7 nippi kuidas võtta Facebook Notes’ist / märkmetest maksimum

Kuigi paljud noored on hakanud eelistama Instagrami ja Snapchati, domineerib turgu siiski FB. 1,09 miljardit inimest logib just sellesse keskkonda igapäevaselt sisse, kusjuures aasta-aastalt on see number kasvanud 16%. Rääkimata sellest, et FB omab 77% kõigist sotsmeedia kanalitesse logimistest.

Facebook pakub mitmeid tööriistu ja rakendusi. Üks neist on Facebook Notes (olete vast aru saanud, et mulle meeldib emakeel, seega edaspidi Märkmed). See on lihtne tekstiredaktor dokumentide ja blogide mugavaks esitlemiseks. Märkmetel on mitmeid eeliseid tavaliste seinapostituste ees.  Selle abil saad kirjutada pikema postituse, mis on ühtlasi ka kenasti vormindatud, saad lisada pilte (max kõrgus 720) koos pildiallkirjadega, tag’ida (lisa @märk selleks nime ette. Nipp: tag’i kindlasti ka enda lehte, et inimesed saaksid sellega liituda!), hashtag’ida ja lisada kaanefoto (parim suurus on 1200 x 445). Peale kõige muu on sellel ka otselink lehe vasakul küljel. Üks paljudest juhenditest, kuidas Märkmeid teha, on leitav siit ja FB enda lehelt. Märkmetes saab kasutada HTML koodi (WYSIWYG), kuid toetab ka enamus teisi, samuti erisümboleid .

Enne kodulehe tegemist kasutasin 1,5 aastat oma postituste kuvamiseks just seda väljundit.

Kuidas aga nüüd võtta Märkmetest maksimumi ka oma ettevõtte tulu silmas pidades? Siin on mõned mõtted:

1.     Blogi

Kui oled plaaninud hakata blogi pidama, tee seda FB Märkmetes. Iga kord, kui kirjutad FB lehele blogipostituse, lood ju sinna ühtlasi ka sisu. Kuigi eelistatud oleks blogi pidamine enda kodulehel, on FB Märkmed siiski hea koht, kui sul enda lehte (veel) ei ole.
Kui sul on oma leht ja blogi, on hea mõte need omavahel siduda. Selleks vajuta postitatud Märkme paremal olevale noolele ja vali sealt „Oma veebilehele lisamine“.

2.     (Blogi)postituse kokkuvõte

Kui sa pead blogi, või teed teisi postitusi oma kodulehel, on hea mõte teha FB Märkemetesse kokkuvõte postitusest ning linkida sealt siis kodulehe originaalartiklile.

3.     KKK

Selle asemel, et vastata ikka ja jälle ühtedele ja samadele küsimustele,  kasuta Märkmeid „Korduma kippuvate küsimuste“ koondamiseks. See on hea moodus linkida ka kirjades  oma FB lehele ja seeläbi saada uusi jälgijaid.
Lingi saamiseks tee parem klikk Märkme, mille linki soovid, kuupäevale. Sealt avanevast vaatest saadki lingiaadressi kopeerida.

4.     Pakutavad tooted ja teenused

Pane märkmena kirja ülevaade oma pakutavatest toodetest/teenustest. Lisa juurde pildimaterjal ja lingid kodulehele, kust neid siis juba soetada saaks. Kuid pane tähele, kui sa pidevalt selle sarnaseid postitusi teed, võid sattuda spämminimekirja.
Nutikam on teha ülevaateid ja võrdlusi. Nt. võrdle mingis kindlas hinnaklassis arvuteid, telefone, autosid, spordiklubisid, jalatseid jne. See on atraktiivne lugemine nii su fännidele, kui ka nö. võõrastele lugejatele. Samuti jagatakse sarnaseid postitusi meelsasti. Sellise teksti sisse saad panna nutikalt linke ka oma poolt pakutavale.

5.     Facebook Ads ja pin

Lihtne viis Märkme esiletõstmiseks on selle postituse kinnitamine oma seinal esimeseks. Teine võimalus on postituse boostimine. Selleks tee tavaline FB Ads ning lisa sinna Märkme link. Nt kopeeri Märkme link oma seinale uue postitusena ja seeläbi saad hõlpsasti kohe ka võimendada. NB! Siin on üks hea konks veel  – pildi ja teksti osakaal on reklaamis ca 50:50. Seega tõmbab selline reklaam seinale ilmudes veel eriti hästi tähelepanu.

6.     Jaga

Nagu tavapostitusi, saab ka Märkmeid kommenteerida, like’ida ja jagada. Kutsu üles jagama oma positust teistega jagama. Kuid pane tähele, neil, kes jagatavat postitust näevad, võib olla see esimene kokkupuude sinu ettevõttega. Seega ole kindel, et iga sinu Märkme sees või lõpus oleks link kodulehele, toodetele või kuhugi mujale, kust see uus silmapaar saaks kohe lisainfot sinu kohta leida.
NB! Kuna jagamisel jäävad koheselt nähtavaks vaid esimesed read, ole kindel, et sinu postituse algus on atraktiivne ja lugemakutsuv!

7.     Koosta nädala kokkuvõte

Taas põhjus postituse tegemiseks – iga nädala lõpus tee Märkmena ülevaade jooksva nädala populaarsematest/tähtsamatest postitustest/Märkmetest. Kirjuta paari lausega, mis oli sisu ja lisa juurde link originaalartiklile.

Lisaks:

  • Märkmed on avalikud, seega tulevad hästi esile Google otsingus. Lisaks Google teab hästi, et FB on peale neid aktiivsuselt kohe järgmisel kohal, seega võtab seal kirjutatut üsna oluliselt arvesse. Boonuseks on see, et praegu on Märkmete kirjutamine veel algusfaasis ja seega on hea võimalus just endal seeläbi silma paista! NB! Kui postitad identsed sisud nii oma blogisse kui FB-sse, siis Google kuvab esimesena FB Märkmeid, isegi siis, kui oma blogisse panid teksti varem üles. Huvitav ongi see, et ma tükk aega vaatasin suuremaid väljaandeid, turunduslehti jms, ja ma ei suutnud leida neist kedagi, kes viimase poolaasta jooksul oleks järjepidevalt Märkmeid kasutanud. Peaks tegema omad järeldused?
  • Märkme pealkirja = SEO pealkiri, Märkme esimene lause = meta data.
  • Kui soovid näha sõprade tehtud Märkmeid tipi FB otsingusse „Facebook Notes“.
  • Mitte, et ma ennustaks siin FB lõppu, kuid mõelda tuleb ikka selle peale. Kui kogu sisu eksklusiivselt vaid FB märkmetesse koondada, ja FB otsustab pillid kokku pakkida, osutub üsna aeganõudvaks kogu materjali sealt ümber majutamine. Ja mis olulisemgi – kõik kogutud meeldimised, jagamised ja kommentaarid ei oma enam mingit tähtsust mujal keskkonnas.

Lisalugemist