Taaskasutus on moes – kuidas esitada vana sisu uues kuues?
Taaskasutus on moes – kuidas esitada vana sisu uues kuues?
Arvan, et ma ei ole ainus, kes unistab aeg ajalt, kuidas seda sisu veidi vähesema vaevaga luua. Mõnikord on pea tühi uutest mõtetest, teinekord ei ole lihtsalt aega. See ongi just see hetk, mil üle vaadata oma seniloodud sisu ja anda talle uus võimalus. Taaskasutus on ju moes 🙂
1. Selgita välja oma populaarsemad postitused
1.1. Facebook
Oma lehe populaarseimad postitused leiad üles Facebook’s Insights abil.
- Kliki oma ettevõtte lehel vasakul ääres olevale jaotisele „Insights“
- Avanenud aknast vali vasakust reast „Posts“
- Liigu veidi alla poole ja sealt leiad „All Posts Published“. Nüüd on sul võimalus seal oma postitusi filtreerida, leides suurima kaasatuse saanud, enim reaktsioone esile kutsunud postitus jne.
- Selleks aga, et leida oma populaarseim postitus, pööra tähelepanu just „Engagement“ edetabelile.
1.2. Twitter
Twitteri statistika nägemiseks mine Twitter Analytics või kliki oma profiilipildile ja leia sealt rippmenüüst „Analytics“.
Esilehelt saad ülevaate viimasest 28 päevast ja samuti käesolevast kuust – populaarseimad säutsud, aktiivsus kontol jne.
1.3. Instagram
Vajuta paremal ülal olevat hamburgerimenüüd (kolm triipu). Sealt leia “Insights“, vaata “Posts” ja kliki paremal pool olevale “See all” valikule. Sealt leiad erinevaid võimalusi mille järgi postituste populaarsust hinnata ning samuti erinevate ajaperioodide lõikes.
1.4 Google Analytics
Vali vasakust tulbast “Behaviour”, seejärel “Site Content” ja siis “All Pages”. Ülevalt äärest saad valida ka ajalise perioodi, mille kohta infot soovid.
2. Mis edasi?
Nüüd, mil on välja selgitatud enim tähelepanu saanud postitused, tuleb mõelda kuidas neid uuesti kasutada. Meeles tasub hoida ka see, et kui sama sisu postitad samas kanalis, tee seda vähemalt teise ajastusega (päev, kellaaeg).
2.1. Pinni pupulaarseimad Instagrami fotod Pinterestis
Oli selleks kaunilt kujundatud tsitaat või pilt kontori igapäevaelust, mis läks viraalseks, vahet ei ole. Selle pinnimine Pinterestis on lihtne viis täiendava liikluse saamiseks.
- Lae pilt kodulehele
- Logi Pinteresti, mine oma profiilile ja kliki „Pins“ – „Save Pin“. Võid laadida pildi üles või panna sinna url.
- Muuda kirjeldus atraktiivsemaks ja lingi tagasi oma koduka sellele lehele, kus see pilt ennist üles sai laetud. Sedasi saad täiendavat liiklust oma kodulehele ja lisa tähelepanu vanale postitusele.
2.2. Muuda hästi vastuvõetud säuts või postitus pildiks
Kasuta uuesti hästi vastuvõetud postitust. Mitmed populaarsed säutsud sobivad ka iseseisvaks tsitaadiks. Vali sobiv taustapilt, pane selle peale see tekst ja saada uuesti ringlusesse. Lisaks Twitterile ka Instagrami, FB-sse ja isegi Pinteresti.
Lihtsad tööriistad selleks on näiteks ka Adobe Spark, Canva ja Pablo.
Lisanipp – kasuta taustana mõnd endal väga hästi välja tulnud pilti.
2.3. #Hashtag
Oled valmis saanud pildi? Astu samm veelgi edasi. Lisa sinna juurde hashtag. Sedasi on hea järge pidada, kus sinu postitust jaganud inimesed liiguvad. Samuti annab see neile võimaluse teada saada pildi algset autorit (ehk siis sind) ja huvi korral su profiilile tulla.
Kusjuures nüüd ju ka Facebook ise soovitab,, et lisaksid postituse juurde hashtage!
Instagram Hashtag Mistakes You Want to Avoid
How to Use Hashtags On Twitter
2.4. Silmapaistvad Facebooki postitused blogipostitusteks, videoks või podcastiks
Kui sinu ettevõtte üks turundusplaani osa on sisuturundus, on uue sisu pidev tootmine vahel üpris keerukas. Kui sul on aga Facebookis hästi toiminud postitusi, on asi lihtsam.
Tavaliselt on enam tähelepanu saavad postitused FB-s pikemad arvamusjutud, tsiteeritud uuringud või inspiratsiooni pakkuvad artiklid. Kui mõni sinu topp postitustest kuulub sellesse rühma, kaalu blogipostituse või video tegemist. See võimaldab juba end tõestanud postitusel jõuda taaskord värske auditooriumi ette.
Nt minu populaarseimad postitused Facebooki lehel aastal 2018 olid:
Samuti on hea viis laiendada oma sihtrühma, tehes podcast. Sedasi on võimalus kaasata ka inimesi, kes sooviksid sinu sisu kuulata nt autoga sõites, tööle jalutades või trenni tehes.
2.5. Live!
Veelgi parem on teha live! Vali välja mõni populaarne postitus, mis kutsus esile suuremat arutelu. Anna jälgijatele teada, et kõik, kes sooviksid lisainfot, küsimusi esitada või niisama arutada sellel teemal, on oodatud sel ja sel ajal. Seega on olemas juba sisu, millest rääkida, sa lihtsalt paned selle teise formaati, mis võtab kordades vähem ressurssi kui täiesti uue teema avamine.
2.6. Koosta slideshare presentatsioon
SlideShare’il on juba üle 70 miljoni kasutaja. Miks mitte olla üks neist?
Hea presentatsiooni tegemiseks on sul vaja veelgi paremat sisu. Üks mõte on populaarsetest tsitaatidest, huvitavast statistikast, kasulikest juhenditest, arvamuslugudest jne teha slaidshow.
2.7. Facebook Notes / märkmed
Taaskord hea koht, kuhu panna kirja pikemad mõtted, nädala kokkuvõtted (nt populaarseimad postitused) ja muu sarnane ühte kenasti kujundatud dokumenti. Ka mina kasutan oma ettevõttega alustamisel artiklite üles panekul just Facebooki Notes formaati. Selle kasutamise võimalustest rääkisin pikemalt ka ühes eelnevas artiklis.
Näiteks võiksin teha topp edetabeli senini enim vaadatud reklaamklippidest, mida me teinud oleme:
1 | Tondi käsipesula | https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1231789266910722/ |
2 | SuperBike telereklaam | https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1233033823452933/ |
3 | Aasta Auto | https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1219900971432885/ |
4 | Miss Valentine gala | https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1260165074073141/ |
5 | Fitlap teleklipp * | https://www.facebook.com/milosreklaam/videos/1235321873224128/ |
* Teleklippide puhul millegipärast FB teeb hääle väga ebakvaliteetseks.
2.8. Infograafikud
Koonda paar oma parimat nõuannetega artiklit üheks infograafikuks. See on hea väljund keerukamat infot lihtsamalt, kaasahaaravamalt ja lõbusamas formaadis esitada. Nt Canval on infograafikute tegemise tööriist ja mitmed neist on tasuta. Kui soovid ühtlast joont hoida, võid kasutada sama põhja ja vaid tekst sellel muuda ära – taaskord tubli aja kokkuhoid!
2.9. Twitter moments
Hea koht, kus rääkida oma lugu. Kui sul on loodud mitu erinevat sisu (nt artiklid, pildiseeria), mis omavahel hästi seostuvad, pane nad kokku ja jaga seda Twitter moments’is.
Pane lühike tabav pealkiri, mis tekitaks jälgijates uudishimu see tervenisti avada. Kui on võimalik jutusta nende säutsudega lugu, narratiiv. Ja ära unusta pilte, sest Twitteris on säutsu maht piiratud, kuid pilt räägib rohkem kui tuhat sõna!
2.10. Uue/täiendava info lisamine
Kindlaid fakte, statistikat jms sisaldavad postitused saad taas ette võtta, kui andmed on vahepeal muutunud. Võta vana postitus põhjaks, lisa sinna juurde täiendusi/uuendusi ja jaga seda uuesti, lisades, et info on uuenenud. Just seda teen ma praegu ka selle sama artikliga, mis originaalis on valmis kirjutatud aastal 2017 aga nüüd 2020 uuendan ja lasen uuesti ringlusesse.
2.11. Tabelid ja graafikud postituseks ja säutsuks
Kui oled teinud mõne uuringu või küsitluse, ja saadud tulemused tabeliteks vormistanud, kasuta neid Twitteris, Instagramis ja Facebookis pildisäutsuna. Lisa juurde lühike kommentaar ja/või link postitusele, kus on nähtav kogu postitus.
2.12. E-raamat
Kogu kokku postituste seeria, mingil kindlal teemal, ja tee nad e-raamatuks. Nt kui jagasid iga nädal retsepte, koosta nädala populaarseimate retseptide e-raamat koos juhenditega. Kirjutasid turundusalaseid artikleid, mis üheskoos moodustaksid õpetliku juhendmaterjali edukaks äri alustamiseks – pane nad kokku ja tee sellest raamat.
Ja miks mitte seda jagada tasuliselt….? 🙂
2.13. Uudiskirjad
Aeg välja saata uudiskiri aga pea on tühi? Taaskord – kogu kokku nt nädala/kuu populaarseimad postitused ja saada see linkidena ja lühikese sisukokkuvõttena listile. Sedasi on võimalus saada ka uusi like’e sotsiaalmeediakanalisse, kus su e-maili listiga liituja senini veel ei olnud liitunud. Sedasi teeb ka üks Eesti tuntud digipood.
Kui aga üldse ei ole ideesid, vaata siit, milliseid pildipostitusi teha ja siit seda, milliseid tekstipostitusi tasuks teha.
Kokkuvõte
Vanade postituste taaskasutamine on hea võimalus varem nähtud suurele tööle uuesti elu sisse tuua ja luua sisu väiksema vaevaga. Sotsiaalmeedia on suhete ehitamine kliendi ja ettevõtte vahel. Seega vanade postituste jälgimine, nende statistika jms uurimine, võimaldab sul tundma õppida ka oma auditooriumi. Samuti saad seeläbi aimu millist materjali nad ehk veel ootaksid. Ehk siis ideid uuteks postitusteks.
Lisalugemist
- Sotsiaalmeedia pildipostitused
- Sisuloome sotsiaalmeediasse
- 34 soovitust järgmise postituse idee leidmiseks
- How to Measure Your LinkedIn Activities
- 40 Ways to Repurpose Your Blog Content (And Why You Should)
- 16 Innovative Content Formats That Audiences and Publishers Love
- Social Media Content Calendar – Road Warrior Creative
- How to Republish, Repurpose and Reinvent Your Content Using LinkedIn Publisher
- 25 Ideas to Transform Ho-Hum Infographics into Something Extraordinary
- Mobile Preview: Making Your Presentations Mobile-Friendly
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu