Kuidas kliendi tagasiside müüma panna?

Sinu olemasolevad rahulolevad kliendid on potentsiaalsete klientide suurim motivatsiooniallikas. Kui sinu varasemad kliendid jagavad oma kogemusi selle kohta, kuidas toode või teenus on neid aidanud, inspireerib see uusi potentsiaalseid kliente, tõstab brändi usaldusväärsust ja suurendab müüki. Siit artiklist leiad infot selle kohta, kuidas klientidelt saadud tagasisidet turunduses ära kasutada. Samuti mitmeid näiteid elust enesest.

Kliendi tagasisidet reklaamina kasutades on tõhus viis potentsiaalsete klientide usalduse loomiseks. Vendasta uuringu kohaselt leiti, et 68% inimestest usaldab sinu ettevõtet rohkem, kui on selle kohta arvustust lugenud.

See on suurepärane võimalus jätta hea esmamulje, eriti kui tagasiside pärineb mõjukalt ja usaldusväärselt inimeselt. Lisaks teevad klientide tagasisided konversioonimäärade osas imet.

Milliseid klientide tagasiside viise on olemas?

Tagasisidet ja tagasisidest tehtud reklaame leidub erinevates vormingutes – tavalisest tekstilisest tagasisidest videoni. See võib olla lihtne kliendikogemus, mida klient ise on sulle saatnud või näiteks influenceri poolt tehtud ülevaatlik videolugu.

Vaatame neid nüüd üheskoos lähemalt.

Tekstiline kliendi tagasiside

Kõige sagedamini leiad tekstilisi tagasisidesid ettevõtete veebisaitidelt. Neid on lihtsam hankida ja need on äärmiselt kulutõhusad. Tsitaatide tagasisidet saab hõlpsalt e -posti teel hankida, võrreldes video tagasisidega, mis vajab palju taustaprogrammi.

Seda tüüpi iseloomustused erinevad eesmärgi poolest, mida nad peavad täitma. Näiteks kui ettevõte soovib uusi töötajaid meelitada, kuvatakse veebisaidil töötajate tagasiside. Kui ettevõte reklaamib oma silmapaistvaid teenuseid, kuvatakse sellel eelmiste klientide tagasiside.

Teksti iseloomustuste kujunduses on tavaliselt tekst, mida tagasiside jätja on öelnud, tema pilt ning nimi.

Milos reklaam tagasiside
Milos reklaam tagasiside

Kindlasti tahaksin rõhutada, et sellise tagasiside vormi puhul kasuta reaalseid nimesid ja pilte. Ära otsi neid pildipangast. Üks naljakamaid tagasisidel põhinevaid reklaame tegi minu arust #muhoov.

#muhoov
#muhoov

Samuti on hea mõte lisada nii ees-, kui perekonnanimi ja nt B2B ettevõtte puhul ka ametikoht. Minu jaoks oli suur üllatus, et isegi selline suur ettevõte nagu Sprout Social kasutab ainult eesnime ja perekonnanime esitähte.

Video tagasiside

Video iseloomustused on veelgi parem viis potentsiaalsete klientidega tugeva sideme loomiseks. Video on kõrgema autentsusega, kuna inimesed saavad videos sisalduva isikuga suhestuda. Video tagasiside toimib kõige paremini, sest neid ei saa võltsida. Tekstitagasisidel pole garantiid, kuid kui keegi näeb videot kliendist, kes jagab oma kogemusi, ei saa seda ignoreerida.

Paljud välismaa ettevõtted kasutavad seda tagasiside reklaamina, kuna see on palju tõhusam turundustööriist, kui lihtne pilt või tekst. Samas Eestis on see vähe kasutusel. Eks see tuleneb kindlasti ka meie temperamendist – naljalt kaamera ette ei lähe siinne klient.

CBD videotagasiside
CBD videotagasiside

Vaata video siit!

Mind ennastki on kutsutud paarile koolitusele tasuta osalema. Tingimus aga see, et pärast annan videotagasisidet. Hmm… ma pigem maksan, kui lähen kaamera ette 😊

Videod ei ole lihtsalt kaasahaaravad, vaid inimesed, kes videot vaatavad, ostavad seal räägitud toodet/teenust tõenäolisemalt. Uuring näitas, et 8 inimest kümnest on pärast äpi kohta video vaatamist rakenduse ostnud. Parim osa: 52% turundusspetsialistide sõnul annavad videod parima ROI. See tähendab, et video iseloomustus töötab tõenäoliselt ja annab teile korraliku investeeringutasuvuse.

Edulugude tagasiside

Tagasiside viis on üks asi, kuid lugu, mida see kannab, on midagi muud. Edulood on mõjukad tagasisided, kuna need sõltuvad tulemustest. Ettevõtted kasutavad neid, et näidata, kuidas konkreetne toode või teenus on nende klienti aidanud.

Eduloo jagamine on vaatajale kaasahaarav üleskutse sama tulemuse saavutamiseks. Lisaks on see tõestus selle kohta, et toode või teenus on tõhus.

Edulugu võib olla teksti, video, juhtumianalüüsi või kõigi kombinatsioonide kujul. Eduloo fookuses on aga „edu”, mille klient saavutas sinu tootega. See peaks lugejaid inspireerima.

Eduloo loomisel tuleks arvestada mitme muutujaga:

  • See peaks selgesõnaliselt kirjeldama sinu toote või teenusega saavutatud edu.
  • Sellega peaks olema võimalik enne ja pärast olukorda selgelt võrrelda. See aitab lugejatel looga suhestuda, kuna nad võivad kannatada sama probleemi all ja nad näeksid, kuidas nad sinu tootega edu saavutavad.
  • Edulugu peab jagama ja selgitama tulemusi, eelistatavalt kvantitatiivselt. Kvantifitseeritavaid tulemusi on palju lihtsam mõista.
  • See peab olema üksikasjalik. Kui see on lühike, pole see edulugu, vaid tsitaadi iseloomustus. Edulood peavad selgitama kõiki edu aspekte.
  • See peab olema toimiv. Pead lugejatele näitama, kuidas nad saavad sarnaseid tulemusi saavutada.

Heaks eeskujuks võiks siinkohal tuua Fitlapi edulood.

Influencerite tagasiside

Partnerlus koostöös mõjutajatega autentsete iseloomustuste loomiseks on suurepärane reklaamiviis, sest influenceritel on oma publikuga tihe side.

Miks see oluline on? Suure usalduse korral võib mõjutaja anda sinu toote või teenuse kohta autentse soovituse. Statistika näitab, et 70% teismelistest usaldab mõjutajaid rohkem kui kuulsusi ja 49% tarbijaid sõltub mõjutajate soovitustest toote ostmisel.

Marucci tagasiside
Marucci tagasiside

Siinkohal aga tahaksin südamele panna, et vali influencerit hoolikalt. Jälgi, et tema sisus kajastuksid ka sinu ettevõtte väärtused. Samuti kindlasti seda, et tema jälgijad kattuksid ka sinu sihtrühmaga. Ei ole nii oluline jälgijate üldnumber, kui see, et kui palju sellest jälgijaskonnast võiks hiljem olla sinu potentsiaalseid kliente.

Subaru töötas koos 20 mõjutajaga müügi suurendamiseks kampaanias nimega „Meet a Owner“. Influencerid kasutasid Subarut oma sotsiaalmeedia piltides ja videotes bränditeadlikkuse suurendamiseks. Kampaania tõi müügi kasvu 10%.

Loe kindlasti ka artikleid sellest, et mida influencer turunduse juures vältida ning põhjuseid, miks influencer turundust kindlasti kasutada.

Kus tagasiside reklaame kasutada?

Erinevates reklaamikanalites ilmuvad erinevad iseloomustused. Kuid enamlevinud kanalid on:

  • Ettevõtte koduleht
  • PPC kampaaniad
  • Sotsiaalmeedia

Parimate tulemuste saamiseks on kõige parem ühendada kõik need reklaamikanalid. Igaüks neist on omal moel tõhus. Vaatame, kuidas.

Tagasiside ettevõtte kodulehel

Paljud ettevõtted lisavad oma kodulehtedele klientide tagasiside. Kuid siiski väga paljud seda veel ei tee. Minu soovitus on, et kui vähegi võimalik, tehke seda!

See on suurepärane lähenemisviis, sest ettevõtte teenustest või tootest huvitatud inimesed näevad eelmiste klientide soovitusi. See mõjub aga väga hästi sinu ettevõtte usaldusväärsusele ja uued kliendid ostavad julgemalt just sinu käest. Muidugi oleks parim videotagasiside, kuid ka tekst + pilt teevad head tööd.

Kodulehele tagasiside lisamine on eriti hea seepärast, et selle formaat ja pikkus ei ole kammitsetud. Saad ju oma kodulehel teha täpselt nii nagu sulle sobib. Sotsiaalmeedias seda võimalust ei ole.

Samuti saad erinevatele lehtedele lisada erinevad arvustused, näiteks sõltuvalt teenusest. Nii olen ka mina oma lehel teinud. Näiteks sisuturunduse lehelt leiad sisuturundust tellinud ettevõtete soovitused, koolituse lehelt aga koolitustel osalenud.

Ja mis kõige parem – see võimalus on sul ju täiesti tasuta! Sa ei pea maksma, et oma tagasiside sõnumit mõnes kanalis kuvada. Sinu veebisait on juba aktiivne, nii et miks mitte kasutada oma ruumi parimal viisil?

Tagasiside kasutamine PPC kampaaniates

PPC -kampaaniad pakuvad ettevõtetele palju reklaamieeliseid. Paar nende suurimat eelist on automatiseerimine ja toimivuse jälgimine, et sa saaksid kiiresti mõõta oma kampaaniate tõhusust.

Tagasiside võib olla osa PPC kampaaniatest, kuna kaubamärgid saavad luua pilte, mis sisaldavad klientide lühikesi soovitusi. See on suurepärane võimalus oma sihtrühmale klientide tagasisidet näidata.

Lisaks tekstiliste iseloomustuste lisamisele on võimalik kasutada ka video iseloomustusi. Kõik taandub platvormile, kus reklaami teed.

Tagasiside sotsiaalmeedias

Sotsiaalmeedia on väga hea koht, kus klientidelt saadud tagasisidet kuvada. Enamik platvorme on väga visuaalsed, mistõttu on need ideaalne koht selle jagamiseks.

Hea on ka see, et mitmed sotsiaalmeedia platvormid pakuvad ka ise võimalust tagasiside kogumiseks. Seega hoia kindlasti reviewide osa avatud! (NB! Kui sa ei ole jätnud veel mulle tagasisidet Facebooki, tee seda julgelt kohe 😊 siin!)

Kasutan mitme ettevõtte puhul ka seda, et olen loonud eraldi pildialbumid klientidelt saadud piltide ja tagasiside kuvamiseks. See on hea võimalus potentsiaalsetel klientidel kohe juurde pääseda paljudele piltidele, mis näitavad sinu toote või teenuse suurepärasust. Teiste juttu eh UGC-d usaldatakse ju kordades rohkem kui sinu enesekiitvaid sõnu!

Lisaks võib iga sinu selline tagasiside postitus ilmuda ka PPC kampaaniates.

 

 

Klientide tagasisided on olulisemad kui kunagi varem. Aastaid tagasi võisid ettevõtted klientide silmad eemale juhtida igasugusest negatiivsest ajakirjandusest. Täna on see väga erinev lugu.

Kõik, kellel on telefon, Interneti -ühendus ja Facebooki konto, on publik. Seega ole hoolas oma positiivse jalajälje kujundamisel ja kasuta selleks oma ustavate klientide poolt saadud tagasisidet.

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu