Mida toob aasta 2024 turunduses? Osa 4

Oleme jõudnud juba neljanda osani! Ja hea uudis on see, et 1 osa ootab veel ees! Leia teised osad siit:

Sel korral saavad suuremat rõhku AI, ChatGPT, GoogleAds ja Instagram. Oma mõtteid jagavad:

Priit Kallas – Dreamgrow digiagentuuri asutaja ja strateeg, dreamgrow.ee

Maido Mesipuu – Google Ads spetsialist ja koolitaja, milos.ee

Rio-Steffi Plaaser – Instagrami spetsialist ja koolitaja, @riosteff1

Priit-Kallas-Dreamgrow

Priit Kallas

Tehisintellekti osatähtsus üha kasvab

2024. aastal jätkab tehisintellekt turunduses võidukäiku. Tehisintellekti kasutamisest räägitakse palju, aga siiani pole enamus turundajaid tehisintellekti täies mahus kasutusele võtnud.

Ei ole mõtet teha tööd, mida ei ole mõtet teha!

Kui kasutad viletsaid vahendeid, siis teed tööd, mida ei ole vaja teha. Võta kasutusele kõige paremad vahendid. Praegu on selleks ChatGPT Plus, mille hind on 20 dollarit.

On oodata, et 2024. aastal jõuab mõni tasuta tehisintellekti lahendus samale tasemele, kus praegu on ChatGPT Plus (tasuline GPT-4 mudelil baseeruv versioon). Kui see juhtub hakkavad enamus turundajaid liikuma AI poolt loodud materjali kasutamise suunas. Ära oota, kuni teised sinust ette jõuavad, tekita omale kohe konkurentsieelis.

Tegevused, mida aitab teha AI

Siin on mittetäielik nimekiri tegevustest, mille puhul saab tehisintellekti abil juba praegu oma produktiivsust vähemalt kahekordistada:

  • Ideeloome ja ajurünnakud
  • E-kirjade mallid
  • Persoona loomine AI abil
  • Artiklite kirjutamine
  • Uudiskirjad
  • Sotsmeedia postitused
  • Tootekirjeldused
  • Klientide küsimustele vastamine ja KKK
  • Ürituste korraldamine
  • Turundusmaterjalide tõlkimine
  • Turundusprotsesside kirjeldamine ja checklistid

Loe lisamõtteid sellest ChatGPT ja AI postitusest!

Mida tehisintellekt turunduse jaoks tähendab?

2024. aasta jooksul tuleb tehisintellekt pea kõigisse kontori- ja loovtöö vahenditesse. Word, Excel, Powerpoint, Photoshop, Premier Pro jne. Kes tehisintellekti kasutusele ei võta saab hakata uut ametit otsima.

Kui pakud turundusteenust

  • Kui sa oled teenusepakkuja, kes loob veebisisu, artikleid ja kõike muud, mille vundamendiks on tekst, siis pead kohe võtma kasutusele tasulise ChatGPT ja hakkama oma ärimudelit ümber kujundama, et sul oleks töö ka aastal 2025.
  • Loo protsessid ja süsteemid, mis võimaldavad sul sama töömahu juures tulemusi tehisintellekti abil mitmekordistada. Tellijate poolelt tekib väga suur hinnasurve, sest nad hakkavad ise tehisintellekti kasutama või tellivad neilt, kes AI abil soodsamat hinda pakuvad.

Turundad ettevõttes või organisatsioonis

  • Kui sa oled ettevõtte või organisatsiooni turundusinimene, kes ise oma turundusega tegeleb, siis on aeg mõelda, milliseid teenuseid ei ole varsti vaja sisse osta.

Näiteks, kui sa ostad turundajalt tootekirjelduste loomise teenust, siis võis 40 euro asemel 60 eurot tunnis tuua palju parema tulemuse. AI kasutusele võtmine viib selle erinevuse 60 eurot versus 10 eurot tunnis. Sa võid turundajale ikka maksta 60 eurot tunnis, aga sa saad selle eest küsida 2 või 3 korda rohkem tulemust.

Oled algaja või keskpärane?

Enamus inimesi on enamus asjades keskpärased.

Paljude erialade kõige võimekamad inimesed räägivad, kuidas AI on mõttetu, sest ei ole nende tasemel. Selle tulemusena paljud algajad ja keskmikud ei hakkagi katsetama.

Ootuspärane tulemus mitmetest uuringutest on see, et AI ei ole nii võimekas, kui kõige paremad vastava ala inimesed. Aga kui AI-d kasutavad algajad või keskmikud, siis nad saavad palju paremaid tulemusi kui omaette pusides.

Kui turundus välja jätta, siis mina olen enamus asjades algaja või keskmik. Kõikide nende tegevuste juures on AI mulle abiks ja nii saan paremaid tulemusi. Samas olen mõnedes asjades päris hea, näiteks ideede genereerimine, aga AI mitmekordistab mu tulemused ka selles tegevuses.

Võta kindlasti kasutusele kõige võimekam AI mudel, et olla oma tegemistes tulemuslikum. Täna on selleks ChatGPT Plus, mis maksab 20 dollarit kuus. Samas ära haagi end mingi vahendi külge, kui homme tuleb ChatGPT Plusist 2 korda parem tööriist, siis võta kohe kasutusele. Kui mõne kuuga selgub, et OpenAI-le pole mõtet enam raha maksta, siis lõpeta tellimus.

Hoia kuludelt kokku luues illustratsioone ja näitlikke pilte tehisintellektiga

Praegu on puudu tehisintellektil baseeruv pildiloomise vahend, millele saad luua praktiliselt kasutatavaid realistlikke pilte. Näiteks võid tehisintellektile ette anda oma tootepildid või meeskonna fotod ja saad nende baasil genereerida soovitud stseeni. Sellist vahendit veel ei ole.

Praegu on AI abil võimalik luua „näitlikke“ pilte ja illustratsioone. Tehisintellekti arengu kiirust jälgides võib oletada, et piltide loomine, millel on reaalsed tooted ja inimesed võiks 2024 aastal teoks saada.

Kui tahad miljardäriks saada, siis tee see vahend ise valmis.

Maido Mesipuu Milos reklaam Google Ads koolitused ja haldus

Maido Mesipuu

Google Ads on kindlasti võimas turundusvahend, mis saab sul aidata jõuda oma sihtrühmani ja saavutada seeläbi oma ärieesmärke. Kuid Google Adsi kampaaniate tõhusaks haldamiseks on oluline teada, mida teha ja mida vältida.

Siin on mõned turundussoovitused, mida ma arvan, et tasub kaaluda 2024. aasta Google Ads turunduses:

·         Keskendu esimese osapoole andmetele 

Google’i kolmanda osapoole küpsiste eemaldamine muudab keerulisemaks sihtimise ja mõõtmise. Seetõttu on oluline, et turundajad keskenduksid oma esimese osapoole andmetele, näiteks veebisaidilt, mobiilirakendustest ja muudest kanalitest kogutud andmetele. Need andmed võivad aidata sul luua täpsemaid sihtimiskriteeriume ja mõõta oma kampaaniate tulemusi.

·         Katseta automatiseerimist ja intelligentset pakkumist 

Google Ads pakub mitmeid automatiseerimisfunktsioone ja intelligentseid pakkumisestrateegiaid, mille oskuslik kasutamine saab aidata sul oma kampaaniate sihtimist, pakkumist ja muid aspekte automatiseerida.

·         Ole broad match märksõnade kasutamisel ettevaatlik 

Broad match märksõnade kasutamine on tulemuslik viis sihtida, kuid neid tuleb kasutada ettevaatlikult. Kui sinu broad match’i märksõnad on liiga üldised, võidakse sinu reklaame näidata otsingutulemustes, mida ei näe sinu jaoks asjakohased sihtrühmad. Minu praktika on näidanud, et kui broad match märksõnadega piisavalt tegeleda, võivad tulemused olla suurepärased.

·         Ole oma reklaamides visuaalne 

Google’i otsingutulemustes on üha rohkem visuaalset sisu. Seetõttu on oluline, et ka sinu reklaamid oleksid visuaalselt atraktiivsed – vali pildid ja eri reklaamilaiendid sellised, et nad hästi silma torkaksid.

·         Katseta Performance Max kampaaniatega 

Performance Max on uus kampaaniatüüp, mis võimaldab sul oma sihtrühmani jõuda kõigis Google’i kanalites. Nende automaatsus ja intelligentsus on aina parem. Seega võivad nad Google’i õppimisvõime juures häid tulemusi anda.

·         Kasuta kohandatud aruandeid

Kohandatud aruannetega kogutud ja nende analüüsimisel saadud andmed on väärtuslik info. Mis võimaldab sul oma kampaaniaid täiustada ja eesmärke kiiremini/paremini saavutada.

·         Püüa suurendada konversioonide hulka lehtrite abil

Kasuta nt Google enda tööriista, et luua funneleid, mis eelnevad peamisele eesmärgile. Anna neile ka väärtus.

·         Ole kursis Google Adsi värskendustega 

Google Adsi funktsioonid ja tööriistad uuenevad pidevalt. Jälgi kindlasti erinevaid turundusblogisid, osale koolitustel ja veebinaridel. Kui sul ei ole aga aega ise igapäevaselt end kursis hoida, kaalu võimalust kord-paar aastas võtta lühike konsultatsioon spetsialistilt uuendustega kursis olemise jaoks.  

Rio-Steffi Plaaser – Instagrami spetsialist ja koolitaja, @riosteff1

Rio-Steffi Plaaser

2024. aasta trendid, millega Instagramis turundades arvestada:

1.                  Reelside võidukäik:

lühivideote kasutamise tähtsus turunduses aina kasvab, mis tähendab, et ka Reelsid on Instagramis jätkuvalt kõige olulisem sisuformaat. Reelside abil on sul võimalus enda potentsiaalsete klientide tähelepanu võita ja jälgijaskonda kasvatada.

2.                  Uus tulija Instagram Threads:

kuigi Threads’i tulek tekitas suurt elevust, on selle platvormi liiklus tänaseks kahanenud. Sellegipoolest tasub Threads platvormi arengut jälgida ja mõelda, kuidas see sinu turundusstrateegiaga sobida võiks.

3.                  AI roll turunduses:

kuigi tehisintellekt (AI) mängib turunduses üha suuremat rolli, on inimesed AI poolt genereeritud tekstide ja visuaalide suhtes tundlikumaks muutunud. Instagramis turundades on oluline kogukonnaga personaalseid suhteid luua, mistõttu tasub tehisintellekti abi kasutades veenduda, et sinu unikaalsus ja brändi hääl kaduma ei läheks.

4.                  Kasutajate poolt loodud sisu (UGC-user generated content):

UGC roll kasvab veelgi, kuna sotsiaalmeedias oodatakse üha enam autentset sisu. Seetõttu eelistavad ka brändid koostööd erinevate sisuloojatega. Niisiis kui otsid võimalusi, kuidas sotsiaalmeedias raha teenida, siis soovitan sul just UGC teemas enda ekspertsust kasvatada.

5.                  Videomeemide populaarsus:

sotsiaalmeedias otsitakse aina rohkem meelelahutust – just seetõttu on Instagramis uute jälgijate ligimeelitamiseks tõhus viis videomeemide kasutamine. Ja kuigi trendide jälgimine on tähelepanu saamiseks oluline, veendu et sinu konto pakub jälgijatele ka väärtuslikku sisu.

6.                  Kogukonnaga suhtlemise olulisus:

personaalne suhtlus oma jälgijaskonnaga on jätkuvalt väga oluline. Instagram on kogukonnaga suhtlemiseks ja jälgijate kaasamiseks ideaalsed võimalused loonud. Ühe uue suhtluskanalina on lisandunud broadcast channel, mis võimaldab sul soovijatele enda sisu otse nende privaatsõnumitesse (DM) saata.

Eriti personaalne suhtlusviis on häälsõnumite saatmine ja postituste lisamine valitud sõprade (close friends) listile (varasemalt oli see võimalus ainult storydel), mida on eriti hea kasutada mõne eksklusiivse pakkumise tegemiseks. Üha enam suhtlusest kolib privaatsõnumitesse.

7.                  Vali turundamiseks õige kanal:

tee valik, millist sotsiaalmeedia platvormi kasutada, et sinu turundustegevused kasu tooksid. Hootsuite’i sotsiaalmeedia trendide uuring kinnitab, et Tik-Toki ja LinkedIn’i kõrval eelistavad ettevõtted üha enam just Instagrami. Seega, kui sa pole veel Instagramile keskendunud, siis 2024. aastal on hea aeg sellega alustada.

8.                  Autentne sisu:

inimesed ootavad sotsiaalmeedias brändidelt üha enam ehedust. See tähendab, et võiksid täiuslikult lihvitud postitustele eelistada autentset sisu, mis võimaldab sul oma jälgijatele lähemale jõuda ja nendega sügavamaid suhteid luua.

Uued soovitused ja nõuanded mida toob 2024 turunduses, juba mõne päeva pärast!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam