Instagrami turundus – kuidas teha kaasavamaid postitusi?

Instagrami turundus – kuidas teha kaasavamaid postitusi?

 

Kas teadsid, et üle 80% Instagrami kasutajatest jälgib vähemalt ühte brändi?

Sellest hoolimata on paljude ettevõtjate jaoks suur väljakutse luua kaasatud, lojaalne ja aktiivne jälgijaskond. Tõesti, selliste orgaaniliste postituste loomine, mis tekitaksid palju elavat suhtlust, on keeruline. Kuid sellest hoolimata annan mõned nõuanded, mis võiksid sinu järgmiste postituste tegemist hõlbustada ja populaarsemaks muuta.

1.    Suhtle oma Instagrami jälgijatega

Liiga paljud ettevõtte keskenduvad Instagramis ainult müügile. Sõna “sotsiaal-” on sotsiaalmeedias asja pärast. Kui sa ei ole sotsiaalne ja ei suhtle oma jälgijatega, ei tee nad seda ka sinuga õige pea. Kui mõnele piisab kaasahaaravast postitusest, et laikida ja kommenteerida sinu postitust, siis teine vajab selleks pisut rohkem tõuget. Seepärast julgusta ka enda Instagrami postituse pealkirjas oma jälgijaid, et nad vajutaksid like ja avaldaksid oma arvamust kommentaarides. Olen kirjutanud Instagrami pealkirjadest siin.

Sarnaselt traditsioonilisele ärieetikale on ka sinu Instagramis kaasatuse suurendamise eesmärk vajalik osa sotsiaalmeedia etiketist. Seda selleks, et luua ja tõsta oma brändi autoriteeti ja suurendada usaldust nii jälgijate kui uute potentsiaalsete klientide seas.

2.    Vasta kõikidele kommentaaridele

Natuke kattub eelmisega kuid sooviksin veelkord rõhutada – kui keegi suhtleb sinuga, ole viisakas ja vasta! Sedasi saad luua suhteid oma jälgijatega ja julgustad neid nii suhtlust jätkama kui ka edaspidi seda tegema. Selline vahetu suhtlus julgustab ka teisi rohkem sõna võtma.

Mõnikord võib see tähendada jälgijate tagasisidele reageerimist või mõnele küsimusele vastamist, teinekord võib see aga olla vastus kriitikale või kaebusele. Mõlemale vastates näitad, et oled usaldusväärne bränd, mis on olemas ka halvimal ajal, mitte ei peida pead liiva alla.

3.    Korralda Instagrami mäng

Olen kirjutanud sel teemal terve pika eraldi artikli, leiad Instagrami mängu postituse siit.

Instagrami mängu korraldamine suurendab võimalust saada oma profiilile rohkem jälgijaid ja oma Instagrami postitustele rohkem kommentaare. Proovi muuta kasutajatele sinu mängus osalemine võimalikult lihtsaks – näiteks sõbra tag’imine või kommentaari lisamine.

Küll aga paneksin südamele, et auhind oleks midagi mida sa ise pakud. Ei ole mõtet nö. kunstlikult üles puhuda oma jälgijaskonda näiteks iPhone loosiga. Hiljem neid ei huvita, mida sa reaalselt pakud ja seetõttu hakkad ise vastu töötama Instagrami algoritmile, kellele ei meeldi sellised passiivsed jälgijad.

Enne mängu üles panekut veendu, et see on vastavuses ka Instagrami mängu reeglitega.

Teine lõbus viis kasutajate kaasamiseks on kasutaja loodud sisu (UGC) edasi jagamine. Võid paluda oma jälgijatel endast pilte postitada ja postituses sinu brändi hashtagi kasutada. Ka nende vahel võid välja loosida erinevaid auhindu.

4.    Postita järjepidevalt

Kuna platvormil postitatakse tuhandeid postitusi minutis, on ka kõige põnevamal sisul oht sinna alla ära mattuda. Kuid sagedamini postitades suurenevad sinu võimalused oma sihtrühma ette tõusta. Kasuta kindlasti Instagrami analüütikat, et jälgida, millal sinu vaatajaskond on sinu brändi suhtes kõige aktiivsem.

Järjepidevuse tagab kindlasti ka sotsiaalmeedia kalender. Miks ja kuidas luua sotsiaalmeedia kalender, sellest saad lähemalt lugeda siit postitusest.

5.    Kasuta sobivaid hashtage

Hashtagid aitavad asjakohast sisu grupeerida ja ühiste huvidega inimestel on hõlbus leida neile meeldivaid postitusi.

Uuringute kohaselt suurendab vähemalt ühe hashtagi lisamine postituses kasutajate seotust umbes 12%. Leidmaks oma jälgijaskonnale ja postitustele optimaalne hashtagide arv, tuleb sul endal testida nende hulka ja erinevaid hashtage.

Soovitatav on vältida niiöelda rämpsposti hashtage. Ehkki #instagood võib olla populaarne, ei riski sa mitte ainult sellega, et sinu postitus kaob suure hulga sama hashtagi kasutanud postituste sekka ära. Lisaks sellele võid aga jätta oma brändist tapeedi mulje, mis on üks eristumatu paljudest ja kes üritab teistele vaid järgi joosta. Puudub iseloom ja eristumine.

Sellised hashtagid ei põhjusta suurenenud pikaajalist seotust, uusi huvitatud järgijaid ja mis kõige tähtsam – müüki.

 

Kogu oma jälgijate sisu hashtagi abil
Kogu oma jälgijate sisu hashtagi abil

6.    Millal on õige aeg postitada Instagrami?

Ära postita lihtsalt suvalisel ajal. Juhuslik postitamine annab juhuslikke tulemusi. Selle asemel vaata oma Instagrami statistikat ja leia sealt see kõige parem aeg.

Proovi postitada erinevatel kellaaegadel ja jälgi seejärel neid postitusi, et näha, millal postitused saavad kõige rohkem kaasatust. Oma sisu Instagram’is avaldamiseks õige aja leidmiseks on vaja pisut uurimist ja kannatlikkust, kuid kui saad kaasata maksimaalselt palju huvilisi, on see aeg seda väärt.

7.    Postita videoid

Instagram võimaldab sul seinale postitada kuni 60-sekundilisi videoid. Pärast selle funktsiooni tutvustamist 2016. aastal on videote populaarsus Instagramis kasvanud 40% – see näitab, kui väärtuslik on video.

Paljud inimesed eelistavad tänapäeval videote vaatamist sisu lugemise või isegi piltide asemel, seepärast pead mõtlema videote lisamisele oma postitustesse.

Videoklipp peab olema sinu sihtrühmale põnev ja köitev, et selle vaatamine oleks oma aega väärt.

Subtiitrite lisamine videole on ka hea mõte kuna paljud vaatavad Instagrami hääletult. Et aga köita ka nende tähelepanu, peaksid kindlasti videole subtiitrid lisama.

Instagrami statistika 2019
Instagrami statistika 2019

8.    Inimeste näod piltidel

Lihtne põhjus, miks seda tegema peaks taandub psühholoogiale – kasutajad vaatavad või kommenteerivad tõenäolisemalt inimeste nägudega postitusi. Uuringus leiti et pildid, kus peal on nägu, saavad 38% suurema tõenäosusega laike ja 32% suurema tõenäosusega kommentaare.

Enda töötajatest piltide jagamine on väärtuslik. See näitab, et sinu kaubamärgi taga on tõelised, elavad inimesed.

9.    Kasuta asjakohaseid emojisid

Emojid on hea viis tõmmata oma postitusele suuremat tähelepanu. Neid tajutakse kui pilte. Piltide kaasatus on aga palju suurem kui tavalisel tekstil.

Kui sinu emotikonid on asjakohased ja pilkupüüdvad, võid meelitada oma postitusele üha rohkem inimesi.

Postitatud sisu ja emotikonid peavad siiski olema piisavalt mõistlikud, et vältida vaatajaskondade eemale tõukamist. Näiteks kasutades neid liiga palju või teadmata nende tõelist tähendust. Reegel võiks olla, et emoji mitte ei asenda sõna vaid täiendab seda.

Liiga palju emojisid
Liiga palju emojisid

 

Sotsiaalmeedia turundus on võimas tööriist iga ettevõtte jaoks. Kuid kindla kaasamisega on Instagramis ülioluline.

Kommentaarid, videovaated ja meeldimised on Instagramis kõige väärtuslikumad toimingud. Ainult nii saab sinu sisu või bränd veebis vajaliku nähtavuse. Sel põhjusel on vajalikud postitused, mis toovad esile suurema kaasatuse.

10. Eristu

Nii nagu blogijaid on miljardeid, on ka miljardeid vingeid Instagrammereid. Kuidas aga sina peaksid eristuma? Paku oma publikule midagi väärtuslikku! Kui oled toiduettevõtte, jaga ülikiire õhtusöögi retsepti, mida sa tavaliselt oma blogis ei jagaks. Oled B2B ettevõtlusega seotud? Miks mitte jagada iga päev kiiret ärinippi?

Anna oma vaatajaskonnale põhjus oma kontole naasmiseks. Nagu blogimine, Instagramis järjepidev ja asjatundlik olemine võib anda suurt edu ja huvitatud vaatajaskonda.

11. Näppa oma konkurendi Instragrami jälgijaid

Üks viis oma tegevusvaldkonna jälgijate silmade ette saada on lähimate konkurentide Instagrami kontode otsimine ja nende vaatajaskonnaga suhtlemine. Need inimesed on juba näidanud oma huvi sinu valdkonna toodete vastu, jälgides lihtsalt konkurentide kontot.

Kuidas siis konkurentide järgijaid tõhusalt “varastada”? Suhtle! Instagrami kasutajatega suhtlemiseks on mitu viisi:

Kolm tüüpi kaasamisvõimalusi Instagramis on:

  • Hakka kasutajat jälgima
  • Laigi tema fotot
  • Kommenteeri fotot

12. Märgi asukoht

Üks viis oma kogukonnas silma paistmiseks on asukoha lisamine. Võid seda teha nt linna tasandil või veel kitsamalt mõne asutuse põhiselt.

Kohalikud ettevõtted saavad asukohamärgenditest kõige rohkem kasu, postitades neile voogudele regulaarselt ja suheldes ka läheduses asuvate potentsiaalsete klientide postitustega.

 

Ütle, et sind jälgitaks!

Ja lõpuks, kui oled loonud kaasahaaravad postitused, ära unusta aeg ajalt oma postituses mainida, et hea mõte oleks sinu kontot jälgima hakata. Samamoodi nagu YouTube’i kasutajad paluvad oma vaatajatel neid oma videote lõpus jälgida, võid ka sina paluda vaatajatel seda teha. Eesti kontosid vaadates näeb seda üleskutset pigem harva. Oleme vist liiga tagasihoidlikud. Olen ka ise selles „patus“ süüdi. Aga tee sina proovi, vaata, mis juhtub!

 

Vaata lisaks:

Sotsiaalmeedia piltide kujundamise ABC vol 1
Sotsiaalmeedia piltide kujundamise ABC vol 2
Ideid sotsiaalmeedia pildipostitusteks

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu