Sotsiaalmeedia piltide kujundamise ABC vol 2

Sarja teine osa sinu ees. Loe kindlasti ka esimest osa!

Raske on alahinnata visuaalse sisu olemasolu tähtsust ja piltide kujundamise põhitõdesid. Seega tuleb asuda teostuse juurde. Kui sa ei ole kujundaja, ja ka loovusega ei tundu päris sina peal olema, oled õiges kohas. Järgnevalt annan sulle samm-sammulise kava, kuidas silmatorkava piltpostituseni jõuda. Mida rohkem allolevaid nõuandeid postitusse paned, seda suurem on tõenäosus hea jagatavusega pildi koostamiseks.

1.     Alusta ideest!

See võib tunduda lihtne, kuid on oluline, et kulutad sellele pisut rohkem aega. Esiteks otsusta, mis „tüüpi“ pilti soovid teha:

  • Meelelahutuslik
  • Motiveeriv
  • Õpetlik
  • Probleemi lahendav

Parim oleks, kui koostad endale postituste ajakava, mis võimaldab siduda pildid ühtsemaks tervikuks. Pane paika nt 10-20st pildist koosnev pakett, mis järgib mingit kindlat joont (nt õpetused, infograafikud, temaatilised memed või mida iganes). Ja tee need ka valmis. See ei takista sul jooksvaid postitusi tegemast, kuid annab võimaluse tagataskust võtta juba valmis pilt, kui ajad värske sisu loomiseks on liiga kiired.

2.     Vali pilt või graafika, mis tõmbab tähelepanu

Kui vähegi võimalik, kasuta enda originaalpilte. Need on parimad, sest suudavad rääkida brändi loo paremini, kui pildipanga (Canva, Wordswag, Adobe SparkEasil jpt) omad.  Kui kasutad aga valmis pilte, osta need ametlikult või ole kindel, et nad on tasuta kasutusele antud.  Pea ka korralikku ülevaadet – millised on ostetud, kuidas kasutada võib jne. Kiirel ajal ei ole vaja vaeva näha ka erinevate ikoonide loomisega, neid on samuti netis vabalt saadaval tuhandeid.

Kuidas see õige pilt aga siiski leida? Siin on 5 punkti, millest vähemalt mõnda võiks iga postituse juures kasutada:

1. Originaalne – ajajoonel hästi silma paistev. Me armastame uut sisu, seega pilt, mida me varem ei ole näinud, tõmbab hästi tähelepanu.

2. Aktuaalne – postita midagi, mis on hetkel aktuaalne. Olgu selleks kasvõi äsja maha sadanud lumi. Ette saad aga planeerida üritustega seonduvaid postitusi – suured spordivõistlused, tähtpäevad, kalendrijärgne suve algus jms.

3. Asjakohane – Igal platvormil on oma teatud sisu, mis on populaarseim. Postita neis sellist sisu, mida postitavad sinu fännid enda lehel. Ära postita kui turundaja vaid kui fänn!

Facebook – siia tullakse meelt lahutama, inspiratsiooni saama ja pere ning sõpradega suhtlema, mitte ettevõtteid jälgima ja oste sooritama. Ära räägi liiga palju endast vaid posita lihtsat, lõbusat ja meelelahutuslikku sisu. Parim oleks seda teha videona kuna see „meeldib“ Facebookile praegu enim.

Instagram – inimesed ja hetked. Nüüd ka lisaks piltidele videolood (Hyperlapse, Flipagram). Anna inimestele nö. lavatagune pilet ehk siis näita mis toimub sinu ettevõtte köögipoolel. Jäta müügitöö tahaplaanile.

4. Kergelt seeditav – lihtsad visuaalid tõmbavad paremini tähelepanu kuna nii on võimalus kiirelt otsustada, kas see pakub huvi või ei. Tänapäeva multi-taskingu ja scrollimise ühiskonnas on see äärmiselt oluline. Pea silmas ka seda videote puhul. Esimese 3-5sekundi jooksul tuleb tõmmata tähelepanu, mitte alustada pika sissejuhatusega. Ära unusta, et mitte kõik ei vaata neid häälega, seega peavad pildid olema kõnekad ka eraldiseisvalt. Üks tööriist on nt Ripl.

5. CTA – ja tee seda selgelt – like? jagamine? klikkimine? – mis on selle sisu eesmärk?

Järgnevad punktid 4, 5 ja 6 käivad käsikäes. Seega võid nendega tegeleda üheaegselt. Näiteks valides välja taustapilt, lihtsustab see ka fondi ja värvide otsuse tegemist vastavalt kokkusobivusele.

4.     Vali stiil

Nüüd, kui on olemas idee, kontseptsioon, kasutatavad pildid jms on aeg nad kokku panna. Lihtsuse huvides tasub kasutada valmis kujunduspõhja. See võib olla mõne tasulise/tasuta lehe (nt Easil) pakutav (kui oled algaja või on väga kiire). Kuid võid teha ka ise sobiva tausta/logoga, millel saad vastavalt vajadusele lihtsalt teksti sisu, värvi jms muuta. Sedasi on võimalus ka punkt ühes kirjutatud pakettide pildid kiirelt valmis saada.

5.     Vali font

Üks mu esimesi artikleid rääkis kirjatüüpide teemal. Lühidalt aga veel.

Kui pea on tühi:

  • Vaata teiste disaine, mis silma jääb, mis stiil meeldib? Leia sama või sarnane. Edasiseks kirjuta üles ka mõtted, kui teinekord soovid mõnd teist tüüpi kasutada.
  • Googelda „Font Pairing“ või „Font Pairs“ vms. Leiad palju artikleid sel teemal. Las keegi teine teeb raske töö ära 🙂
  • Lihtsalt katseta.

6.     Vali värvid

Värvid aitavad tõmmata tähelepanu, eriti õigesti valitud 🙂 Neist oli juttu ka esimeses piltide kujundamise artiklis.  Alusta ühest-kahest, max 3 värvist. Koosta enda värvipalett.  Uuringud on näidanud, et värvidega saad kontrollida emotsioone, mida esile on vaja kutsuda. Must kipub looma nö. ebasoodsamaid tundeid emotsioonide spektrumi lõpust. Kuid see ei ole nii kivisse raiutud. Paljud elegantsed suurfirmad kasutavad just musta. See-eest säravad heledamad värvid aga loovad pinnase mõnusamaks õhkkonnaks.  Ja taaskord, otsi ideid teistelt reklaamidelt, kui kuidagi kohe endal tuluke peas ei taha põlema lüüa. Võta siis HEX kood. Mõnedel rakendustel on eye dropper funktsioon olemas kohe. Kui seda aga ei ole saad kasutada nt cool eye dropper tööriista.

Hiljutises uuringus vaadeldi 1 000 000 Pinteresti pilti ja seda, kuidas mõjutas jagatavusel nende värvigamma. Punane, lilla ja roosa olid jagatavaimate piltide seas. Need kutsuvad esile seksuaalseid emotsioone nii meestel kui naistel.  See-eest roheline, must, sinine ja kollane olid pingerea viimased värvid. Ja nüüd küsimus – miks siis Facebook on sinine? Sest Mark Zuckerberg on värvipime… “Blue is the richest color for me; I can see all of blue.”

7.     Ära üle pinguta

On olemas selline kaunis pind nagu tühi ruum :). Kas teadsid, et mõned enim jagatud pildid on just sellised, kus paar sõna on pandud tühjale valgele taustale. Uuringus leiti, et kui suitsetamisest loobumisele kutsuvas kampaanias oli liiga palju graafikat ja negatiivset infot, mõjus see just suitsetamist soodustavalt, sest nii pöörati kogu reklaamile vähem tähelepanu. Seega vähem on rohkem!

8.     Lisa kirjeldus

Enamus sotsmeedia platvormidest võimaldavad pildile lisada kirjelduse.

Facebook – lühikesed. Kui saad, tee veel lühemalt.  Inimesed tahavad kiiret ja kaasahaaravat sisu, mitte romaane.  Kui vaja pikemalt, pane see jutt kodulehele ja lingi sinna.

Instagram – võivad olla nõks pikemad kuna instalased on keskkonnatruud ja naljalt siit ära ei lähe. Seega kui vaja, kirjuta väike minipostitus ning lisa nt bitly link.

9.     CTA

Lisa CTA oma kirjeldusse. Olen sellest kirjutanud ka eraldi artikli.

Peamised on ikka like, kommenteeri, jaga, kliki. Kaks viimast on pisut paremad, kuid see sõltub ka pildi eesmärgist. On kaks kohta, kuhu lisada CTA:

  • Pildile – „Loe rohkem“, „Kliki siia“, „Uus blogis!“ jne.
  • Kirjeldusse – seal on oluliselt rohkem ruumi selle jaoks.

Topelt ei kärise…vahepeal. Seega kui soovid, võid ka mõlemasse kohta panna aga enne mõtle kaks korda 🙂

10. Postita

Nüüd on aeg töö vilju maitsta ja oma suurepärane kunstiteos live’i panna. Ja kuna oluline on järjepidevus, alusta juba õige pea kõige sellega otsast pihta!

Lisalugemist

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511

brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu