Millised sotsiaalmeediakanalid peaks sinu ettevõttel olema?

Siin artiklis jagan sinuga mõtteid, kuidas valida oma ettevõtte jaoks sobivaimad sotsiaalmeediakanalid. Üks kõige olulisemaid põhimõtteid on minu jaoks aga see, et sa ei pea olema kohal igal platvormil, mis hetkel populaarne on. Põhjus lihtne: sul tõenäoliselt ei ole aega ega ressursse, et kõikjal kvaliteetset ja kaasahaaravat sisu luua. Seega tuleb teha teadlikud valikud. Aga kuidas neid teha?

Lühidalt

Selle asemel, et energiat hajutada mitme erineva kanali vahel, on mõistlik keskenduda max paarile kanalile, kus saad oma sihtrühma kõige edukamalt kaasata. Ja muidugi peaks valik langema neile, kust oodatav tulu on suurim. Ja ära ei saa unustada ka su enda oskusi. Mina isiklikult ei näe end ette telefon käes mööda koolitusi ja konsultatsioone jooksmas ning videosisu loomas TikToki jaoks. Seega sinna ma tõenäoliselt orgaanilist sisu enda ettevõttele looma ei hakkaks. Niisiis olen keskendunud Facebookile, mis täidab mu töise kalendri ja natukene ajab ka üle ääre :). Taustaks on Instagram, kuid pigem lihtsalt koopiana. Küll aga pistan ma aina enam jalga LinkedIni ukse vahele.

Kuidas siis teha see valik? Kõige olulisem on arvestada oma sihtrühmaga: kus nad kõige rohkem aega veedavad, millist sisu nad eelistavad ja millistes formaatides nad seda tarbivad. Lisaks tasub mõelda oma ettevõtte tugevustele ja oskustele. Näiteks kui oled visuaalselt tugeva brändiga, võib Instagram olla sinu jaoks sobivaim koht. Kui aga su sihtrühm hindab professionaalset ja harivat sisu, võib LinkedIn pakkuda paremaid tulemusi.

Käesolevas artiklis annan sulle soovitusi ja mõtteainet, kuidas oma ettevõtte vajadusi ja sihtrühma harjumusi analüüsides valida sobivamad sotsiaalmeediakanalid, kus saad oma sõnumi kõige tõhusamalt edasi anda. Turundus on juba piisavalt keeruline – ära tee seda enda jaoks veelgi keerulisemaks, püüdes olla kõikjal korraga! 😊

Disclaimer – päris ausalt, sotsiaalmeedia kanal või sotsiaalmeediakanal jne kokku-lahku pole mu tugevaim külg 😊. Hoiatan ette, et kui su keeleoskus on ok, võib mu lugemine sulle valus olla 😀

Niisiis, kuidas valida oma ettevõttele parim sotsiaalmeedia platvorm?

1.    Milline on sinu ettevõtte olemus?

Esimene asi, mida peaksid kaaluma, on sinu ettevõtte olemus. Kui tegutsed peamiselt B2B ettevõttena, soovid otsida professionaalseid sotsiaalmeedia platvorme, kus tõenäosus teiste ettevõteteni jõuda on suurem. Sellisel juhul peaks LinkedIn olema sinu esimene valik, kuna see aitab sul luua professionaalidega personaalseid sidemeid, sihtides samal ajal praeguseid ja potentsiaalseid kliente.

B2C ettevõtete jaoks pakuvad Facebook, TikTok ja Instagram paremaid võimalusi tõenäolisemate klientideni jõudmiseks ja nendega suhtlemiseks.

2.    Tee kindlaks oma vaatajaskond

Kui mõistad millised sotsiaalmeediakanalid vastavad sinu vajadustele paremini, pead arvestama ka oma sihtrühmaga. Kuigi sotsiaalmeedia rakendusi kasutavad enamus, muutub see, kuidas kasutajad igas rakenduses suhtlevad, täiesti erinevaks. Isegi kui tegemist on sama kliendiga. Pead analüüsima iga platvormi kasutajaid, uurima oma sihtrühma demograafiat ja mõistma nende käitumist, et saaksid nendega kohtuda seal, kus nad juba on ja kuidas neile meeldib.

Seega väga oluline samm on tuvastada, kes on sinu ettevõtte ideaalne vaatajaskond. Soovitan olla võimalikult konkreetne, kuna see muudab sinu otsuse lihtsamaks. Kirjuta vastused vähemalt järgmistele küsimustele:

  • ¤ Kes on sinu tüüpiline klient? Mõtle sellele, millise probleemi lahendust sinu toode või teenus pakub ja kes seda kõige tõenäolisemalt vajab.
  • ¤ Kui vana ta on? Eri vanusegruppidel on erinevad eelistused nii platvormide kui ka sisu osas. Näiteks nooremad kasutavad rohkem TikToki ja Instagrami, samas kui vanemad eelistavad Facebooki.
  • ¤ Kas ta on mees või naine? Teadmine, kas su sihtrühm on suures osas üks või teine, aitab sisu veelgi paremini kohandada. Näiteks võivad meeste ja naiste tähelepanu tõmmata erinevat tüüpi visuaalid või toon. Ja ma ei räägi siinkohas loodetavasti ajaloo hõlma minevatest poolpaljaste naistega sisu loomisest meeste tähelepanu haaramiseks.
  • Näiteks ilutooted võivad leida suuremat vastuvõttu naiste seas Instagramis.
  • ¤ Milline on tema haridustase? Haridustase annab vihje, millist tüüpi sõnumit või sisu ta tõenäoliselt eelistab.
  • ¤ Mida ta sotsiaalmeedias teeb? Kas ta otsib inspiratsiooni, jagab oma igapäevaelu või tarbib peamiselt harivat sisu? Näiteks Instagrami ja Pinteresti kasutajad otsivad tõenäolisemalt visuaalselt atraktiivseid ja inspireerivaid postitusi, samas kui LinkedInis pigem tööalaseid kontakte ja kasulikku teavet.
  • ¤ Käitumine: Kas nad postitavad aktiivselt või jälgivad pigem teisi? Aktiivsed postitajad võivad olla avatumad brändide kaasamisele X-is või Facebookis. Kas nad jagavad sisu? Kui jah, siis millist tüüpi (video/pilt) sisu? See aitab sul valida platvorme, kus visuaalne või jagatav sisu (nt Instagram või Pinterest) on prioriteet.
  • ¤ Mis teda väljaspool sinu toodet või teenust huvitab? Uuri, millised hobid, väärtused või probleemid võivad su klienti iseloomustada. Näiteks kui sinu sihtrühm väärtustab rohket meelelahutust, võib ta leida ehk YouTube’ist või TikTokist.

Kasuta nendele küsimustele vastuseid (ja kõiki muid asjakohaseid küsimusi, mis võivad olla seotud sinu ettevõtte või valdkonnaga), et aidata sul oma vaatajaskonna profiili luua. Vaata persoona loomise nõuandeid ka siit artiklist!

Sotsiaalmeedia konto valimine ei ole lihtsalt platvormi valik; see on strateegiline otsus, mis põhineb sügaval arusaamisel sinu sihtrühmast. Sihtrühma analüüs aitab sul mõista demograafilisi andmeid, käitumismustreid ja huve, mis omakorda suunab sind valima sobivaima kanali. See tagab, et sinu turundustegevus jõuab õigete inimesteni õigel ajal ning võimalikult tõhusalt.

3.    Määratle oma sotsiaalmeedias oleku eesmärgid

Sa ei tohiks kunagi oma otsust langetada ainult sotsiaalmeedia kanalite populaarsust vaadates. Isegi kui platvorm tundub ahvatlev, või seda on lihtne hallata, peaksid alati oma plaani uuesti üle vaatama. Sa pead hindama, kas selle kanali kasutamine aitab kaasa sinu peamistele turunduseesmärkidele.

Ettevõtte esindajana on sinu peamine eesmärk tõenäoliselt müügi suurendamine klientide leidmise kaudu. Kuid sotsiaalmeedias on ka muid loomingulisemaid eesmärke. Kui mõned kaubamärgid kasutavad sotsiaalmeediat brändi tuntuse kasvatamiseks ja sõbralike suhete loomiseks potentsiaalsete ostjatega, siis teised kasutavad sotsiaalmeediat klienditoeks.

Mõningad sotsiaalmeedias olemise eesmärgid:

  • ¤ Brändi tuntuse tõstmine: Paljud ettevõtted kasutavad sotsiaalmeediat, et kasvatada oma nähtavust ja luua sõbralikke suhteid potentsiaalsete klientidega.
  • ¤ Klienditugi: Sotsiaalmeedia võib olla tõhus vahend ka klienditoe pakkumiseks. Siinkohal aga soovitan peale panna automaatse sõnumi, et klient teaks, mis kellaaegadel sa oled aktiivne!
  • ¤ Kliendirahulolu suurendamine: Sotsiaalmeedia võimaldab ettevõtetel luua ja hoida häid suhteid oma klientidega. See saab pakkuda kiiret tagasisidet ja lahendada probleeme, mis muidu võivad jääda tähelepanuta.
  • ¤ Uute tooteideede genereerimine: Ettevõtted saavad jälgida tarbijate arutelusid (ka nt temaatilistes gruppides) ja tagasisidet sotsiaalmeedias, et saada uusi tooteideid või teenuste täiustamise võimalusi.
  • ¤ Suusõnalise reklaami edendamine: Klientide rahulolu ja positiivne kogemus võivad viia suusõnaliste soovitusteni, kus olemasolevad kliendid jagavad oma positiivseid kogemusi sõprade ja pereliikmetega. Ära alahinda UGC mõju!
  • ¤ Kliendiandmete kogumine: Sotsiaalmeedia annab väärtuslikku teavet sihtrühma eelistuste ja käitumise kohta, mis aitab sul ettevõtjana kohandada oma turundusstrateegiat.
  • ¤ Kliendi kaasamine: Aktiivne suhtlemine jälgijatega sotsiaalmeedias aitab suurendada nende kaasatust, mis omakorda võib tuua kaasa rohkem meeldimisi, jagamisi ja kommentaare (ja olla positiivne märk algoritmile!).
  • ¤ Liikluse suunamine kodulehele: Sotsiaalmeedia postitused ja reklaamid võivad suunata potentsiaalseid kliente ettevõtte kodulehele, suurendades seeläbi külastuste arvu ja müügivõimalusi. Minu jaoks on just see peamine eesmärk, miks artikleid loon ja tõenäoliselt tulid ka sinasotsiaalmeedias jagatud lingi kaudu siia 😊
  • ¤ Viraalsuse saavutamine: Hästi koostatud sisu võib muutuda viraalseks, jõudes laiemale publikule ja suurendades brändi nähtavust.

4.    Mõtle, millist sisu jagad

Kui mõtled, millist sisu jagada, pead esmalt analüüsima oma sihtrühma eelistusi ja vajadusi ning valima sotsiaalmeediakanal, mis sobib sinu eesmärkide ja sisu tüübiga. See hoiab kokku aega ja ressursse ning aitab luua sisu, mis tegelikult ka sinu publikut kõnetab.

Jagatava sisu valimine sõltub suuresti sellest, mida soovid saavutada (sinu eesmärk) ja kuidas sinu sihtrühm sotsiaalmeediat kasutab. Näiteks kui sul on visuaalselt atraktiivne toode, siis võib Instagram või Pinterest olla hea valik. Kui aga sinu eesmärk on pakkuda harivat sisu ja arendada erialast võrgustikku, on LinkedIn tõenäoliselt sobivam. Aga kui sinu tooted või teenused nõuavad põhjalikku tutvustust, on YouTube ideaalne videoplatvorm.

Mõned praktilised näpunäited sisu loomiseks:

  1. ¤ Video ja visuaalid: Kui sinu brändil on võimalus luua pilkupüüdvaid visuaale või videoid, sobivad platvormid nagu Instagram, TikTok ja YouTube. Näiteks kui müüd mööblit, võiksid jagada videoid, mis näitavad toote praktilisust.
  2. ¤ Informatiivne ja professionaalne sisu: Kui sinu eesmärk on jagada kasulikke nõuandeid või erialaseid teadmisi, võiksid valida LinkedIni või Facebooki (erialagrupi).
  3. ¤ Kasutajate lood ja UGC (User-Generated Content): Julgusta oma kliente jagama oma kogemusi seoses sinu toodete või teenustega ning levita neid ka oma sotsiaalmeedia kanalites (UGC). See loob usaldusväärsust ja tugevdab sidet sinu brändiga. Kui sa arvad, et need sisutükid ei sobi sinu seinale, pane nt Storydesse.

Oluline on mitte ainult sisu tüüp, vaid ka selle esitamise viisi kohandamine vastavalt valitud platvormi nõudmistele ja kasutajakäitumisele. Kui loed oma sihtrühma vajadusi õigesti ja oskad valida kanalid, kus nad kõige tõenäolisemalt aega veedavad, on sinu sotsiaalmeedia strateegia edukam ja tulemuslikum.

Tõsimeelne ja ametlik video ei sobi ju TikTok’i. Samamoodi ei too edu järjepidevalt oma LinkedIni jaburate kassivideote jagamine.

Mis eesmärk on olla sotsiaalmeedias. Jay Bear

5.    Leia oma publik

Nüüd, kui oled oma persoona profileerinud ja eesmärgid määratlenud, on aeg oma vaatajaskonnale sobiv kanal leida. Selleks tuleb sul siis teada, millist sotsiaalmeediakanalit sinu vaatajaskond kasutab ja miks.

Milliseid sotsiaalmeediakanaleid eestlased kasutavad

Kuid puhtalt numbrite vaatamine sind edasi ei pruugi viia. Näiteks kuigi Facebookis võivad noortel kasutajatel profiilid olla, on nad aktiivsemad Instagramis või TikTokis. Lisaks demograafiale ja seotusele tasub vaadata ka seda, kuidas ja miks inimesed seda kasutavad. Mõningast aimu saad neist uuringutest, mida olen eestlaste seas läbi viinud. Leia Eesti koolilaste uuring (2024) siit ja täiskasvanute oma siit (2023).

Allpool aga mõtted suuremate sotsiaalmeedia kanalite osas:

·        Facebook

Sugu: Võrdlemisi võrdselt populaarne kõikide seas.
Vanusegrupid: Populaarne eri vanuses, eriti 30+ vanusegrupis.
Peamine kasutus: Suhtlemine pere ja sõpradega, elu olulisemate sündmuste jagamine, videote vaatamine, uudiste lugemine.
Sobiv ettevõtetele: Hea nii B2B kui ka B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: Loo sisu, mis pakub väärtust ja kutsub esile kaasatust. Facebook eelistab postitusi, mis tekitavad tähendusrikka suhtluse inimeste vahel. Jagatava sisu kvaliteet ja relevantsus on võtmetähtsusega, et suurendada nähtavust ka algoritmi silmis.

Facebooki teeb heaks selle suur kasutajaskond. Kuid kogu selle müra juures on oluline meeles pidada, kuidas inimesed kasutavad Facebooki: suhete loomiseks ja sõpradega suhtlemiseks. See muudab Facebooki heaks platvormiks sinu olemasoleva kliendibaasi lojaalsuse suurendamiseks.

Võib vist öelda, et pigem on raske leida valdkonda, kellele Facebook ei sobiks. Kõik sõltub sellest, kuidas sa suudad ka oma “kõige igavama” valdkonna ettevõttele luua sellist sisu, mis köidaks ka teisi vaatajaid.

Facebooki negatiivne külg on see, et uue publikuni jõudmine võib olla keeruline. Suure rahvaarvu tõttu on sinu postitustel piiratud juurdepääs.

Hinnates Facebooki, kui potentsiaalset sotsiaalmeedia platvormi, kaalu hoolikalt oma ärieesmärke. Kui soovid luua klientidest pühendunud jälgijad ja vajad viisi nendega suhelda, on Facebook sinu ettevõttele siiski hea võimalus.

Facebookil on eriti head tasulise reklaami tegemise võimalused. Saad sihtida oma vaatajaskonda vanuse, tööhõive, huvide ja muude omaduste järgi (kuigi ma ise kasutan enamjaolt Adv+), muutes selle väga dünaamiliseks kanaliks bränditeadlikkuse reklaamimiseks ja suurendamiseks ning toodete/teenuste müügiks. Kui oled kunagi Facebooki reklaame teinud ja arvad, et need ei tööta … oli halb optimeerimine peaaegu alati esmane põhjus.

Facebook ja B2B

Paljud B2B ettevõtted on Facebookis täitsa kohal. Üks olulisi põhjuseid selleks on eelpool mainitud reklaamide sihtimise tugevus.

Orgaaniline postitamine Facebookis hoiab su ettevõtet avalikkuse tähelepanu all, olenemata sellest, kas sinu vaatajaskond on B2B või B2C klient. Nagu olen varem öelnud, on B2B ettevõtetes otsustajad vabal ajal tihtipeale ka samasugused proletaarid, kui mina scrollides nt AK taustaks sotsi. Ja kuigi nad ei pruugi Facebookis olles tingimata nö. osturežiimis olla, jääb neile sinu sisu siiski meelde ja hiljem vajaduse korral meenute neile esimeste seas.

·        Instagram

Sugu: Populaarne kõikide seas, kuid rohkem naissoost kasutajate seas.
Vanusegrupid: Kõige populaarsem 18–34 vanusegrupis.
Peamine kasutus: Fotode ja videote jagamine, kulisside tagune sisu, õpetlikud videod.
Sobiv ettevõtetele: Tõhus nii B2B kui ka B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: Instagram on visuaalne platvorm, seega loo kvaliteetseid ja atraktiivseid pilte ja videoid. Kasuta pigem professionaalseid fotosid ja graafikat ning hoia oma visuaalide stiil järjepidev, et tugevdada brändi identiteeti. Kuid mina isiklikult ei soovita üle ka mõelda. Miks? Loe siit mu mõtteid teemal, kas uduse pildi või video postitamine on ok.

Pane tähele ka, et Instagram soosib viimasel ajal Reels’i ja karusselli formaati – kasuta seda uute jälgijate saamiseks ka siis, kui sisu pole reklaamitud.

Instagram on endiselt kasvav sotsiaalmeediakanal, eriti noore publiku seas. Instagrami vestlused tuginevad fotodele või videotele. Seetõttu töötab see platvorm visuaalsete ettevõtete jaoks (kunst, toit, fotograafia ja ilu) väga hästi.

Instagram ja B2B

Nagu öeldud, Instagram on väga visuaalne sotsiaalmeediakanal, kus vajad tugevat visuaalset identiteeti. Kui sul on andekas loominguline meeskond ja veenvad pildid, saad selle tööle panna, kuid vajad hästi läbi mõeldud strateegiat alates visuaalist lõpetades sobivaimate hashtagidega.

Näita ettevõtte taga olevaid inimesi, tutvusta oma partnereid ja võimalusel kliente, jaga positiivset tagasisidet jne.

Kui oled sotsiaalmeedias algaja ja sul on B2B ettevõte, ei soovitaks mina võtta Instagrami esimeseks kanalivalikuks. See nõuab minu arust pisut rohkem uurimist ja katsetamist.

·        TikTok

Sugu: Populaarne kõikide seas, kuid rohkem naissoost kasutajatele meelepärasem.
Vanusegrupid: Kõige populaarsem 18–34 seas.
Peamine kasutus: Lühivideod, trendide ja mallide kasutamine, huumor või õpetlik sisu.
Sobiv ettevõtetele: Peamiselt B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: Postita regulaarselt, jälgi trende ja loo sisu, mis tundub TikToki loomulik osa vältides sisu, mis on selgelt loodud teistele platvormidele. TikTok keskendub lühivideo sisule, seega on oluline luua loomingulisi ja visuaalselt köitvaid videoid. Kasuta huvitavaid visuaale, eriefekte ja muusikat, et haarata vaatajate tähelepanu juba esimestest sekunditest.

TikTok on tõusev täht, kus turundajad üritavad välja mõelda, kuidas luua ühendust noorema põlvkonnaga, kes pöörab selja platvormidele, mida nende vanemad – ja isegi vanavanemad – kasutavad.

TikTok on tuntud oma lühivormis videote poolest. Sarnaselt Pinteresti ja Instagramiga, on TikTok parim visuaalsetele ettevõtetele nagu kunsti-, jaekaubandus-, ilu- ja tihti ka teenindusele. Kuid kindlasti ei pea seda välistama teised tegevusvaldkonna. TikTok on demograafiliselt nooremapoolsem. Seega on see hea noorema vanuserühma sihtimiseks ja nende seas bränditeadlikkuse suurendamiseks.

TikTok ja B2B

B2B segmendis on Euroopa ettevõtted TikTokis reklaamimisel sageli endiselt skeptilised. Kuid see tähendab, et konkurents pole tõenäoliselt siin tugev. Võimalus siin silma paista ja luua kasutajaskond, mis kasvab lähiaastatel soovitud vanusestruktuuriks, on suur. Ka Instagrami üle naersid ettevõtted alguses – täna on aga sealsel platvormil suur hulk ettevõtteid.

·        LinkedIn

Sugu: Populaarne kõikide seas, kuid rohkem meessoost kasutajate seas.
Vanusegrupid: Populaarne 25–34 vanusegrupis.
Peamine kasutus: Tööalased postitused, juhtimis- ja äriideed, töökultuuri ja värbamisteemad.
Sobiv ettevõtetele: Ideaalne B2B ettevõtetele, B2C jaoks vähem oluline.
Parimad praktikad: Loo sisu, mis on kohandatud sinu sihtrühmale ja mis pakub neile väärtust – artikleid, infograafikuid, videoid. Kvaliteetne sisu aitab sul luua autoriteeti oma valdkonnas ja suurendada kaasatust. Tee sisu, mis kutsub kaasa rääkima ja tekitab kommentaare – postituse levik suureneb oluliselt, kui sellele reageeritakse.

LinkedIn’i eripära on kindlasti B2B suhtluse osakaal võrreldes teiste sotsiaalmeedia kanalitega. LinkedIn on ainulaadne ka seetõttu, et sellel on kitsas fookus. Inimesed kasutavad LinkedIni töö otsimiseks ja professionaalseks suhtluseks. Selle tulemusena on platvorm kasulik B2B juhtivtöötajate genereerimiseks, üldiseks võrgustikuks loomiseks, aga ka töötajate värbamiseks.

·        Pinterest

Sugu: Ülekaalukalt populaarne naissoost kasutajate seas.
Vanusegrupid: Kõige populaarsem 18–34 ja 50–64 seas.
Peamine kasutus: Retseptid, DIY projektid, inspiratsioonigaleriid.
Sobiv ettevõtetele: Sobib hästi B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: Kuna Pinterest keskendub visuaalsele sisule, on oluline luua kvaliteetseid ja atraktiivseid pilte. Kasuta kõrge resolutsiooniga fotosid ja graafikat ning lisa selged ja informatiivsed kirjeldused, et suurendada klikkide arvu.

Pinteresti kasutatakse “scrapbookinguks” ehk teisisõnu sisu salvestamiseks, “kinnitades” fotosid või videoid virtuaalsele teadete tahvlile. Pinteresti demograafilises osas domineerivad naissoost kasutajad. Mõned kõige tavalisemad sisud on retseptid, stiiliideed, silmatorkavad fotod ja DIY projektid. Kuna Pinterest on visuaalpõhine platvorm, vajad kasutajate kaasamiseks tugevat graafikat.

·        YouTube

Sugu: Populaarne võrdselt kõikide seas.
Vanusegrupid: Võrdlemisi võrdselt populaarne kõikides vanusegruppides.
Peamine kasutus: Pikemad videod, lühivormis videod (YouTube Shorts), õpetusvideod, tootearvustused.
Sobiv ettevõtetele: Sobib nii B2B kui ka B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: Loo kvaliteetseid videoid, mis pakuvad väärtust ja on visuaalselt atraktiivsed. Video sisu peaks olema informatiivne, meelelahutuslik või hariv ning vastama vaatajate huvidele. Kasuta head valgustust, heli ja montaaži, et tagada professionaalne tulemus.

Kuna YouTube on sageli ka otsingumootoriks, kasuta asjakohaseid märksõnu pealkirjades, kirjeldustes ja sildistes, et parandada oma video leidmist. Ehk siis YouTube SEO. Uuri populaarseid märksõnu oma valdkonnas ja integreeri neid oma sisusse.

Paljud neist otsingutest on seotud videotega „Kuidas…”. Teenindusettevõtted, kes saavad seda tüüpi sisu pakkuda, töötavad sellel platvormil hästi koos elustiili- ja harivate videotega.

YouTube ja B2B

Nagu kogu sisu, nii nõuab ka B2B videoturundus teistsugust lähenemist kui B2C tänu inimestele, keda sihid, ja lähenemisviisi. B2B vaatajaskonna videoturunduse osas on oluline hoida videod informatiivsed ja kohas, kus B2B klient sellega tõenäoliselt kokku puutub.

·        X (endine Twitter)

Sugu: Populaarne kõikide seas, kuid veidi rohkem meessoost kasutajate seas.
Vanusegrupid: Populaarne igas vanuses, kuid peamiselt 25–34 seas.
Peamine kasutus: Uudiste jälgimine, vestlustes osalemine, reaalajas sündmuste ja poliitika jälgimine.
Sobiv ettevõtetele: Peamiselt sobib B2C ettevõtetele.
Parimad praktikad: X keskendub lühikestele sõnumitele, seega on oluline luua selgeid ja löövaid säutse. Kasuta lühikesi tekste, et edastada oma sõnum kiiresti ja efektiivselt. Lisa visuaale või videoid, et suurendada postituste kaasatust.

Kuigi selle kanali seis on minu isikliku arvamuse kohaselt veidi segane hetkel, kasutavad seda siiski veel suuresti uudisteportaalid, poliitikud ja tuntud inimesed. Algselt kiirete ja sisutihedate mõtete jaoks mõeldud kanal on täiendatud, et võimaldada kasutajatel videoid ja fotosid jagada, kuid lõppkokkuvõttes on postitusstiil ikkagi tekstipostitused.

Loe ka artiklit: 10 põhjust, miks sinu ettevõtte sotsiaalmeedia turundus ei tööta.

6.    Mõõda ja testi

Pole võimalik täpselt ennustada, millisele platvormile peaksid kõige rohkem keskenduma. Igasuguses turundustegevuses annavad testimine, andmete kogumine ja analüüs selgema pildi toimimisest.

Seega nõuab sotsiaalmeedias edu saavutamine pidevat katsetamist ja analüüsi. Ilma testimiseta on raske aru saada, millised tegevused annavad tõelist väärtust ja millised vajavad parandamist. Kuna iga sotsiaalmeedia kanal ja sihtrühm on unikaalsed, on oluline pidevalt oma strateegiat kohandada.

Mõned mõõdikud, millele tähelepanu pöörata:

1.       Kaasatuse määr

Vaata, millised postitused saavad kõige rohkem meeldimisi, kommentaare ja jagamisi. See aitab mõista, mis sisu sinu publikule kõige rohkem meeldib. Näiteks, kas videoformaadis postitused toovad rohkem interaktsioone kui fotod? See annab sulle vihje ka selleks, kui kaalud uue kanali mängu toomist – saad vihje, mis sisu su jälgijatele meeldib. Seega mõtle nüüd, mis sotsiaalmeediakanal seda enim toetab.

2.       Liiklus ja konversioonid

Mõõda, kui palju liiklust sotsiaalmeedia sinu kodulehele toob. Ja mitte lihtsalt trafficut vaid, kas saadud liiklus viib konkreetsete tegevusteni, näiteks uudiskirjaga liitumiseni või ostuni? Kas teatud kaalid toovad rohkem kvaliteetset liiklust? Taaskord vihje kanalitele. Ka sellele kui plaanid mõnest loobuda.

3.       Postituste ajastus ja sisu tüübid

Testi, millal ja millise sisuga postitused toimivad kõige paremini. Kas sinu publik reageerib paremini hommikustele postitustele või on aktiivsem õhtutundidel? Kuidas mõjutab sisu tüüp – kas hariv, meelelahutuslik või müügile suunatud – kaasatust ja konversioone?

4.       Päringud ja müük

Laias laastus ma ütleksin siiski, et kõik eelnev on suuresti „tilulilu“. Kõik see on tore, kuid kui pangakontole raha juurde ei tule, seda lõbu kauaks ei jätku. Seega jälgi, millised kanalid toovad kõige rohkem päringuid ja reaalseid müügitehinguid. Näiteks, kui Instagram kasvatab sinu brändi tuntust, kuid enamus müüke tuleb Facebookist, tuleks mõlemat kanalit kasutada, kuid võib-olla erinevate rõhuasetustega.

Kuidas seda teada saada, mis toimis? Lihtsaim, küsi kliendilt, kust ta sinust kuulis! Või kasuta nt sooduskoodi vaid ühes kanalis jms.

Kokkuvõttes on oluline, et sa ei laseks oma turundustegevustel jääda “tunde järgi” valikuteks. Või veel klassikalisem, mida koolitustel kuulen – ma ei usu, et seal edu tuleks, minusugused seda ei kasuta. Aga kas tarbijad on ainult sinusugused?

Kasuta analüüsi- ja mõõtmistööriistu (Google Analytics, Meta Ads Manager jt) aruandlusvahendid. Kuid kindlasti hoia kuklas teadmine, et iga kanal tahab omistada just endale maksimaalset tulu. Seega ole kuvatavate tulemuste osas mõõdukalt skeptiline. Õpi pidevalt oma tegevustest ja kasuta andmeid teadlike otsuste tegemiseks.

7.    Jälgi oma konkurente

Sageli saad oma sotsiaalmeedia turundustegevust alustada ilma, et oleks aimu, kas need üldse tõhusad on. Sul pole siiski vaja ratast uuesti leiutada (isegi mitte Ratast); miks mitte heita pilk oma konkurentidele ja vaadata, kuidas ja kus nad tegutsevad? See peaks andma sulle hea ettekujutuse nende strateegiate efektiivsusest ja kui need on tõhusad, siis miks mitte ka ise kasutusse võtta?

Võid vaadata ideede saamiseks ka minu iga-aastast Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutuse uuringut.

Vaatle, millised kanalid ja sisu tüübid neil hästi toimivad, ning püüa mõista, mis selle edu taga on. Kui nende strateegiad tunduvad tõhusad, saad neid kohandada ja oma ettevõtte konteksti üle kanda.

Milliseid sotsiaalmeediakanaleid Eesti ettevõtted kasutavad

Mida jälgida konkurentide puhul?

1.       Milliseid sotsiaalmeediakanaleid nad kasutavad?

Kui sinu konkurendid saavutavad suure kaasatuse näiteks Instagramis, võib see olla vihje, et ka sinu sihtrühm eelistab seda platvormi. Samas, kui nad on aktiivsed LinkedInis, võib see viidata sellele, et nende (ja ka sinu) kliendid hindavad professionaalset lähenemist.

Kuid näe ka potentsiaali neis sotsiaalmeedia kanalites või sisu formatides, kus konkurente veel ei ole!

2.       Milline sisu toimib?

Analüüsi, millised postitused saavad kõige rohkem meeldimisi, jagamisi või kommentaare. Kas nende edu võti peitub visuaalsetes postitustes, õpetlikes videotes või lõbusates meemides? Näiteks, kui nad loovad sisukat harivat sisu, võid ka sina sama strateegiat kasutada ja pakkuda oma valdkonna parimaid nõuandeid.

Kasutan ka ise seda sagedasti uute ettevõtetega alustades. Kindlasti ei piirdu ma seejuures vaid Eesti ettevõtete analüüsiga.

3.       Kliendisuhtlus ja kaasamine

Vaata, kuidas nad oma jälgijatega suhtlevad. Kas nad vastavad kommentaaridele kiiresti ja millise tooniga? Aktiivne suhtlus jälgijatega suurendab usaldust ja tugevdab brändisidet.

4.       Kampaaniad ja reklaamid

Jälgi, milliseid kampaaniaid nad korraldavad ja milliseid reklaamiformaate kasutavad. Kui nad näiteks kasutavad Meta Ads reklaame ja paistavad silma kõrge kaasatusega, võib see viidata, et see kanal töötab ka sinu valdkonnas hästi.

Kasuta Meta Ads Library või Google Ads Auction Insights, et saada ülevaade konkurentide reklaamidest. Mina vaatan sealt ka veel seda, kui kaua reklaam on nö. eetris olnud ja millised on sihtrühmad ning kanalid on kaasatud.

Sa ei saa võita konkurenti, kui kopeerid seda mid ateeb konkurent

8.    Ole järjepidev

Lõpuks pea meeles, et sotsiaalmeedias edu saavutamise võti on järjepidevus. Kohas, kus kasutajad värskendavad oma vooge igal teisel minutil, ei saa oodata tulemusi, kui postitad ainult kord kuus. Järjepidevus on kõigi sotsiaalmeedia platvormide jaoks võtmetähtsusega.

Platvormid ja algoritmid nõuavad regulaarset sisu jagamist, et saaksid hoida oma ettevõtte nähtavana ja kaasata jälgijaid. Siin on peamised põhjused, miks järjepidevus on hädavajalik:

  1. ¤ Kasutajate ootused: Kasutajad ootavad pidevat uut sisu. Harva postitades võivad nad sind unustada (ja algoritm teeb seda kindlasti!).
  2. ¤ Brändi usaldusväärsus: Regulaarne postitamine loob usaldusväärsuse ja kutsub esile positiivseid emotsioone. Mõtle, kuidas tundub ettevõte, kes postitas viimati aastal 2023? Tekib küsimus – kas ta toimetab veel?
  3. ¤ Kaasatuse suurendamine: Mida rohkem sa postitad, seda enam võimalusi sul on suhelda jälgijatega ja suurendada nende kaasatust.
  4. ¤ Sisu mitmekesistamine: Proovi erinevaid formaate – videoid, pilte, reelse ja storysid – et hoida sisu värskena ja huvitavana. NB! Ka Meta algoritm eeldab, et jagad nii video- kui pildisisu!
  5. ¤ Ajakava koostamine: Koosta postituste ajakava vastavalt oma sihtrühma aktiivsusele, et tagada järjepidevus.
  6. ¤ Tagasiside ja kohandamine: Kuula oma jälgijate tagasisidet ning kohanda oma strateegiat vastavalt sellele.
  7. ¤ Pikaajaline strateegia: Sotsiaalmeedia on pikaajaline projekt; kannatlikkus ja pühendumine toovad tulemusi aja jooksul.
Kuidas olla sotsiaalmeedias järjepidev. Inquivix.com
Inquivix.com

Järjepidevus aitab sul luua tugeva kohaloleku ning kasvatada brändi tuntust sotsiaalmeediakanalil.

Kuna sotsiaalmeedia platvorme on rohkem, kui sõrmedel kokku lugeda saab, on õige valimine väga keeruline. See muutub veelgi raskemaks väikeettevõtetele, kes ei saa endale lubada eksperimente või raisata aega ning ressursse. Kuid kui oled oma ärieesmärgid, sihtrühma ja sisuvajadused vastavusse viinud, saad olemasolevate sotsiaalmeedia platvormide kasutama hakkamise ringi oluliselt koomale tõmmata.

Mõistan, et iga ettevõtte vajadused on ainulaadsed, eriti kui on jutt õige vaatajaskonna ette jõudmisest. Erinevate sotsiaalmeedia platvormide detailideni tundmine ON aeganõudev ning vale publiku sihtimine toob kaasa mitte ainult ajakulu, vaid ka rahalisi kaotusi. Seetõttu on äärmiselt oluline, et mõtleksid hoolikalt läbi (võin sind aidata 😊 ), kui palju aega ja ressursse saad pühendada postituste tegemisele ning millised teadmised sul on erinevate sotsiaalmeediakanalite haldamise kohta. Ja mis ehk peamine – kus liigub sinu tulusaim persoona!

Kui vajad abi, võta julgelt ühendust – vaatame sinu olemasolevad kanalid värske pilguga üle. Võib-olla leiame viise, kuidas midagi veelgi paremini teha või kuidas sinu aega tõhusamalt kasutada!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu
Milos reklaam

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu