Sotsiaalmeedia piltide kujundamise ABC osa 1

Sotsiaalmeedia piltide kujundamise ABC vol 1

Heal tänapäeva sotsiaalmeedia turundajal ja suurepärasel 1960ndate reklaamijal on palju sarnast. Reklaamiisa David Ogilvy oli tuntud sellega, et kulutas ebatavaliselt palju aega õige pealkirja leidmisele. Miks? Just seda rida loevad inimesed enim. „On the average, five times as many people read the headline as read the body copy. When you have written your headline, you have spent eighty cents out of your dollar.“- David Ogilvy
Nüüd on aga pealkirjad asendunud graafikaga – kui aastakümneid tagasi tuli hoolikalt kaaluda, et leida õige pealkiri, siis nüüd kuluta vähemalt sama palju aega sobiva pildi leidmiseks postituse juurde.

Sotsmeedia kanalite seinadel on palju infot, seega on oluline kasutada visuaale (pildid, infograafikud, videod jms), mis oleks kvaliteetsed ja silmapaistvad.

Kuidas teha toimivaid graafilisi lahendusi, kui disain ei ole sinu leivanumber? Annan Sulle 4 nõuannet:

1. Rühmitamine

Elementide selline rühmitamine, mis suunaks vaatajat/lugejat eri sõnumi osadesse. Allolevas näites vasakul on hästi koondatud grupid, paremal aga amatöörlik lineaarne paigutus.

Kuigi esmapilgul võib näida, et pildil olevad elemendid on laiali, siis nende lähedus lisab ühtsust ja järjepidevust leheküljele.

Või siis näide, kus muuta väheke teksti joondust ja juba tundub visuaalselt parem.

 

 

Vasakul pildil tekst ja surfaja on väga lähestikku. Nii ei saa iga elementi omaette vaadelda, mistõttu nad ei täida oma rolli täielikult. Paremal pildil on aga lisatud piisav vahe. Nii suunatakse esmalt vaataja surfarile ja alles seejärel tekstile. See võimaldab vaatajal paremini mõista, mis sõnumit soovitakse edastada.

2. Joondus

Elementide õige joondus aitab säilitada tasakaalu. Võtan uuesti ülaltoodud surfipildi näite. Parempoolsel pildil on joondatud kogu tekst vastavalt ikooni kõrgusele. Ka parem äär on sirge. Selline väike erinevus aitab kaasa rohkem tasakaalustatud ja köitvama pildi loomisele.

Kuidas teha lihtne ja tasakaalus pilt?

  • Kui sul on mitu erinevat elementi (tekst, ikoonid, illustratsioonid jt), mõtle, mis rolli igaüks neist eraldi mängima peaks.
  • Grupeeri ühte kuuluvad elemendid ja paiguta nad ühtselt olgu see siis vertikaalis, horisontaalis või diagonaalis.

3. Värvid

Värvid ei ole vaid visuaalsed elemendid, nad mõjutavad ka emotsioone. Just seetõttu võib õige värvivalikuga saada tähelepanu ka neilt, kes sellest muidu esmapilgul ei oleks huvitatud olnud. Mõtle tähelepanelikult värvide rollile oma töös.

See ei ole aga nii lihtne, et hoidud mingitest toonidest ja kõik ongi OK. Oluline märksõna on hoopis kontrastsus. Callie Kavourgias kirjeldab värvide kontrastsust järgnevalt: „Contrast creates conflict between elements to attract the eye to a specific place and is the most effective way to add visual interest….it allows you to highlight key elements in your design.“

Nagu näha, keskel on sama värv, kuid sõltuvalt välisest ringist paistab see erinev. See näitab, et värvid, mida sa oma kujundusse valid, võivad oluliselt erinevalt mõjuda sõltuvalt nende kombineerimisest.

Värvide ja kontrastsuse puhul hoia värvide kombinatsioon lihtne, vähem on sageli rohkem.

Värvide kombineerimisel on internetis mitmeid tööriistu. Üks neist on nt Paletton, kus valitakse automaatselt sobivad kontrastsed toonid ilma, et peaksid üleliia mõtlema.

Selles pildis on punane värv valitud põhjaks (kõige kõrgemal asuv punane täpp) ja sooviks on saada monokromaatilist värviskeemi (ühe ja sama värvitooni erinevaid varjundeid ehk ühte värviperekonda).

Kui liigutada kursorit eri kastides, on võimalus saada hex kood (üleval paremal pool nt FF6B6B), mida saad siis oma kujunduses soovi korral kasutada.

Siin pildil on taas punane põhivärviks, kuid küsitud on triaadil põhinevat värviskeemi  – kolm tooni, mis asetsevad üksteise suhtes võrdsel kaugusel. Kõige tugevama kontrasti saavutab kolme põhivärvi vahel: kollase, punase ja sinise. Kontrasti mahendamiseks võib lisada neutraalseid ja akromaatilisi toone.

Põnev on vaadata suurte brändide värviskeeme Brand Colors lehel. Ja miks mitte inspiratsiooni saada.

4. Font

Vali hästi loetav ja teemaga kokkusobiv stiil. Artikkel eri kirjatüüpide kohta oli üks mu esimesi üllitisi. Õige fondi leidmine on justkui riiete valimine – sinu riidestiil peegeldab ka su isiksust ja stiili. On ju vahe, kas lähed kohtumisele ülikonnas või T-särgi ja plätudega. Mulje sinust jääb täiesti erinev. Sarnaselt mõjub ka kirjatüüp sinu sotsiaalmeedia pildil.

Teeme väikse katse, kumba fonti sa eelistaksid?

Vasakpoolne on lihtsamini loetav, kas pole?

Max Luzuriaga on öelnud: „What do you do with type? Read it! So why do so many people make it so damned difficult to do just that? Be it tiny font sizes, crammed line-height, or just plain ugly fonts, it seems that a lot of people out there are determined to not let you enjoy their content!
By making your type readable, you immediately jump ahead of at least half of the competition, which is fortunate, really, because it’s not that hard!“

Kui sul endal on pea tühi, tee kasvõi lihtne Google otsing a’la „best fonts for business quotes“ ja saad suurepäraseid näiteid.

Üks hea leht on ka Font Pair, mis näitab, millised fonditüübid omavahel kenasti kokku sobivad.

Pea silmas:

  • Lihtsam stiil on parem kui fancy.
  • Ole järjepidev – kasuta sama fonti korduvalt.
  • Kui valid kaks fonti, võta midagi täiesti erinevat, kuid sama lihtsusastmega stiilid.

Kokkuvõte

Nagu pealkirjaski näha, on tegemist esimese artikliga piltide teemal. Kuna teema on väga lai, siis teen järgmise postituse sellest, kuidas hakata pilti reaalselt koostama. Mis sammudele mõelda enne pildi kujundusega alustamist.

NB! Loe ka sarja teist osa siit!

Lisalugemist

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511

brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu