Kuidas turundada üritust sotsiaalmeedias (Facebookis)? 16+ mõtet
Ürituse korraldamine on niigi stressirohke, kuna tuleb mõelda esinejatele, toitlustusele, turvalisusele ja paljudele teistele detailidele. Lisaks on oluline, et kogu see vaev ja investeering ei läheks raisku, vaid meelitaks kohale rohkelt külalisi, mis omakorda viiks ka kasumi teenimiseni.
Selleks, et suurendada oma hoolikalt korraldatud ürituse nähtavust ja külastajate arvu, katsun sulle järgnevalt välja tuua viise, kuidas reklaamida oma üritust sotsiaalmeedia võimalusi targalt ära kasutades.
Sisukord
Alustuseks tahan rõhutada, et üritus ei pea olema luhtaläinud katse. Vastupidi, õige strateegia ja sotsiaalmeedia kanalite tõhus kasutamine võib su ürituse viia täiesti uuele tasemele. Ja teiseks
…kas üritus või sündmus?
Need kaks sõna on mind ammu paelunud. Kumb on õigem öelda – üritus või sündmus? Tundub nagu üritus oleks läbikukkumine eks? Olen ka mina sedaviisi mõelnud tükk aega. Aga kuidas tegelikult?
- Sõna „üritus“ tõi eesti keelde Johannes Aavik 1921. aastal ja sellest alates on see tähenduses „ettevõte, katse“ olnud kasutusel eesti keele sõnaraamatutes.
Näiteks Eesti Õigekeelsussõnaraamatus (ÕS) 2013 on sõna „üritus“ järel lihtne selgitus „ettevõtmine“. Samuti on ÕS-is kasutusnäited nagu pidulik üritus, suurüritus, massiüritus, kultuuriüritus ja spordiüritus, mis ei viita kindlasti nurjumisele või läbikukkumisele.
- Teist sõna “sündmus” kasutatakse kultuuriürituste kontekstis.
Levib arvamus, et „üritus“ on pigem algajate korraldajate ja kollanokkade sõna ning õigem oleks kasutada „sündmust“.
Mis aga siis õigem oleks – üritus või sündmus?
No tegelikult on lubatud mõlemad, kuid siiski mõned nüansid on. Sisuliselt võiks olla „üritus“ sobivam sõna, sest see tähendab „ettevõtmine, tegutsemine mingil eesmärgil“, samas kui „sündmus“ on „juhtuv või juhtunud asi, nähtus, olukord“. Sündmusi ei saa korraldada, sest need lihtsalt juhtuvad või ei juhtu.
Näiteks spordisündmus võib olla sportlase võitmine jooksuvõistlusel, aga spordiüritus on organiseeritud jooksuvõistlus. Samamoodi võib olümpiamänge või maailmameistrivõistlusi pidada sündmusteks spordihuviliste jaoks, aga mitte iga üritus ei pruugi olla igaühe jaoks sündmus.
Üritus on organiseeritud tegevus, sündmus pigem juhuslik
Seega üritus näitab enamasti organiseeritud tegevust, millel on kindel eesmärk ja korraldus. Näiteks:
- Kontsert on üritus, kus muusikud esinevad publikule ettevalmistatud programmi alusel.
- Konverents on üritus, mille eesmärk on kokku tuua eksperdid ja huvilised teatud teemal arutlema ja teadmisi jagama.
Sündmus seevastu on laiem mõiste, mis võib hõlmata nii planeeritud kui ka juhuslikke olukordi. Näiteks:
- Päikesevarjutus on sündmus, mis toimub teatud ajahetkel loodusnähtusena ja millele inimesed võivad tähelepanu pöörata, kuid mida nad ei korralda.
- Maailmarekordi purustamine spordivõistlusel on sündmus, mida ei saa ette planeerida, kuid mis juhtub sportlase erakordse soorituse tulemusena.
Aga asume nüüd teema juurde – kuidas reklaamida oma üritust sotsiaalmeedias?
Toon järgnevad mõtted / võtted küll enamjaolt Facebook Eventi kontekstis, kuid enamus neid võib / saab / tasub rakendada ka siis, kui piirdud siiski vaid seinapostitustega oma peamisel lehel.
1. Loo Facebook event / sündmus
..ja reklaami seda oma ettevõtte Facebooki lehel. Tundub ilmselge? Kusjuures mõni aasta tagasi ma neisse Facebook eventidesse ei uskunud, kohe üldse mitte. Mitte, et ma arvaks, et nad praegugi mega edukad alati on kuid esiteks on see lihtsalt üks lisavõimalus, kuidas (tasuta) sotsmeedias tähelepanu tõmmata ja teiseks näen küll omast kogemusest, et vähemalt huvitanud vajutavaid on rohkem. Iseasi kas nad kohale jõuavad. Ma isegi mingi kord nädalas umbes vaatan üle, mis seal eventide listis on (filtrid võiks paremad olla..).
Siiski Eesti täiskasvanute sotsiaalmeediakasutuse uuringud näitavad aasta aastalt aina enam, et Facebookist infot toimuvate ürituste kohta otsitaks.
Aga jah ega see osalejate arv seal ülemäära metsikuks sageli ei lähe. Kuid Facebooki ürituste loomine on lihtne. Kui see aitab veidi enam potentsiaalsete huvilisteni jõuda, nendega kontaktis olla ja meeles püsida läbi teavituste saamise Facebook eventi värskenduste kohta kasvõi iga päev, miks siis mitte seda kasutada?
Enda Facebooki lehele selle lisamine on elementaarne, sest just sinu jälgijad peaksid ju olema kõige potentsiaalsemad külastajad. Ja lisa sellele ka kaanepilt, üritus ja CTA sellele. Nt Canvas on mitmeid põhju juba olemas, kui ennast kujunduse alal veel kõige kindlamalt ei tunne. Kuid pea silmas, et FB eventi kaanepildi mõõt on kaugel tegelikkusest 😊
Allpool on näitena mu enda veipimine. See ei ole selles mõttes klassikaline hea näide, sest need on enamjaolt sisekoolitused. Seetõttu saadetakse koolides see info sisevõrgule otse laiali ja inimest tänavalt tavaliselt ei oodata.
Samas me siiski neid aeg ajalt teeme Facebooki ka kuna see keskkond on lihtsalt nii argipäevane ja see on lihtsalt üks võimalik viis lapsevanematele öelda, et näe, juba homme/täna kohtume. Samuti saavad nad endale mugavalt märkida „interested“/ „huvitatud“ ja muu sotsmeedia scrollimise juures ka seda kaudu meeldetuletusi saada.
Siin on tegemist aga ärilise eesmärgiga. Seetõttu on info ka tunduvalt adekvaatsem Forwardspace poolt tehtuna. Uuuhh..mul oli mõni aasta tagasi suur au oma suure eeskujuga lõpuks kohtuda ja koos koolitada 😊.
Oluline nõuanne Facebooki eventi juures!
Kui oled Facebooki ürituse loonud, tee sinna ikka aeg ajalt postitusi ka. Väga sage on see, kus luuakse Facebooki ürituse leht a’la 2 kuud ette ja ülejäänud aja on seal lehele arutelu all täielik vaikus.
Näiteks siin, Facebook event loodi 13.02.2025. Seda pilti tehes on kuupäev 11.05.2025. Mitte ühtegi sõna pole vahepeal arutelusse lisatud. Miks?
Vaata ka siit Facebook eventi loomist samm-sammult!
2. Facebook eventi nime valimine
Facebooki ürituse nimed peavad sündmust täpselt kajastama.
Facebook eventi nimed ei tohi sisaldada:
- Terminid või fraasid, mis võivad olla solvavad või rikkuda kellegi õigusi.
- Vale suurtähtede kasutamine. Ürituse nimed peavad kasutama grammatiliselt õigeid suurtähti ega tohi sisaldada kõiki suurtähti, välja arvatud akronüümid. Sündmuse nime esimene täht peab olema suur.
- Sümbolid (näide: ®) või mittevajalikud kirjavahemärgid.
- Pikad kirjeldused, näiteks loosung. Sündmuste nimed on piiratud 64 tähemärgiga.
Vaata, kuidas muuta oma Facebooki sündmuse nime.
Päris põnevaid üritusi leiab… 😊
3. Ürituse üleskutse ja sõnastus olgu selgelt mõistetavad
Vaata, et su sisukirjeldus oleks ka mõnusalt loetav ja sa kasutad sõnu, mida sinu persoona tunneb. Seega jah, ei saa sa ka Facebook eventi luues üle ega ümber sellest, et alustad persoona loomisest!
Nt selle juures mind isiklikult häirivad need pikad mustade lätakate jadad, mis tõmbavad kogu tähelepanu endale.
Auhinnamäng, kus auhinnaks tasuta ürituse piletid
Sama elementaarne, kui sündmuse loomine, on tänapäeval ka auhinnaloosid tasuta ürituse piletite ja kombopakettide näol.
Kuid neid saab ka põnevamalt teha. Pilet õhtusele afterpartyle, mitte päevasele tarkusi täis konverentsipäevale, võiks soodustada võitjatel osavõtu ostmist ka terveks päevaks. Aga siin tasuks siis mäng läbi viia sellises formaadis, mis tagaks võitja vastavalt soovitud sihtrühmale. Palu nt kirjutada põhjendus, miks peaks võidu saama just tema (ja kolme enim like saanud põhjendaja vahel loosid võitja). Muidu võib juhtuda, et tüüpiline Mallest sarijagaja võidab kogemata pileti suurele kallile ja väga prestiižele koolituspäeva õhtule muidusööjaks 😀
Korraldades kontserti, etendust ja teisi nii-öelda laiatarbe üritusi on eesmärk muidugi saada võimalikult suurt kajastust. Seega võiks mängus osalemise tingimused olla ka lihtsad. Selliste pidude puhul on hea kokku panna VIP-paketid, mis sisaldavad siis tooteid/teenuseid ka teistelt üritusel osalevatelt firmadelt – piletid, snäkivaagen, backstage.
Sõna „VIP“ krabab kergesti ka tähelepanu. Just mõned nädalad tagasi veendusin selles taaskord aidates reklaamida üht väikest külapidu 😊.
Seejuures on aga oluline, et võitu saab realiseerida vaid üritusel kohapeal. Ka siis, kui tegemist on mingi füüsilise asjaga. Järgi peaks tulema ikkagi üritusele kohapeale, nii välistad inimesed, keda see üritus üldse ei huvita vaid nende eesmärk on üksnes auhind saada. Ja, osalejaid on sedasi loomulikult vähem, kuid see eest täpsemad.
Oluline nõuanne ürituse piletite ja pakettide loosimänguks!
Kuid pane ka tähele, et nõue olla kõigi auhinna välja pannud lehtede jälgija, on Facebooki loosimängu reeglitega keelatud. Seega ära tee enne aga ühtegi loosimängu, kui sa ei ole läbi lugenud Facebooki loosimängu reegleid!
Ilmselgelt ei ole lubatud välja loosida alkoholi. Pürotehnikal on omad tahud. Like-share-tag on keelatud jne. Ja, sa võid öelda, et kõik teevad seda, midagi ei juhtu. Üpris suure tõenäosusega ei juhtugi, kuid kui jääd vahele (AI on aina targem), ei ole mõtet minna Meta ust kraapima ja öelda, et palun anna reach/leht tagasi. Rikkusid ju otseselt nende reeglit, millele kontot luues pühalikult alla kirjutasid.
4. Facebooki ürituse tasuline reklaam
See nõuab küll väikest väljaminekut, kuid hea sihtimisega (retarget, ka nt eelmiste ürituste engagementi põhjal, asukoht, vanus jne) jõuad suurema hulga võimalike külastajateni. Kuid julgelt võid õige Meta reklaami optimeerimise korral kasutada Advantage+ sihtrühmi. Kuid siinkohal on äärmiselt oluline õigesti valitud pildi/video kasutamine, sest visuaalset sisu on juba niigi palju. Loe nõuandeid reklaamvideo tegemise jaoks siit.
Ja lisaks sa tahaksid ju head esmamuljet jätta oma võimalikele uutele osalejatele. Kui sul on sama üritus varemgi toimunud, too reklaamimisel pilte/videoid sisse ka sealt.
Kas mõni „udusem pilt“ ka kõlbab reklaamiks? Ojaa, ja kuidas veel 😊 Sellised ehedad mittereklaamilikud sotsiaalmeediapildid toimivad paljudel täiesti okeilt! Ja töötajad on pildil alati oodatud!
Pane aga tähele, et reklaami liiga pikalt üles ei jäta…
Facebooki ürituse retargeting reklaam
Paljud kasutajad külastavad sinu ürituse kodulehte, kuid mingil põhjusel hajub nende tähelepanu ja nad klõpsavad sealt minema. Seega pead lihvima kasutajaid, kes on selgelt huvitatud (, kuid kellel on ehk lühem tähelepanu).
Seega tee retarget sihtrühm neist, kes su ürituse lehel on käinud, kuid piletiostuni jõudnud ei ole. Samuti enne mainitud reta sihtrühm neist, kes on su varasemate Facebook eventidega kaasunud. Mina kasutan sagedasti ka videoreklaamide võimalust ürituste puhul. Ehk siis suunan videod lehele / gruppidesse jne ja siis teen vaatajatest retargetid.
Loe ka siit Facebooki ürituse reklaamimise kohta.
Kuid ma kasutan 99,9% Ads Manageri, mitte boostimist. Loe siit Engagement optimeerimise eesmärgi kohta.
Kel reklaamirahadega kitsas, võib ka mõne mõtte siit artiklist saada, kuidas turundada väikese eelarvega.
5. Lühivideo
Postita lühivideo sama/sarnase ürituse kõrghetkedest. Näita huvilistele, mis neid võiks ees oodata. Nagu korduvalt olen ka varem öelnud – postita see otse FBsse, mitte nt YouTube’i ja sealt lingid siis Facebooki lehele. Nii nagu iga teine kanal, eelistab ka Facebook, et kõik sisu oleks orgaaniliselt tema platvormil sees ja ei suunaks välja.
Klikkima kutsuva video üks peamine komponent on silmatorkav pisipilt/thumbnail. Ole kindel, et see kõnetaks sinu sihtrühma. Minu Facebooki postitusest leiad ka kolm elementi, mida maailmakuulus Mr Beast selle juures oluliseks peab.
6. Ürituse turundus Instagramis
Sotsiaalmeedia ei ole vaid Facebook. TikTok, Snapchat jt teised (loe mõtteid teemal, millist sotsiaalmeedia kanalit oma ettevõttele valida), sealhulgas Instagram on samuti mitmete võimalustega kanalid, et suhelda oma klientidega, näidata neile kaadritaguseid stseene ja luua personaalsemaid kontakte.
Ma ei hakka aga väga detailidesse teiste kanalite puhul laskuma kuna siis läheks see artikkel ikka väga pikaks. Küll aga toon mõned peamised mõtted, mida ürituse reklaamimisel Instagramis kindlasti teha võiks. Ürituse turundamine Instagramis nõuab ehk isegi loomingulist lähenemist ja teadlikkust platvormi eripärast, kui Facebook.
· Visuaalne loo jutustamine:
Instagram on visuaalne platvorm, seega kasuta kvaliteetseid fotosid ja videoid, mis jutustavad sinu ürituse lugu. Loo põnevaid ja silmapaistvaid postitusi, mis haaravad vaataja tähelepanu ja tekitavad huvi ürituse vastu.
· Instagram Storyde ja Reelside kasutamine:
Storyd võimaldavad jagada hetki ürituse ettevalmistusest, esinejatest või muust põnevast, mis tekitab jälgijates ootusärevust. Rikasta oma Instagrami lugusid küsitluste, küsimuste ja muude interaktiivsete elementidega, et suurendada Instagram Story kaasatust. Sedasi annad märku ka Instagrami algoritmile, et näe, see on asjalik Instagrami lugu, näita seda rohkematele inimestele.
· Hashtagide strateegiline kasutamine:
Ma olen üpris pikalt siin juba skeptiline sotsiaalmeedia hashtagide osas. Kuid toon selle punkti ikka välja. Loo üritusele ainulaadne hashtag ja julgusta osalejaid seda kasutama. Samuti kasuta populaarseid, asjakohaseid hashtage, mis aitavad suurendada nähtavust inimestele, kes veel ei jälgi su ettevõtet.
· Kaasa ürituse sotsiaalmeedia reklaamimiseks esinejad ja partnerid:
Palu ürituse esinejatel ja partneritel jagada üritusega seotud sisu oma Instagrami kontodel ja/või lisada collab postitus. See aitab jõuda uute jälgijateni ja suurendab ürituse usaldusväärsust. Kui võimalik, kas influencereid / suunamudijaid.
· Instagram live-ülekanded:
Kasuta Instagram Live funktsiooni, et teha otseülekandeid ürituselt või selle ettevalmistustest. See on suurepärane viis näidata jälgijatele ürituse atmosfääri ja äratada huvi neis, kes ei saa kohale tulla.
· Järelkaja loomine:
Peale üritust jaga fotosid, (reklaam)videoid ja lugusid, mis näitavad ürituse parimaid hetki. See aitab luua positiivset järelkaja ja suurendada huvi tulevaste ürituste vastu.
Vaata näiteks Augustibluusi kõrghetkedest tehtud videot.
Loe ka siit Instagramis ürituse turundamise lisamõtteid!
7. Külastajate tagasiside
Mitmed uuringud on ammu välja selgitanud, et usaldatakse rohkem teiste nö. tavainimeste arvamust ettevõtete enda kirjutatule.
Seetõttu on oluline koguda tagasisidet juba ürituse toimumise ajal. Tee külastajatest pilte (kui ei ole just kinnine üritus 😉), jaga nende muljeid ja küsi nende nõusolekut nende piltide ja tagasiside kasutamiseks tulevastes reklaamikampaaniates. Nii saad järgmise ürituse tutvustamisel kasutada eelnevat positiivset tagasisidet, mis aitab luua usaldust ja tekitada huvi uute osalejate seas.
Visuaalse tagasiside jagamine loob tõendusmaterjali selle kohta, et sinu üritus oli/on väärtuslik ja nauditav kogemus. See aitab luua usaldust ja sidet potentsiaalsete osalejatega, kes veel kahtlevad. Nähes teiste inimeste rõõmu ja rahulolu, suureneb tõenäosus, et kahevahel olijad otsustavad liituda. Lisaks annab see neile aimu, mida nad võivad ürituselt oodata.
Kas aga just alkot peab välja loosima…ma olen üldse väga skeptiline nö. auhinna-tagasiside osas. Kes ikka tahab miskit ausat kehva panna, kui äkki võiduvõimalus väheneb.
Postita mis iganes sotsiaalmeedia kontole külastajate pildiga tagasisided ja tag’i nad ära. Edevus viib kindlasti selleni, et nad jagavad ise ka seda pilti edasi :).
Pildist veelgi parem on video tagasiside, vaata näidet videost.
Kuidas planeerida tagasiside küsimist ürituse ajal?
· Planeeri küsitlus hoolikalt:
Mõtle läbi, millist tagasisidet soovid saada. Küsitluse küsimused peaksid olema selged ja otsekohesed, kuid samas piisavalt avatud, et osalejad saaksid jagada oma ausat arvamust ja kogemusi.
Näiteks küsi, mis neile ürituse juures kõige rohkem meeldis, mida nad õppisid või mida nad järgmisel korral näha sooviksid. Mulle meeldib küsida ka, et kes kindlasti sellisel üritusel osalema peaks (valdkond, vanus, sugu jne sõltuvalt üritusest). Ideaalis oleks see videona!
· Kasuta digitaalseid vahendeid küsitluse läbiviimiseks:
Digitaalsed küsitlusplatvormid nagu Google Forms, SurveyMonkey või Typeform võimaldavad sul kiiresti ja hõlpsalt koguda tagasisidet. Need tööriistad pakuvad ka analüüsivõimalusi, mis aitavad sul tulemusi tõhusalt töödelda. Samuti saad nad lihtsasti visuaalselt jälgitavaks vormistada.
· Tee küsitlus osaks üritusest:
Integreeri küsitlus loomulikult ürituse programmiga, andes osalejatele teada, et nende arvamus on sulle oluline. Julgusta neid osalema küsitluses kohe pärast üritust või isegi ürituse ajal, kui see on võimalik. Nt QR kood kavas, infopunktis, seintel, menüüs jne.
· Julgusta jagama:
Palu osalejatel jagada oma positiivseid kogemusi ja mõtteid küsitluses mitte ainult kirjalikult, vaid võimalusel ka fotode või videote kujul. See muudab jagamise sotsiaalmeedias visuaalselt ahvatlevamaks.
Kindlasti lisa üleskutsele, et nad sind tag’iksid ja/või paneksid #hashtagi. Miks mitte lisada juurde, et kõik sedasi teinud osalevad loosis.
· Kasuta tulemusi targalt:
Kogutud tagasiside põhjal loo visuaalselt ahvatlevad postitused, mis näitavad ürituse positiivseid aspekte ja osalejate rahulolu. Rõhuta tsitaate, statistikat või iseloomustavaid momente, mis eristavad sinu üritust teistest.
· Jaga sotsiaalmeedias:
Kasuta küsitluse tulemusi, et luua sotsiaalmeedias postitusi, mis kajastavad eelmise ürituse edulugusid ja osalejate kogemusi. Selline on hea lihtne materjal, mida kasutada FB eventi all enne ürituse toimumist.
See mitte ainult ei tõsta sinu ürituse usaldusväärsust ja atraktiivsust, vaid aitab ka luua ühendust nende inimestega, kes kaaluvad järgmisel korral osalemist.
· Kohanda sisu erinevatele platvormidele:
Sotsiaalmeediaplatvormidel on erinevad omadused ja publik. Kohanda oma sõnumeid vastavalt, et maksimeerida nende mõju. Instagramis kasuta visuaalselt meeldejäävaid pilte ja lühikesi videoklippe, Facebookis jaga pikemaid lugusid ja tagasisidet, X-is lühikesi tabavaid tsitaate ning TikTokis lõbusaid seiku.
8. Hashtag
Ennist juba rääkisin, kuid teen siin eraldi pikemalt juttu. Pilt või video, vahet ei ole. Igal juhul võiksid luua originaalse, kuid samas meeldejääva, hashtagi, mis käiks kaasas kõigi sinu üritust puudutavate sotsiaalmeedia postitustega. Samuti lisa need videole, tagasisidepiltidele jne.
Näiteks Unistamistalgute FB eventi juurde lisasin kohe, et unista ja märgi juurde hashtagid:
Kuigi viimasel ajal on küsimärgi alla pandud hashtagide mõju Instagrami edukusele, usun ma endiselt, et see väike sümbol enne sõna ei nõua sinult liigset energiat, vaid pigem toob kasu. Hoia silm peal postitustel, mis kasutavad sinu määratud hashtagi, ja väljenda personaalset tunnustust. Anna teada, kui õnnelik sa oled, et inimesed üritusest osa võtavad / võtsid.
Isikupärane suhtlus suurendab tõenäosust, et inimesed jagavad sinu üritusega seotud postitusi ka tulevikus. Miks mitte jagada ka hashtagi kasutanute vahel auhindu.
Kui on korduv sündmus siis mina ei soovita panna hashtagi sisse aastanumbrit. Muidu tõmbab pisut liiga kitsaks. Näiteks kui sul on iga aasta maaelulaat siis pane hashtagiks #maaelulaat mitte #maaelulaat2025. Nii kogud kõikide aastate sisu ühe hashtagi alla ja selle hashtagi otsinguga tuleb meeleolukaid pilte läbi aastate. Eks nad osalejate poolt aegajalt ise ikka tekitatakse, kuid ära sina eraldi tee.
9. Koduleht
Ürituse koduleht on sinu arsenalis üks tõhusamaid vahendeid sündmuse tutvustamiseks. Pole tarvis luua uut veebilehte – piisab kaasahaaravast ja teemakohasest maandumislehest. Jah, näen sageli, kus öeldakse, et mis ma sinna ikka saadan, panen otse Piletilevisse ostulingi. No eks jah see selline kahe otsaga asi, eesmärk ongi ju tegelt maksimaalselt palju kliente saada piletit ostma ja et nad sel teel ei eksleks ringi. Kuid loe ja mõtle siiski kaasa.
Hästi seadistatud koduleht (Dataset, GA4 jt) ei paku mitte ainult olulist infot külastajatele, vaid hõlbustab ka registreerumist ja maksete sooritamist. Samuti annab sulle olulist tagasisidet, mis kanalid töötavad efektiivsemalt.
Pane (maandumis)lehele pop-up stiilis üleskutse üritusel osalemiseks. Ja no muidugi ei saa üle ega ümber minna sellest, et kodulehel peab peal olema Facebook Dataset, et saaksid tasulisi reklaame tehes täpsemalt sihtida.
Loe infot, mida üks ürituse koduleht sisaldama peaks, siit!
10. Infograafikud
Koosta infograafik (pane tähele, päris vana artikkel 😊 ) sellest, mida sinu üritus pakub. Lühike ja kiire ülevaade on tänapäeval väga hinnas. Kui oled suutnud oma infograafikuga kord kliendi tähelepanu haarata, on suur tõenäosus, et ta vaatab selle lõpuni ja saab kiirelt korraliku ülevaate, mida plaanid pakkuda.
Pane Google otsingusse „Festival map ideas“ ja saad palju vahvaid ideid. Mõningaid põhju leiab isegi Canvast.
11. Tsitaadid, pildid
Mulle isiklikult tundub, et see tsitaadihullustus hakkab mööduma, kuid seda enam siis jääb sulle pinda nendega esile tõusta 🙂. Küsi oma ürituse peaesinejalt mõni mõjukas mõttetera või vali see ise tema ettekandest. Väikese kujundustöö järel on sul järjekordne põhjus sotsiaalmeedias postitada.
Samuti võimaldab see lähenemine luua mitmekülgseid reklaame. Lisa oma reklaambänneritele peaesinejate fotod koos nende olulisemate saavutustega, nagu näiteks raamatu autorlus või DJ edetabeli tippkoht, ja juurde veel oluline info ürituse kohta – toimumiskoht, aeg ja tegevused.
See mitte ainult ei tõsta huvi ürituse vastu, vaid annab ka osalejatele võimaluse tundma õppida esinejate tagamaid ja vaateid, luues seeläbi sügavama ühenduse. Lisaks võib see strateegia aidata kaasata publikut juba enne ürituse algust, kutsudes neid üles esitama küsimusi või jagama, mida nad kõige enam ootavad.
Mul on suur rõõm olnud olla osaline selle aasta kodanikualgatusel – Unistamistalgud. Selle sõnumi levitamiseks kaasasime patroonid. Siin näide ühest sarnasest postitusest.
Oluline info!
Sa ei tohi panna oma Facebooki eventi profiilipildile või kaanefotole „verification“ või Facebooki logo ega anda mingil muul viisil valeteadet, et Facebook on sinu Facebooki sündmuse kinnitanud või autentinud.
12. Küsitlused
Need on head mitmel moel. Esiteks jälle aktiivsuse tõstmine Facebook eventi lehel, kuid samas ka abi ürituse ülesehitamisel, osalejate meelsuse ja demograafia välja selgitamiseks, kondikava loomisel, ootuste teadasaamiseks jne.
Miks mitte lasta ka huvipakkuvad küsimused kirjutada osalejate poolt (nt koolitused, konverentsid), millele nad sooviksid vastuseid kohal olles saada. Sedasi saad küsimusteks ette valmistuda ja äratada huvi teistes, kes veel kaaluvad üritusele tulekut. Kui neid huvitaksid samad küsimused ja vastused, võiks see julgustada ka kohale tulekut, et küsimustele vastused saada.
- Mis on see, mida sa ürituse juures kõige enam ootad?
- Kui oleksid selle ürituse korraldaja, mida sa veel programmi lisaksid?
- Kui sa pole veel registreerunud, miks mitte? Mis sind tagasi hoiab?
- Kas sa eelmisel üritusel käisid? Mis oli sinu lemmikosa eelmistel üritustel?
- Millal sa esimest korda selle brändi/toote/filosoofiaga tutvusid?
- Kuidas on see konkreetne kontseptsioon/toode/strateegia sinu elu mõjutanud?
Mina kasutan seda taktikat ka oma koolitustel – annan enne koolitust osalejatele võimaluse esitada teemasid ja küsimusi, millele nad siis koolitusel vastust soovivad saada. Naljaga pooleks ütlen siis, et kui sa seda võimalust ei kasutanud, ja pärast ütled, et koolitus oli nõme, sellest ei räägitud, saad sa vaid peeglisse vaadata 😊
13. Facebook Live ülekanded
See väljund sobib suurepäraselt eriti mitmepäevaste ürituste jaoks, kus iga päev pakub uusi elamusi. Loo kaasahaaravaid otseülekandeid ja postita põnevaid hetki reaalajas, et ärgitada inimesi osalema ja kohale tulema.
Näiteks tee otseülekandeid esinejate etteastetest, töötubadest või kohapealsest melust, näidates ürituse toredat atmosfääri. See loob FOMO efekti (hirm millestki ilma jääda) ja motiveerib inimesi kiiresti reageerima.
Arvan aga, et lühiajaliste, kuid nt kord aastas toimuvate ürituste puhul on see ajavahe liiga pikk, et kustumatut muljet suudaksid jätta ka uueks aastaks, kui üritus taas toimumas on. Kuid! see ei takista sind järgimise aasta ürituse eel Facebooki ürituse lehel seda näitamast!
Siin on aga see väike värk, et kui kohe alguses live teha, ei pruugi just rahvatungi veel olla. Seega tuleb leida see mõnus kompromiss pildi/video tegemise nurga (rohkem inimesi kaadris) ja tegelikkuse vahel – kohale tulnud ei pettuks ja samal ajal vähene rahvahulk üldse ära ei peletaks.
Täiendav tähelepanek – muusika kasutusõigused!
Ole tähelepanelik, mis toimub sinu ümber, kui laivi teed (kas videosalvestuse korral)! Ei ole harv olukord, kus pahaaimamatult teed oma vahvat laivi kuid Meta sulle siis lajatab blokiga, sest rikkusid autoriõiguseid. See rikkumine on lihtne tulema, kui taustaks mängib kasvõi meeleolumuusika.
Üleüldse muusikaga seonduvate videote puhul jälgi hoolikalt oma lehe staatust, et vajadusel nobedalt reageerida ja apelleerida!
Loe muusika kasutamisest turunduses ka sellest artiklist!
14. Tasuta materjal
Juba enne ürituse algust loo lisaväärtust, jagades sotsiaalmeedias, eriti Facebooki ürituse lehel, tasuta alla laaditavaid materjale. Vaata nt kui lahe materjal oli Rõõmsate laste festivalil aastaid tagasi.
Näiteks paku praktilisi töölehti, ajakava, asukohakaarte ja muud vajalikku teavet, mis aitavad üritusel sujuvamalt toimetada. Seminaride ja töötubade kontekstis võib see hõlmata ka arutelumaterjale, mis võimaldavad osalejatel juba eelnevalt oma mõtteid koondada ja materjaliga tutvuda, tagades sellega produktiivsema osaluse ja andes neile võimaluse kohapeal rohkem silma paista.
Lisaks loob ettekannete slaidide mõningane avamine huvi tulevase sisu suhtes, mis omakorda suurendab üritusele pühendumist ja osalemist. Selline strateegia mitte ainult ei rikasta osaleja kogemust, vaid ka tõstab sinu ürituse professionaalsust ning loob positiivse ootusärevuse.
Lisanõuanne – liitu meililistiga!
Mina võtaks siit ka veidi lisakasu (mis Tanelit ja Viivikat ka kindlasti rõõmustab 😊 ) – kõigil on võimalus materjal saada, kui nad liituvad meililistiga. Öeldes, et see materjal siis tuleb mugavalt meilile jne. Kui muud selle listiga ei tee siis kasvõi mõeldes uuesti korraldades neile otsepostituse saatmist.
15. Paku varajase registreerija allahindlusi / eripakkumisi
Me kõik armastame allahindlusi. Kindel viis saada rohkem inimesi üritusele registreeruma on pakkuda eksklusiivseid varajase registreeruja pakkumisi.
Nt mina pakkusin võimalust end „üles anda“ enne, kui hakkan materjale kokku panema, et saada tasuta sissevaade osaleja Facebooki lehel olevate postituste parendamise võimalustest:
(Kui soovid järgi vaadata, saad teha seda siin).
Oluline on seada varajase registreerimise soodustusele selged piirid, olgu see siis kindel kuupäev või piiratud kogus pileteid. Nappus tekitab ürituse ümber suurt elevust, ärgitades osalejaid kasutama pakutavat allahindlust, millest on raske loobuda.
See võib olla ka eelmise punkti üks lisaboonus – liitudes saad soodustuse essana!
16. Maskott
Ära alahinda laheda maskoti jõudu! Suurepärane viis oma ürituse reklaamimiseks on luua maskott, kes esindab sinu ürituse väärtusi ning saadab osalejatele positiivseid sõnumeid. Inimestele meeldib teha maskotiga selfisid ja jagada neid sotsiaalmeedias, suurendades seeläbi sinu ürituse tasuta kajastust. Siin võib ühendada ka kaks punkti omavahel – pane maskoti kõhu peale ürituse ametlik hashtag 🙂.
Siin on Toyota maskott ISSHO, kusjuures ma ei teadnudki, et neil see on aga kodukal on talle pühendatud suisa terve lehekülg.
Kui päris maskotiga ei soovi toimetada siis sarnaselt toimivad ka kõikvõimalikud pildistamise seinad ja raamid. Luues atraktiivne fotosein, kutsub see osalejaid selle taustal pilti tegema ja seeläbi saab sinu üritus sotsiaalmeedias suuremat kajastust ja täiesti tasuta – UGC!
Lisamõtted ürituse reklaamimiseks sotsiaalmeedias:
- Link ürituse kodulehele e-maili jaluses.
- Ürituse info Facebooki lehe kaanepildiks.
- Tervita personaalselt või avaliku postitusena uusi liitujaid (kuigi mind isiklikult see häirib).
- Korduvate sündmuste puhul kasuta reklaamides varasemate ürituste pilte ja videoid.
- Pinni Facebooki ürituse leht oma tava Facebooki lehel esimeste sekka.
- Jaga Facebooki eventi lehte sobivatesse gruppidesse – otsi üles kõikvõimalikud ürituse pidude jne FB grupid, neid on mitmeid!
- Lisa co-hoste, et üritus oleks ka nende lehel nähtav.
- Sa ei tohi teha Facebooki eventi, mis on kaudseltki seotud online-mängude, kasiinode, alkoholi, ravimite jms keelatuga.
- Kui sul on sponsorid või keegi toetab, et mingit sisu Facebooki eventi lehel kajastad, pead sellest selgelt ka märku andma.
- Kui kuvad Facebooki ürituse all hinnainfot, peab see sisaldama kõike olulist. Ei tohi olla mingeid varjatud kulusid hiljem.
- Facebooki üritus ei tohi reklaamida ebaseaduslikke tegevusi, tooteid ega teenuseid, sealhulgas neid, mis on seotud vanusepiiranguga tegevuste ja keelatud ainete reklaamimisega.
Vajad abi ja kaasamõtlemist oma ürituse reklaamiks sotsiaalmeedias? Võta ühendust brit@milos.ee
.
.
.
Brit Mesipuu
Milos reklaam
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu