Kuidas müüa ka peale pühi? 12 näpunäidet!

 

Tihti tundub, et ettevõtete kampaaniad lõppevad koos pühadehooajaga. Kas see peakski nii olema? Kindel ei! Pühadejärgsed müügid on suurepärane viis rohkem tulu teenida.

Selles artiklis kirjutan sulle parimatest pühadejärgsetest turunduse näpunäidetest, et sinu ettevõte õitseks ka pärast pühi.

1.    Analüüsi oma andmeid

Iga turundusstrateegia algab andmete analüüsimisega. Kui sul neid ei ole, võid alustada eelmise aasta müügiandmetega ja vaadata, milline toode hästi müüs.

Kui sa oled aga oma ettevõtmisega täiesti alguses ja ka möödunud aasta andmeid ei ole, mõtle hooajalisusele. Jaanuar on talvine aeg, seega otsi tooteid, mis sobivad ideaalselt talvel müümiseks. Populaarseid tooteid on lihtne müüa.

Teine võimalus on otsida põhimüügi ajal, mida konkurent müüb, ja seejärel pakkuda sama toodet pühadejärgsel müügil madalama allahindlusega. Inimesed, kes jäid konkurendi juures tehingust ilma, tulevad sinu juurde.

Kuid millegi tegemiseks pead esmalt hoolikalt analüüsima oma ettevõtte andmeid. Pärast seda saad alles valida, et mis tooteid, mis hinna ja millise strateegiaga pakkuda saad.

2.    Osta endale

Jõulud ja sõbrapäev on ajad, mil inimesed ostavad kingitusi oma perele, sõpradele, sugulastele, partneritele ja töökaaslastele. Tihti ei osta nad endale midagi.

Pärast pühasid ja tähtpäevi on aeg neid inimesi sihtida ja neile meelde tuletada, et ka nemad peaksid endale midagi hankima.

Tuleta neile meelde, et pole vale osta soovitud vidin/toode/teenus, mida oled juba pikka aega endale ihalenud. Ja siis paku seda mõningase allahindlusega.

Pealegi on inimesed pärast kõigi kingituste tegemist oma perele heas tujus ja kord aastas tunnevad nad end tõeliselt õnnelikuna. Õnnelikud inimesed on head kliendid, kuna nad ei mõtle sel hetkel rahalisele elemendile.

3.    Ära kiirusta

Saad toote tavahindadest madalama hinnaga või suurepäraste lisateenustega. Mõlemal juhul ületab toode kliendi ootusi ja ta peab seda suurepäraseks ostuks.

Nii, et ära katkesta kogu müüki niipea, kui pühad on läbi. Klientidel on pühadetuli endiselt soojas. Paljud kliendid ootavad pühadeperioodi lõppu, et saaksid osta mugavamalt ja pingevabamalt, kui täistuubitud poed enne pühi seda pakkuda suudavad.

Osta üks saad teise tasuta

Osta üks saad teise tasuta

Soodushinnaga pühadejärgse turunduse näpunäited:

  • Pikenda oma jõulupakkumisi vähemalt uue aasta esimestele päevadele. Teavita kõiki oma kliente, tellijaid, jälgijaid erinevate turunduskanalite kaudu, et sul on pühadejärgseid pakkumisi. Kuid see ei pea tähendama allahindlust, see võib olla ka midagi lisaks sama hinna eest.
  • Inimestele meeldib tühjendusmüük. Loobu oma talvevarudest ja märgista see tühjendusmüügiks.
  • Anna tasuta kingitus. Tasuta kingitused on alati võitjad.
  • Hulgiostu allahindlused. Võidad hulgiostu kaudu.
  • Abiks on ka tasuta kohaletoimetamise nipp – seni, kuni sead minimaalse ostusuuruse läve.
  • Stimuleeri oma lojaalsusprogrammi. Kui klient sinu käest ostab, kutsu ta oma lojaalsusprogrammi. See on eriti oluline esmaostjate jaoks. Turunda neile tagasi, kuid seekord paku oma meililistiga liitumise või liikmeks saamise eest hüve.

4.    Automatiseeri tehnikaga

Tehnoloogia on turundaja parim sõber. Kõik tööriistad, automatiseerimismeetodid, graafika ja planeerijad aitavad turunduses, kui aeg on kriitiline.

Ajasta sotsiaalmeedia postitused. Loo e-kirjad, mis võtavad sinu kliendiga automaatselt ühendust.

Näiteks kui inimene ostab e-poest toote, saadetakse talle kindlal kuupäeval automaatkiri, mis tuletab meelde/teatab, et pühadejärgne müük on alanud. Seejärel saab pärast tellimuse kättesaamist saata teise kirja, et küsida toote kohta tagasisidet ja ülevaadet.

Kõik see automatiseerimine aitab kaasa tõhusale töövoole ja vähendab ka kulusid kasumi teenimiseks.

5.    E-mailiturundus

Võib-olla oled kasutanud e-posti turundust pühade ja tähtpäevade ajal, kuid see ei tähenda, et sa ei saaks kirju uuesti saata.

Ära unusta saata oma klientidele ja tellijatele posti pühadepakkumiste ja -müügiga.

Meiliturunduse oluline osa on segmenteerimine ja isikupärastamine. Ja need mõlemad sõltuvad sellest, kui puhtad ja korrastatud on sinu andmed. Hea mõte oleks kuu enne pühi puhastada oma e-posti andmebaas ja korraldada oma kirjad õigetesse loenditesse.

melaniebalke.com

melaniebalke.com

Pärast meilide segmenteerimist õigetesse kategooriatesse (vanus, hobid, käitumine, lehed jne) saad koostada isikupärastatud kirju. Saad pakkuda erinevatele loenditele erinevaid pakkumisi ja luua iga kategooria adressaadi jaoks eraldi kirjad.

6.    Klientide uuesti sihtimine

Uuesti sihitud kliendid toovad 70% tõenäolisemalt konversiooni kui uued.

Pole tähtis, millise platvormi valisid (või milline platvorm on sinu ettevõtte/toote jaoks parim), kuid sa ei saa ignoreerida külastajaid, kes on sinu saidiga suhelnud.

Esimene samm, mida saad teha, on kõigi populaarsete sotsiaalmeedia platvormide (Facebook, Instagram jne) pikslite installimine. Seega saab piksel hoida sinu saidi külastajate arvestust. Siis on neid lihtne tasuliste reklaamidega uuesti sihtida.

Retargeting paistab silma pühadejärgse müügi ajal, kuna saad sihtida neid, kes on sinu saiti külastanud, kuid ostu ei sooritanud. Teata neile, et pakkumist jätkad ja neil on veel aega soovitud toote hankimiseks.

7.    Tasuta tooted

Tasuta tooted on tooted, mis toetavad või laiendavad põhitoote funktsionaalsust. Põhitoode ei nõua nende toimimist, kuid täiendav toode parandab mingil moel jõudlust.

Näiteks akupangad, karastatud klaas, tagakaas, kindlustus – need on mobiiltelefoni jaoks täiendavad tooted. Mobiiltelefone ostvad kliendid ostavad need tooted varem või hiljem. Ja saad sihtida neid kliente selliste toodete pakkumistega.

See kuulub uuesti sihtimise alla, kuid on veebipoode, mis müüvadki ainult täiendavaid tooteid. Nemad saavad puhkusejärgsest turundusest palju kasu. Kuna inimesed võivad saada toote kingituseks, saavad nad investeerida toetatud toodetesse. Nagu inimesel, kes saab kingituseks arvuti, on kindlasti huvi ka sellega mugavaks töötamiseks vajalike asjade ostmiseks.

Tee plaan selliste toodete ristmüümiseks pärast pühi.

Researchgate. Cross-sell vs up-sell

Researchgate. Cross-sell vs up-sell

8.    Lase välja uus toode

Nii nagu enamik turundajaid on oma pika talveuinaku jaoks maha rahunemas, on sul aeg mängu hoogu anda.

Paljud turundajad keskenduvad oma müügi analüüsimisele või varude täiendamisele. Sina saad teha aga midagi teisiti. Lase välja uus toode!

Uus aasta on selleks ideaalne aeg. Psühholoogilisest vaatenurgast on kliendid “uue” mõtteviisiga. Uus aasta, uus sina, uued lubadused, uus kõik. Miks siis mitte uus toode? Vaimselt on ehituskivid paigas. Tarbijad tahavad uut. Tarbijad on valmis uue vastu võtma. Kasuta uue toote müümiseks uus-küllastunud mentaliteeti.

Loomulikult nõuab uue toote või teenuse turuletoomine vahetult pärast pühadehooaega palju planeerimist ja ettevalmistust pühadehooajal, just sel ajal, mil enamik ettevõtteid on eriti hõivatud. Kuid usu, see on seda vaeva väärt! Niikaua kui sa seda ette planeerid, saad seda teha.

9.    Uue aasta suhtumine

Inimeste mõtteviis muutub 31. detsembri keskööl. Nad hakkavad erinevate toodete osas ennast kontrollima ja on väga motiveeritud oma ellu muutusi tooma.

Sel ajal suureneb nõudlus toodete järele, mis toovad tootlikkust ja parandavad elu. Motivatsiooniraamatud, taskuhäälingusaated, jõusaaliliikmekaartid, hobidega seotud seadmed ja tervisega seotud tooted muutuvad mõneks ajaks populaarseteks.

“Uus aasta, uus mina” teel kipuvad inimesed muutma oma vanu harjumusi ja proovima ise paremaks saada. Kui sinu toode aitab inimestel seda teha, peaksid neid tooteid reklaamima.

Iga toodet, mis suudab täita uusaastalubadusi, on hea reklaamida.

  • Tooted, mis pakuvad organiseeritust ja tootlikkust. Selles kategoorias on suur valik esemeid. Uusaastasse suhtumisega saab esitada kõike alates pliiatsitest kuni iPadideni. Pärast 1. jaanuari otsivad inimesed võimalusi oma elu korda teha. Organiseeritus ja tootlikkus meeldivad tohutult.
  • Tooted, mis tugevdavad tervist. Suurimad müügikategooriad on jõusaali liikmesus, terviselisandid, toitumiskavad ja treeningseadmed. Kui asud nendes nišides või nende läheduses, valmistu ootamatuks uusaastaks.
  • Tooted, mis soodustavad puhtust. Pärast jõulumeeleolu vaibumist hakkavad kliendid koristama. Pealegi on kogu seda peojärgset jama, mida ära panna ja korraldada, tohutult palju.
  • Tooted, mis edendavad ohutust ja kaitset. Pärast aastavahetust ja talvisel külma ajal hakatakse mõtlema oma elu ümberkujundamisele, kõigeks valmisolemisele ja pere kaitsmisele. See on suurepärane võimalus turustada oma turvatoodet, telefoniümbrist, elukindlustust jne.

10. Järjepidevus

Ole oma pakkumiste osas järjekindel ja ära tee muudatusi iga kell.

Kui sinu kasutaja näeb mõnda sinu pakkumist, võib ta jagada lehe linki oma sõprade või kolleegiga. Ja siis muudad pakkumist või allahindlusprotsenti. Kuidas inimene end siis tunneb?

Samamoodi, kui lubad, et kavatsed pärast pühadeperioodi teatud tootele allahindlust teha, kuid hiljem muudad pakkumist.

Regulaarsete muudatuste tegemine teeb külastajad rahutuks, sest nad ei saa sind usaldada, kas pakkumine on tõeline või turundustrikk. Usaldusväärsus tuleneb püsiva väärtuse pakkumisest.

Kliendid tulevad sinu poodi ise ilma reklaamideta, kui nad sind usaldavad. Nad ootavad mõistlikke pakkumisi ega pea pettuma, kui leiavad pühadejärgsed pakkumised.

11. Ära jää vaikseks

Pärast pühadehooaega on jaemüüjad kurnatud. Eeldame, et ka kliendid on. Aga nad kuulavad. Nad on endiselt seal. Kui suudad valjult kuulutada, kui kõik teised on vaiksed, oled hääl, mida inimesed rohkem kuulavad. Äri peab jätkuma. Äri peab paremaks minema. Lõppude lõpuks on ju uus aasta 😊!

12. Pühadejärgse turunduse näpunäited – boonus – aitäh

Aitäh. Kõigile meeldib tänukiri.

Lahkus ja alandlikkus lähevad hinge. Inimesed unustavad, kuidas sinu leht välja näeb või mida sinu e-kiri ütleb, kuid nad mäletavad alati, mida nad sinu brändiga suhtlemisel tundsid.

Nii, et ära saada e-mailiga vaid enda promo ja toodete pakkumisi. Selle asemel ütle aitäh hooaja lõpus sooja aitäh-tervituskirjaga. Nii öelda tõmba otsad kokku. Inimesed ei lõpeta ostmist pühadehooaja lõppedes; nende tooted ja ostuviis aga muutuvad.

 

 

Sel aastal võid selle asemel, et alistuda pühadelangusele, vaid tõsta asjad täiesti uuele tasemele. Uut aastat võid alustada pigem kickass-müügiga, selle asemel, et oodata uut puha või tähtpäeva. Mõtle sellele, millist mõju avaldab see ülejäänud aastale!

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu