Miks ja kuidas luua sotsiaalmeedia kalender?

Kuulen tihtipeale koolitustel rääkimas, et milleks kalender, kirjutan siis kui midagi öelda on. Või siis, et kust peaks leidma sellist aega, et veel kalendrit ka koostada? Järgnevalt toon sulle vaid mõned mõtted, mis võiksid sind nii öelda sotsiaalmeedia kalendri usku pöörata.

Seega lõpeta ootamine, et mõelda, mida postitada. Selle asemel, et aega raisata, kavanda sisu ette ja suuna oma tähelepanu muudele olulistele ülesannetele.

Miks sa peaksid looma sotsiaalmeedia kalendri?

 

1.     Sotsiaalmeedia kalendriga hoiad aega kokku

Jah just, sa mitte ei raiska aega kalendri tegemisega vaid hoiad sellega aega kokku!

Sinu sotsiaalmeedia turundusplaan on väga tähtis ettevõtte kasvamisel ja eesmärkide täitmisel. See vajab tähelepanu iga päev, mitte ainult siis kui sa oled inspireeritud midagi postitama või on juba hilisõhtu ja lõpuks on aega sellega tegeleda.

Sotsiaalmeedia kalender aitab sul planeerida postitusi ajas ette. Sellega väldid olukordi, kus sinu sotsiaalmeedia kontol ei toimu midagi. Samuti puuduvad hetked, kus otsid meeleheitlikult inspireerivaid tsitaate, mida postitada või sirvid vanu pilte. Lisaks saad märkida kõik oma loomingulised mõtted hilisemaks.

Osa inimesi postitavad iga päev ja isegi mitu korda päevas. See ei tähenda, et sa peaksid veetma kogu oma aja sotsiaalmeedias. Sotsiaalmeedia kalendriga saad ajastada oma postitused nii, et sa ise ei pea isegi rakendust avama sel hetkel.

Pannes kalendriga plaan ette, et mis ajal mida sa postitad, on sul hea kondikava olemas, mille järgi kasvõi terve kuu postitused ühe päevaga ette ajastada.

2.     Järjepidevus

Sinu eesmärk võib-olla erinev. Kas tahad saada rohkem meeldimisi Instagramis või enam jälgijaid Facebookis? Igal juhul on esimene nõuanne alati – postita järjepidevalt, see viib sind sihile.

Järjepidevalt oma jälgijatele sisu näitamine viib suurema kaasatuseni. Inimesed harjuvad ära sinu postitustega ja loodetavasti jäävad järgmiseid ootama. Kaasatus tõstab sinu orgaanilist levikut platvormide algoritmi silmas pidades. Selle tulemusena näevad sinu postitusi ka uued inimesed. Muidugi ei tasu ära unustada ka olemasolevaid jälgijaid ja pidevalt nendega hea sideme hoidmist.

Miks lõpetatakse konto jälgimine

Miks lõpetatakse konto jälgimine

3.     Vähem vigu

Postituste ette planeerimine annab kindlust juurde. Teksti kirjutamine, info otsimine, pildi töötlemine – see kõik on sulle palju lihtsam kui sa alustad varakult. Nii saad oma tähtsamaid postitusi ka kauem „seedida“ ning mitu korda üle vaadata. Mitmel vaatlusel jäävad silma ka kõik kirjavead ja sa ei vii oma professionaalsuse taset alla.

Kalendriga väldid neid vigu ja samuti ei ole ohtu, et postitad kogemata sama pilti või teksti mitu korda. See näitaks, et sul on ideed otsas või sa ei hooli oma postitustest, sest tõelised fännid märkavad kõike. Samuti on postitused läbimõeldumad, mitte hetke ajel tehtud, mida hiljem võid kahetseda.

4.     Kampaaniad ja eripakkumised

Maailma suurimatel ettevõtetel on mitu kampaaniat korraga. Need võivad olla pikaajalised, lühiajalised või koostöös teiste brändidega.

Kui sul on kõik postitused ajastatud võiks hakata mõtlema veel mõne asja peale. Kas võiksid korraldada mõne uue Instagrami võistluse? Otsida huvitavaid influencereid? Promoda oma brändi veel mõnel sotsiaalmeedia platvormil?

Kui sul on nii palju käsil, siis seda hallata ilma kalendrita on väga raske.

5.     Postitad asjakohaselt

Sotsiaalmeedia kalendris saad strateegiliselt plaanida oma postitusi seoses mõne tähtpäeva või sündmusega. Keskenduda tuleks eriti nendele sündmustele, mis köidavad sinu jälgijaskonda.

Niimood postitusi ette planeerides ja neid siis sotsiaalmeediasse ajastades, ei pea sa nii öelda punasel ehk puhkepäeval internetis aega viitma.

6.     Kvaliteetsem sisu

Tänapäeval on enamik brände sotsiaalmeedias. See ei ole mingi nähtus, et ühe postituse taga töötab suur tiim – reklaamtekstide koostaja, disainer, videotoimetaja ning fotograaf. Ilma kalendrita võib juhtuda olukordi, et sul on ruttu vaja midagi postitada. Kui su tiimikaaslastel on käed tööd täis, siis neil on raske keskenduda sinu kiireloomulisele soovile.

Sotsiaalmeedia kalendrit pidades saab iga sinu tiimiliige teha nende parimat tööd neile sobival ajal ning suurema tõenäosusega on postitused õigeks ajaks valmis ning ei tekita kolleegides pahameelt.  

7.     Jälgid, mis toimib

Mis on kalendrisse märgitud, see saab tehtud. Mida saab mõõta, seda saab paremaks muuta. Jah, aeg ajalt kuulen, kuidas öeldakse, et kuulatakse maad ja kui juhtub midagi põnevat, küll siis postitame. Ära sina oma sotsiaalmeedia seina postitustega nii lükata – tõmmata ole. Dikteeri ikka sina ise, et millal, mida ja kus postitad.

Sinu sotsiaalmeedia analüütika sisaldab palju tagasisidet ning kasulikke teadmisi sinu jaoks. Vaata, mis postitused on edukad olnud ja millega nii väga tagasisidet ei saanud. Samuti seda, et mis ajal tehtud postitused levisid paremini ja millal tagasihoidlikumalt.

Sotsiaalmeedia kalendriga saad ajastada postitused selle järgi, millal ja kuidas sinu postitus kõige paremini levib. Põhjalik analüüs aitab sul mõista, milliseid postitused sinu jälgijatele korda lähevad ning kui tihti peaksid postitama.

Sotsiaalmeedia kalender. Vaata, milline sisu on hästi läinud varasemalt

Vaata, milline sisu on hästi läinud varasemalt

Kuidas teha sotsiaalmeedia kalendrit?

·       Vali oma sotsiaalmeedia kanal

Tänapäeva maailmas muutub kõik väga kiiresti ning kõige uuematel trendidel on raske kannul püsida. Sinu ettevõte ei pea olema ilmtingimata kõikidel sotsiaalmeedia platvormidel. Tähtis on teada, mis platvormil just sinu jälgijad on. Kas nad üldse kasutavad TikToki? On nad pigem Instagrami või Facebooki kasutajad?

Eestlaste sotsiaalmeedia kasutus. Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Snapchat

Eestlaste sotsiaalmeedia kasutus kontode järgi (vastajaid 3207)

·       Milliseid andmeid sinu sotsiaalmeedia kalender peaks sisaldama?

Tähtsaimad funktsioonid:

  • Platvorm
  • Kuupäev
  • Kellaaeg
  • Visuaalid (foto, video, illustratsioon, graafik)
  • Link (veebilehele, tootele)

Soovitan lisada veel mõned mõtted:

  • Platvormi konkreetne postituse tüüp (postitus, IGTV, story, küsitlus, live, reklaam)
  • Kampaania (toote esitlus, sündmus, võistlus, jagamismäng, bränditeadlikkuse kasvatamine)
  • Asukohapõhine sihtimine (riigisisene, ülemaailmne)
  • Makstud või orgaaniline

 

·       Tee eraldi kaust, kus sa hoiad sisu

Kui sul on kõik pildid, videod ning ideed laiali erinevates kaustades, siis on väga keeruline kõike organiseeritult hoiustada. Samuti on postituste tegemine raskem, sest ei leia vajalikke materjale.

Sotsiaalmeedia sisu hoidmiseks peaksid seal olema sellised tunnusjooned:

  • Seal on ruumi suurte failide jaoks
  • See on kättesaadav erinevatest seadmetest
  • Seda on lihtne jagada teiste tiimiliikmetega

Sarnased nendele tunnusjoontele on näiteks Dropbox ja Google Drive.

Hea nipp: Kui kaust on olemas, siis võiks olla ka üks eraldi toimik, kus oma ajurünnakute ideed kirja panna ning lahti seletada. Samuti võib sinna kirja panna rohkem detaile ja seletusi oma tiimile, seda eriti kui sul on suur meeskond. Arusaamatuste korral nad saavad vaadata toimikusse ning ei pea sinult pisiasju üle küsima.

·       Töövoog

Nüüd kui kõik info on olemas, on aeg paika panna eesmärgid.

Mõtle järgmistele punktidele:

  • Kui tihti sa soovid postitada erinevatele kanalitele?
  • Milline on parim aeg postitamiseks erinevatele kanalitele?
  • Kes peab postitused enne üleslaadimist kontrollima?
  • Milline on uue sisu loomise protsess (inspireerivate kontode jälgimine, ajurünnak tiimiga)

 

·       Küsi tagasisidet oma tiimilt

Kalender peab olema kättesaadav kõigile, kes hakkavad seda igapäevaselt kasutama. Kui tiim on saanud seda kasutada, siis tee ühine koosolek, et saaksite kõik funktsioonid üle vaadata.

  • Kas kõik saavad kalendrile probleemideta ligi?
  • Kas inimesed mõistavad UTM parameetreid?
  • Kas te olete hashtagide osas kokku leppinud?
  • Kas kõik teavad kuidas leida faile ning laadida neid alla?

Kui need kõik punktid on arusaadavad, siis isegi uuel inimesel sinu tiimis ei ole probleemi kalendris ringi liikuda.

·       Alusta postitamisega

Facebooki postituste ajastamiseks kasutan ma Facebooki enda võimalusi. Instagramis ajastan postitused Later’i abil. Instagrami storyd saad ajastada aga Storritoga.

Kuid on loomulikult postitusi, mis sünnivad nii öelda hetke ajel. Seega ära suru end karmidesse raamidesse kus spontaansetel postitustel ei ole ruumi. Tee ikka neid ka, kui nad sobivad kokku sinu brändi ja muu sisuga. Kuid kalender annab sulle järjepidevuse ja teadmise, et kõik postitused on kontrolli all ja sa ei pea muretsema, kas sisu on piisavalt. Ise soovitan hoida rütmi 2-3 postitust nädalas. Kui tuleb rohkem, väga hea, kuid alla selle ei soovitaks ka jääda.

·       See on protsess!

Pea silmas seda, et kord sotsiaalmeedia kalendrit luues ei oleks see kunagi kivisse raiutud ürik. Tegemist on pideva protsessiga. Vaata kindlasti ajas tagasi, mis toimis, mis mitte nii hästi. Vastavalt sellele saad õigeid otsuseid teha ka edasise plaani osas.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu