14 + 2 võimalust kuidas oma e-mail rohkemate klientideni viia

 

Sel korral on tegemist tõlkeartikliga, mis originaalis on Andrus Purde sulest “14 Tips to Improve Email Deliverability and Reach More Customers“. Artikkel pakkus lihtsalt nii head ülevaatlikku teemakäsitlust, mistõttu sai palutud luba selle jutu emakeelde panekuks.

15-20% sinu meiliturunduse jõupingutustest lähevad raisku. Ja selles on süüdi e-posti halb edastatavus. See on protsent, mil sinu e-kirjad jõuavad rämpskaustadesse või jäävad „undelivered”.

Kuidas parendada e-mailiturundust? Peamised pidepunktid: TL; DR

  • Kasutajalubadel põhinevad meililistid – see on parim tava ja mõnel juhul ka sõna otseses mõttes seadus.
  • Kui teed külmi kontakte, sihi ja segmenteeri võimalikult täpselt.
  • Autendi oma domeen e-posti teenuse pakkujaga.
  • Hoia oma e-posti nimekirjad puhtad.
  • Jälgi keelekasutust ja väldi trigger – sõnu nii tekstis kui teemareas.
  • Hoia oma e-kirjad lihtsad – väldi keerulist HTML-i või liiga palju linke.
  • Lisa e-kirjast loobumise link.
  • Anna adressaatidele suurem kontroll saadud e-kirjade üle.
  • Uus domeen? Alusta väiksemate kampaaniatega ja suurenda järk-järgult mahtu.
  • Kasuta lisaks ühekordsetele e-kirjadel ka automaatseid e-maile.
  • Pea silmas teksti ja pildi suhet – hoia 70% tekst, 30% pilt.
  • Kui pead nimekirja ostma, puhasta see.
  • Väldi oma e-maililisti kasvatamiseks kingituste ja auhindade pakkumist.
  • Saada suurepäraseid meilisõnumeid, mis su lugejaid paeluksid.

E-posti edastatavus on sinu e-posti turundusprogrammide jaoks üks mõjukamaid mõõdikuid. See on potentsiaalselt olulisem kui sinu valitud täpne kujundusmall või CTA-tekst. Lõppude lõpuks, kui sinu e-posti ei edastata, pole vahet, kui hästi see kirjutatud on – keegi ei saa seda lugeda.

E-posti edastatavuse määr on riigiti ja e-posti platvormiti väga erinev. Paljud populaarsed e-posti platvormid edastavad ainult 75–80% sinu saadetud e-kirjadest. Kuid sõltumata valitud e-posti tööriistast ja piirkonnast, kuhu e-kirju saadad, on iga turundaja võimeline ette võtma samme, et suurendada postkasti jõudvate e-kirjade osakaalu.

Neli peamist meili inboxi
Neli peamist meili inboxi

Mõnes mõttes on e-posti edastatavus nagu sinu e-posti turundusprogrammide krediidiskoor. Elu on hea krediidiskooriga üsna tore, kuid selle säilitamiseks pead pingutama ja vältima probleeme.

Kuidas mõõta e-posti edastatavust?

Kui sa ei ole just äsja alustanud, oleks mõistlik hinnata, kuidas sinu praegune e-maili kättetoimetavus toimib.

Kui sinu kirjade avatuse määr on 40% ja rohkem ning klõpsamissagedus 4-5% ja rohkem, on sinu e-posti edastatavus tõenäoliselt hea. Külmade e-kirjade puhul on selle kontrollnäitaja eesmärk pigem 15–20% ja klikkimise määr 2%.

Lisaks on hea oma e-posti seadistamiseks läbi viia kiire kohaletoimetamise test.

E-posti edastatavuse testimiseks sobib suurepäraselt selline tööriist nagu Mail tester. Saad kiire hinnangu ja kokkuvõtte peamistest aspektidest, mis mõjutavad edastatavust, näiteks e-posti domeeni maine, sõnumite vormindamine, domeeni autentimine ja e-posti sisu. Kõigest neist on hiljem ka lähemalt juttu.

Kõik e-posti turundajad jälgivad avamise ja klõpsamiste määra. Samuti on soovitav regulaarselt jälgida e-posti tagasi põrkumiste määra (rohkem selle kohta allpool) ja aeg ajalt testida näiteks Mail-Tester kirju. Ja iga kord kui oled oma e-posti mallides või tööriistades suuri muudatusi teinud.

Kuidas parandada e-posti edastatavust, kui sa pole tehniline ekspert?

Allpool on loetelu 14 nõuandest, mida iga turundaja saab ja mida peaks kohaletoimetatavuse parandamiseks järgima.

E-maili turunduse näpunäide nr 1. Saada meilisõnumeid ainult inimestele, kes loodavad sinu käest e-kirju saada: hangi luba saata!

See esimene näpunäide on pigem suhtumine või lähenemine, kui tehniline nipp. Kuid sellel on tõesti väga suur mõju kohaletoimetatavusele. Kui saadad meilisõnumeid ainult inimestele, kes loodavad sinust kuulda saada, siis on sinu vajadus ülejäänud seda artiklit jälgida oluliselt väiksem. Kui inimesed ootavad sinu e-posti, teatavad nad vähem sinu kirjast, kui rämpspostist, mis on sinu kirjade edastusmäära oluliseks teguriks.

Enne kampaania saatmist on nõusoleku saamiseks ka mõjuvad õiguslikud põhjused.

Ideaalis tee “double opt-in” topeltvalik enne, kui hakkad kellelegi e-kirja saatma. Nt uutele tellijatele saadetakse kinnitusmeil. Nii saad veenduda, et inimesi, kes tegelikult ei oota e-kirja saamist, pole pahatahtlikult ega tahtmatult sinu meililisti lisatud.

E-maili turunduse näpunäide nr 2. Segmenteeri oma külmi kontakte.

Ideaalses maailmas on potentsiaalsed kliendid külastanud sinu veebisaiti või ürituste boksi ja andnud sulle nõusoleku hoida neid toimuvaga kursis e-posti teel. Nagu me kõik teame, pole maailm ideaalne.

Erinevus nutikate külmade e-kirjade ja rämpsposti vahel? Segmenteerimine.

Enne, kui hakkad e-maililistist kontakte segmenteerima, mõtle hoolikalt, milliste kriteeriumide alusel seda teha. Testi nö. oletusi esmalt väiksema grupi inimeste peal, enne kui hakkad tuhandeid kontakte kustutama.

See võib tähendada väikseima aktiivsusega tellijatele saadetavate e-kirjade arvu vähendamist. Samuti põhirõhu panemist spetsiaalselt oma kõige suurema huviga kasutajatele. Kui sihid müügivihjeid neile, kes on juba sinu eelmistes e-kirjades linke avanud ja neile klõpsanud, on suurem tõenäosus, et nad teevad sama uuesti ja suhtlevad ka sinu järgmise e-kirjaga. See on hea viis oma saatja maine tõstmiseks ja e-posti edastamise parandamiseks.

E-mailiturunduse näpunäide nr 3. Autendi oma domeen e-posti tööriistaga.

E-posti teenuse pakkujad, nagu Yahoo ja Gmail, kasutavad DKIM- ja SPF-kirjeid, et kontrollida, kas saatjal (seega sel juhul ka sinul) on luba seda domeeni kasutada ja ega sa ei ole rämpspostitaja.

Igal e-posti turundustööriistal on tavaliselt oma sammud, mida pead järgima DKIM- ja SPF-i kinnituse seadistamiseks.

Need toimingud hõlmavad tavaliselt DNS-kirje lisamist. Sul peab olema juurdepääs oma DNS-i kontole, mida tavaliselt pakub sulle sinu veebimajutaja. Kui oled kõik valmis seadnud, saad kasutada sellist tööriista nagu MX Toolbox, et kontrollida, kas sul on kõik okey.

E-maili teenusepakkujad
E-maili teenusepakkujad

E-mailiturunduse näpunäide nr 4. Puhasta liste regulaarselt.

E-posti kõrge bounce rate võib sinu, kui saatja mainet, tõsiselt kahjustada. Seega eemalda võimalusel sellised e-posti aadressid, ASAP.

Asjaolud muutuvad ja inimesed, kes registreerusid aasta tagasi sinu meililistiga liitumiseks, võivad olla edasi liikunud ja neile ei paku enam huvi see, mida kirjutad. Samuti kasutavad paljud e-posti teenuse pakkujad masinõpet, et jälgida mastaapselt, kas adressaadid tegelevad e-kirjadega.

Seega, kui näed, et keegi ei ava enam sinu e-kirju, eemalda see kontakt oma loendist. Nii ei leia ka robotid, et sinu kirju nii tihti eiratakse. See mõjub sinu, kui kirjasaatja reputatsioonile hästi.

Samuti on oluline arvestada kirjade edastamise sagedust.

Oletame, et näiteks ühe nädala jooksul saadad 5 e-kirja, neist ühtegi pole avatud. Sel juhul võid julgelt eeldada, et see inimene võib olla puhkusel. Ja vastupidi, kui keegi pole 4 kuu jooksul e-kirja avanud, kuid oled saatnud ainult ühe, ei tähenda see seda, et keegi ei taha sinust midagi kuulda.

Nende olukordade hea reegel on järgmine:

Kui oled viimase 6 kuu jooksul saatnud vähemalt 5 e-kirja ja sulle kuvatakse 0 avamist, on aeg need aadressid loendist eemaldada.

Kuid sa ei pea neid ka täiesti ära kustutama. Loo nendest eraldi segment, kellele mõne aja pärast uuesti aktiveerimise kampaania teha.

E-mailiturunduse näpunäide nr 5. Väldi teemareal sõnu, mis käivitavad rämpspostifiltri.

Kui oled kunagi oma rämpsposti kausta pilgu heitnud, oled tõenäoliselt mõistnud, et 75% sellest on inimesed, kes proovivad meeleheitlikult sulle viagrat müüa. Kahjuks on rämpspostitajad kõik õigustatud veebipõhiste viagra müüjate lootused kustutanud.

Sõnad nagu „viagra”, „f r e e” ja dollarisümbolid kahjustavad sinu kirja edastatavust. Nagu ka teemarea kirjutamine SUURTE TÄHTEDEGA või liiga paljude hüüumärkide kasutamine (!!).

Kirja sisu puhul kehtivad sarnased reeglid:

  • Väldi rämpsposti lõksu käivitavaid sõnu (io-l on suur nimekiri inglise keelsetest sõnadest).
  • Samuti tasub topelt kontrollida õigekirja. Vead ei muuda sind mitte ainult ebaprofessionaalseks, vaid on ka rämpsposti tunnus. Rämpspostitajad jätavad filtritest mööda minemiseks sageli tahtlikult valesti kirjutatud sõnad.

E-mailiturunduse näpunäide nr 6. Kasuta tervet mõistust ja väldi põhjendamatult keerulist kujundust või HTML-i.

Väldi väga lühikeste (või väga pikkade) meilide saatmist, kui sa ei soovi rämpsposti filtritesse kinni jääda. E-posti teenuse pakkujad kontrollivad ka seda, kas kood on kahtlane (kas tahtlikult pahatahtlik või lihtsalt tavalise prügi väljanägemisega).

Kui e-kiri ei tundu e-kirjaga sarnane, ei pruugi see tavapostkasti jõuda.

Hoia vormindus lihtne, väldi rohkete jälgimiskoodide lisamist ning hoia kiri võimalikult puhas ja lihtne.

E-mailiturunduse näpunäide nr 7. Paku võimalust tellimusest loobuda.

Müügi poolelt pärit inimesed ütlevad, et tellimisest loobumise link muudab e-kirjad vähem isiklikuks. Samuti võib käivitada filtrid, mis suunavad e-posti “Reklaami” või isegi rämpsposti kausta.

Inimesed vajavad väljapääsu, nii et tellimisest loobumise lingi lisamine on eetiline toiming. Lisaks ka seadusega paika pandud.

Veelgi olulisem on see, et tellimisest loobumise lingi lisamine on pikema aja jooksul e-posti edastamise jaoks hea. Miks?

Kui sa ei lisa tellimisest loobumise linki, ja adressaat ei soovi sinu e-kirju, kas arvad, et nad saadavad sulle meilisõnumi, paludes sul lahkesti nende e-postile saatmine lõpetada? Ei, nad märgivad sind rämpspostiks või raporteerivad sinust.

Seega lisa tellimisest loobumise link, eriti kui plaanid edastada rohkem kui ühte e-kirja.

Ära proovi linki ka peita, muutes selle nägemise liiga väikeseks või pannes see sinna, kus keegi seda ei leia. Kui teed tulevastest meilidest loobumise inimestele lihtsaks, saavad kirjadest nemad loobuda, keda su kirjad ei huvita. Seeläbi aitavad nad sul aga sinu loendit puhastada. Pole mõtet saata e-kirju inimestele, kes ei taha sinust kuulda. See on sinu ressursside raiskamine ja nende inimeste ärritamine.

E-mailiturunduse näpunäide nr 8. Anna e-posti saajatele rohkem kontrolli

E-posti tellimisest loobumise peamiseks põhjuses on see, et nad saavad rohkem kirju, kui sooviksid. See ei tähenda, et nad ei taha sinust üldse midagi kuulda. Hea oleks neile anda võimalus eelistusteks, milliseid kirju nad saada soovivad.

Näiteks võivad superfännid soovida sinust iga päev kuulda, teistele piisaks aga igakuisest uudiskirjast.  Mõned tahavad kuulda kõiki üksikasju sinu tulevikuplaanide kohta, teised tahavad teada vaid seda, kas sul on mõni pakkumine olemas või tulemas.

Lase inimestel otsustada, kui palju nad tahavad sinust kuulda. Sedasi võid oluliselt parandada e-posti edastamise määrasid.

E-mailiturunduse näpunäide nr 9. Soojenda üles oma domeen.

Kui oled just vahetanud e-posti turundusplatvormi või oled alles hakanud e-posti teel turundusalaseid e-kirju saatma, peaksid võtma oma domeeni soojendamiseks aega. Tuntud ka kui IP või maine soojenemine. See on võimalus alles alustades oma mainet tõsta. Ideaalis peaks sinu nimekiri olema alguses väike ja kirjasaajad aktiivsed.

Põhjus on see, et kaasamine (kirja avamine, klõpsamine jne), on kõik positiivse maine signaalid. Nii et väiksem aktiivsemate vastuvõtjate loend annab sulle parema tagasiside aktiivsete huvitatud kirjasaajatega.

Kui saadad 10 000 e-kirja inimestele, kes pole sinust kunagi kuulnud, on tõenäoliselt kirjale reageerimine (väga) kehv ja seeläbi rikud ka oma mainet kirjasaatjana. Selle asemel võta see 10 000 kontakti loend ja saada neile osade kaupa:

  1. nädal: 250 saajat
  2. nädal: 500 saajat
  3. nädal: 750 saajat
  4. nädal: 1300 saajat jne …

E-mailiturunduse näpunäide nr 10. Sündmuspõhised e-mailid.

Sündmustel põhinevatel meilidel on suurem seotuse määr kui ühekordse massilise meilisõnumi saatmise korral. Kuna kaasamine on positiivne signaal domeeni mainele, peaksid rohkem huvitunud inimesteni jõudmiseks kasutama triggeril põhinevaid kirju.

Võid näiteks seadistada veebikülastajate jälgimise, et näha, milliseid lehti sinu kliendid vaatavad. Seda kasutada siis automatiseeritud, suunatud e-posti käivitamiseks. Esiteks tead, et nad on aktiivsed (massimeilide saatmisel on see alati probleem), tead, et nad on kas oma telefonis või arvutis ja tead, et nad mõtlevad sulle.

Samuti on sedasi lihtsam muuta oma e-kirju palju asjakohasemaks. Äsja külastatud lehega seotud meilisõnumi saatmine annab palju tõenäolisemalt positiivse vastuse, kui näiliselt juhuslik teade, mis kirjasaajat ei huvita.

Kui ühendad automatiseeritud e-posti ühekordsete kampaaniatega, saad oma sihtrühma rõõmsana hoida ja kirjade edastatavust parandada.

Sündmusel põhinevad e-kirjad. Click Mail
Sündmusel põhinevad e-kirjad. Click Mail

E-mailiturunduse näpunäide nr 11. Säilita hea teksti ja pildi vahekord.

Pea alati meeles, mitu pilti vs teksti kasutad meilisõnumis. Vaadates oma rämpsposti kausta püütud e-kirju, võid näha, kui paljud neist on peamiselt pildid. Selgub, et kahtlaste sõnade vältimisega rämpspostifiltritest mööda hiilida proovides hakkasid kavalad rämpspostitajad kasutama nende sõnade asemel pilte. Kuna filtrid otsivad pigem teksti, võisid rämpspostitajad oma sõnumi saatmise läbi suruda. Selle tulemusel võetakse peamiselt pilte käsitlevad kirjad nüüd rämpspostina, isegi kui pildid on täiesti süütud.

Sama lugu, kui kirjas leiduvad pildid on liiga suured.

Sihiks võiks olla umbes 60% teksti ja kuni 40% pilt või ideaaljuhul 70% vs. 30%

E-mailiturunduse näpunäide nr 12. Ära osta meililiste kahtlastelt pakkujatelt ja isegi siis puhasta loend enne kasutamist.

OK, enne sai öeldud, et ära osta meililiste. Kuid reaalsus on ju tegelikult teine.

E-posti loendeid ostetakse ja müüakse. Ja kuna see artikkel räägib e-posti edastatavusest, mitte ostetud e-posti loendite eelistest (või puudustest), puudutame ka seda teemat.

Paljud meililisti pakkujad on lugupeetud ettevõtted ja nad müüvad kvaliteetseid liste. Võib-olla isegi kontaktidega, kes on andnud nõusoleku e-mailiturunduse kirju saada.

Oletame, et oled selle meililisti juba usaldusväärsetest allikatest ostnud. Enne, kui hakkad neid oma meililistiga liitma, vii läbi kogu meililisti puhastamine. Kui sa seda ei tee, on hea stsenaariumi korral väga madala kvaliteediga nimekiri. Halvimal juhul satuvad sinu e-posti aadressid rämpsposti lõksu ning sina omakorda musta nimekirja.

E-mailiturunduse näpunäide nr 13. Väldi kampaaniatega kogutud meililiste.

Üks tavaline taktika inimeste e-posti loendisse registreerumiseks on võistluste või kampaaniate korraldamine. See kõlab praktikas suurepäraselt – inimesed saavad auhinna võita ja sina saad e-posti aadresside loendi. Kas see on olukord, millest võidavad kõik?

Tegelikkus on väga erinev. Alustuseks pead veenduma, et on täiesti selge, miks inimesed registreeruvad. GDPR-i kohaselt tuleb inimesi täpselt teavitada, mida sa nende andmetega edasi teed. Nii, et neile turundussõnumite saatmiseks peavad inimesed sulle selleks eraldi nõusoleku andma.

Lisaks ei huvita sinu edasised kirjad neid inimesi, kes registreeruvad seetõttu, et soovivad võita auhinda. Nad ei hooli sinust ega su kaubamärgist, nad on su e-maililistis lihtsalt kingituse saamise pärast.

Lõpuks, isegi kui on mõni registreerunud, kes tõesti soovib sinu käest tulevasi e-kirju saada, on palju selliseid inimesi, kes on proovinud mitu korda enda e-maile sisestada, et oma võiduvõimalusi suurendada. See tähendab tõenäoliselt sinu loendis rohkesti duplikaate, kehtetuid ja olematuid e-posti aadresse.

See omakorda tähendab suurt põrkemäära ja kahjustab sinu saatja mainet. Kui sul on plaanis korraldada konkurss, puhasta kindlasti oma nimekirja sama põhjalikult, nagu oleksid selle ostnud.

E-mailiturunduse näpunäide nr 14. Kirjuta nii häid kirju, et inimesed soovivad neid lugeda.

Postituse alguses sai öeldud, et kirja edastatavus on isegi olulisem, kui kiri ise. Kuigi see on täiesti tõsi, on reaalsus selline, et sinu e-posti sisu kvaliteet on samuti oluline ja mõjutab kirjade edastusmäära.

Nagu eelnevalt räägitud, hea edastusmäära tagab see, kui sa ei anna kirja saajatele põhjust sinu uudiskirjast loobumiseks või rämpspostiks märkimiseks. Kui see juhtub, on see halb uudis sinu domeeni maine ja edastusmäära jaoks.

Hea uudis on see, et kui inimesed reageerivad sinu e-kirjadele positiivselt, märkab seda ka sinu e-posti pakkuja. Suur avamisemäär, klõpsamised ja vastamise määr saadavad positiivseid signaale, et see e-kiri on hea ja et selle saatja e-kirjade edastamine on endiselt OK.

Võta aega selge teemarea kirjutamiseks, mis annab adressaadile põhjuse sinu e-posti avada. Kirjuta lugejale olulist väärtuslikku sisu sisaldav e-kiri. Just nii tõstad enda, kui meilisaatja, mainet.

E-maili edastatavuse parandamise nõuanded edasijõudnutele

Boonus nõuanne 1. Sea üles tagasiside ahelad.

Kui saadad palju e-kirju, hakkavad inimesed mingil hetkel kaebusi esitama. Seega on oluline, et sul oleks juurdepääs sellele tagasisidele. See aitab sul probleemiga tegeleda enne, kui see käes on ja seeläbi hoida domeeni autoriteetsus kõrgemal.

Siin tulevad mängu e-posti tagasiside ahelad. Lühidalt: tagasiside süsteem võimaldab sul saatjana saada infot, kui keegi kirjasaajatest annab negatiivset tagasiside, nt märgib rämpspostiks.

Paljudel emaili postkasti teenusepakkujatel on tagasisideahelate seadistamiseks erinevad protseduurid. Gmaili puhul pakuvad seda Google Postmasteri tööriistad ja ReturnPath universaalset tagasisidet, mis võimaldab sul jälgida paljude erinevate pakkujate kaebusi.

Samamoodi pakub sellist teenust ka Outfunnel, kes on loonud vajalikud tagasisideahelad ja kui sinu konto saab palju kaebusi, annavad nad ennetavalt sellest teada.

Boonus nõuanne 2. Kontrolli oma mainet.

Kui saadad palju meilisõnumeid ja soovid veenduda, et kõik oleks korras, on selleks mõned tööriistad, mida saad kasutada võimalike probleemide jälgimiseks.

Näiteks võimaldab Talos Intelligence sul kontrollida oma domeeni või IP-d ja teada saada, kas see on märgitud rämpspostiks, õigustatud e-kirjaks või pahavaraks.

Kui sinu e-posti maine pole kiita, pead sellega midagi ette võtma. Mõnikord on lihtsam alustada uue IP-aadressi / domeeniga, kui proovida parandada oma domeeni olemasolevat mainet. Ilmselt soovid ikkagi teada saada, mis sinu mainet kahjustas, vastasel juhul satud tõenäoliselt jälle samasse olukorda.

Talos Intelligence kontrollib ka, kas sinu domeen / IP on mõnes populaarses rämpsposti mustas nimekirjas. Kui leiad end mustast nimekirjast, on see halb uudis, kuid see ei pea nii jääma. Paljudel mustadel nimekirjadel on eemaldamisprotsess, kus saad hõlpsalt nendega ühendust võtta ja taotleda, et sinu IP eemaldatakse nende loendist.

Mitmetel aga ühenduse võtmine puudub. Kuid neid värskendatakse automaatselt, kui nad näevad, et IP pole enam rämpsposti allikas. Jällegi on oluline tegutseda nii kiiresti kui võimalik, et vältida edasisi probleeme. Järgi parimaid tavasid, et mitte enam sinna jõuda.

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu