TAASKASUTUS ON MOES – KUIDAS ESITADA VANA SISU UUES KUUES?

Arvan, et ma ei ole ainus, kes unistab aeg ajalt, kuidas seda sisu veidi vähesema vaevaga luua. Mõnikord on pea tühi uutest mõtetest, teinekord ei ole lihtsalt aega. See ongi just see hetk, mil üle vaadata oma seniloodud sisu ja anda talle uus võimalus. Taaskasutus on ju moes 🙂

1.     SELGITA VÄLJA OMA POPULAARSEIMAD POSTITUSED

1.1. FACEBOOK

Oma lehe populaarseimad postitused leiad üles  Facebook’s Insights abil.

  • Kliki oma ettevõtte lehel ülal ääres olevale jaotisele „Statistika“
  • Avanenud aknast vali vasakust reast „Postitused“
  • Liigu veidi alla poole ja sealt leiad „All Posts Published“. Nüüd on sul võimalus seal oma postitusi filtreerida, leides suurima kaasatuse saanud, enim reaktsioone esile kutsunud postitus jne.
  • Selleks aga, et leida oma populaarseim postitus, pööra tähelepanu just „Kihlus“ edetabelile.

1.2. TWITTER

Twitteri statistika nägemiseks mine Twitter Analytics või kliki oma profiilipildile ja leia sealt rippmenüüst „Analytics“.

Esilehelt saad ülevaate viimasest 28 päevast ja samuti käesolevast kuust – populaarseimad säutsud, aktiivsus kontol jne.

1.3. INSTAGRAM

Erinevalt eelnevatest, Instagramis ei ole sisse ehitatud analüüsimise võimalust. Küll aga on võimalus kasutada teisi tööriistu. Kui otsid kiiret, tasuta ja lihtsat tööriista, saad oma 9 populaarsemat postitust aastal 2016 välja selgitada 2016 Best Nine lehe abil. Kuid tuleb mainida, et sellel on piiratud võimalused, sest see ei arvesta kommentaare ja videote vaatamist. Siiski on ta tasuta, kiire ja lihtne!

2.     MIS EDASI?

Nüüd, mil on välja selgitatud enim tähelepanu saanud postitused, tuleb mõelda kuidas neid uuesti kasutada. Meeles tasub hoida ka see, et kui sama sisu postitad samas kanalis, tee seda vähemalt teise ajastusega (päev, kellaaeg).

2.1.  PINNI POPULAARSEIMAD INSTAGRAMI FOTOD PINTERESTIS

Oli selleks kaunilt kujundatud tsitaat või pilt kontori igapäevaelust, mis läks viraalseks, vahet ei ole. Selle pinnimine Pinterestis on lihtne viis täiendava liikluse saamiseks.

  • Lae pilt kodulehele
  • Logi Pinteresti, mine oma profiilile ja kliki „Pins“ – „Save Pin“. Võid laadida pildi üles või panna sinna url.
  • Muuda kirjeldus atraktiivsemaks ja lingi tagasi oma koduka sellele lehele, kus see pilt ennist üles sai laetud. Sedasi saad täiendavat liiklust oma kodulehele ja lisatähelepanu vanale postitusele.

2.2.  MUUDA HÄSTI VASTUVÕETUD SÄUTS PILDIKS

Kasuta uuesti hästi vastuvõetud postitust. Mitmed populaarsed säutsud sobivad ka iseseisvaks tsitaadiks. Vali sobiv taustapilt, pane selle peale see tekst ja saada uuesti ringlusesse. Lisaks Twitterile ka Instagrami, FB-sse ja isegi Pinteresti.

Lihtsad tööriistad selleks on näiteks ka Adobe Spark, Canva ja Pablo.

Lisanipp – kasuta taustana mõnd endal väga hästi välja tulnud pilti.

Vennage

2.3. #HASHTAG

Oled valmis saanud pildi? Astu samm veelgi edasi. Lisa sinna juurde hashtag. Sedasi on hea järge pidada, kus sinu postitust jaganud inimesed liiguvad. Samuti annab see neile võimaluse teada saada pildi algset autorit (ehk siis sind) ja huvi korral su profiilile tulla.

Instagram Hashtag Mistakes You Want to Avoid
How to Use Hashtags On Twitter

2.4.  SILMAPAISTVAD FACEBOOKI POSTITUSED BLOGIPOSTITUSEKS, VIDEOKS VÕI PODCASTIKS

Kui sinu ettevõtte üks turundusplaani osa on sisuturundus, on uue sisu pidev tootmine vahel üpris keerukas. Kui sul on aga Facebookis hästi toiminud postitusi, on asi lihtsam.

Tavaliselt on enam tähelepanu saavad postitused FB-s pikemad arvamusjutud, tsiteeritud uuringud või inspiratsiooni pakkuvad artiklid. Kui mõni sinu topp postitustest kuulub sellesse rühma, kaalu blogipostituse või video tegemist. See võimaldab juba end tõestanud postitusel jõuda taaskord värske auditooriumi ette.

Nt minu populaarseimad postitused Facebooki lehel on olnud:

1 19 NIPPI KUIDAS GUUGELDADA NAGU PROFF
2 130 PÕNEVAT JA KASULIKKU SOTSIAALMEEDIA STATISTILIST NÄITAJAT AASTAKS 2017
3 10 ENAMLEVINUIMAT DEMOTIVATSIOONI TÜÜPI JA KUIDAS NEED ÜLETADA
4 30 NÕUANNET SILMAPAISTVA LOGO KUJUNDAMISEKS
5 7 PSÜHHOLOOGILIST VÕTET SOTSIAALMEEDIA STRATEEGIA TUGEVDAMISEKS osa 2

Samuti on hea viis laiendada oma sihtrühma, tehes podcast. Sedasi on võimalus kaasata ka inimesi, kes sooviksid sinu sisu kuulata nt autoga sõites, tööle jalutades või trenni tehes.

2.5. LIVE!

Veelgi parem on teha live! Vali välja mõni populaarne postitus, mis kutsus esile suuremat arutelu. Anna jälgijatele teada, et kõik, kes sooviksid lisainfot, küsimusi esitada või niisama arutada sellel teemal, on oodatud sel ja sel ajal.  Seega on olemas juba sisu, millest rääkida, sa lihtsalt paned selle teise formaati, mis võtab kordades vähem ressurssi kui täiesti uue teema avamine.

2.6. KOOSTA SLIDESHARE PRESENTATSIOON

SlideShare’il on juba üle 70 miljoni kasutaja. Miks mitte olla üks neist?

Hea presentatsiooni tegemiseks on sul vaja veelgi paremat sisu. Üks mõte on  populaarsetest tsitaatidest, huvitavast statistikast, kasulikest juhenditest, arvamuslugudest jne teha slaidshow.

2.7.  FB MÄRKMED/NOTES JA LINKEDIN

Taaskord hea koht, kuhu panna kirja pikemad mõtted, nädala kokkuvõtted (nt populaarseimad postitused) ja muu sarnane ühte kenasti kujundatud dokumenti. Ka mina kasutan oma artiklite üles panekul just Facebooki Märkmete formaati. Selle kasutamise võimalustest rääkisin pikemalt ka ühes eelnevas artiklis.

Sarnane võimalus on ka LinkedIn’is.

Näiteks võiksin teha topp edetabeli senini enim vaadatud reklaamklippidest, mida me teinud oleme:

1 Tondi käsipesula https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1231789266910722/
2 SuperBike telereklaam https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1233033823452933/
3 Aasta Auto https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1219900971432885/
4 Miss Valentine gala https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1260165074073141/
5 Fitlap teleklipp * https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1235321873224128/

* Teleklippide puhul millegipärast FB teeb hääle väga ebakvaliteetseks.

2.8. INFOGRAAFIKUD

Koonda paar oma parimat nõuannetega artiklit üheks infograafikuks. See on hea väljund keerukamat infot lihtsamalt, kaasahaaravamalt ja lõbusamas formaadis esitada. Nt Canval on infograafikute tegemise tööriist ja mitmed neist on tasuta. Kui soovid ühtlast joont hoida, võid kasutada sama põhja ja vaid tekst sellel muuda ära – taaskord tubli aja kokkuhoid!

Neomam.com

2.9. TWITTER MOMENTS

Hea koht, kus rääkida oma lugu. Kui sul on loodud mitu erinevat sisu (nt artiklid, pildiseeria), mis omavahel hästi seostuvad, pane nad kokku ja jaga seda Twitter moments’is.

Pane lühike tabav pealkiri, mis tekitaks jälgijates uudishimu see tervenisti avada. Kui on võimalik jutusta nende säutsudega lugu, narratiiv. Ja ära unusta pilte, sest Twitteris on säutsu maht piiratud, kuid pilt räägib rohkem kui tuhat sõna!

2.10. UUE/TÄIENDAVA INFO LISAMINE

Kindlaid fakte, statistikat jms sisaldavad postitused saad taas ette võtta, kui andmed on vahepeal muutunud. Võta vana postitus põhjaks, lisa sinna juurde täiendusi/uuendusi ja jaga seda uuesti, lisades, et info on uuenenud.

2.11. TABELID JA GRAAFIKUD SÄUTSUKS

Kui oled teinud mõne uuringu või küsitluse, ja saadud tulemused tabeliteks vormistanud, kasuta neid Twitteris pildisäutsuna. Lisa juurde lühike kommentaar ja/või link postitusele, kus on nähtav kogu postitus.

2.12.E-RAAMAT

Kogu kokku postituste seeria, mingil kindlal teemal, ja tee nad e-raamatuks. Nt kui jagasid iga nädal retsepte, koosta nädala populaarseimate retseptide e-raamat koos juhenditega. Kirjutasid turundusalaseid artikleid, mis üheskoos moodustaksid õpetliku juhendmaterjali edukaks äri alustamiseks – pane nad kokku ja tee sellest raamat.

Ja miks mitte seda jagada tasuliselt….? 🙂

2.13.UUDISKIRJAD

Aeg välja saata uudiskiri aga pea on tühi? Taaskord – kogu kokku nt nädala/kuu populaarseimad postitused ja saada see linkidena ja lühikese sisukokkuvõttena listile. Sedasi on võimalus saada ka uusi like’e sotsiaalmeediakanalisse, kus su e-maili listiga liituja senini veel ei olnud liitunud. Sedasi teeb ka üks Eesti tuntud digipood.

KOKKUVÕTE

Vanade postituste taaskasutamine on hea võimalus varem nähtud suurele tööle uuesti elu sisse tuua ja luua sisu väiksema vaevaga. Sotsiaalmeedia on suhete ehitamine kliendi ja ettevõtte vahel. Seega vanade postituste jälgimine, nende statistika jms uurimine, võimaldab sul tundma õppida ka oma auditooriumi. Samuti saad seeläbi aimu millist materjali nad ehk veel ootaksid. Ehk siis ideid uuteks postitusteks.

LISALUGEMIST