Nõuanded edukaks jõulukampaaniaks

Kas ka sinule tulevad jõulud alati ootamatult? Alles nagu oli jaanipäev, nüüd aga hakkavad päkapikud juba akna vahelt sisse pressima. Kuna oled terve aasta hea olnud, annan sulle kiirelt mõned ideed, kuidas pühadeperiood edukalt vastu võtta. Siit postitusest saad lugeda:

  • Pühadekampaania statistika
  • Ideed erinevateks eripakkumisteks
  • Mitmeid lisamõtteid ja -lugemist

Pisut numbreid – eestlaste ja jõuluostud.

  • Eelmise aasta Hansaposti uuringute järgi 7% Eesti inimestest soovib oma pere ja lähedaste jõulukingitused mahutada 50 euro sisse. See-eest pea pooled kulutavad kingitusteks kuni 150 eurot ning kolmandik kuni 300 eurot. Rohkem kui 500 eurot on kingitusteks planeerinud 5% inimesi.
  • Uuringufirma Norstati poolt 2020 aasta oktoobris läbi viidud uuring inimeste jõuluostude tegemiste kohta Balti riikides näitas, et ainult veebist ostab kingitusi juba 16% eestlastest.
  • Sama uuringu kohaselt ainult 21% vastanutest teeb oma jõuluostlemise üksnes füüsilistes kauplustes, nendest kõige suurem osakaal – umbes pooled on 60–74-aastased elanikud. Nooremate seas ainult kauplustest kinkide ostmine nii populaarne ei ole – vanuserühmades 18–29 ja 30–39 ei ületa see 10%-i (Norstat, 2020).
  • Vanuserühmas 30–39 on kingituste ostmine internetist iga-aastane traditsioon ja 20% vastanutest jätkab seda ka edaspidi. Vanuserühmas 40–49 on see arv veidi väiksem – 12% (Norstat, 2020).
  • Üllatuslikult ostavad kinke veebist rohkem just mehed kui naised (14% vs 12%) (Norstat, 2020).
  • “Eestlased kulutavad sarnaselt teistele riikidele suure osa selle aasta jõulueelarvest toidukaupadele ning samuti on näha, et igal aastal on mänguasjad kindlalt TOP 5 hulgas” Ferratum Bank tegevjuhi asetäitja Antti Kumpulainen (2020).

Detailid

Edukas kampaania saab algus õigesti valitud sihtrühmast, selgest sõnumist ja hästi valitud sihtrühmast. Nendega lood vundamendi, millele hakata oma tegevust üles ehitama. Seega pane paika, kellele sa tahaksid silma jääda, mida neile öelda ja millised on su rahalised vahendid selle tegemiseks. Samuti mõtle läbi, millistes kanalites kampaaniat läbi viia soovid – kas sobiks üks kõigile (vähetõenäoline)? Kas sul on inim- ja ajaressurssi neis kõigis see korralikult ka läbi viia?

Ideed

1.     Jõulukingitused

Jõulud panevad kõik kingi tegemise lainele. Tee seda ka sina. Pane loosi üks suur või mitu väikest auhinda. Kuid tavapärase liitu-jaga-võida (mis muide on keelatud!)  asemel tee seda põnevamalt. Palu postituse all kirjutada sõbra nimi, kellele auhinda sooviksid anda koos väikese põhjendusega. Või lase kirjutada, miks just tema peaks selle auhinna saama. Las ta laadib üles pildi, kui kannatamatult jõule ootab jne. Auhinna võidab see, kelle kommentaar enim vastukaja kogus. Ja siin ma ei pea silmas mitte vaid FB mänge, ka Instagramis toimivad nad eduliselt.

Kuid NB! Facebooki reeglite järgi ei saa olla mängu eelduseks see, et osaleja peaks like panema sinu lehele, jagama avalikult mängupostitust ja tag’ima sõbra. See on reeglitega vastuolus. Küll aga võib ta lihtsalt niisama, aktiivseks märkimata, sõbra nime sinna lisada.

2.     Sotsiaalmeedia eripakkumised

Pane jälgijad end erilisena tundma. Paku soodustusi, mis on kättesaadavad vaid sinu kontode jälgijatele – spetsiaalne allahindluskood, tasuta transport jms. Et asja põnevamaks teha, ja rohkem jutuainet jätkuks samal teemal, lisa eripakkumisele countdown.

3.     Praktiline abi

Paku võimalust tasuta alla laadida pühade teemalisi materjale – pilte, kalendreid, kaartide põhju jms. Kui huviline soovib neid saada, palu tal külastada oma kodulehte ja sisestada e-maili aadress, kuhu ta saab siis soovitud materjali. See on hea viis koguda ka kontakte.

4.     Ole sotsiaalne

See tundub nii lihtne, kuid samas aeg ajalt unustatud väljund. Ei pea pidevalt midagi kinkima, mänge tegema ja uudiseid jagama. Sotsiaalsus tähendabki seda, et sa suhtled oma jälgijatega, küsid nende arvamust. Kuigi mõnele võib meeldida ka pikem arutelu kirja panna, on lihtsam ja suurema kaasatusega kõikvõimalikud kas-see-või-teine postitused. „Kumba eelistad – piparkooke või verivorsti? Miks?“; „Aastavahetus pere või sõpradega?“, „Uusaasta lubadused – jah või ei?“ jne.
Samuti võib pakkuda küsimuste esitamise võimalust ettevõtte ja toodete/teenuste kohta.

5.     Advendikalender

Paku iga päev oma fännidele tükike eksklusiivsest sisust. See võib olla lihtsalt allahindluskood või päevapakkumine, 24 tundi kestev kampaania, tasuta allalaaditav materjal,  kuid ka varem mitte nähtud fotod ja videod.  Tasub välja anda ka kinkekaarte. See võib tagasi tuua palju enam, kui arvata oskate. On leitud, et 61% inimestest kulutab rohkem, kui kinkekaarti väärtus. Neist omakorda 75% teevad seda summas, mis on 60% rohkem, kui oli kinkekaarti väärtus.
Või tehke oma töötajatega iga päev mingi põnev videopostitus, õpetage uusi luuletusi, jagage oma kingiideid, valige päeva päkapikk jne jne.

WorldVison advendikalender
WorldVison advendikalender

6.     Huvitav info

Kõikvõimalikud ülevaated ja asjalikud faktid pakuvad huvi paljudele. Ülevaate võid teha aasta populaarseimatest postitustest oma lehel või topp uudistest sinu valdkonnas. Kuid see võib olla ka pisut „teemaväline“ – selle aasta populaarsed kingitused, DIY kingid, kingipakkimise abi (sinu materjalide abiga 🙂 ), jõulusalmid, retseptid ja palju muud. Mõtle, mis sinu sihtrühma huvitada võiks ja asu aga kirjutama. Või veel parem, koosta infograafik.

Vahel võib tunduda, et sinu ettevõtmine ei seostu kuidagi jõuludega. Vale, kes otsib see leiab! 🙂 Näiteks Intel leidis seose, kus tehnika ja jõulud kohtusid. See leidis palju positiivset vastukaja ning lahket edasijagamist. OfficeMax lõi esimese päris meme Elf Youself, mis muutus viraalseks ja on nüüd ka eraldi äpina saadaval. Ainuüksi esimesel hooajal sai ta üle 193 miljoni külastuse!

Market Live 2014

7.     Fotokonkurss

Tee fotokonkurss. Teemaks nt sinu toote kasutamine alternatiivsel viisil – jõulukaunistusena, kinkide pakkimise juures, rõivastuse, ehtena jne. Või lihtsalt üks jõulude meeleolus pildike, esimese lume selfie, kus oleks nähtaval kohal ka sinu toode/logo. Et see liiga promo ei paistaks, võid öelda, et mängu idee on leida uus ja huvitav moodus, kuidas sinu fännid sinu toodet/teenust reklaamiksid.

8.     Challenge/väljakutse

Esita iga päev mingi väljakutse – kirjuta  4 realine luuletus, joonista jõulukaart, valmista jõulehe töölaual olevatest asjadest, ja palu see pildina jäädvustada. Samas ei pea see olema just jõuluteemaline. Võid kõigi vahel, kes terve nädala osalesid, ka auhindu jagada. Või saab auhinna enim nädala jooksul like kogunud osaleja. Samas võib proovida ka ilma auhinnata. Kui suudad piisavalt põnevalt selle teha, ei ole pidevalt präänikut vajagi 🙂 .

Paperblog

9.     Heategevus = jõulud?

Vana hea klassikaline heategevus. Kuigi isiklikult ma väga ei fänna neid jõulude ajal. Neid on juba nii palju, et jätab minu arvates tunnetel mängimise maine juurde. Aga hästi välja mõeldud ja asjalikult tööle pandud kampaania võib kindlasti head vastukaja leida. Üks selline oli kindlasti UNICEF’i Rootsi kampaania: “Likes don’t save lives“. Video sai üle 700 000 vaatamise ja üle 8 000 kommentaari. Raha koguti üle 600 000 lapse vaktsineerimiseks.

Erinevaid ideid, kuidas neid läbi viia, on muidugi palju. Mõned mõtted, mis esimesena pähe tulevad:

  • Kogume kodutute loomade varjupaigale loomatoitu ja viime koos ära. Nt kogumispunkt on kontor ja seal siis saab jooksvalt pildimaterjalina kajastada, mis seis on. Ka toojatest võib teha pilti ja postitada sots meediasse. Eks me kõik oleme veidi edevad  ja seega selline tunnustus mõjuks nii mõnelegi fännile tagant tõukena, et ka enda panus anda ja pildile pääseda.
  • Iga uus fänn/ like pildile = X EUR.
  • Iga toote/teenuse ostult läheb X EUR heategevusele.
  • Kuuluta välja konkurss – parim heategu! Las sinu jälgijad sooritavad heateo ja teevad sellest pilti. Enim like saanud pilt saab ka väikse auhinna ning loomulikult hea karma!
  • Ise olen korduvalt teinud vehklejanna Julia Beljajeva lehel loomatoidu kogumise kampaania ja need on läinud üle ootuste hästi. Ei pidanud liituma lehega ega jagama, piisas pildile like andmisest. Tulemuseks 3700+ reaktsiooni, 3300+ kommentaari ja 1700+ jagamist.
Thoughtreach.com

10. Jõulud Google Adsis

Seadista oma märksõnad pühadeostu sooritajate püüdmiseks. Kui sa müüd naiste riideid, vali märksõnadeks “kingitus emale”, “riided pühadeks/firmapeoks”. Kõik sellised märksõnad nagu “puhkus”, “pühad”, “jõulud”, “hooaeg” jne lisavad vunki juurde.

Ka reklaamilaiendid on sel pühadeaegsel võidujooksul väga olulised.

XKCD's comic, Headlines
XKCD’s comic, Headlines

11. E-maili turundus

Ja ega te ei unustanud oma e-maili listi? Alusta pilkupüüdvast pealkirjast. Samuti peab olema sisu selline, mis kutsuks tegutsema. Seega vali hoolikalt iga sõna, mida subjecti real näha on!

Pühadeaegsed e-maili pealkirjad
Pühadeaegsed e-maili pealkirjad

Lisamõtted

  1. Muuda oma sotsmeedia leht pühademeelseks.
  2. Lisa kampaaniale spetsiaalne hashtag, et saaksid selle kulgu ja toimimist jälgida. Üks edukas hashtag’i kampaania oli TopShopil – #DearTopshop
  3. Kasuta sotsiaalreklaame, et suurendada reachi.
  4. Ajasta pühadepostitus. Tänapäeval ei pea sa enam füüsiliselt arvuti taga istuma postituste tegemiseks. Ajasta lihtne pühadepostitus jõulupäevale, et leebelt end viimastele osturetkedele minejatele meelde tuletada.
  5. Mobiilisõbralikkus – oluline märksõna, mida ei tohi unustada!
  6. Ära unusta kampaania kokkuvõtet, et sellest teha omad järeldused järgmiseks aastaks. Mis olid eesmärgid ja mis tegelikkus? Mis töötas hästi, mis oleks järgmine kord vaja teist moodi teha?
  7. Vaata ideid erinevateks pildipostitusteks ja tekstipostitusteks.

On sul endal lisada siia mõni hea näide elust enesest? Hea meelega loeksin ka seda!

Lisalugemist

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu