B2B ja sotsiaalmeedia – jah või ei?

Sotsiaalmeedia ei kao kuhugi. Kas sinu ettevõte soovib olla rongil või oodata platvormil? B2B sotsmeedia loob sidemeid ja murrab barjääre sinu ja nende ettevõtete vahel, kellega kontaktis soovid olla – kui sa vaid lased!
Üks B2B sotsiaalmeedia turunduse suurimaid müüte on, et sinu ettevõte on nii igav, et sellest ei huvitu mitte keegi. Eri kanalites on miljoneid ja miljoneid inimesi. Võid kihla vedada, et mingi osa neist tunneb kindlasti sinu vastu huvi, tuleb nad lihtsalt üles leida!

CARE

Statistika – Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus 2019 

  • Valdav osa (84,3%) ettevõtjaid haldavad oma sotsiaalmeediakanaleid ise. Sageli tehakse seda aga muude tööde kõrvalt ehk puudub spetsiaalselt sotsiaalmeedia turundaja töökoht.
  • Ligi pool vastajatest kulutavad sotsiaalmeedia kontodele kõigest kuni 2 tundi nädalas.
  • 67,4% ettevõtetest maksavad sotsiaalmeedia kontode haldamise eest 100-300 eurot kuus.
  • 95,3% ettevõtetest kasutavad aktiivselt Facebooki, järgneb Instagram 54,6%-ga, kolmandal kohal on YouTube 21,6%-ga.
  • Facebook on ka peamiselt kasutatav kanal (86,8%) ja ennustatakse seda ka järgmiseks aastaks esikohale.
  • Sotsiaalmeedias kohaloleku peamine eesmärk on oma toodete ja teenuste reklaam (87,7%). Sellel järgnevad oma ettevõtte uudiste levitamine 80,7% ja brändi tuntuse kasvatamine 71,3%-ga.
  • 69,2% teevad sotsiaalmeedias tasulist reklaami.
  • Levinuim reklaamisumma on kuni 100 eurot aastas, kohe selle järel aga 100-500 eurot aastas.
  • Topp 3 populaarsemat teist tüüpi reklaamikanalit e-mail (56,3%), internetireklaamid (44,8%) ning ajalehed ja ajakirjad (43,5%).

Loe kogu uuringut siit – Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus 2019

Millist kasu saab B2B ettevõte sotsiaalmeediast?

1.      Suureneb liiklus kodulehele

Sotsiaalmeedia on lisaks orgaanilisele otsingule veel üks võimalus kuidas sinu kodulehele jõutakse. Google ranking on muidugi oluline, kuid otsing ei ole ainus tee kuidas sinuni jõutakse. Jagades sotsiaalmeedias huvitavat ja asjakohast sisu, suureneb ka huvitatavus sinu kodulehest.

SocialMediaMarketingIndustryReport2016.pdf

2.      Tõstab usaldusväärsust

Hea sisu loomisega lood endast kuvandi, kui eksperdist oma valdkonnas.  Kaasates tegemistesse ka oma jälgijad, näitad, et huvitud ja hoolid ka neist. Sotsiaalmeedia on väga tõhus viis huvipakkuva segmendini jõudmiseks ja neile enda tutvustamiseks ilma liigse peale tükkimiseta. Võti peitub pakutava sisu tüübis – mõtle, kes on su tõenäoline jälgija ja mis sisu teda huvitada võiks.
Toon siin näiteks väikefirmadele kindlustust pakkuva Hiscox FB lehe. Sealt leiab mitmeid asjalikke artikleid turunduse, ettevõtluse, rahastamise jms teemadel. Need on need teemad, mis Hiscox sihtrühma huvitavad. Või „nii igav“ ettevõte nagu Krones AG, sisu on lõbus ja jälgijaskond suur. Või veel enam – Cisco – 1,688,682  jälgijat FB-s ja muljet avaldav arv ka Twitteris.
Seega, ei ole igavat ettevõtmist, vaid igavad inimesed ettevõttes, kes ei leia teemasid, mida kajastada :).


SocialMediaMarketingIndustryReport2016.pdf

3.      Kasvatab brändi tuntust

Kui sa näed tõesti vaeva oma nähtavuse suurendamisega sotsiaalmeedias, tasub see kindlasti ära brändi tuntuse kasvuga. Sedasi arvab koguni 78% väikeettevõtetest. Hiljem, kui jälgijatel on vaja midagi, mida pakud, pöörduvad nad just sinu poole. Kuid lisaks tuntusele pakub see sulle veelgi enam. Kui sa oled tõepoolest tegelenud oma võrgustikuga, ei mõtle nad sinust kui brändist, vaid kui isikust. Ja isegi tänapäeva kõrgtehnoloogilises ühiskonnas püsib vana tõdemus: “Inimesed teevad äri teiste inimestega“. Kus mujal saaks ettevõte, olenemata oma suurusest, võimaluse enda inimliku poole näitamiseks?

4.      Pakub vahetut klienditeenindust

Mis iganes valdkonnas sa toimetad, paljud sinu kliendid on ühes või teises sotsiaalmeedia kanalis. Ja hoolimata sellest, kas neile sinu bränd meeldib või mitte, on nad teenusega rahul või mitte, nad kalduvad oma kogemust jagama laiemale publikule. Eriti negatiivset…. Seega ole seal, kus on ka sinust rääkiv klient. Kuula ta ära ja vasta. Sotsmeedia annab sulle võimaluse särada kliendiküsimuste lahendamisel.
Mõtteid, kuidas hoida mainet sotsmeedias, leiad varasemast postitusest siit.

5.      Võimalus tutvuda sihtrühmaga

Sotsiaalmeedias on sul hea võimalus näha, kes on sinust huvituv inimene. Mõned tööriistad pakuvad teenust, millega saad kokkuvõtlikuma ülevaate oma fännidest ja muide ka konkurentide omast. 
Õpi oma publikut paremini tundma ja seeläbi neile veelgi asjakohasemat sisu pakkuma. Sedasi läbi sotsiaalmeedia ja inbound turundus suurendad oma usaldusväärsust ning teed ostuotsuse lihtsamaks ehk kasvatad tulu :).

6.      Loob suhteid

See, et sotsiaalmeedia on võimas magnet, ei üllata vist enam kedagi. Seda näitavad ka kõikvõimalikud statistilised numbrid. Samuti on enamus firmadele kohale jõudnud ka see, et olulisem, kui „like“ number lehe ülaosas, on tugev side enda jälgijatega. Sotsiaalmeedia on suhete ehitamine, nende suhete autentsus määrab ära ROI.
Seth Godin: „Networking is always important when it’s real, and it’s always a useless distraction when it’s fake.“

www.realbusinessrescue.co.uk/

B2B sotsiaalmeedia lõksud

Pane tähele! Eelarve, mis on turundajate peamine väljakutse igal alal, ei ole esi viie seas, kui jutuks on sotsiaalmeedia.
Laias laastus jagunevad väljakutsed kolmeks: Mida, kes ja kus ütleb?

  1. Ära anna sotsmeedia haldamist vale inimese kätte. Seda juhtub tihtipeale ettevõttes, kus võetakse tööle noorem inimene. Arvatakse, et küll tema juba teab, mida seal teha. Päris nii see siiski ei ole. Tuleb teadvustada, et ka sotsmeedia on tõsiselt võetav kanal ja sellega peab tegelema ettevõttega kursis olev inimene.
    Jälgi, et turundaja oskaks rääkida huvitavaid lugusid ja omaks andmeanalüüsi oskusi.
  2. Võimalusel ära jäta kogu sotsmeediaga tegelemist ühe inimese õlgadele. Vaja on nii kujundamise kui strateegiliste plaanide koostamise oskustega inimesi. Kui tegemist peaks olema veel rahvusvahelise ettevõttega, tuleb arvesse võtta kohalikku kultuuri, ajatsoone ja publikut.
  3. Koosta sisuplaan. Selgita välja oma sihtrühma huvitavad teemad ja paku vastavat sisu. Kui muid mõtteid kohe pähe ei tule siis nt topp 5 korduma kippuvat küsimust ja vastused neile. Lihtsalt huupi sisu toota ei ole pikas perspektiivis efektiivne.
  4. Sea eesmärgid edu jälgimiseks (ROI). Edevuse mõõdikud – fännide ja like’ide arv – ei anna täit ülevaadet kanali efektiivsusest.
  5. Vali sobiv(ad) platvorm(id). Lihtsalt kuskil kohal olek kohaloleku pärast ei ole mõttekas. Tee kindlaks, kus liigub sinu sihtrühm, ja kinnita sinna ka ise kanda. Anna julgelt oma kohalolekust märku enda e-maili listile ja kutsu neid üles sinu ettevõtet jälgima hakata.
    Kuid pane tähele, et kui sul siiski puuduvad oskused selles keskkonnas ise tegutsemiseks, katsu leida abi. Või jälgi veidi aega eemalt ning kogu infot. Iga keskkond vajab erinevat lähenemist.
    Loo profiil ainult nendesse kanalitesse, mida reaalselt hallata ka jõuad. Pole midagi hullemat, kui „surnud“ profiilid paljudes erinevates kanalites.
  6. Ole kindel, et ka töötajad saavad osaleda. Kui sul on vaja sotsmeedia nö. poliitikat oma töötajate ajaviitmise ohjamiseks, tee see, kuid jäta veidi paindlikkust. Luba neil töö ajast jagada ettevõtte postitusi ka oma profiilil. Eriti just LinkedIn’is.
  7. Integreeri sotsmeedia oma äri eesmärkidega. See võib tunduda elementaarne aga siiski tihtipeale sellele ei mõelda. Seega võta arvesse, kes on su kliendid, millised on tulevikuvaated, kes on tarnijad jne. Ühest küljest paneb see küll rohkem nö. pinget peale kuid samas võib pakkuda ka abi. Nt otsi uut töötajat just oma sihtrühma seast.
  8. Ära kiirusta. Anna aega. Aktsepteeri fakti, et brändi reputatsiooni ehitamine sotsmeedias on pikk protsess.

Milliseid häid B2B sotsiaalmeedia näiteid oled kohanud? Millega sa ise enim vaeva näed B2B sotsmeedia strateegias?

 

Lisalugemist

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

 

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu