TAGASI KOOLI / BACK-TO-SCHOOL TURUNDUS – KUIDAS?

TAGASI KOOLI / BACK-TO-SCHOOL TURUNDUS – KUIDAS?

Kohe on taas aeg asuda koolipinki nühkima.  See tähendab aga müüki, suurt müüki!
On olemas turundustermin  „Back-to-school marketing“ (BTS). See tähendab muidugi koolikaupade ja riiete müüki vahetult enne uue kooliaasta algust. Ja mitte vaid, eesmärk on ostlejad meelitada enda poodi, et nad lisaks koolikaupadele ka muud korvi pistaksid.

Aastaid tagasi tähendas kooliasjade ost paar nädalat enne koolialgust perega poodi minekut (me käisime Hauka laadal nt kooliasju ostmas, selline traditsioon oli 🙂 ). Tänapäeval on see periood veninud aga pikemaks ja ostuvõimaluste valik väga laiaks nii ostukoha kui toodete osas.

AJASTUS

Õnneks Eestis on lihtne – kool algab siin tavaliselt ikka 1 september või päev-kaks siia sinna.

MIDA OSTETAKSE?

 

KUI PALJU KULUTATAKSE?

Nt. USAs on BTS periood peale jõule müügiedukuselt teisel kohal.  Ühtlasi on see 68% kogu kolmanda kvartali müügimahust. Kusjuures e-kaubanduses oodatakse lausa 15,3% tõusu olles 7,9% kogu BTS müügist. Seega on sotsiaalmeedia platvormidel siin oluline roll.
NB! Kui BTS ostude eest maksab  isa, kulutatakse 37% rohkem raha. Mõttekoht – kuidas isad sihikule saada! 🙂

KUIDAS VALITAKSE OSTUKOHT?

Enam ei ole tüüpilist klienditeekonda. Nüüd laveerib see brändi füüsilise ja digitaalse maailma vahel . Klient soovib, et see oleks sujuv omnikanali kogemus. Inspireerivaid omni-channel näiteid võib leida siit.
Mõned numbrid USA erinevate uuringute näitel:

  • 2/3 inimestest uurivad poes enne ostu sooritamist telefonis, kas äkki kuskil on soodsam
  • 50% poest ostjatest teevad eeltööd internetis
  • 67% inimestest käivad poes füüsiliselt asju vaatamas, kuid ostavad selle internetist
  • ¼ lapsevanematest küsivad nõu enne lastele riiete soetamist Facebookist
  • lapsevanemate jaoks on Facebook ühtlasi ka kõige mõjukam platvorm, kui soovitakse teha riidemoodi puudutavad ostuotsused
  • 3,5korda rohkem raha kulutavad kliendid, kes on eelnevalt saanud positiivse omnikanali kogemuse

 

KUIDAS MÕJUTADA OSTUOTSUST?

·      Sihi õpilasi läbi sotsiaalmeedia

„Ole lahe õpilaste jaoks, kuid räägi nende vanematega“
Igas vanuses lapsed mõjutavad ostuotsuseid, olgu selleks siis ise ostmine või vanemate mõjutamine otsuse tegemisel.
Vali välja kanal ja tee online mäng ja ole loominguline – fotomängud nt katkistest riietest, et võita terve uus garderoob esimeseks koolipäevaks. Täiskomplekt BTS tooteid teie tootevalikust jne.

NB! Lastele suunatud tegevustes ole kindel selle eetilisuses ja seadustega kooskõlas olekus.

·      Paku lühiajalisi soodustusi

Olgu selleks siis nädalane kooliasjade soodusmüük või kohviku happy hour peale kooli. Kuna esimesed koolinädalad on tihtipeale taas sisse harjumine ja uute suhete loomine, on eriti hea 2=1 pakkumised kohvikutes jm toidukohtades – võta uus sõber kaasa ja tule sööma! Põhjuse kampaaniaks leiab alati.

·      Korralda üritusi

Näiteks tudengitele raamatukogus, ühiselamus või kohvikus pimekohting, ühised filmiõhtud, viktoriinid jms. Ära tee sellest nö. Tupperware küpsetamise esitlusi vaid põimi tagasihoidlikul viisil oma tooted/teenused sellesse üritusse (nt auhinnaks, töövahendiks vms). Kuidas üritusi reklaamida? Mõtteid leiad siit.

·      Korduvkülastaja soodustus

TechnologyAdvice uuringu kohaselt on 80% suurem tõenäosus korduvkülastuseks/-ostuks, kui müügikohal on huvipakkuv lojaalsusprogramm. Need toimivad küll pisut paremini igapäeva ostude puhul (kohvikud, restoranid, kohvipoed jms), kuid proovida võib ju ikka.

·      Back to business

Tagasi kooli tähendab back to business vanemate jaoks. Kooli algusega on hea võimalus meenutada vanematele, et nüüd, kui lapsed on päeval koolis, on taas hea võimalus alustada ka oma ideede ellu viimist. Olgu selleks siis kasvõi remonditööd kodus. Seega tuld! ehituspoed ja –firmad. Miks mitte ka päevased kontorilõuna aegsed treeninguvõimalused,  soodustused lõunapakkumistele jms, mis võiks tavalist tööinimest ahvatleda. Samuti on nüüd õige aeg silma paista kõikvõimalikel huviringidel, kuhu vanemad saaksid oma lapsi panna peale kooli, et nad üksi kodus ekraanide ees ei konutaks.

·      Tasuta transport ja järelmaks

Tarbijate sõnul on tasuta transport üks suurimaid eeliseid online ostude puhul.

·      Kõneta sihtrühma

Elementaarne, eks 🙂 . Esitle oma tooteid nii, et need kõnetaksid sihtrühma
Sea mööblipoes koolimööbel üles sedasi, et see meenutaks ühikatuba. E-poes soovita iga toote juures teisi sarnaseid tooteid või kaupu, mis sobivad sellega kokku (a’la pastakad ja vihikud).

·      Jälgi trende

Mille järgi on lapsed (ja/või nende vanemad) hetkel nö. hullud? Mõtle, mis asjad või sündmused on praegu kuum teema (Minions, Emoji) ja proovi ka oma kampaaniasse selle elemente tuua.
Populaarsete teemade leidmiseks saab kasutada ka Google Trends’i  või spetsiaalsete toodete ostuaktiivsust jälgida  Think with Google’s Shopping Insights abil.

·      Ole kasulik

Kampaania ei pea olema lihtsalt müük, sellest võib ka reaalset kasu olla. Paku ostulisti vanematele, jaga nõuandeid kuidas last kooliks ettevalmistada, tudengitele tee humoorikas juhis, kuidas ühikas ellu jääda, paku neile kiireid tudengilõuna retsepte, vanematele tervislikke ja kiireid hommikusöögi nõuandeid jne.

Walmart on teinud valiku lausa nii lihtsaks, et saad tarvilike koolitarvete listi kokku panna suisa vastavalt koolile, kus laps õpib.

·      Mõtle otsimootorite peale

Mis sõnu võidakse otsida, et leida parimaid pakkumisi? „Soodsad tüdrukute pluusid kooliks“, „vihmariided algklassi lapsele“, „mugavad kehalise kasvatuse tossud“ jne jne. Ühesõnaga mõtle hästi lihtsalt ja kõnekeeles kirjutatavatele väljenditele ning katsu need sõnad sobitada oma pakkumiste konteksti.

·      Ära unusta õpetajaid!

Mitte ainult riided ja jalatsid neile. Õpetajate ülesanne on ka klassiruum üle vaadata, mis seal vaja on. Seega (hulgi)müüjad – teie sihtrühm ootab teid!

·      Ja loomulikult reklaam!

Võimalusel loo kodulehele eraldi sektsioon BTS toodetele, et neid oleks lihtne leida. Bänneri reklaami puhul loomulikult lingi siis sinna lehele.

Reklaamides ära unusta pilte – pildid meeldivad lastele 🙂 .
Ära unusta ka mobiilireklaame. The Rubicon Project leidis oma uuringus, et 60% vanematest kasutavad BTS ostudel mobiili paremate pakkumiste leidmiseks. 30% plaanisid aga suisa 25% ostudest teha läbi mobiili.

 

Igasugu lisamõtteid „puusalt tulistades“ 🙂

  • Pillipood – paku võimalust uue kooliaasta alguse puhul soetada soodushinnaga muusikainstrument, et alustada samuti õpinguid – pillimängu omi.
  • Koolitusfirmad – omanda ka ise sügisel uusi oskusi.
  • Autokaubad – turvaline koolitee.
  • Spordiklubi – lapsevanemad tagasi kehalise tundi.
  • Mis on sinu lemmik muusikalist eksamiteperioodil?
  • Mis on sinu vabandus täna mitte õppida? Tee pilt! Enim like saanud pilt saab auhinna J
  • Sisustus – vali välja meie tootevalikust 3 toodet, mis on su ühikatoas puudu. Lingi kommentaari. Võitja saab need tooted endale tasuta.
  • Toidupood – paku välja nädala aja tervislikud snäkid, mis on koos ostes soodsamad.
  • Kaubanduskeskused – iga 10eur ostuga saad infoletist valida tasuta koolitarbeid (nt pastakad, vihikud jms selline pudi-padi). Hea viis kõik ostud enda keskusesse tegema suunata.

Mõtteid on lõputult!

 

Milliseid edukaid BTS kampaaniaid oled ise teinud või on silma jäänud?

 

LISALUGEMIST