% rohkem klikke kui tavapärane külgribal asetsev CTA.
  • Personaliseeritud CTA-d toimivad 42% paremini.
  • Piisavalt vaba ruumi CTA ümbruses võib tõsta konversiooni määra koguni 232%. Mõtle siin kasvõi Google ja Yahoo esilehele, kus on liiga palju lärmi? Äkki siin peitub iva, miks üks on teisest üle? 🙂
  • Soovituslik CTA pikkus on kuni 5 (7) sõna / 90-150 tähemärki.

Ja need on vaid vähesed näited! Seega julge A/B testimine võib teha imesid!

Igale keskkonnale oma CTA

Iga platvorm töötab veidi erinevalt, kui jutuks tuleb CTA. Facebookis on reklaami maht väga suur, CTA-d on seal seega jälgitavad ja klikitavad. Ka Instagram on sellest veidi eeskuju võtnud. Twitter on aga teinud lausa uuringuid, mis nende keskkonnas kõige paremini toimiks.

Sõnad on olulised

Kogu CTA mõte on suunata lugejat mingeid sinu soovitud samme astuma. Seega kasutades sõnu „Sina“, „Sinu“ jne tõstab nende usaldustunnet sinu ettevõtte vastu ja jätab mulje vahetumast suhtlusest. On ju erinevus, kas öelda „Tasuta õppevideo“ või „Sinu tasuta õppevideo“.

Samm veelgi parema suunas on aga kasutada sõna „Minu“, „Mind“ jne. Unbounce uuringus prooviti lauseid „Create my account“ vs. „Create Your Account“. Teise puhul oli tagasiside pea 25% kehvem.

Viimases näites on hästi toodud ka esile aktiivne tegusõna (Create), mis lisab veelgi elavust üleskutsele.

Samuti tasub proovida sõnu „uus“ ja „nüüd“. Meile meeldivad ju uued asjad, miks muidu värskendame oma FB seina ja postkasti kümneid kordi päevas :).

Mõtle ka lühenditele. Salesforce leidis, et kui nad panid Twitteri postitusele üleskutse „RT“ (lühend Retweetile) , suurenes jagamine 10%. Aga kui kirjutati välja täissõnaga „Retweet“ siis koguni 23 korda.

Whispond pani kokku listi sõnadest, mis peaks hästi toimima. Ka Wordstream  jagab konkreetseid näpunäiteid selles osas.

Värvid

Kui mitte laskuda keerukasse värvide maailma siis lihtsaim viis sellega mängida on kasutada tavapärasest erinevat värvi. Nt kui kogu su leht on rohelise-kollase-sinise toonis, tee CTA punane. Aga…ärge unustage ka värvipimedaid!

SAP uuringus tuli välja, et oranž CTA tõstis konversioon 32,5%! Performable see eest aga, et punane värv toimib rohelisest 21% paremini. Aga kõik sõltub muidugi ka taustavärvist.

Paigutus

Ja seda nii füüsilise asukoha mõttes (üleval, all, paremal jne) kui ka sisu mõttes – veganlusest rääkiva teksti sisse ei ole mõtet panna CTA-d, mis kutsub üles lihatoitude retsepte uudistama tulema. Samuti ei ole nutikas kohe esimesel lehel müüki tegema hakata. Niisiis ära pane pop-up üleskutset kohe esilehele sõnumiga „Osta nüüd T-särk ja saad 10%“ alet. Las lehekülastaja läheb esmalt vaatama, kas ta üldse soovib T-särki, äkki oleks talle mõttekam pakkuda soodustust pükste ostult?

Aga see esimene – füüsiline paigutus, on üks kirgi kütvamaid teemasid. See sõltub tohutult paljudest pisiasjadest –taust, suurus, värv…

Siinkohal näide inimese näost. Kui nägu vaatab otse või eemale CTA-st siis see võib kergesti juhtida tähelepanu sellelt eemale. Samas, kui näo suund on CTA suunas, võib see lisada korralikult vunki juurde, et õigele kohale ka klikitakse.

Kissmetrics soovitab, et kui pakutav teenus/toode on kompleksne ja lugeja peab enne uurima rohkem infot, et teha ostuotsus, töötab paremini lehe allosas olev CTA. Ja vastupidi. Väga pikkade maandumislehtede puhul võib proovida lausa mõlemat – nii üles kui alla.

Suurus loeb

Taaskord kahjuks ei ole kindlat reeglit, et CTA peaks olema 2cm kõrge ja 3cm lai. See peab olema piisavalt suur, et välja paista, samas mitte liiga suur, mis jätaks sinust meeleheitliku mulje. See viimane võib ka lehekülastajat ärritada ja kiirelt lahkuma ajada.

Selge väärtus

Kui sa soovid, et lugeja teeks mingi kindla tegevuse, pead pakkuma talle ka selget väärtust, mis motiveeriks tegudele. Hea CTA annab vastuse küsimusele „Mis kasu mina sellest saan?“ . Mõtle, mis on kõige suurem väärtus, mida pakud ja pane see nii vähestesse sõnadesse kui võimalik. Suurepärane oleks, kui saaksid registreerimisvormi kõrvale mõne kasutaja reaalse kommentaari koos pildiga. Mis väärtust tema sellest sai.

 

Kuid hea variant on ka see, kui lisad nt juurde „See on tasuta ja võtab aega vähem kui 2 minutit!“.

Kuid erandid kinnitavad reegleid. Toon näite oma hallatavast Julia Beljajeva fännilehest. Enne naiskonna võistlust Rio OM-il oli ta lehel ligikaudu 850 jälgijat. Mõtlesin, et prooviks, kas õnnestub saada 2,5 päevaga kokku 1000 jälgijat. Juurde seega ligi 150 inimest. Tegin lihtsa postituse ja tulemus… Vaata allolevalt pildilt. Siin ei olnud mingit otsest väärtust jagajale aga tulemus ületas kaugelt minu ootusi.

Ka sõnumi selgus on oluline. Väidetavalt jääb meie tähelepanu alla nüüd juba kuldkalale. Seega unusta ära keerukad ja tagamõttega üleskutsed. Alustuseks küsi endalt „Mis kõlab kõige lihtsamalt?“. Kuidas sulle tundub, kas lihtsam on „Täitke see vorm“ või „Liitu täna!“. Siin ei ole õiget vastust aga sa pead oma lugejas jätma tunde, et ta saab sellega kergesti hakkama.

Ole ettevaatlik huumori ja slängiga. Klikk sinu CTA-le võiks tulla ikka reaalsest huvist, mitte uudishimust mitmetähendusliku  sõna peale klikkimisest.


Wordstream
Wordstream

Tunded mängu

FOMO (fear-of-missing- out) võib olla uskumatult võimas. Seega lisa üleskutsele eksklusiivsust ja kiire tegutsemise vajadust. Näiteks „Helista kohe“ on tunduvalt parem kui „Vastame ööpäevaringselt“. Väga head on ka maandumislehele lisada countdown, selgelt välja toodud kuupäev, kaua pakkumine veel kehtib jms.

Hea näide on siin ka Booking.com.

Spetsiifilisus

TNW tegi split testi CTA variatsioonide kohta 163 000 külastaja peal. Esimene neist oli lihtsalt „Deals“, teine sisaldas aga spetsiifilist pakkumiste numbrit: „104 Deals“. Teine variant sai koguni 257,8% parema tulemuse! Osaliselt on ka siin FOMO mängus. Sedasi konkreetsemalt esitledes käib inimese peas läbi mõte sellest, millest ilma võib jääda (praegu siis suisa 104 pakkumisest), kui ta sinna lingile ei vajuta.

Kuid kui vaadata nende lehte praegu, leiab sealt taas ainult „Deals“. Seega päris võluvits see ei ole, kuid testida tasub.

POP-UP

DealDoktor lisas oma lehele pop-up akna neile, kes hakkasid liikuma brauseri ülaserva ehk siis kavatsesid lehelt lahkuma hakata. Konversioon tõusis koguni 2100%!

Manipuleerimine

Kuid ära saage valesti aru. Manipuleerimine ei käi eelneva punkti alla. See tekitab inimestes vaid viha ja pahameelt.

Vasta küsimustele

Võid mõelda ka tekkida võivatele küsimustele seoses registreerimisega. Näiteks seda, et kui sageli hakkad kirju saatma e-maili listiga liitudes, kui lihtne on listist eemaldada end jms. Pane see väike lisainfo juba CTA juurde kirja. See tõstab kõvasti usaldust ja julgustab listiga liituma.

Järjekindlus

Kasuta sama tonaalsust nagu oma ülejäänud sisus. See mitte ainult ei kujunda ettekujutust sinu brändist, vaid aitab külastajal lihtsamini mõisa ka sinu üleskutset tegutsemiseks.

Mis edasi?

Kui kasutaja on reageerinud sinu üleskutsele ja klikkinud CTA nupule. Mis edasi? Väldi pikki formaalseid protseduure (sisselogimised, pikad kontaktivormid jms), sest kogu sellel teel võib ette tulla teisi ahvatlusi ja tähelepanu kõrvale tõmbavat infot (nt vilkuvad bännerid jms) ning lõpptulemuseks jääb soovitud tegevus sooritamata.

 

Lisalugemist

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu