11 põhjust, miks su ettevõte peaks kaaluma influenceri ehk suunamudija kaasamist

11 põhjust,  miks su ettevõte peaks kaaluma influenceri ehk suunamudija kaasamist

Oskuslikul kasutamisel on sotsiaalmeedia mõjutajad ehk influencerid sinu organisatsiooni võimsad saadikud. Nad levitavad teavet sinu toodete ja teenuste kohta ning tõstavad bränditeadlikkust.

Järgnevalt toongi sulle lühida ülevaate sellest, kuidas influencerid (ehk moodsa uue Eesti sõnaga suunamudijad) saaksid sinu ettevõtte müüginumbreid ja nähtavust kasvatada.

1.    Backlingid

Influencereid võib olla mitmesugustes kanalites – YouTube, Instagram, Facebook jne. Kuid kõigil neil ei pruugi olla oma kodulehte ja blogi. Kui neil see aga olemas on, on see minu silmis suur edumaa „tavalise Instagrammeri“ ees. Miks nii? Aga seepärast, et kui suunamudijal on arvestatava suuruse ja sisuga blogi kodulehel, on sellel Google silmis väärtust. Ja nüüd, kui sa teed koostööd selle influenceriga paludes tal lisada ka blogis link sinu kodulehele, saab seeläbi sinu koduleht väärtusliku backlingi. Need aga Google ostingumootorile ja algoritmile meeldivad.

2.    Brändi tuntuse kasvatamine

See on eriti oluline punkt väiksematel ettevõtetel ja uutel turule tulijatel. Influencer on sel juhul justkui sild sinu uue toote/teenuse ja potentsiaalsete klientide vahel.

Ehkki influencerid loovad müügivihjeid ja ka müüki, on nende loodud bränditeadlikkus võrreldes traditsiooniliste suhtekorraldusstrateegiatega tunduvalt suurem (jah, ma räägin sinust, mahe pressiteade 🙂 ). Kokkupuude ja bränditeadlikkus on tänapäevases küllastunud jae- ja e-kaubanduse ruumis nii olulised, et mida rohkem bränditeadlikkust saad saavutada, seda parem.

Incluenceri turunduse statistika. Hostpapa
Incluenceri turunduse statistika. Hostpapa

3.   Influencer ja sisu

Influencerid aitavad sulle sisu luua. Siin aga on suur roll ka sinu enda aktiivsusel. Näen ise ettevõtetega tegeledes, et nad soovivad nö. suurte influenceritega koostööd teha ja vastu soovivad vaid seda, et saaksid postituse sotsiaalmeedias ja ära märkimise blogis.

Ära sina nii tagasihoidlik ole. Muidugi see ei tähenda, et sa saad nõuda jalgu trampides pilte, videoid, postitusi, story’isid jne, kuid küsima peab ikka. Üsna elementaarne küsimus võiks olla see, et kui influencer teeb pildi ja postitab selle oma kanalitesse, et sa siis võiksid seda pilti ka ise vabalt hiljem kasutada oma sotsiaalmeediakanalites. Reklaamidega oleksin ma veidi tagasihoidlikum, kuid küsida ikka võib. Aga eeldada, et ühe summaga saad lisaks sisule ka odavalt pealekauba reklaaminäo pikkadeks aastateks oleks tihtipeale veidi ülekohtune just suunamudijale endale. Aga kui saad nõusse, lase käia!

Meelis Tomson, Marimell.eu

Sisuloojad toodavad alati pilte, küsi kogu materjal endale. Kui sisulooja kasutab oma postitus(t)es mõnda, siis teeb ta neid kindlasti rohkem ja sina saad seeläbi luua mitu erinevat postitust. Tihti teevad sisuloojad kordades lahedamaid ja „kõnetavamaid“ pilte, kui ettevõte oleks algselt oodanud. Meie isiklikult saadame alati oma koostööde puhul kõik tehtud pildid ehk nö musta materjali (ei pea silmas täitsa musta materjali, vaid allesjäänud materjali mustast materjalist, millest ise valime postitusse sobivad pildid) ka firmale, sest ka neil on ju sedasi kergem enda postitusi luua ja kindlasti ka uudisvoogu vaheldust tuua.

Mis aga puudutab tekstilist osa, siis see on kindlasti sisuloojatega, eriti blogijatega koostööd tehes suurimaks plussiks. Just tekstiloome on see, mida paljud vajavad, sest aegade algusest on räägitud, kuidas Google armastab sisu, aga kuna tööd on niigi, pole kellelgi tekstiloomiseks aega. Selleks ei ole vaja palgata agentuuri, et saada head, tabavat ja teemakohast sisu. Palka blogija, kes teeb sulle enda kanalis reklaami ja kasuta tema sisu ära.

Pikk samm on veel minna, et firmad saaksid selle kasulikkusest aru. Ühest blogipostitusest on ettevõttel võimalik teha vähemalt viis või enam postitust enda kanalisse. Ei pea vaid jagama üks kord „blogija x arvab meist nii“ vaid saab hakkida postituse lõikude kaupa enda sisuks. Samuti saab blogija loodud sisu edukalt ka trükimeedias avaldada – tekst on juba ju loodud, sinu asi on see laiali saata.

 

4.    Autoriteetsus ja mõjutamine

Oled sa kunagi mõelnud, miks kutsutakse influencereid mõjutajateks?

Üks põhjus on kindlasti see, et uuringute järgi 84% inimestest väidab, et nende ostuotsust mõjutab see, kui ka täiesti võõras inimene on tootest / teenusest rääkinud. Aga mõelge nüüd kui rääkija on blogija/vlogija, keda nad igapäevaselt jälgivad ja influencerile kaasa elavad, kui palju see võiks neid ostuotsuse tegemisel rolli mängida? Ma julgeks väita, et kohati liigagi palju ehk.

Hea on, kui tema suust tuleb sinu jaoks positiivset juttu. Hoopis kehvemad lood on negatiivse kajastuse korral. Sel puhul ei pruugi piisata ka sinu säravatest tunnustustest ja uhketes aukirjadest.

Ja ammugi ei soovi sa nendega tülli minna. Siinkohal armastan näitena tuua loo tuntud youtuuberist Vitaly Zdorovetskiy, kes suutis 5* hotelli reitingu lühikese ajaga väga madalaks tõmmata.

Ja kaudselt isegi saab võtta viimas nädala sündmust, kus kollane meelelahutussaade „Kuuurija“ rääkis tuntud toitumisnõustaja Erik Orgu Narva kohviku kringlilembusest, mille tulemusena järgmine päev oli kringlid poest otsas.

5.    Müük

Lõppkokkuvõttes on meie kõigi soov, et andes oma toote influencerile või kutsudes suunamudijat teenust kasutama, toimuks selle järel märgatav kasv ka müügis.

See on tõesti võimalik, kui oled leidnud koostöö influenceriga, kellel on mõistliku suurusega jälgijaskond ja nad sobivad hästi ka sinu sihtrühmaga.

Pea aga meeles, et tihtipeale ühekordne projekt märgatavaid tulemusi ei too. Seega tasub kaaluda võimalusi, kuidas suunamudijaga teha pikem ja mõlemale poolele kasumlikum koostöö.

2020. aasta sügise laste uuringus selgus, et 22,5% lastest on ostnud mõne toote või teenuse, kui mõni tuntud isik on seda reklaaminud.

6.    Vilumus kommunikatsioonis

Kogu influencerite nii öelda töö ongi leida just need kõige õigemad sõnad ja sõnade edastamise viisid, mis kaasaksid jälgijaid. Kui sul ei ole mõtteid või oskusi kommunikatsioonis, võib influencer leida just sinu tootest / teenusest lähtuvalt õige vaatenurga ja lähenemisviisi.

7.    Influencerid on sotsiaalmeedias aktiivsed

Kogu influencerite töö sõltub sellest, kui kiivalt nende jälgijad neid jälgivad ja kui suure ulatuse nad oma postitusele saavad. Seetõttu peavad nad ka ise olema äärmiselt aktiivsed ja katsuma kaasata ka jälgijaid.

Miks see sulle oluline peaks olema? Mida suurem hulk jälgijaid on kaasatud, seda suurem osakaal üldisest jälgijate arvust näeb ka sinu ettevõttega seonduvat postitust. Seepärast ei peakski olema esmane ja ainus kriteerium influenceri valikul tema jälgijate üldarv, vaid tuleks vaadata, mis on see protsent jälgijatest, kes tema postitustega end seovad.

Enim mõju andev postituse tüüp
Enim mõju andev postituse tüüp

8.    Influencerid tunnevad oma jälgijaid

Kui töötad professionaalse influenceriga, on tal selge arusaam, kes on tema jälgijaskond, mida tema jälgijaid huvitab ja kuidas nendeni kõige paremini jõuda. Selleks vaatab üks korralik influencer pidevalt oma postituste statistikat ja jälgijate profiili ning teeb vastavalt sellele omad järeldused.

Kui sinu sihtrühm vastab tema omaga, on influenceri teadmistega võimalus väga sügavale õige kliendi põue pugeda.

Caroly Rohela, Caroly blogi

Nõustun selle väitega, et influencerid tunnevad enda jälgijaid ja teavad, kuidas enda jälgijatele mingit toodet tutvustada. Mina vaatan alati enda postituste statistikat ja suhtlen enda jälgijatega pidevalt, et olla kursis, mis neile huvi pakub ja millest peaksin rohkem rääkima.

Lisaks mitte ühtegi toodet ei reklaami ma nii, et ma ise toodet katsetanud poleks. Ehk siis inimesteni jõuab täiesti aus arvamus tootest ja sellest kas see ka tegelikult nii hea on kui reklaamitakse.

Influencerid, kes on südamega asja juures on teadlikud sellest, mis nende jälgijatele meeldib ja mis huvi pakub. Sisu loon ma nii, et arvestan ka firma soovidega, ehk kui näiteks mõni toode mulle ei meeldi ja firma ei soovi, et seda avalikustaksin siis ma ka ei tee seda, sest kõigile ei saagi ühed ja samad tooted meeldida/sobida. Usun, et kui firmad kaasaksid rohkem Influencereid enda kampaaniatesse siis oleks müük ka suurem, sest reaalne kasutaja kogemus on alati parem kui ükskõik mis muu reklaam.

Olen kindel, et kui leiad enda firma jaoks õige influenceri siis on firmal sellest väga palju kasu. Mina isiklikult eelistan pikaajalisi koostöid, kus ei pea tegema pisikesi sutsakaid. Lisaks on firma pidevalt pildis kuna influncer reaalselt kasutab tema tooteid pikaajaliselt ja see tõestav, et toode on hea.

 

9.    Lead’id

Alates hetkest, kui tarbija näeb sinu toodet influenceri lehel, mõtlevad nad vähemalt hetkeks sinu tootele ja sellele, kuidas see neile sobida võiks. Nüüd, kui toode on meeles, on müügivihje muutmine mõttest kliendi peas reaalseks ostuks palju lihtsam.

10.  Influencerid on (üldiselt) läbipaistvad

Üks influencerite häid külgi on see, et nad on üsna läbipaistvad ja ehtsad. Seega tahaks loota, et nüüd märgib juba iga suunamudija ära, kui tegemist on ostetud reklaamiga.

Üldiselt on nad autentsed ka brändidega töötamisel, loobudes pakkumistest, mis ei sobi nende endi maailmavaatega. See on hea uudis, sest see tähendab, et teed koostööd ainult influenceritega, kes ka sinu nägemust tõesti toetavad.

Kuid omast kogemusest võin öelda, et ka meil leidub veel suunamudijaid, kes hinnapäringu peale vastavad – kas soovid ausat arvamust või head arvamust…

Influenceri turundus vs ROI
Influenceri turundus vs ROI

11.  Influencerid aitavad kasvatada sinu sotsiaalmeedia jälgijaskonda

Eriti, kui tegemist on mänguga. Katsu alati paluda influencerilt, et ta teeks üleskutse ka sinu ettevõtte kontodega liituda, ka siis, kui tegemist ei ole auhinnamänguga. Üleskutse võib ju ikka teha!

Kui palju influenceri kaasamine maksab?

Kõik sõltub… seega ühte kindlat arvu öelda ei saa. Väikse ülevaate leiab aga siit Promoty postitusest.

 

Loe ka minu 2022 aasta juunis tehtud magistritööd “Suunamudijate turundustegevuse tajumine ja ostukäitumisele suunamine – Eesti noorte arvamused ja kogemused

 

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu