E-maili turundus – kuidas kirjutada efektiivseid e-maile?

E-maili turundust tegema hakates ja esmakordsel kirjutamisel pole alati lihtne aru saada, millest alustada. Kuid on mõned konkreetsed nõuanded, mida peaksid alati meeles pidama. Siin on parim juhend (algajatele) tõhusate e-maili turunduse kirjade kirjutamise kohta.

1.    Kas e-maili on üldse vaja saata?

Üks suurimaid stressi allikaid (tööl) on tohutu hulk e-maile, mida inimesed saavad. Nii et enne kui hakkad e-maili kirjutama, küsi endalt: “Kas see on tõesti vajalik, kas mul on midagi olulist öelda?”.

2.    Pea silmas e-maili turunduse eesmärki

On tohutult oluline oma e-mailide kirjutamisel silmas pidada eesmärki, sest see annab sulle fookuse, millele keskenduda. E-mail, millel on selge eesmärk, on kordades tõhusam kui lihtsalt saatmise pärast kirjutatud tekst. E-maili turunduse eesmärk on ju koostada maksimaalselt efektiivne e-mail.  

3.    E-maili turunduses on väga tähtis teemarida

Ajalehe pealkirjal on kaks funktsiooni: see köidab lugeja tähelepanu ja võtab artikli kokku, et saaksite otsustada, kas lugeda seda või mitte. Sinu e-maili pealkiri peaks tegema sama asja. Teemarida on nagu sinu e-maili väravavaht: keegi ei asu su huvitavat ja sisukat e-maili lugema, kui ta pole kirja avamiseks piisavalt huvitatud.

Teemarida on võib-olla hea e-maili turunduse üks olulisemaid elemente. Kui mõtled hoolikalt läbi oma e-maili teemarea ja muudad selle nii heaks kui võimalik, siis jõuad oma lugejateni palju edukamalt. Hea mõte oleks katsetada erinevaid teemaridu ja vaadata, millised neist töötavad paremini kui teised (ja siis neid kasutada). Tee näiteks A/B test.

Hea mõte on teemareal kasutada ka aktiivseid tegusõnasid – laadi all, loe, osta, saa pakkumine jne. Sedasi annad sa selle lugejale kohe aimu, mida kirjas oodata ja kas teda see võiks huvitada.

4.    Naeluta oma eelvaate tekstiga

Tänapäevaste e-maili klientide puhul ei müü sinu e-posti avamisel inimesi ainult teemarida. See roll on ka eelvaate tekstil. See on tekstitükk, mis räägib sinu kirja tellijatele rohkem e-maili sisust. Kui sa seda eraldi ei määra, näitab see sinu kirja esimest rida. Seetõttu mõtle hoolikalt, kas sul oleks äkki hoopis midagi atraktiivsemat sinna kirjutada?

Eelvaate tekst e-maili turunduses

Eelvaate tekst e-maili turunduses

Kuid kui sinu eelvaate tekst näitab juhiseid, kuidas meili veebis lugeda või klõpsamatud lingid oma sotsiaalmeedia profiilidele, raiskad seda võimalust. E-posti eelvaate tekst on vahemikus 35 kuni 140 tähemärki, sõltuvalt kliendist.

5.    Personaliseeri, kui võimalik

Kui soovid tõesti, et lugejad klõpsaksid, pead kõlama tõelise inimesena. Kirjuta nii nagu räägiksid kellegagi, kes istub sinust üle laua.

Kõrgelt segmenteeritud meilidel on tavaliselt parem toimivustase – näiteks avamise määr ja klikkimise määr (CTR) – kui isikupärastamata meilidel. Otseturunduse assotsiatsiooni uuringu kohaselt teenisid segmenteeritud ja suunatud e-kirjad küsitletud turundajatele 58% kogu tulust ning 36% tuludest tulenesid konkreetsetele sihtvalikutele saadetud meilidest.

See pole just üllatav. Lõppude lõpuks, mida rohkem on sinu meililoend segmenteeritud, seda paremini saad teemarida isikupärastada ja sellele e-posti adressaadile asjakohast sisu pakkuda.

Kasuta sina vormi kirja sisus

Kasuta sina vormi kirja sisus

6.    Atraktiivne e-maili algus

Kohe pärast seda, kui sinu adressaat näeb teemarida, tunneb huvi ja klõpsab sellel e-mailil avades, pead temas tähelepanu äratama ja huvi pakkuma. Püüa muuta oma e-maili esimesed laused pigem köitvaks kui igavaks, pigem konkreetseks kui laialivalguvaks, pigem aktiivseks kui passiivseks.

7.    Esita oma peamised punktid selgelt

E-maili turunduses kirja kirjutamine eesmärki silmas pidades on tõenäoliselt sama oluline kui oma peamiste punktide tutvustamine oma lugejaskonnale. Mida sa tahad, et nad selle kirja järel teeksid? Mida sa tahad, et nad teaksid? Need on asjad, mida pead kindlasti lisama oma e-maili. Kirjuta need nii selgelt kui võimalik. Ole otsekohene, kuid mitte liiga pealetükkiv ja ebaviisakas.

Nagu ka traditsioonilised kirjad, peavad e-mailid olema selged ja kokkuvõtlikud. Hoia oma lauseid lühidad ja täpsed. E-maili sisu peaks olema otsene ja informatiivne ning see peaks sisaldama kogu asjakohast teavet.

8.    Keskendu kasule

Sina tead oma e-maili väärtust. Aga kas ka selle saaja? Ei, mitte veel. Ja sinu asi on seda selgitada.

Ükskõik mis on sinu e-maili turunduse ja e-maili eesmärk, on sul kindlasti oma lugejate jaoks mõni pakkumine. Keskendu oma kirjaga selle pakkumise eelistele. Millist kasu võiks selle kirja lugeja seda pakkumist kasutades endale saada? Too see võimalikult selgelt esile. Probleem on selles, et paljud e-mailid selgitavad ainult nende pakutavat funktsiooni/teenust/kaupa, mitte kasu, mida ostja sellest saab.

Siinjuures ma soovitaksin kasutada üldjuhul „sina“ vormi, kui ei ole just väga kalli tootega tegemist või sa ei kirjuta vanemaealistele või ka vene rahvusest inimeste puhul on sagedamini viisakusvormid oodatud.

Teises isikus kirjutamine tähendab asesõnade „sina“, „sinu“ ja „oma“ kasutamist. Näiteks: „Enne kui hommikul kodust lahkud, pea meeles, et võtad oma joogipudeli kaasa.“ See tähendab, et suunad oma teksti lugeja poole, mitte sinule endale.

9.    Kasuta e-maili turunduses psühholoogiat

Inimestena on meie aju ühendatud seostega, et teatud tüüpi sisenditele reageerida ennustataval viisil. Sellepärast võib psühholoogia kasutamine aidata sul luua edukamaid ja palju tulemusi pakkuvaid e-maili turunduse tekste. Mõned tegurid, mis panevad lugejaid lugema ja klõpsama, on järgmised:

  • Hirm kaotuse ees (FOMO), sest me ei taha kunagi midagi kaotada. Seetõttu toimivad ajaliselt piiratud allahindlused nii hästi. Kasuta e-kirjas kiireloomulisust ning rohkem inimesi klikib.
  • Värvivalik, kuna erinevad värvid kutsuvad esile erinevaid reaktsioone. Saad seda tõhusalt kasutada näiteks CTA-nuppudes.
  • Näopildid võivad esile kutsuda nendel nägudel ilmnevad emotsioonid või suunata pilgu CTA poole.
  • Sotsiaalne tõestus (kellegi kogemusloo esile toomine) ütleb lugejatele, et temasugused arvavad, et oled tore ettevõte. See paneb nad sinu e-maili hoolsamalt lugema.

10. E-mail olgu lühike

Üks hullemaid vigu, mida e-maili koostajad teevad, on see, et kogu lugu üritatakse kirja sisse suruda. Mõtle enda käitumise peale, kas loed reklaamkirjad otsast lõpuni või pigem n-ö skänneerid? Tõenäolisem on see, et otsid olulisi punkte, et saaksid ettekujutuse sõnumist ja otsustada, kas soovid sellega midagi ette võtta.

Nii et kui saadad sadade sõnade pikkuseid e-maile, muudad saajate jaoks palju raskemaks otsustada, kas nad tahavad klõpsata – lihtsalt seetõttu, et nad ei saa kogu sinu e-kirjas olevat teavet kiiresti läbi sõeluda . Selle asemel leia viis, kuidas kokkuvõtlikult kirjutada sellest, mis lugejat köidab, ja lase neil lisateabe saamiseks klõpsata sinu veebisaidile.

11. Kasuta alampealkirju

Kas teadsid, et saad ka e-maili turunduses kasu lõigata kenasti vormindatud kirjadest? Kasutades e-maili saatmise programme, saad ka kirjades kasutada sarnaseid alampealkirju nagu näiteks Wordi tekstidokumendis. See muudab e-mailid palju struktureeritumaks ja sidusamaks, võimaldades sinu lugejatele teada anda, milline e-kirja osa keskendub mis teemale. Samuti rõhutada olulisemat. Kuid pea meeles, et alamrubriigid töötavad hästi vaid siis, kui kasutad neid säästlikult.

Kasuta e-mailiturunduses liigendust

Kasuta e-mailiturunduses liigendust

12. ÄRA KARJU!!!

Väldi läbivaid suurtähti ja korduvaid kirjavahemärke. See jätab sinust rämpspostitaja mulje.

13. Lisa visuaale

Visuaalid (videod, pildid ja animatsioonid) võivad oluliselt parandada sinu e-maili turunduse efektiivsust ja e-mailide atraktiivsust. Lisaks sellele on need suurepärased nii lugejate fookuse hoidmiseks kui ka teabe edastamiseks, mida tekst ei suuda. Näiteks leiavad paljud inimesed, et videod on informatiivsemad kui artiklid.

14. Kasuta õiget tooni

Inimestega silmast silma kohtudes kasutame hindamiseks teise inimese kehakeelt, hääletooni ja näoilmeid. E-mail röövib meilt selle teabe ja see tähendab, et me ei saa öelda, kui inimesed on meie sõnumitest valesti aru saanud.

E-mailide kirjutamine on täpselt sama nagu mis tahes muud tüüpi sisu kirjutamine. Pead kasutama tooni ja sõnavara, millest sinu publik aru saab. Kui tead, kes on sinu lugejad (persoona!), oskad kirjutada palju paremaid e-maile, mis ka sinu lugejaid kõnetavad. E-kirjad on sinu sisustrateegia lahutamatu osa ja seetõttu on ka olulised brändi maine hoidmisel.

See, et meilid on mõeldud teavitama, ei tähenda, et nendest ei saaks ka rõõmu tunda. Mõnel juhul võib e-post olla suurepärane võimalus oma brändi isiksusel särada lasta, aidates sul luua sisukaid suhteid oma e-maili loendites olevate inimestega.

15. Kirjuta kõnekas kokkuvõte

Sinu e-maili tugev kokkuvõte võtab mõne lühikese, kuid konkreetse lausega kokku kõik, millest oled kirjas rääkinud. Selle lühikese, kuid selge kokkuvõttega on võimalus tuua fookus peamisele ja kutsuda inimesi tegema soovitud suunas tegevusi!

16. Lisa kutse tegevusele

Nagu eelnevalt juba mainitud. Oluline on lisada üleskutse ehk CTA. Sinu kutset tegevusele peab olema äärmiselt lihtne tuvastada. Pea meeles: inimesed skännivad oma e-maile. Kui soovid, et sinu adressaat võtaks kirjast vastu ühe asja, on see sinu kutse tegevusele

E-maili kokkuvõtte lõpus peaks olema kutse tegevusele. See CTA on midagi, mis sunnib sinu e-maili lugejaid midagi tegema ja paneb nad tegutsema. Kas soovid, et nad midagi ostaksid? Siis peaks see olema sinu kirja CTA. Kas soovid, et nad videot jagaksid? Lisa see oma CTA-sse.

17. Kasuta oma allkirju

Lisa kirja lõppu oma nii öelda allkiri. Kirjuta see ise või salvesta e-maili platvormi abil. Minul on see näiteks selline:

Brit Mesipuu
Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu

18. Kirjuta PS

Järelsõna ehk P.S. on lühike lause või lõik pärast allkirja, mis sisaldab väikest teavet, mille unustasite lisada. Järelsõna võib töötada väga hästi, kui see pole liiga pikk ja sellel on tõeliselt huvitav teave. Pealegi loetakse seda üsna sageli võrreldes teiste e-kirjade osadega.

19. Korrektuur

Kui oled e-maili ära kirjutanud, on oluline, et selle hoolikalt üle loeksid. Mitte miski ei mõju nii halvasti sinu e-maili turundusele, kui vigadest kubisev e-mail. Selline hooletus ja oskamatus võib põhjustada ka sinu brändi kuvandi kahjustamist. Hea mõte võib olla ka see, kui palud kellelgi teisel sinu meilid korrektuurida ja mitte ainult ise teha. Väline silmapaar leiab üles ka need näpuvead, mis endal kahe silmavahele jäävad. Mina kasutan ka Eesti keele Spellerit: http://www.filosoft.ee/html_speller_et/

Sinu e-mailid on sama palju osa sinu ettevõtte professionaalsest kuvandist kui töötajad, kes sinu ettevõtet esindavad. Nii et kirjavigu sisaldava sõnumi saatmine tundub halb mõte, kas pole?

Korrigeerimisel pööra ka tähelepanu oma e-maili pikkusele. Inimesed loevad tõenäolisemalt lühikesi, kokkuvõtlikke e-maile kui pikki, segaseid kirju. Seega veendu, et sinu e-mailid oleksid võimalikult lühikesed, välistamata vajalikku teavet.

20. E-maili turunduse tähtis koht – ajastamine

E-mailide saatmine kindlal kellaajal osutub tõhusamaks kui lihtsalt nende saatmine siis, kui tuju või aega on. Planeeri oma meilid hommikuteks, sest just siis kontrollib enamik inimesi oma postkaste. Tööpäevad on paremad kui nädalavahetused, sest viimased on need, kui inimesed liiguvad rohkem ringi ja vaatavad vähem oma meilboksi.

21.  Saada järelpäring

Kui su kirjas oli mingi konkreetne üleskutse tegevusele, võid mõelda ka järelkirja saatmise peale. Saada kiri, mis küsib, kuidas sinu kirja saajal on läinud ja kas pakkumine võiks talle huvi pakkuda.

 

Artikli põhi on pärit Smaily lehelt.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu