Kuidas müüa ka peale pühi? 13 näpunäidet!
Tihti tundub, et ettevõtete kampaaniad lõppevad koos pühadehooajaga. Kas see peakski nii olema? Kindel ei! Pühadejärgsed müügid on suurepärane viis rohkem tulu teenida. Teised tõmbavad reklaamirahad maha – sina säilita või lisa vunki juurde! Konkurents ju hõredam! (vaata siit ka teisi vigasid sotsiaalmeedias turundamisel! )
Selles artiklis kirjutan sulle parimatest pühadejärgsetest turunduse näpunäidetest, et sinu ettevõte õitseks ka pärast pühi.
1. Analüüsi oma andmeid
Iga turundusstrateegia algab andmete analüüsimisega. Kui sul neid ei ole, võid alustada eelmise aasta müügiandmetega ja vaadata, milline toode hästi müüs. Kui sa oled aga oma ettevõtmisega täiesti alguses ja ka möödunud aasta andmeid ei ole, mõtle hooajalisusele. Jaanuar on talvine aeg, seega otsi tooteid, mis sobivad ideaalselt talvel müümiseks. Aga ära päris kitsastesse raamidesse ka kinni jää. Mina olen inimene, kes ei suuda reisi planeerida ette pool aastat, tahan kohe! kuid paljud inimesed võivad juba jaanuaris seada mõtted kevade ja suve peale, mil algab ka suure ringi rändamine 🙂
Teine võimalus on vaadata põhimüügi ajal, mida konkurent müüb, ja seejärel pakkuda sama toodet pühadejärgsel müügil madalama allahindlusega. Inimesed, kes jäid konkurendi juures tehingust ilma, või lihtsalt ei teinud veel ostu, tulevad sinu juurde.
Kuid millegi tegemiseks pead esmalt hoolikalt analüüsima oma ettevõtte andmeid. Pärast seda saad alles valida, et mis tooteid, mis hinna ja millise strateegiaga pakkuda saad.
2. Osta endale
Jõulud ja sõbrapäev on ajad, mil inimesed ostavad kingitusi oma perele, sõpradele, sugulastele, partneritele ja töökaaslastele. Tihti ei osta nad endale midagi.
Pärast pühasid ja tähtpäevi on aeg neid inimesi sihtida ja meelde tuletada, et ka nemad on ju miskit väärt ja peaksid endale midagi hankima! Tuleta neile meelde, et pole vale osta soovitud vidin/toode/teenus, mida oled juba pikka aega endale ihalenud. Ja siis paku seda mõningase allahindlusega. Pealegi on inimesed pärast kõigi kingituste tegemist oma perele heas tujus ja kord aastas tunnevad nad end tõeliselt õnnelikuna. Õnnelikud inimesed on head kliendid, kuna nad ei mõtle sel hetkel rahalisele elemendile nii sügavuti.
3. Ära kiirusta
Toode tavahindadest madalama hinnaga või suurepäraste lisateenustega. Mõlemal juhul ületab toode kliendi ootusi ja ta peab seda suurepäraseks ostuks. Nii, et ära katkesta kiirelt kogu müüki niipea, kui pühad on läbi. Klientidel on pühadetuli endiselt soojas. Paljud neist ootavad pühadeperioodi lõppu, et saaksid osta mugavamalt ja pingevabamalt, kui täistuubitud poed enne pühi seda pakkuda suudavad. Käisin isegi eile Lõunakeskuses ja oi kui head hinnad ning … milline mõnus ruumikus. Mis sa hing veel ihaldad?
Soodushinnaga pühadejärgse turunduse näpunäited:
- Pikenda oma jõulupakkumisi vähemalt uue aasta esimestele päevadele. Teavita kõiki oma kliente, tellijaid, jälgijaid erinevate turunduskanalite kaudu, et sul on pühadejärgseid pakkumisi. Kuid see ei pea tähendama allahindlust, see võib olla ka mingi boonus sama hinna eest.
- Inimestele meeldib tühjendusmüük. Loobu oma talvevarudest ja märgista see tühjendusmüügiks. NB! Kuid järgi seejuures hindadest teavitamise reegleid!
- Anna kingitus. Tasuta asjade saamine on enamjaolt edu võti. Kuid mõtle siinkohal ka persoonale, mind nt tasuta šokolaadiga ära ei ostaks, küll aga mu lapsi 😀 Rahakott on aga siiski minu käes 😛
- Hulgiostu allahindlused. Osta 2, 3 … ja saa soodsamalt.
- Abiks on ka tasuta kohaletoimetamise nipp – seni, kuni sead minimaalse ostusuuruse läve.
- Stimuleeri oma lojaalsusprogrammi. Kui klient sinu käest ostab, kutsu ta oma lojaalsusprogrammi. See on eriti oluline esmaostjate jaoks. Turunda neile tagasi, kuid seekord paku oma meililistiga liitumise või liikmeks saamise eest hüve.
4. Automatiseeri tehnikaga
Tehnoloogia on turundaja parim sõber. Kõik tööriistad, automatiseerimismeetodid ja planeerijad aitavad turunduses, kui aeg on kriitiline. Ajasta sotsiaalmeedia postitused. Loo e-kirjad, mis võtavad sinu kliendiga automaatselt ühendust. Näiteks kui inimene ostab e-poest toote, saadetakse talle kindlal kuupäeval automaatkiri, mis tuletab meelde/teatab, et pühadejärgne müük on alanud. Seejärel saab pärast tellimuse kättesaamist saata teise kirja, et küsida toote kohta tagasisidet ja ülevaadet. Ja meenutada, et sul on veel üht teist müügis. NB! Kuid siinkohal jälle pea silmas GDPR reegleid. Kui sa ei ole ikka nõusolekut saanud turundusmeilide saamiseks, ei tohi sa seda ka saata!
Kõik see automatiseerimine aitab kaasa tõhusale töövoole ja vähendab ka kulusid kasumi teenimiseks.
5. E-mailiturundus
Võib-olla oled kasutanud e-posti turundust pühade ja tähtpäevade ajal, kuid see ei tähenda, et sa ei saaks kirju uuesti saata. Ära unusta saata oma klientidele ja tellijatele e-posti pühadejärgsete pakkumiste ja -müügiga. Just uue aasta esimestel päevadel saatsin ühe kodutekstiili pakkuja klientidele mõnusa uusaastatervituse sooduskoodiga ja mis sealt tuli? Ikka müüki!
Meiliturunduse oluline osa on segmenteerimine ja isikupärastamine. Ja need mõlemad sõltuvad sellest, kui puhtad ja korrastatud on sinu andmed. Hea mõte oleks kuu enne pühi puhastada oma e-posti andmebaas ja korraldada oma kirjad õigetesse loenditesse.
Pärast meilide segmenteerimist kategooriatesse (vanus, sugu, ostukäitumine jne) saad koostada isikupärastatud kirju. Tee erinevatele loenditele isikupärasemaid pakkumisi ja loo iga kategooria adressaadi jaoks eraldi kirjad.
6. Klientide uuesti sihtimine
Uuesti sihitud kliendid – retarget – toovad 70% tõenäolisemalt konversiooni kui uued.
Pole tähtis, millise platvormi valisid (või milline platvorm on sinu ettevõtte/toote jaoks parim), kuid sa ei saa ignoreerida külastajaid, kes on sinu kanaliga suhelnud.
Esimene samm, mida saad teha, on kõigi populaarsete sotsiaalmeedia platvormide (Facebook, Instagram jne) pikslite installimine. Seega saab piksel hoida sinu saidi külastajate arvestust. Siis on neid lihtne tasuliste reklaamidega uuesti sihtida.
Retargeting paistab silma pühadejärgse müügi ajal, kuna saad sihtida neid, kes on sinu kodulehte külastanud, kuid ostu ei sooritanud. Teata neile, et pakkumist jätkad ja neil on veel aega soovitud toote hankimiseks.
7. Tasuta tooted
Tasuta tooted on tooted, mis toetavad või laiendavad põhitoote funktsionaalsust. Põhitoode ei nõua nende toimimist, kuid täiendav toode parandab mingil moel jõudlust.
Näiteks akupangad, karastatud klaas, tagakaas, kindlustus – need on mobiiltelefoni jaoks täiendavad tooted. Mobiiltelefone ostvad kliendid ostavad need tooted varem või hiljem. Ja saad sihtida neid kliente selliste toodete pakkumistega.
Olgu selleks kasvõi tasuta juhend, kuidas ilma käteta prügikasti avada….
Kuid see toode võib olla ka miskit, mis sul lihtsalt laos ruumi võtab 🙂
Kui pakud aga teenust, ei ole seis üldse halvem. Küünetehnik – käemassaaž, koolitusele 30min personaalset konsultatsiooni jne.
8. Lase välja uus toode
Nii nagu enamik turundajaid on oma pika talveuinaku jaoks maha rahunemas, on sul aeg mängu hoogu anda.
Paljud turundajad keskenduvad oma tehtud müügi analüüsimisele või varude täiendamisele. Sina saad teha aga midagi teisiti. Lase välja uus toode!
Uus aasta on selleks ideaalne aeg. Psühholoogilisest vaatenurgast on kliendid “uue” mõtteviisiga. Uus aasta, uus sina, uued lubadused, uus kõik. Miks siis mitte uus toode? Loomulikult nõuab uue toote või teenuse turule toomine vahetult pärast pühadehooaega palju planeerimist ja ettevalmistust pühadehooajal, just sel ajal, mil enamik ettevõtteid on eriti hõivatud. Kuid usu, see on seda vaeva väärt! Niikaua kui sa seda ette planeerid, saad seda teha.
9. Uue aasta suhtumine
Inimeste mõtteviis muutub 31. detsembri keskööl. Nad on väga motiveeritud oma ellu muutusi tooma.
Sel ajal suureneb nõudlus toodete järele, mis toovad tootlikkust ja parandavad elu. Motivatsiooniraamatud, taskuhäälingusaated, jõusaali liikmekaardid, hobidega ja tervisega seotud tooted muutuvad mõneks ajaks populaarseteks. “Uus aasta, uus mina”. Kui sinu toode aitab inimestel seda teha, peaksid neid tooteid reklaamima.
Iga toodet, mis suudab täita uusaastalubadusi, on hea reklaamida.
10. Järjepidevus
Ole oma pakkumiste osas järjekindel ja ära tee muudatusi iga kell. Kui sinu kasutaja näeb mõnda sinu pakkumist, võib ta jagada lehe linki oma sõprade või kolleegiga. Ja siis muudad pakkumist või allahindlusprotsenti. Kuidas inimene end siis tunneb? Samamoodi, kui lubad, et kavatsed pärast pühadeperioodi teatud tootele allahindlust teha, kuid hiljem muudad pakkumist. Või Maxima kliendileht, kus on kirjas “kuni tooteid jätkub” aga tead juba eos, et kui see reklaambrožüür sinu postkasti jõudis, on toode otsas.
Eile käisin Denim Dreami poes Tartus. Proovisin üht ja teist jne, mina kes ma ajan end riidepoodi suure surmaga! Mõned asjad hakkasid meeldima ja hind oli eriti hea. Pidin aga kiirustama lapsele järgi. Seepärast lõplik ost jäi tegemata. Küsisin müüjalt, et kaua soodustused kehtivad? Ta vastas – ei tea, vist nädal aga võib-olla kuu lõpuni ja ehk isegi kauem. Kogu austusest selle poe vastu – ma sooviks teada siiski, kas mul on mõtet 2 nädala pärast sinna uuesti minna või mitte. Praeguse seisuga ma seda ei tee, sest ma ei tea kas siis on see soodukas ja kuna mul otseselt vaja osta ei ole, ei viitsi niisama chillima minna. Ok jah, muidugi pean arvestama, et selleks kuupäevaks mu soovitud tooted ehk läbi müüdud, see mu enda risk. Aga mina isiklikult sooviks mingit orientiiri.
Või no naljaga pooleks – sa SAH ajal Kaubamajast ostad? Hmm… minu küsimus on, millal tuleb LAH? Sest see alati järgneb ju.
11. Ära jää vaikseks
Pärast pühadehooaega on jaemüüjad (eriti kõik-ühes väikefirmad) kurnatud. Eeldame, et ka kliendid on. Aga nad kuulavad. Nad on endiselt internetis. Nende usinad näpud ei ole väsinud sotsiaalmeediat scrollimast. Kui suudad valjult kuulutada ajal, mil kõik teised on vaiksed, oled hääl, mida inimesed rohkem kuulavad. Äri peab jätkuma. Äri peab paremaks minema. Lõppude lõpuks on ju uus aasta 😊! Ja boonusena saad soodsama raha eest reklaami, sest konkurents parimatele pindadele on madalam!
12. Lojaalsusprogramm
Kui sul veel ei ole siis alusta, kui on, anna suuremat kõlapinda. Hea mõte on pakkuda piiratud aja jooksul suuremaid stiimuleid. Lühidalt – püsikliendiprogramm premeerib klienti, kui ta teeb ettevõttest korduvaid oste. Näiteks võib klient saada tasuta joogi, kui ta ostab teatud arvu kohvi.
Klientide pärast pühi motiveerimiseks võid kahekordistada püsikliendiprogrammi punkte või preemiaid, mida nad tavaliselt saavad.
13. Pühadejärgse turunduse näpunäited – boonus – aitäh
Aitäh. Kõigile meeldib tänukiri. Lahkus läheb hinge. Inimesed unustavad, kuidas sinu leht välja näeb või mida sinu e-kiri ütleb, kuid nad mäletavad alati, mida nad sinu brändiga suhtlemisel tundsid. Nii, et ära saada e-mailiga vaid enda promo ja toodete pakkumisi. Selle asemel ütle aitäh hooaja lõpus sooja aitäh-tervituskirjaga. Nii öelda tõmba otsad kokku. Inimesed ei lõpeta ostmist pühadehooaja lõppedes, nende tooted ja ostuviis aga muutuvad.
Mina nt ei saada pühade eel e-maile stiilis “Häid jõule!”. Ma ise ei ava neid kunagi, vaid kerge bränding. Küll aga saadan uuel aastal ja tihtipeale ka peale teisi pühi. Kaasatus on hoopis suurem.
Kas see hakkab olema nii igal aastal?
Pärast kõiki pühasid ja tähtpäevi on normaalne, et ettevõttel tekib müügilünk. Kõik, mida pead tegema, on asjast teadlik olema, eelnevalt läbi viima uuringuid ja järgima valdkonna parimaid tavasid, et minimeerida sel perioodil kahju oma tuludele. Ajakao vältimiseks / lühendamiseks alusta järgmise nt jõulujärgse hooaja planeerimist kohe pärast selle aasta kampaaniat. Analüüsides ja järeldusi tehes on võimalik koostada tõhus turundusplaan järgmiseks aastaks.
Püüa mitte heituda, kui sinu ettevõtte igakuine tulu peale pühi on väiksem kui eelmistel kuudel. Jätka uute müügitaktikate ja turundustegevuse katsetamist, et püüda välja tulla sellest (loodetavasti ajutisest) müügilangusest. Mõtle sellele, millist mõju avaldab see ülejäänud aastale! Ja tegutse kohe, juba täna (10.01) nägin esimest sõbrapäevamängu Facebookis!!! Kohe kohe on tulemas ka vabariigi aastapäev, naistepäev, munadepühad, koolilõpetamine jne jne. Seega anna tuld!
Loe kindlasti ka teisi turundusnõuandeid mu kasuliku rubriigist!
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu