10 põhjust, miks sinu ettevõtte sotsiaalmeedia turundus ei tööta

 

Miks mõni ettevõtte on sotsiaalmeedias edukas ja teine mitte? Järgnevalt olen kokku kogunud mõned põhivead, mida ettevõtjad ja ettevõtted teevad sotsiaalmeedia turunduses korduvalt, ja mis piiravad nende võimet kasvatada kaasatud vaatajaskonda.

Sotsiaalmeedia viga 1 – Ei tunne oma publikut

See on ülioluline, kuna selle osa välja selgitamata jätmine tähendab, et proovid rääkida kõigiga. See aga tähendab, et tegelikult karjud lihtsalt tühjusesse ja loodad, et keegi kuuleb.

Sotsiaalmeedia turundusnäitajate maksimeerimiseks on ülioluline aru saada, kes on sinu sihtrühm (veel parem – persona) – mida nad tahavad, mida nad vajavad jne.

Teades, kes on sinu jälgijaskond, mis on nende põhivajadused ja põhjused, miks nad sinu kontot jälgivad, aitab sul luua mõjusamaid ja silmapaistvamaid sõnumeid.

Sotsiaalmeedia viga 2 – Puudub järjepidevus

Sageli loodavad ettevõtted sotsiaalmeedias saavutada edu üleöö ja nad on heidutatud, kui seda ei juhtu. Sotsiaalmeedia platvormide algoritmid (loe Facebooki algoritmi kohta siit) soosivad aga järjepidevat sisuloomet.

Kuid selguse huvides olgu öeldud, et see ei tähenda seda, et pead postitusi looma iga päev. Järjepidevus tähendab sinu ettevõtte jaoks sobiva ajakava väljatöötamist – ja mis kõige tähtsam – sellest kinni pidamist. Mina isiklikult hoian rütmi vähemalt 2 postitust nädalas.

Sinu jälgijatele meeldib, kui nad teavad vähemalt orienteeruvalt, kui sagedasti on sinult postitusi oodata. Isegi kui ei tundu, et saavutad kohe tulemusi, annab regulaarne postitamine vaatajaskonnale põhjuse jätkata sinu profiilide juurde üha uuesti naasmist.

Põhiline, mis eristab neid, kes ütlevad, et sotsiaalmeedia ei tööta nendest, kes ütlevad, et töötab, on sihi puudumine. Ettevõtjad, kes näevad sotsiaalmeedia turunduse edu, planeerivad ja kavandavad oma sisu ning mõistavad selgelt, mida nende vaatajaskond soovib. Nad on välja mõelnud, mida nende vaatajaskond näha soovib ja nad edastavad seda järjepidevalt.

Sotsiaalmeedia viga 3 – Hea originaalsisu puudumine

Sotsiaalmeedia vajab edu saavutamiseks sisu. Ja kõige parem on, kui see on sinu ettevõtte originaalsisu, mitte pidev teiste postituste edasi jagamine või veel hullem, kopeerimine.

Ja see sisu peab olema nii hea, et inimesed tahaksid seda jagada. Seega veendu, et sinu ettevõtte sisu on ainulaadne, kasulik, kaasakiskuv ja/või meelelahutuslik.

Jay Bear

Jay Bear

Sisu luues mõtle:

  • Milline on sinu kirg ja millest võiksid terve päeva rääkida?
  • Mis on sinu valdkond, mida hästi tunned?
  • Millega sa silma paistad?
  • Mis eristab sinu firmat konkurentidest?
  • Millist valu, vajadust või muret saad potentsiaalsete klientide jaoks lahendada?

Sotsiaalmeedia viga 4 – Lihtsalt jälgijate numbri taga ajamine

Tänapäeva sotsiaalmeedia väikese orgaanilise reachi taustal ei ole lihtsalt suur jälgijaskonna suurus ammu enam primaarne, mida taga ajama peaksid. Numbrid võivad tunduda ilusad ja tekitada sulle hea enesetunde, kuid kui need inimesed ei muutu tõenäoliselt maksvateks klientideks, ei aita nad saavutada sinu ettevõtte eesmärki.

Suisa vastupidi – suur jälgijaskond, kes ei tule kaasa sinu postitustega (ei laigi, jaga, kommenteeri) töötavad sulle lausa vastu. Facebook vaatab, et sul on suur hulk jälgijaid, kes ei tee su postitusega midagi. See on selge märk sellest, et ei ole postitusele mõtet palju orgaanilist levikut anda, sest see ei huvita sinu ettevõtte jälgijaidki, miks peaks siis teisi paeluma?

Seega kasvata oma jälgijate arvu pigem aeglaselt, kuid kogu kokku just need inimesed, keda ka reaalselt huvitab see, mida sinu ettevõte postitab ja milliseid teenuseid/tooteid pakub.

Sotsiaalmeedia viga 5 – Nõrk bränding

Sageli näevad ettevõtted teiste edu ja proovivad seda oma sotsiaalmeedia kanalitesse kopeerida. Kuid üleüldine sisu stiilis „meie ka“, ei lase sinu ettevõttel teiste seast silma paista.

Pead välja selgitama, mis muudab sinu ettevõtte eriliseks, ja püüdma selle nimel pingutada. See aitab sul luua oma brändile isiksuse. Andes oma brändile mõningast nii öelda hingamist, muudab see su ettevõtet isikupärasemaks. Ja lõppude lõpuks meeldib meile teha äri inimestega, mitte nimeta, näotu ettevõtetega.

Vaata oma ettevõtet tarbija pilgu läbi ja vasta mõnele küsimusele:

  • Mida pakud oma publikule, mis muudab nende elu paremaks?
  • Mida sinu toode või teenus nende praeguse olukorra parandamiseks teeb?
  • Millist peamist probleemi lahendad?
  • Kas sinu toode või teenus on ainulaadne ja köitev?

Garanteerin, et kui suudad oma väärtusest selgelt teada anda, inspireerib see sinu jälgijaid sisuga kaasama ja lõpuks soodustab ka müüki.

Sotsiaalmeedia viga 6 – Vale platvorm

Ettevõttel on lihtne hüpata Facebooki vagunile, kuna see on suurim sotsiaalmeedia platvorm ja seal on “kõik kohal”. Kuid sinu kliente ei pruugi seal olla või võib-olla pole tal huvi sinu ettevõttega sel platvormil suhelda.

Tee kindlasti uuringud, et aru saada, kus sinu ettevõtte vaatajaskond veebis liigub, et sa ei raiskaks oma aega sotsiaalvõrgustikus, mis ei tööta sinu ettevõtte heaks. Kõigil sotsiaalmeediaplatvormidel on erinevad jooned, seega peab sinu ettevõte optimeerima sisu ja vestluse iga jaoks eraldi.

Näiteks kui oled kohalik pagaritöökoda, võib sinu Facebooki kontol olla eripakkumised ja info, mis on leida ainult sellest kanalist. Samas Instagramis ja Pinterest’is jagad jälgijatele pilte maitsvatest toitudest koos retseptidega ja kaaditaguseid sinu köögist.

Platvormi valikul küsi endalt:

  • Kes: kelle probleemi lahendad igas suhtlusvõrgustikus ja kes peaks selle konto sihtrühm olema?
  • Mis: milline on parim sisu, mis sellel platvormil antud probleemi lahendaks?
  • Millal: millal sinu fännid ja jälgijad veedavad enim aega sellel sotsiaalmeediaplatvormil?

Sotsiaalmeedia viga 7 – Püüad olla igal pool kohal

Paljud ettevõtted tunnevad vajadust olla kohal igas suhtlusvõrgustikus – Facebook ja Instagram eelkõige. Enamasti pole see vajalik ega teostatav. Mis sedasi tavaliselt juhtub, on see, et kõigil platvormidel on kas sama sisu või on seda väga kaootiliselt, nii kuidas kellelgi aega sinna seda panna on.

Kui sul pole suurt ettevõtet, kus oleks spetsiaalne töötaja sotsiaalmeedia jaoks, pole igal pool kohal olek väga mõistlik püüdlus. Selle asemel on palju parem valida üks (või kaks) suhtlusvõrgustik, millele keskenduda ja kus head sisu luua.

Sotsiaalmeedia nõuab tööd

Sotsiaalmeedia nõuab tööd

Sotsiaalmeedia viga 8 – Antisotsiaalsus

Sotsiaalmeediat nimetatakse põhjusega sotsiaalseks meediaks. See tähendab sõna sõnalt, et ka sina pead olema sotsiaalne. Kui inimesed räägivad sinu ettevõttega sotsiaalmeedias, pead sina neile ka vastama.

Ühtlasi tähendab see ka, et pead veebivestluste loomiseks vaeva nägema. Otsi võimalusi, kuidas alustada vestlust oma publikuga.

Sotsiaalmeedia viga 9 – Liigne reklaam

Paljud ettevõtted kohtlevad sotsiaalmeediat sarnaselt tavapäraste turunduskanalitega. Sotsiaalmeedia üks veetlusi on see, et selles on palju rohkem kahepoolset suhtlust kui lihtsalt ühesuunaline promokanal. Jah, sotsiaalmeediat saab kasutada müügikanalina, kuid kui see on ainus asi, mida sa selles teed, ei ole sul kauakestvat tulevikku.

Sa pead olema oma jälgijatele järjepidevalt kasulik. See on minu arust üks suurimaid komistuskivisid ettevõtetele. Oletagem näiteks, et müüd nahahooldustooteid. Selle asemel, et kutsuda üles koguaeg oma tooteid ostma, jaga postitust selle kohta, kuidas oma nahka tervena hoida või kuidas noorem välja näha.

Kuid hea mõte on teha aeg ajalt pakkumisi vaid sotsiaalmeedia kaudu. Kui jälgijad teavad, et mõned eripakkumised on levitatavad vaid sotsiaalmeediakanalil paneb see neid kindlasti usinamalt sinu sisu jälgima.

Sotsiaalmeedia viga 10 – Ootad liiga kiireid tulemusi

Näen päris tihti, kuidas ettevõtted loovad sotsiaalmeediakonto ja juba paari nädala või kuu pärast ootavad sellelt silmnähtavat edu müügis. Kui sa ei pane sotsiaalmeediasse just reklaamiraha siis orgaaniliste postituste najal enda üles töötamine võtab aega. See on koht, millesse pead investeerima aega, ehitama järjepidevalt üles vaatajaskonda ja õige sisu loomiseks neid kuulama, mis neid erutaks ja köidaks.

 

Lisaks neile on veel palju muid põhjuseid, miks ettevõtted sotsiaalmeediaga hädas on, kuid need on mõned kõige tavalisemad probleemid, mida ma olen näinud.