Üks kriitiline viga, mida enamus Facebooki reklaami juures teevad

 

Ettevõtte tuntuse ja müügi kasvatamiseks on Facebooki reklaamil endiselt suur potentsiaal. Kuid kui oled kunagi proovinud Facebooki reklaami tegemist, siis on tõenäoline, et oled teinud ühe saatusliku vea.

Digitaalturunduse strateeg Molly Pittman on öelnud, et ta on näinud lugematul hulgal Facebooki reklaame, mis ei toimi, kuna nad teevad ühe tohutu vea: need näevad välja nagu Facebooki reklaamid.

Peamine viga – Facebooki reklaamid erinevad liiga palju tavapärasest postitusest

“Kui turundajad istuvad Facebooki reklaame kirjutama, siis nad panevad nii öelda oma turundusmütsi pähe ja hakkavad äkki rääkima (ja kirjutama) teistmoodi kui tegelikus elus. Ja sotsiaalvõrgustikus on see probleem. Siin on põhjus: Facebooki algoritm on mõeldud premeerima reklaame, mis tekitavad rohkem sotsiaalset seotust (meeldimisi, jagamisi ja kommentaare), kuid tarbijad tavaliselt reklaamidele neid tunnustusi tihti ei jaga. Tegelikult oleme igapäevaselt turundussõnumitest nii üle ujutatud, et eirame kõike, mis lõhnab selle järgi, et meile üritatakse midagi müüa, ”selgitab Pittman.

Ja seetõttu on sellised Facebooki reklaamid kõige paremini toimivad, mis ei tundu reklaamidena. Need on reklaamid, mis sulanduvad tavapäraste Facebooki seinapostitustega, ja näevad loomulikud välja.

Kuidas aga teha Facebooki reklaamid, mis näeksid loomulikud välja?

Siin on sulle 3 nõuannet, kuidas teha paremini müüvad Facebooki reklaamid.

1.    Ära räägi endast vaid oma kliendist

Liiga palju reklaame kasutab lähenemist:” Kuule, siin on minu bränd, seda ma müün, osta kohe! Keegi ei hakka selle reklaamiga tegelema, sest see ei ole seotud millegagi, mis talle korda läheb. Selle asemel peaks olema sinu eesmärk teha Facebooki reklaam, mis selle lugejale korda läheks ja ta end puudutatuna tunneks.

Mida sinu ideaalne lugeja tegelikult soovib? Mida ta kardab? Mis teda öösiti üleval hoiab?

Need on probleemid, mis nende tähelepanu köidavad. Nii et leia viis oma toote seostamiseks nende oluliste teemadega ja näed oma reklaamide seotuses tohutut paranemist.

Seega selle asemel, et kirjutada Facebooki reklaamiks „Siin on meie uus reisikindlustus“, kirjuta hoopis „Tehes reisikindlustus meil, võid rahulikult reisi peale mõelda, meie pakume sulle kindlustunnet nii reisi eel kui selle ajal.“

2.    Kirjuta oma toote elumuutvast mõjust

Tundub liiga suurejooneline? Võib-olla aga sinu klient soovib teada, kuidas sinu pakutav tema elu paremaks muudab. Kirjelda seda funktsiooni ja selle väärtust. Facebooki reklaamis – kus tihtipeale luuakse esimene kontakt uue kliendiga – tuleb keskenduda suurtele, elu muutvatele eelistele. Sedasi on sul võimalus teiste seast silma paista. Kuid nagu enne räägitud, ära kiida lihtsalt oma toodet, vaid räägi kuidas see muudab sinu kliendi päeva paremaks.

Kui sinu ettevõte müüb näiteks koduseid treeningvahendeid, ära kirjuta sellest, kuidas sinu hantlid tehtud on, mis materjalist jne. Selle asemel anna Facebooki reklaami nägijale koheselt märku, et nende hantlite abil saad luua aluse uuele tervislikumale minale. Just need väikesed, kuid võimekad treeningvahendid loovad parema lihasvastupidavuse ja kauni kehakuju.

3.    Loo Facebooki reklaame, mis kõlavad nii, nagu oleks need kirjutanud sõber, mitte turundaja

Facebooki reklaami kirjutama hakates mõtle järgnevale: kui soovid kirjutada postitust oma isiklikule Facebooki lehele ja tahad, et sinu sõbrad sellele like paneksid, kommenteeriksid ja jagaksid, siis kuidas sa selle postituse kirjutaksid, et nende tähelepanu äratada? Ilmselt räägiksid isikliku loo, pakuksid neile tõelist väärtust või räägiksid probleemist, mis ka selle lugejatele korda võiks minna. Ja seda sama strateegiat peaksid silmas pidama ka Facebooki reklaami kirjutama hakates.

Facebook on sotsiaalne võrgustik, kus inimesed tulevad teistega ühendust võtma ja saavad rohkem teada nende jaoks oluliste teemade kohta. Kui saad koostada Facebooki reklaami, mis kasutab selle kanali sotsiaalset olemust, saad oma jala kliendi ukse vahelt sisse ja sammu konkurentidest ettepoole. Sedasi teed Facebooki reklaame, mis suurendavad seotust, haaret ja lõpuks ka tulu.

 

Need on 3 soovitust, millele ma soovitan mõelda enne, kui hakkad oma järgmist Facebooki reklaami kirjutama.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu