Facebooki tasuline reklaam – milliseid näitajaid silmas pidada?

Kuluta liiga vähe oma Facebooki reklaamide eelarvele ja riskid konversioonidest ilma jäämisega. Paned aga raha liiga palju ja sinu igakuine turunduseelarve kaob õhku. Mida peaks sotsiaalmeedia turundaja tegema?

Pole just kõige parem taktika võtta Facebooki reklaamide eelarvet lambist. Olen kokku kogunud mõtteid seoses Facebooki reklaamidega. Kui sind huvitab ka, et kuidas mõistlikumalt neid teha, loe kindlasti edasi! Siit saad sa teada:

  1. Millest sõltub Facebooki reklaami maksumus?
  2. Milliseid mõõdikuid jälgida Facebook Ads Manageris?
  3. Mis on reklaami learning phase ehk õppimise faas?

Kui palju maksab Facebooki reklaam?

Lühike vastus sellele oleks, et Facebooki reklaamikulud ei ületa kunagi sinu eelarvet. Kui oled seadnud Facebooki reklaami päevaseks eelarveks 10 eurot, siis Facebook ei võta sinult kunagi a’la 25 eurot päevas.  

Kuid pane tähele! Siiski võib ette tulla päevi, mil on Facebooki arvates paremad võimalused reklaami edastamiseks. Nendel päevadel võivad nad kulutada kuni 25% üle sinu päevaeelarve. Näiteks kui sinu päevaeelarve on 10 eurot, võivad nad ühel päeval kulutada kuni 12,50 eurot. Kuid siiski sinu reklaamitasude keskmine suurus on aga kalendrinädala jooksul (pühapäevast laupäevani) sinu etteseatud summa ulatuses. See tähendab, et iga nädal, mis lõppeb laupäeva keskööl, ei kuluta Facebook sinu raha rohkem kui 7 korda sinu päevaeelarve.

Kuid kui tagasi tulla, et kui palju peaks maksma üks klikk, ost või laik sinu reklaamile, siis siin kindlasti ei saa öelda ühest vastust. See sõltub nii paljudest teguritest alates sellest, kas on mõni hooaeg (nt jõulud) ja reklaamijaid on palju kuni selleni, et kas su reklaam näeb üldse isuäratav välja, et sellele klikkida. Seega sa võid küll teiste tulemustega võrrelda kuid reaalse pildi saad siiski ette oma endisest ajaloost – kuidas sul on varem läinud ja kuidas nüüd. Kuid ka see ei anna sulle lõplikku vastust. Kasvõi selle pärast, et järjest rohkem ettevõtteid kasutavad Facebooki reklaame ja seega konkurents meie väikese Eesti elanike peale tiheneb suisa iga tunniga!

Facebook Ads Manageri mõõdikud

Kui kasutad Facebook Ads Manageri, on sul võimalus ligi pääseda väga paljudele erinevatele Facebooki reklaami mõõdikutele. Olgu siinkohal välja toodud mõned peamised neist, mida võiks silmas pidada.

1.      Cost Per Thousand Impressions (ka Cost Per Mille) – Tuhande näitamise hind (CPM)

CPM = reklaamikulu x 1000 ÷ näitamiste koguarv

Näitamiste arvu hulka läheb see, kui keegi on sinu reklaami vaadanud. Seega CPM on iga 1000 näitamise kohta välja käidud kulu.

Tegurid, mis võivad sinu CPM-i määrata on nt:

  • Sihtgrupp
  • Kampaania kuupäevade ajakava – reklaamide esitamise ajakava. Näiteks kampaaniad, mis toimuvad puhkuse või suure püha ajal, võivad maksta rohkem kui kampaaniad, mida käitatakse väiksema liiklusega aastaaegadel.
  • Paigutused (Facebook või Instagram) – kus reklaamid ilmuvad (minul on tavaliselt Instagrami reklaamid kallimad)
  • Eelarve – maksimaalne summa, mille oled nõus kampaaniale kulutama.
  • Turunõudlus – turunõudlus sinu soovitud sihtrühma järele kampaania toimumise ajal.
  • Turu pakkumine – kui kättesaadav ja reageeriv on sinu sihtrühm Facebookis ja Instagramis.
  • Sinu enda kattuvad kampaaniad – kui sul on korraga mitu aktiivset Facebooki reklaamikampaaniat, mis sihivad sama vaatajaskonda, võib see tõsta selle vaatajaskonna kulusid. Üldiselt soovitatakse katvus hoida alla 30%.
  • Reklaami kvaliteet ja asjakohasus – negatiivne või positiivne tagasiside, mida sinu reklaamid on saanud viimase 90 päeva jooksul.

2.      Click Through Rate – Kliki määr (CTR)

CTR = klikkide arv ÷ näitamiste arv x 100

CTR võrdleb seda, kui paljud inimesed sinu reklaami nägid ja kui paljud nad sellel klikkisid. Hoia oma CTR-il silm peal, et paremini mõista, kas sinu reklaamid tekitavad nende nägijates huvi.

Seega saad teada kui hästi sinu reklaam sinu sihtrühmale resoneerib. Kas see köidab neid piisavalt, et nad klõpsaksid? Ka siin võib põhimõtteliselt arvesse võtta sarnaseid puntke eelmise CPM-i omaga – kas su sihtrühm on õige, kui suur on reklaamijate konkurents jne. Aga kindlasti ka see, et kas su reklaam tekitab su sihtrühmas üldse huvi. Seepärast veendu, et sinu Facebooki reklaami pealkiri ja sisutekst oleksid kõnetavad.

3.      Cost Per Click – Kliki hind (CPC)

CPC = reklaamikulu ÷ väljaminevate linkide klikid

CPC viitab sellele, kui palju iga reklaami tagajärjel sinu kodulehele viiv klõps sulle maksab.

Kui rääkida Facebooki reklaamide klikkidest siis on oluline tähele panna, et klikid muudavad reklaamikampaania väärtuslikuks. Reklaamijad annavad endast parima, et julgustada kasutajaid reklaamsisuga suhtlema. Kuid mitte kõik klikid pole ühesugused. Facebooki reklaam mõõdab oma platvormil kahte tüüpi klikke:

Link clicks – klõpsude arv linkidel või automaatselt kohanduvate reklaamielementidel, mis viivad teatud sihtkohtadesse, olenemata sellest, kas sisu on Facebookis või väljaspool seda. Näiteks lingiklõpsud saab koguda siis, kui kasutaja klõpsab Facebooki postituses oleval lingil ja avab kodulehe.

Reklaamijad saavad vaadata oma lingil tehtud klikke sihtkohtade kaupa, avades reklaamihalduri ja klõpsates valikutel Breakdown→ By action→ Destination.

All clicks – Kõik klõpsud hõlmavad lingiklõpse ja kampaania muudel osadel tehtud klikke, nagu postituse meeldimised, kommentaarid ja jagamised või sinu Facebooki lehele klõpsamine.

Siin on üks pikem artikkel selle kohta, kuidas oma Facebooki reklaami klikihinda langetada.

4.      Cost Per Unique Add To Cart – Unikaalse ostukorvi lisamise hind (CPUATC)

CPATC = kogukulu ÷ lisatakse ostukorvi

Mis juhtub, kui keegi läheb sinu veebisaidile reklaami kaudu, lisab toote ostukorvi, kuid ei osta?

Tahame teada, kui palju sinna jõudmine maksab. Seega, kui kogukulu jagatakse kordumatute ostukorvi lisamiste arvuga, saad kulu ühe ostukorvi lisamise kohta.

5.      Cost Per Purchase – Kulu ostu kohta (CPP)

CPP = kampaaniale kulutatud kogusumma ÷ ostude koguarv.

Miks see on oluline? See näitab, kui tõhusad on sinu reklaamid ostude suurendamisel. Võrdle seda arvu oma keskmise tellimuse väärtusega (AOV): sinu eesmärk on, et sinu CPP oleks tunduvalt madalam kui sinu AOV, et kasumimarginaal püsiks hea.

thesocialshepherd. Facebooki reklaamide optimeerimine
The Social Shepherd. Facebooki reklaamide optimeerimine

6.      ROAS – reklaamikulude tasuvus

ROAS = kogutulu ÷ kogukulu

See põhineb kõigi sinu kodulehel Facebooki piksli või konversioonide API poolt salvestatud ja sinu reklaamidele omistatud konversioonide väärtusel.

Seega, kui sinu Facebooki reklaamikampaania tulemuseks oli 400 euro väärtuses oste, samal ajal kui kulutasid nendele reklaamidele 100 eurot, oleks sinu ROAS (400 EUR /100 EUR) = 4,00.

Tegelikkuses annab see mõõdik sulle parima ülevaate sinu kampaania toimivusest. Facebooki reklaame tehes ei taha sa keskenduda liiga palju videovaatamistele, katvusele, meeldimistele või näitamistele. Miks? Sest need on edevuse mõõdikud.

Kui soovid oma äritegevust kasvatada, soovid sa reklaamile raha kulutades tagada positiivse ROAS-i (reklaamikulude tasuvus).

Siit artiklist leiad mõtteid, kuidas oma Facebooki reklaami ROAS-i kasvatada.

7.      Conversion Rate – Konversioonimäär (CR)

CR = unikaalsed ostjad ÷ kodulehe ainulaadsed külastajad kokku

Ise pean seda mõõdikut e-kaubanduses vast kõige tähtsamakski. See aitab sul mõista, kui palju saad oma reklaamist konversiooni toovat liiklust. CR parandamine aitab sul saada rohkem müüki sama suure liiklusega.

Näiteks kui soovid teha ühe müügi ja sinu keskmine Facebooki reklaami konversioonimäär (CR) on 1%, on sul vaja vähemalt 100 külastajat. Kui sinu CR on madalam, näiteks 0,5%, on sul vaja 200 külastajat.

Konversioonidele keskendudes saad tagada mitte ainult asjakohase vaatajaskonnani jõudmise, vaid ka sisukalt mõõta reklaamikulude tasuvust. Nii ei maksa sa majanduslikult mõtteka konversiooni eest rohkem. Kui sinu soovitud toiming on ost, siis ei tasu jälgida ebaolulisi KPI-sid, nagu klikid, laigid jne. Optimeerimine peaks olema suunatud ostmisele ja siis annab Facebook endast parima, et sinu reklaame edastada kasutajatele, kes on kõige tõenäolisemad ostjad.

Vali Faceooki reklaami eesmärk hoolikalt
Vali Faceooki reklaami eesmärk hoolikalt

Leia siit mõtteid Facebooki reklaami Conversion rate’i tõstmiseks.

8.      Cost Per Result – Kulu tulemuse kohta (CPR)

CPR = kulutatud kogusumma ÷ tulemuste koguarv.

Tulemuseks on hinnang, kus saad teada, kas sinu Facebooki reklaamikampaania töötas hästi või mitte. Mida madalama tulemuse saad sihtlehe vaatamiste või lingiklõpsude põhjal, seda paremat tulemust näed. Saad seda kasutada erinevate kampaaniate toimivuse võrdlemiseks.

Seda mõõdikut võivad mõjutada paljud tegurid, nagu sinu oksjoni pakkumine, sihtrühm, optimeerimise tüüp, reklaam ja sõnum ning ajakava.

9.      Cost Per Action – Maksumus toimingu kohta (CPA)

See on kasulik, kui soovite kontrollida, kui palju konkreetsete toimingute eest maksate. CPA-de haldamise saladus on hoida reklaamide sagedus madalal ja sihtlehte optimeerida nii, et see vastaks kasutajate ootustele ja sellel oleks kõrge konversioonimäär.

Näiteks saate CPA abil jälgida, kui palju maksate näitamiste (CPM) asemel lingil tehtud klikkide eest.

10.  Ad frequency – Reklaamide sagedus

Mina hoian alati silma peal ka sellel, kui sageli näevad inimesed reklaame oma uudistevoos. See annab märku probleemidest sihtimises. Sa ei taha ju, et üks inimene näeks sinu reklaami iga päev mitu korda päevas? Ta võib üsna kiirelt tüdineda ja raporteerida sinu reklaamist. Seda muret nimetatakse ka “reklaamiväsimuseks” või “bänneripimeduseks”.

Üks võimalus selle automaatselt kontrolli alla saamiseks on reklaami eesmärgiks seada reach. Seal saad sa ära määrata nt, et üks inimene võib reklaami näha nt 3 korda nädalas.

Facebooki sõnul on optimaalne reklaamide sagedus kampaania kestel 1 kuni 2 näitamist pöördepunktiga 3-4, mille järel reklaam kaotab oma efektiivsuse. Teised turundajad ütlevad aga, et on vaja vähemalt 15-20 näitamist, et klikki saada. Aga veelkord! Sa pead jälgima oma tulemusi, et teha paikapanevaid järeldusi. Seega sellist maagilist numbrit öelda on väga raske. Eks see sõltub toote/teenuse maksumusest, brändi tuntusest, sihtimise õigsusest jne.

Facebooki reklaami sagedus
Facebooki reklaami sagedus

Nagu öeldud, neid näitajaid, mida jälgida saab Facebook Ads Manageris on tohutult palju. See oli vaid väike valik. Seega uuri kindlasti neid näitajaid juurde, mida just sul vaja oleks.

Selle osa lõppu tahaksin veel kirjutada ühest tähtsast asjast, millega arvestada Facebooki reklaamikampaania alguses. Selleks on õppimise faas.

Learning phase, õppimise faas

Kui käivitad uue Facebooki reklaami, siseneb see õppimisfaasi. Sel perioodil õpib Facebooki algoritm sinu reklaamikomplekti tundma. Süsteem otsib parimat viisi, kuidas sinu reklaame potentsiaalsetele klientidele näidata.

Kuna Facebooki algoritm uurib paljusid erinevaid edastamise võimalusi, võid esimestel päevadel oma tulemustes näha tõuse ja mõõnasid.

Näiteks võib sinu reklaami CPA (toimingu hind) olla kõrgem. Seetõttu soovitavad mõned nö. eksperdid lõpetada reklaami edastamine 48 või isegi 24 tunni pärast, kui tulemused ei ole loodetud. Ära tee seda! Ole kannatlik ja näed tegelikke tulemusi.

Millal lõppeb õppimisfaas?

Facebook ei lõpeta kunagi oma reklaamide näitamise parimate viiside õppimist. Tehniliselt toimub õppeetapp aga siis, kui reklaamide toimivus stabiliseerub. Tavaliselt juhtub see pärast 50 optimeerimissündmust* pärast viimast olulist muudatust sinu reklaamides või reklaamikomplektides.

* Optimeerimissündmused – mitu korda sinu reklaamid täitsid eesmärgi, mille jaoks reklaam on optimeeritud. Selleks võib olla nt lingile klõpsamised, ostukorvi lisamised jne.

Kui kaua õppimisetapp aega võtab, sõltub ka reklaamide eelarvest. Kui päevaeelarve on suurem, õpib Facebooki algoritm sinu reklaami kiiremini tundma.

Eduka õppefaasi võti on lasta sellel kulgeda ilma katkestusteta. Teisisõnu, sa ei tohiks teha olulisi muudatusi. Nt oma reklaami eelarvet oluliselt tõsta, muuta visuaali või sihtrühma, panna reklaami pausile pikemaks kui 7 päeva jne.

 

Siit artiklist said sa siis teada, et mis on need peamised näitajad, mida Facebook Ads Manageris silmas pidada. Uuri kindlasti ka minu teisi artikleid reklaamimise teemadel!

Kui soovid abi reklaamide seadistamisel või soovid, et saaksid personaalset koolitust – anna märku! Ootan su kirju brit@milos.ee

 

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu