Kuidas vĂ€ltida oma Facebooki reklaamikonto blokki?đŸ”„

Reklaamikonto blokeerimine Facebook Business Manageris on Facebooki reklaamikasutajate seas kahjuks vĂ€ga levinud probleem. Aina enam eraisikuid ja ettevĂ”tteid Eestis on ka minu poole selle murega pöördunud. Sageli arvatakse, et nende kontod on keelatud “pĂ”hjuseta”. Tegelikult tavaliselt see pĂ€ris nii ei ole.

Isegi kui arvad, et oled Facebooki teenusetingimused pĂ”hjalikult lĂ€bi uurinud ja seepĂ€rast kindel, et jĂ€rgid nende juhiseid tĂ€ielikult, vĂ”id siiski eksida. On vĂ€ga lihtne millestki olulisest mööda vaadata vĂ”i mĂ”nd reeglit mitmeti tĂ”lgendada. No nĂ€iteks kasvĂ”i see viimane artikkel, kus kirjutasin sĂ”nadest „sina“, „su“ jne.

VĂ”i tĂŒĂŒpilised jaga-laigi-vĂ”ida mĂ€ngud. Alles hiljuti ka arutlesime ĂŒhe agentuuriga Facebooki loosimĂ€ngude reeglite ĂŒle, kus nad vĂ€itsid, et kuna siin ĂŒhes kohas Metas ei ole ĂŒht konkreetset punkti sees, jĂ€relikult on lubatud. Uurisin Facebookist, öeldi selgesĂ”naliselt, et keelatud. Vaata seda pikemalt siin Facebooki loosimĂ€ngu reeglite artiklis.

Siia artiklisse panin aga kirja mĂ”ned nĂ€punĂ€ited, kuidas vĂ€hendada riski, et Facebook vĂ”iks reklaamikonto kinni panna. Kuid loomulikult ei ole see loetelu lĂ”plik ja mĂŒstiline faktor X passib ikka kuklas.

Facebooki reklaamikonto piiratud – mida see tĂ€hendab?

Enne, kui lĂ€heme sĂŒvitsi pĂ”hjustesse, miks sinu reklaamikonto vĂ”ib olla piiratud, on oluline teada, millisele asjale tegelikult piirangud kehtivad.

Facebookis vÔivad olla nÀiteks sellised piirangud:

  • Sinu isikliku reklaamikonto piirang – sa ei saa selle konto alt luua uusi kampaaniaid. KĂ”ik hetkel jooksvad reklaamid lĂŒlitatakse vĂ€lja.
  • Sinu isikliku Facebooki profiili piirang – Kui sinu isiklik Facebooki profiil on reklaamimiseks piiratud, ei saa sa luua ega hallata uusi reklaame ega luua uusi reklaamikontosid (loe: seis on vĂ€ga kehv, liialdamata!).
    Tekst tuleb stiilis: “Your Advertising Access is Restricted. You’re no longer allowed to use Facebook Products to advertise. You can’t run ads, manage advertising assets or create new ad or business accounts.”

Ja/vÔi:

Sul ei ole lubatud Facebookis reklaamida
  • Sinu Ă€rihaldurikonto piirang – sa ei saa sellega tegeleda, nĂ€iteks lisada vĂ”i luua uusi reklaamikontosid, piksleid, kohandatud sihtrĂŒhmi jne.
  • Sinu ettevĂ”tte Facebooki lehe blokeering – Kui sinu Facebooki leht on reklaamimiseks piiratud, ei saa sa seda lehte kasutada ĂŒhegi oma reklaami jaoks.

MÔned reklaamikonto piiramise levinuimad pÔhjused:

⚡Korduvad maksehĂ€ired

⚡Madal Facebooki lehe kvaliteet

⚡Madal Facebooki ja Instagrami reklaamide kvaliteediskoor

⚡Kehva kvaliteediga / lubamatu sisuga maandumisleht

⚡Korduvad Facebooki reklaamipoliitika rikkumised

Aga kuidas siis vÀltida Facebooki reklaamikonto blokki / piiramist / sulgemist?

Nagu öeldakse – siililegi selge:

NR1! Reklaame EI TEE isikliku konto kaudu!

Samm 1 reklaamikonto (tegelt reklaamimise vĂ”imalust osas ĂŒleĂŒldiselt!) sulgemise vĂ€ltimisel on mitte kunagi kasutada oma isiklikku Facebooki reklaamikontot. Mis on isiklik Facebooki reklaamikonto? See on reklaamikonto, mis vaikimisi on mÀÀratud sinu isiklikule profiilile.

Kui alustad reklaamimisega, ja sa ei ole pÀris vilunud veel selles kontomaailmas, teedki vaikimisi oma isikliku reklaamikonto ja reklaamid selle alt. Isegi siis, kui reklaamil ei ole sÔnagi sinu nimest vaid tundub, et reklaame teeb ikka sinu ettevÔtte leht.

Seega samm number 1 on alati Facebook Business Manageri loomine ja selle all reklaamikonto tegemine.

Facebook Business Manageri loomine
Facebook Business Manageri loomine

·        JĂ€rgi Facebooki reklaamipoliitikat!

Esiteks ja ennekÔike jÀrgi Facebooki reklaamireegleid. Alusta sellest, et loe tegelikult ka lÀbi Facebooki reklaamipoliitika ja teenusetingimuste loetelu. Loe iga punkti veendumaks, et su praegused tegevused pÀriselt ka neile vastavad.

Lisasoovitus – koosta endale kontrollnimekiri.

Leia sĂ”ltuvalt oma tegevusalast, mis on need peamised punktid, mis sinu valdkonda puudutavad ja reklaamidele kohanduda vĂ”ivad. No nt tööpakkumised, kinnisvara mĂŒĂŒgiga seonduvad, sotsiaalsed teemad jms – veendu, et special category. Ära katseta ja aja Facebooki Ă€revaks mĂ”eldes, et ma AINULT see kord ei vali erikategooriat reklaamimiseks, sest tahaks proovida laiemat sihtrĂŒhma. See vĂ”ib tĂ€iesti hĂ€sti lĂ”ppeda, kuid samuti punase lipukesega su kontol. Tahad vene ruletti mĂ€ngida – lase kĂ€ia!

Pane tĂ€hele, et kui sinu reklaami sĂ”nastus KÕLAB NAGU erikategooria reklaam, vĂ”ib Facebook ka su reklaami ekslikult mĂ€rgistada erikategooria reklaamiks ja karistada sind selle eest, et sa ei ole seda valinud. Seda juhtub sagedamini nt majutuspakkumistega, mida Meta vĂ”tab kui kinnisvarakuulutust.

Samuti, et kui sa ei pane reklaami „Kaotad 10kg/nĂ€dalas“ vĂ”i mĂŒĂŒn mĂ”nusas koguses Ă€gedat alkoholi, ei saa sa maandumislehel ka seda lubada. Ja selle on veel rikkaliku suurusega pop-up aken. Nad ei ole rumalad. Punkt!

Facebooki reklaami maandumislehed, mis Facebookile ei meeldi
Facebooki reklaami maandumislehed, mis Facebookile ei meeldi

Ja Ă€ra arva, et Facebook saab aru, et su pildil on alkoholivaba jook 😊 Juhtisin kord tĂ€helepanu ĂŒhele reklaamijale, et kuulge, ehk ei ole hea mĂ”te reklaamida veini. Praegu lipsas kuidagi lĂ€bi aga kes teab, mis saab edaspidi. Ta vastas – aga see on alkoholivaba. Ja
Meta algoritm kindlasti teab seda!

5 sekundiga nooreks
5 sekundiga nooreks

·         VĂ€henda oma reklaamikonto riskiskoori:

Vahel tĂ”esti juhtub, et reaalselt ei olegi pĂ”hjust, miks reklaamikonto bloki vĂ”i punase lipukese kĂŒlge sai. Seega saad taotleda reklaami/konto ĂŒlevaatust. Sellist tĂŒĂŒpi keeld on nö. bad luck, kuid kahjuks vĂ”ib see juhtuda meie kĂ”igiga. Üldiselt saab siiski sellistel juhtudel ĂŒlevaatuse taotlusega uuesti lahti.

Viimastel kuudel juhtub seda pÀris sageli uute reklaamikontodega. Seal on sageli pÔhjuseks see, et sul ei ole isiklikul kontol 2FA peal.

Miks mu Facebooki reklaamikonto sulgeti? Mida ma Facebooki reklaamis valesti tegin?

HĂ€sti levinud kĂŒsimus ka siis, kui konto lahti saadakse. Jama on aga selles, et Meta support ei saada sulle peale jama lahendamist listi, et Ă€ra sa nii enam tee, sest seepĂ€rast blokeerisime. Parim on see, et nad suunavad punktile, millist reeglit rikkusid. Ei ole aga vĂ€ga harv juhus, kus ei saa ka seda kategooriat teada.

Facebooki reklaamikonto tegevuste A&O

Siiski on mÔningaid asju, mida peaksid tegema vÔi vÀltima, et vÀhendada riski, et Meta reklaamikonto sulgemiseks.

Igal Facebooki reklaamikontol ja ettevĂ”tte halduril on omamoodi  nö “riskiskoor”. See on sinu usaldusvÀÀrsuse tase Facebooki algoritmide arvates. Riskiskoori hinnangud sĂ”ltuvad mitmest tegurist. Mida kĂ”rgem on riskiskoor, seda suurem on tĂ”enĂ€osus, et vĂ”id kaotada oma reklaamikonto.

Siin on mÔned punktid, mida meeles pidada, et optimeerida oma Facebooki reklaamikonto riskiskoori:

1.       Alusta tasa ja targu:

Esiteks, kui reklaamid esimesi kordi, alusta rahulikult. Soojenda oma reklaamikontot, tehes mĂ”ned reklaamid nĂ€itamaks Facebookile, et oled “seadusekuulekas kodanik”, jĂ€rgides nende poliitikat ja teenusetingimusi.

Teiseks, suurenda reklaamide arvu jÀrk-jÀrgult. JÀrsud muutused reklaamikontol vÔivad Facebooki automaatkontrollile tunduda kummalised ja reklaamid vÔivad saada kÔrgendatud tÀhelepanu. See ei ole hea reklaamikonto mainele.

Minu puhul nĂ€iteks on mitu korda (selle aasta aprill-mai suisa 3 korda) isiklik konto sulgetud, sest kord tegin reklaami Ülenurmes aga siis Ă€kki Suislepas. Muidu ei olnud probleemi aga kĂ”ik need kolm korda olid just siis, kui olin ema juures. Huvitav, miks Meta ei taha, et ma emaga aega ei veeda
isa juures pole seda kordagi juhtunud 😊

Reisimine ja sisselogimine oma Facebooki reklaamide haldurisse kaugel kodust on mitmetel andmetel Facebooki jaoks kahtlane. Seega soovitatakse reisil olles Facebooki sisse logida pigem telefoni kaudu.

Minu Facebooki konto on suletud
Minu Facebooki konto on suletud – sel aastal juba 4 korda

(Pane veelkord tĂ€hele! Kasutan korduvalt sĂ”na „vĂ”ib“, „vĂ”ivad“ jne. Sest tĂ”epoolest, vahel vaatan kontosid, kus on tehtud pea kĂ”ik keelatud vĂ”tted ja see pĂŒsib ikka lahti. Teine aga pole reklaamimisega alustadagi saanud ja juba saab bloki selgituseks, et tehtud on keelatud reklaami. )

2.       Katsu vĂ€ltida Facebooki ja Instagrami kasutajate poolt antavat negatiivset tagasisidet

Ok pahatahtliku konkurendi vÔi halvas tujus oleva inimese vastu sa ei saa.

No nt mul oli ĂŒks istikuid mĂŒĂŒv reklaamiklient. PĂ”himĂ”tteliselt vĂ”is mĂŒrki vĂ”tta, et aprillis reklaame tegema hakates oli maiks konto ja reklaamid ĂŒlevaatusel. Tundus liigne kokkulangevus aastast aastasse.

Kuid selline elementaarne asi, et sa sihid oma reklaami vÔimalikult tÀpselt. No kasvÔi eestlastele eesti keeles
Nt Lidl pommitab mind koguaeg vene reklaamidega.

Lidl vene reklaam Facebookis
Lidl vene reklaam Facebookis

vÔi nt karjud oma suurtÀhtedega.

Ära karju Facebooki reklaamis
Ära karju Facebooki reklaamis

VÔi spetsiaalselt naisele/mehele suunatud sÔnumit vastavale soole. VÔi kui teed seda, lisa juurde konkreetne nö. pÔhjus miks nii teed.

Tegin sĂ”brapĂ€eva eel naiste kaunitele bodydele reklaami ka meestele. Klient ĂŒtles, et ei ole mĂ”tet. Ma aga ĂŒtlen, et kui ei ole kunagi proovinud, ei saa vĂ€listada. Tulemuseks oli – naised vaatasid, klikkisid ja CTR jne olid vĂ€ga head. Meestel vastupidi – vĂ€he klikke, madalam reach jne kuid! raha kontole tuli just neilt. Seega sĂ”nastus!

JÀlgi ka reklaami esitamise sagedust ja sÔltuvalt valitud eesmÀrgist piira seda.

Mul on aastate jooksul olnud vaid 1 klient, kellel iga aasta jaanuaris laseme reklaami sageduse isegi kuni 10ni ja tulemused tulevad. Kuid enamjaolt mĂ”tle ise, kas sa viitsid nĂ€ha ĂŒht ja sama sĂ”numit korduvalt ja korduvalt nagu nt Postimehe mobiiliĂ€pp, kus vĂ”id ĂŒhe scrollimise juures sama reklaami nĂ€ha 17 korda (ma ĂŒkskord lugesin kokku!).

3.       VĂ€ldi makseprobleeme:

Sinu reklaamikontol vĂ”ivad olla vanast ajast lahendamata makseprobleemid vĂ”i on ĂŒlekannetega praegu pidevalt mingid jamad – limiidid, aegumised jms. Ma ei taha kĂŒll miskit maha teha kuid millegipĂ€rast on minuni jĂ”udnud probleemide korral sagedamini olnud krediitkaardi pakkujaks L tĂ€hega algav pank…

4.       Ole ettevaatlik, kellele annad ligipÀÀsu oma kontole!

2FA nii isiklikul kui Facebook Business Manageri kontol peaks olema juba elementaarne. Veendu aga, et kui sa lased kedagi uut Meta Business Manageri juurde, oleks su Business Manageri kontol seadistatud kohustuslik 2FA ka temale. Ja et sa muidugi tunneksid ja usaldaksid inimest. MÔtle mitu korda enne, kui kergekÀeliselt kellelegi annad adminni Ôigused! Kas tal on vaja kogu ligipÀÀsu? Koostööpartneri korral anna talle partneri/reklaamija volitused jms.

·         Kui sa kĂŒsid, „Mis on Business Manager?“

…on asi pisut halb. Ei, see ei tĂ€henda, et sul on Facebooki lehe adminniĂ”igused. Kui sul on Facebooki Ă€ri leht Business Manageri sees, siis see Business Manager omab Facebooki Ă€ri lehte. See tĂ€hendab, et sul peab olema administraatori roll nii Facebooki Ă€ri lehel kui ka Facebooki Business Manageril, et Business Manageri Adsis reklaame kĂ€ivitada.

Ja lisaks –  kui sa tunned, et oled juba Facebooki reklaamiroboti radaril (mitu tagasilĂŒkatud reklaami, kahtlane Ă€ritegevus jne), ja sinu Facebooki Business Manager vĂ”ib ohustatud olla – eemalda oma Facebooki Ă€ri leht!! Kui see jÀÀb ikka veel Business Manageri sisse pĂ€rast seda, kui Facebook Business Manager on keelatud, jÀÀb see leht sinna nö. kinni ja sa ei saa tĂ”sta seda mujale, et teha teise Business Manageri alt reklaami. Kui sul see vĂ”imalus ĂŒldse on teha uus Business Manager.

Limiteeritud Business Manageride arv
Limiteeritud Business Manageride arv

Kui sa ei saanud eelnevast suurt miskit aimu, kirjuta mulle, pakun tasulist konsultatsiooni! Teeme su konto korda, vaatame ĂŒle  kus, mis ja kuidas on lood Business Manageriga ja su tegelike Ă”igustega lehe osas. Kahjuks on see pĂ€ris paljudel, ka suurettevĂ”tetel, korrast Ă€ra.

Nagu alguses öeldud –  tegemist ei ole lĂ”pliku nimekirjaga ja alati on mĂ€ngus Mister X (vĂ”i no nĂŒĂŒd peaks mĂ”tlema midagi muud vist vĂ€lja 😀 ). Facebook Business Manageri reklaamikonto kasutamisel on oluline teada, kuidas vĂ€ltida selle blokeerimist. Mitmed tegurid vĂ”ivad pĂ”hjustada probleeme, sealhulgas isikliku reklaamikonto kasutamine, kahtlased pangakaarti probleemid ja reklaamiteksti sĂ”nastus.

Tuleb hoolikalt jÀlgida Facebooki reklaamipoliitikate muudatusi ja jÀrgida neid, et vÀltida probleeme oma reklaamikontoga.

Kui sa ei ole pĂ€ris kindel, kas teed ikka kĂ”ik Ă”igesti ja sĂ”na Business Manager, 2FA jne on veidi vÔÔrad – guugelda!, leia keegi, kes on teemaga kursis vĂ”i kirjuta mulle! Teen seda igapĂ€evaselt paljudele ettevĂ”tetele ja kahjuks nĂ€en, et umbes 75% juhtudel on miskit korrast Ă€ra. Eriti, kui Facebooki leht on juba ĂŒpris vana ja töötajad on tulnud ja lĂ€inud.

Kirja saad saata mulle otse siit!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu Milos reklaam

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu