KAS SINA OLED HEA TURUNDAJA VÕI LIHTNE BOOSTIJA?

Nagu lubatud, panen kirja ka selle nädalase koolituse mõtted. Sai siis väisatud TurundusTreffi poolt korraldatavat Priit Kallase koolitust Facebooki turunduse kohta.

Mul pole ükski koolituspäev vist nii kiirelt möödunud, kui Facebooki turunduse oma. Ma ei saa midagi parata, tunnen end selles üha rohkem kodus olevat. Seepärast on lausa lust iga nurga alt sealseid võimalusi tundma õppida ja uut infot ammutada. Samuti varem teatut kinnitada ja äratundmisrõõmu kogeda – teen õigesti! :)

Ei hakka pikalt heietama, panen taaskord punktid kirja, mida uut kaasa võtsin, põnevat kuulsin ja varasemat kordasin. Mainin juurde, et olen ka oma mõtteid juurde lisanud.

MIKS FACEBOOK?

Nagu iga kanali puhul, on ka FB-sse minnes esimene küsimus – Miks ma üldse siin peaksin olema? Et lihtsalt pildis olla ja kõik teised on? Noup, vale vastus! Asjal peab ikka mingi mõte ka olema ja mis muu eesmärk saaks ettevõtja olla kui tulu! Turundusel Facebookis olgu mõõdetav eesmär. NB! Like’ide arv ei ole edukuse näitaja. Nagu varem isegi olen korduvalt kirjutanud, see on minu arust lihtsalt edevuse mõõdik.

Ole seal, kus on su kliendid. Ei ole vaja hüpata iga uue kanali peale. Ok, proovi kui aega on vabalt käes, aga ole kohal ikka seal, kus on sinu sihtrühma nö. mass.

Jälgi Google Analyticsit. Vaata, kas sotsmeediast tuleb piisavalt inimesi, et tasub seda aega sinna panustada.

SISU

Loo sisu, mis annaksid kasu või väärtust inimestele. See paneb neid sinu lehte jälgima. Eripakkumised ja allahindlused on nr 1 põhjus, miks inimesed FB-s sind jälgivad.

Leia mingi nišš,

millest teised ei ole bloginud, ja tee seda järjepidevalt. Nt kirjuta Androididest, vasta küsimustele artiklitega jne ja saa sellega Androidi kunniks :). Ka otsingumootorite silmis.

Videopostitused

on veelgi paremad. Nt väiksed katked, kuidas midagi teha. Lühikese ajaga saab väga palju öeldud. Seda võimalust kasutavad näiteks Aiatehnikaeksperdid.
Lisaboonus – Selliseid lühikesi postitusi saad tunni ajaga teha mitu tükki. Seega kogud mõnusalt palju materjali ette ka järgmisteks postitusteks.
Materjali saad kasutada nii oma kodukal, YouTubes kui ka sotsmeedia kanalites (lae ikka otse üles eks, mitte YouTube lingina).

Järjepidevus

Mitu nädalat tühja seina – alustad jälle nullist.

Osalusmäär

Tooted ja teenused saab jagada väikese ja suure osalusmääraga toodeteks.

Väike osalusmäär

Kõneteenused, hambapasta, paljud toidud jne. Ostetakse hinna järgi. Või siis millist reklaami rohkem on pähe tambitud.
Jaga neile päevapakkumisi, lõbusaid ja kasulikke nippe (nt. tee pilt külmikust, et sa ei unustaks, mida osta vaja on) jms. Osale ja võida nänni postitused töötavad tänu FB algoritmidele.
Päevapakkumiste jaoks tee eraldi mall, mida saad hästi lihtsalt muuta ja seega äärmiselt väike ajakulu. Nt Prisma päevapakkumised. Lisaboonus on ka see, et kogu aeg sama põhja kasutades tunnevad inimesed selle hõlpsasti oma seinal ära ja teavad kohe, kelle reklaam on.

Suur osalusmäär

Hobid, reisimine, tervis, kodu, aiandus.
Saab nõu anda, pikalt erinevatel teemadel arutleda, inimesed tulevad kaasa ja räägivad altimalt.

Teretulnud on uued ideed, edetabelid, uuringud, kuidas teised teevad, enimkasutatavad vahendid ja tööriistad, intervjuud (oma valdkonna spetsialistilt oleks seda eriti hea saada), oma kaupade arvustused ja võrdlused jms. Mitte, et seda ei saaks teha väikese osalusmääraga teenuste ja toodete puhul, aga pika vinnaga kaupa ostes on vaja veidi rohkem vaeva näha kui lihtsalt hinna esitlemine.

Kui jälgija sel hetkel seda toodet/teenust ei vaja siis see hind jätab külmaks. Küll aga saad väärtusliku sisuga teda pidevalt nö. lainel hoida. Ja kui kord tema aeg kätte tuleb, pöördub siis sinu ettevõtte poole.

Üritused

See kehtib siis nii kliendiürituste, kontsertide, kasvõi poe degusteerimiste jms kohta. Enne räägi, et kus ja mis hakkab toimuma. Ürituse ajal tee live ülekandeid sõnas ja/või pildis. Peale selle toimumist jaga aga tagasisidet, et mis tehti, kuidas läks jne.

FB ANALÜÜTIKA

Reach, engagement ja like

Like puhul võib mõelda analüüsile, kui lisanduvad uued, et kust ja miks tuli. Muidu ei ütle see number suurt midagi.

Reachi on lihtne saada – tasuline postitus, naljaklipp mis läheb viraalseks vms. See tähendab aga vaid, et oli kellegi seinal, mitte seda, et ta luges seda. Erinevaid postitusi omal vahel võrrelda reachiga võib mõelda, et miks üks või teine rohkem levis.

Olulisem on aga Engagement, et ta reaalselt midagi tegi ka.

Millal on fännid aktiivsed?

Priidu arvamus oli, et kui su ettevõtte tegutseb valdkonnas, kus aktiivsem tegevus toimub hilisõhtutel (nt klubid), siis pane postitus üles peale lõunat. Kui kõrgpunkt saabub hilisõhtul, ei pruugi see on kõrghetke hommikuni säilitada ja jääb hommikuinimesteni jõudmata.
Turvaline valik peaks olema tööpäeval 10-11 vahel. Siis on tööinimesed esimesed kiired asjad ära teinud ja istuvad hetkeks maha, et sotsmeediasse suunduda.
Enne 9t vaadatakse telefonis ja seal on engagement väiksem.

Eks need ajad on jah keskmised, turvalised valikud. Seega, et leida enda jaoks parim aeg, testi!

Edge Rank

Igale postitusele antakse väärtus FB poolt. Sellest, kui palju punkte saab, oleneb kui ette inimeste seinal jõuad. Konkurents üldse seinale pääsemiseks, on  1:5, 1:6-le. Kes seda postitust neist aga lugema hakkab, on omaette teema.
Saavutades aga suure engagementi, on sul suur eelis seinale jõudmiseks.

CTA

Ütle alati postituses, mida seda nägev inimene tegema peab!
Vajuta like, kui arvad sama.“, „Kommenteeri, mida arvad sina?“, „Kui sulle meeldib sai, vajuta naerunägu, kui leib, vajuta süda“ jne. Proovi neid kasutama panna erinevaid reaktsioone!

Erinevad ekraanid

Tee endale eraldi fail (nt Photoshopis), kus on pildi põhi ja eri vaadete (desktop, mobiil, Insta jne) mallid. Iga kord, kui uut pilti soovid postitusse lisada, sobita see sinna põhjale. Vaata, kuidas see pilt hakkaks eri keskkondades välja nägema. Kas ära lõigatud ääred ei jäta varju olulist sõnumit jms.
Põhisõnum sobita pildi keskele, siis on suurim võimalus ka ilma katsetamata igas keskkonnas selle ekraanile jõudmine.

Kasuta trende

Eristuv sündmusisadepäev, kooli algus, Mihklipäev jne. Nt Eesti 100 on liiga laiaulatuslik ja seega ei pruugi muu müra seest sinu sisu välja paista. Samas vaata, et see sündmus ka sinu sihtrühmale huvi pakub.

Eri keeled

Kui su sihtrühm räägib erinevaid keeli siis tee ka FB lehed eri keeltes. Muidu on varsti seinal kõik kommentaarid jms piltide all pudru ja kapsad.

Kaanepilt

Kas seda pilti on näha ka telefonis? Vaata eri seadmetes, kas peamine sõnum on loetav ja näha, mitte nii, et küljed on ära lõigatud.

Ettevõtte profiilipilt

Võimalikult selge sümbol. Kui logol on tekst siis sinna jääb see paistma pisikese kirbukakana.

FB lehel oma konkreetne aadress

https://www.facebook.com/milosreklaam/ mitte: https://www.facebook.com/73hffasddf38

 

AUHINNAMÄNG

Olen ka ise seda korduvalt kirjutanud, et auhind peaks olema sinu ettevõttega seotud. Hakkepuit ja iPhone vahel on raske asjalikku seost leida. Välja arvatud seda, et see leht sooviks meeleheitlikult igal võimalusel omale jälgijaid koguda iPhone loosi abil.
Ca keskmine palk ja sellest kõrgem on juba väga väga ok auhinnad Eesti mõistes.
Ütle alati inimesele, mida ta tegema peab: jaga, like, kommenteeri. Ise nad selle peale ei tule kohe.
Mängu kestvus umbes 14p, et siis esimese nädalaga saad massi kätte, teise nädalaga tiksub osalejaid veidi veel juurde.

 

TASULINE REKLAAM

Pane postitus esialgu niisama üles, et koguks veidi orgaanilist reachi. Vaata, kuidas töötab. Kui hakkab edukalt tööle, pane raha alla. Kui ei, siis reachi jah võid saada tasulisega, kuid  üles tasuta, vaata kuidas töötab, kui töötab, siis pane raha alla. Kui ei tööta siis reachi jah saad rahaga juurde, tulemusi aga mitte. Seega oota ca päev.
Kui sa aga tead, et see kindla peale töötab, pane kohe raha taha, et läheks veel vingemalt alguses tööle.  Kui aga ei ole kindel, proovi esialgu orgaaniliselt.

Külastusest tulnud tehingu % on tihtipeale suurem paremal servas asuva FB reklaami peale tulnutel. Põhjus ehk selles, et huvi tase on tõenäoliselt siis suurem.

Reklaami elemendid, tähtsuse järjekorras, on välja toodud alloleval DreamGrow pildil.

Reklaami pealkiri

Müü ideed, miks inimene peaks klikkima reklaamile ja liikuma edasi lehele, kus reaalne müük toimub.

Tekst pildil 20%

Tänapäeval ei ole enam see jäik reegel. Ütlevad, et kui on rohkem teksti siis reklaam nii hästi ei levi. Tihtipeale aga reklaamis see väga ikkagi ei väljendu.

Erinevad reklaamitüübid

Vali enda eesmärgile sobivaid – lead generation, conversion jne. Ääremärkusena olgu siin öeldud, et Milos uudiskirjaga liitudes, saad seda teemat käsitleva põhjaliku artikli.

Sihtimine

Vali sihtgrupp hoolikalt (asukoht, sugu, vanus, huvid jne). Sedasi saad ka parema relevantsuse skoori, avamise määra ja ühtlasi ka soodsama klikihinna.

Friends of People who like your Page – põhivalik, mida kasutada reklaamide sihtimisel. Boonusena näeb sõprade nimesid seal reklaami küljes. Seega tekitab rohkem usaldust, et näe, sõbrale ka meeldib see ettevõte :)

Split test

Alati sea üles mitu reklaami, et neid oma vahel võrrelda. Spliti puhul näidatakse reklaami samadel tingimustel sarnastele inimestele. Seega saad teada kumb töötas paremini. Testi nt erinevaid pilte, desktop vs mobil, mehed vs naised, noored ja vanad.

Sagedus

Näita samale inimesele sama  reklaami max 10-20x nädalas. Muidu muutub tapeediks.

Testimine

Kahte reklaami omavahel tasuks testida 7 päeva, et saaks kaetud kõik nädalapäevad. Veel parem 14 päeva.

Messengeri reklaam

Reklaamid on võimalik suunata ka otse Messengeri. Kohalviibijatest keegi aga selle „õnne“ osaliseks ei olnud veel saanud, et mõni ettevõte neile Eestis sellist reklaami oleks suunanud. On sul näiteid?

Carousel reklaam

Tee nt mingi jutt, joonista koomiks, lühike õpetus pildi sarjaga. Midagi, mis paneks selel nägijat tahtma vaadata kogu pildiseeria lõpuni. Creativ Hub Ads Manageris on hea koht ideede ammutamiseks, et mida tehtud juba on.

Custom Audience

Näita reklaami neile inimestele, kelle andmed mul juba on.

  • Customer file – CSV faili saab üles laadida olemasolevate klientide andmetega. FB vaatab, kas mõni neist meiliaadressidest on FB liige, kui on siis paneb custom audienci.
    Kui väga B2B teema siis võib see % olla vaid mingi 10%, sest ei kasutata oma töömeili. Kui list jääb aga alles alla 100 siis ei saa seda listi FB tingimustega kasutada.

Lookalike Audience

Ehk siis „nagu nemad“. Tee sihtgrupp inimestest, kes sarnanevad nendele inimestele, kes on juba su postituste/reklaamide jms seotud olnud, aktiivsust üles  näidanud. Siit tuleb vahe kust tulevad head turundajad, kus lihtsalt boostijad. Hea turundaja kasutab Lookalike Audience’i!

 

No nii, sai nüüd õhku paisatud igasugu erinevaid mõtteid (läbisegi). Infot, mõtteid ja näiteid oli tõepoolest palju. Mõned neist täitsa uued, mõned juba järgi proovitud. Igati korda läinud päev!