14 viisi, kuidas oma Facebooki reklaam paremaks muuta

 Kui soovid lahendust oma Facebooki reklaamide paremaks muutmiseks, proovi neid näpunäiteid.

1.     Vali õige kampaania eesmärk

Sõltuvalt sinu reklaamikampaania eesmärgist – näiteks saada rohkem liiklust kodulehele, uusi müügivihjeid või rohkem müüki – annab eesmärgi seadmine sinu kampaaniale suuna. Kui sinu reklaamil ei õnnestu klikke saada, on võimalik, et oled oma eesmärkide põhjal seadnud vale eesmärgi.

Vale eesmärgi valimine kahjustab sinu reklaami toimivust, kuna reklaamide halduri reklaamirühma seaded on kohandatud igale eesmärgile.

Näiteks võimaldab „Brand Awareness” eesmärk näidata oma reklaame võimalikult paljudele, samal ajal kui eesmärk „Traffic” võimaldab sul valida, kuhu liiklust suunata – näiteks veebisaidile, rakendusele või Messengerile.

Oletame, et oled uus bränd, millel on uus toode oma niši jaoks. Pead otsustama, kas soovid oma tootega teadlikkust tõsta või reklaami nägijaid koheselt ostma panna. Mõlemad eesmärgid – nii „Reach“ kui ka „Traffic“ – viivad sinu reklaami paljude inimeste ette. Kuid erinevus seisneb selles, et „Reach“ eesmärk on öelda inimestele, kes sa oled ja kuidas sinu toode eristub. Kasuta seda eesmärki, kui sinu eesmärk on veenduda, et inimesed mõistavad sinu väärtust. Teisalt on „Traffic“ eesmärk mõeldud inimeste suunamiseks sinu lehele ja seal siis soovitud tegevusi tegema.

2.     Loo konkreetne sihtrühm

Sihtrühma loomine on reklaamikampaaniate strateegilisel koostamisel väga tähtis. Kahjuks ei tea paljud reklaamijad, kuidas sihtimine töötab. Turundajad peavad oma Facebooki reklaamide täiustamiseks sihtima täpsemalt.

 

Sihtimise parandamiseks tuleks kitsendada sihtrühma demograafiliste andmete, huvide ja käitumise järgi. Mida täpsem on sihtrühm, seda suurem on võimalus reklaamida vaatajaskonnale, kes sellest reaalselt huvituks ja sinule soovitud tegevusi teeks. See aga annab aimu Facebookil, kellele sinu reklaami edaspidi rohkem suunata, mis tõstab tublisti su reklaami edu.

 

3.     Custom (kohandatud) ja Lookalike (sarnased) sihtrühmad

Lisaks demograafiliste andmete ja huvide järgi sihtimisele saab Facebookis sihtida ka Custom (kohandatud) ja Lookalike rühma. Kohandatud sihtrühm võimaldab sihtida inimesi oma kontaktide loendist (meilibaas, telefoninumbrid, seotus lehega jne). Lookalike rühm võimaldab sihtida inimesi, kes on sarnased sinu kontaktide listis olevate klientidega. Kui soovid sihtida rühma, kes tõenäoliselt vaatab sinu reklaami, sihi Custom audience rühma. Kui soovid oma kliendibaasi laiendada, sihi Lookalike

 

Omast kogemusest. Tegin kord ühele Eesti suurfirmale e-maili baasist lähtuva sihtrühma. Neil oli kontakte kokku ligi 80 000. Peale Facebooki kontodega nii öelda paaritamist sai sihtrühma suuruseks ligi 50 000. Panime müügi eesmärgi 3ks päevaks vastavalt varasemale kogemusele. Sel korral sai see täidetud aga 1 päevaga. Sihtimine oli lihtsalt niivõrd palju parem kui lihtsalt vanuse, soo ja huvide järgi sihtida.

 

4.     Tee väärtusega pakkumine

Klientide meelitamiseks lisa oma reklaamile väärtust. See võib olla probleemile lahendus, raha kokkuhoid (allahindlus või tasuta saatmine) või põhjus, miks kliendid peaksid ostma sinult mitte konkurendilt.

5.     Optimeeri reklaam nutitelefonile

Aina enam kasutatakse nutitelefoni meedia tarbimiseks. Kui soovid jõuda oma potentsiaalsete klientideni, pead looma mobiilisõbralikud reklaamid. Mobiili jaoks saab optimeerida mitmel viisil.

1. Vähem teksti

Kasuta vähem teksti, et mobiilireklaamide teksti ei kärbitaks.

2. Link mobiilisõbralikele sihtlehtedele

Kui kasutad reklaami, mis suunab kliendid teisele veebilehele, siis tuleb veenduda, et sihtleht laeb kiiresti ja töötab korralikult.

3. Kasuta vertikaalset vormingut

Vorminda oma mobiilireklaamid vertikaalselt, kuna see vorm täidab erinevalt horisontaal- ja ruudukujulisest vormingust kogu telefoni ekraani. Seega ei ole teisi kõrvalisi segajaid sinu reklaamiga üheaegselt ekraanil.

4. Lisa videoreklaamidele subtiitrid

Paljud kasutajad eelistavad vaadata videoreklaame ilma helita. Lisa videole subtiitrid, et sõnum oleks arusaadav ka ilma hääleta.

6.     Tee A/B teste

A/B testimise abil saab teada, millised reklaamid toimivad paremini. Näiteks testis AdEspresso emotikonidega ja emotikonideta reklaami. Tulemus näitas, et emotikonidega reklaam toimis paremini kui emotikonideta reklaam.

Kuid testida saab palju muud – tekst, pilt, video, teksti pikkus jne. On levinud eksiarvamus, et lühikese tekstiga reklaamid toimivad paremini kui pikaga. Ehkki teooria on hea, pole see tegelikult nii. Kõigi Facebooki reklaamidega on oluline katsetada, sest üks valdkond ja vaatajaskond reageerivad teisiti kui teine.

Reklaamteksti kirjutamisel pead mõistma, kellele reklaami kirjutad. Kirjuta sõnum, mis sobib sinu sihtrühmale. Esmalt kirjuta pikem tekst, sealhulgas natuke nii öelda jutuvestmist juures. Seejärel võta tekst ja tee sellest lühem versioon ilma nö. loo jutustamiseta vaid konkreetse pakkumisega.

Kuid veendu, et sa annad testile piisavalt aega. Ära rutta järeldusi tegema peale 1-2 päeva reklaami üleval olekut. Anna talle aega vähemalt 3-4 päeva ja siis vaata, kumb on paremini toiminud. Kui oled välja selgitanud parema, ei tähenda, et sa peaksid/võiksid loorberitele puhkama jääda. Hea mõte on teha veel üks variatsioon, et vaadata, äkki saab veelgi paremini.

Mida suurem on kampaania eelarve, seda kiiremini saad andmeid, mis aitavad sul kampaanias teadlikke muudatusi teha.

Omast kogemusest. Soovitan proovida sihtimist eraldi nii naistele kui meestele. Kui pole just meestele otseselt mõeldud toode siis võid tihti peale üllatuda, et meeste kliki hind on tunduvalt kõrgem, kui naiste oma, samas oste ei tule üldse või minimaalselt. Seega kui sul on väga piiratud eelarve siis tuleks sel juhul valida naised.

Ka vanustega sama lugu – väga noored ja väga vanad on sageli nii öelda kallimad, sest neid ju lihtsalt on internetis vähem. Seega mõtle hoolikalt läbi oma sihtrühma vanus.

Reklaami CPC ja asukoht. AdEspresso

Reklaami CPC ja asukoht. AdEspresso

7.     Reklaami asukoht

Kus sa oma reklaami näitad? Vaata kõiki Facebooki reklaami asukoha võimalusi siit. Kui mitte detailidesse laskuda – Facebooki parem serv, Instagram Story jne siis laiemalt võttes mõtle, kas sinu sihtrühm liigub nii Facebookis kui Instagramis. Kui on suunatud vanemale sihtrühmale siis tasub kindlasti vaadata, kas Instagramist tuleb soovitud tegevusi või kulub sinna lihtsalt vaid raha.

Puhtalt minu kogemustest lähtuvalt siis väga tihti on Instagrami klikk kallim. Samas kui selle tulemuseks on müük, siis on see kallim klikk väärt. Soovitan aga siiski hoolega jälgida seda, et mis keskkonnas kui palju raha kulub ja kas selle kulu taga on ka tulu.

Saad jälgida seda nii: mine reklaami juurde, vali paremalt servast “Breakdown” ja siis “Placements”.

8.     Värskenda reklaame

Liiga pika aja jooksul reklaamide esitamine võib sinu kampaaniat kahjustada kahel põhjusel: reklaamide väsimus ja pimedus. Reklaamide väsimus juhtub siis, kui vaatajaskond näeb sinu reklaame liiga palju kordi ja hakkab neid ignoreerima. Või mis veelgi hullem, inimesed peidavad reklaamid oma uudistevoolt või teatavad neist. Pole tähtis, mida nad teevad, mõjutab see sinu investeeringutasuvust negatiivselt ja reklaamid on vähem tõhusad.

Siin võiks olla indikaatoriks see, kui reklaami näitamise sagedus kõrgeks läheb. `

Pisut termineid:

  • Impressions – number, mis näitab mitu korda sinu reklaami kuvati.
  • Reach – number, mis näitab mitu erinevat inimest nägid sinu reklaami.
  • Frequency – number, mis näitab mitu korda sinu reklaami igale inimesele näidati (kalkuleeritud keskmine).

Frequency = Impressions/Reach

Facebooki reklaami sagedus ja CTR. AdEspresso

Facebooki reklaami sagedus ja CTR. AdEspresso

Reklaamipimeduse ja väsimuse vältimiseks peaks oma reklaami natuke värskendama. Seda saab teha teksti ümbersõnastuse, pildi töötlemise ja video gifiks muutes. Või pane reklaam mõneks nädalaks pausile ja siis uuesti peale.

Loe ka siit mõtteid reklaami sageduse põhjuste ja tagajärgede kohta.

9.     Selge eesmärk

Ära tee reklaami, millel pole selget eesmärki. Enne reklaami koostamist küsi endalt, mida soovid oma kampaaniaga saavutada. Kas soovid tutvustada uut toodet, koguda fänne lehele või suunata midagi ostma?

10. Võimalusel ära kasuta fotosid pildipangast

Kui Facebookis kasutajad uudistevoogu sirvivad, paistab pilt silma. Pilt köidab nende tähelepanu esimesena ja julgustab neid edasi lugema reklaamteksti.

Pärast seda, kui oled nad suutnud pildiga reklaami külge haakida, tuleb esile kutsuda mingisuguse emotsionaalse reaktsiooni või anda neile põhjuse soovitud toiminguks – reklaamteksti lugemiseks.

AdEspresso leidis digitaalse reklaamiettevõtte A/B testimise käigus, et tootefotod töötavad paremini kui stock fotod.

Kahjuks kasutavad paljud reklaamijad stock-fotosid, kuna neid saab odavamalt ja lihtsamalt. Alati saab uuesti ringlusse võtta ka vanemad fotod. Olemasolevaid tootefotodel saab muuta tausta, lisada filtreid ja kleebiseid või muuta pildid gifideks. Kasuta pilti, mis loob sünergia pildi ja teksti vahel. Hästi toimivad selged ja eredad pildid, mis näitavad sinu toodet või teenust tegevuses. Vaata nõuandeid piltide kohta neist postitustest – esimene ja teine postitus.

11. Lisa üleskutse tegevusele (CTA)

Kui sul on vaid mõni sekund publiku tähelepanu köitmiseks, enne kui neid miski muu segama hakkab, peavad sinu reklaamid tegema selgeks, mida soovid, et inimesed teeksid. Kui see ei ütle inimestele selgelt, mida teha, oled temast juba ilma.

Selge üleskutse (CTA) lisamine reklaamile annab kliendile teada, mida pärast reklaami lugemist teha. Kas soovid, et nad registreeruksid e-posti listi, ostaksid toote või vaataksid viimast videot? Loomulikult sa tahad, et nad klikkisid sinu reklaamile, kuid kas sa sooviksid, et nad midagi ostaksid, liituksid uudiskirjaga, laadiksid alla rakenduse või teeks veel midagi kolmandat? Üleskutsed võivad olla otsekohesed nagu „osta kohe”, „registreeru” või „kliki siin”.

CTA valimine on üks viimaseid asju, mida oma reklaami üles seades lisad. See on väike täiend, kuid seob sinu kampaania kokku ja sellel on võim sinu reklaami viia edule või tõmmata rajalt kõrvale. Tugev CTA veenab inimesi tegutsema.

Facebookis on valida 14 CTA-nupu vahel. Siin on mõned kõige populaarsemad:

  • Osta nüüd
  • Lisateave
  • Registreeri
  • Broneeri kohe
  • Lae alla

12. Maandumisleht

Maandumislehel on suur roll sinu reklaami õnnestumiseks. Mõtle nende kahe stsenaariumi peale:
Esiteks scrollid oma uudistevoogu ja näed reklaami, mis sinu tähelepanu köidab. See reklaamib toodet, mis aitab sul mingit probleemi lahendada. Klõpsas reklaamil ja see viib sind ettevõtte kodulehe esilehele.

Teiseks, reklaam püüab sinu tähelepanu tõmmata, kuid seekord, kui klõpsad reklaamil, suunatakse sind konkreetsele sihtlehele, mis annab sulle rohkem konteksti selle kohta, millest reklaam oli. See ütleb sulle kõik, mida pead teadma, ja pakub sulle juhtumianalüüse inimeste kohta, kes on toodet kasutanud ja millel on olnud positiivsed tulemused.

Isegi kui sul oli ahvatlev pakkumine, ei viitsi enamus inimesi hakata seda taga otsima sinu kodulehelt. Seepärast on äärmiselt oluline, et leht, kuhu sa suunad reklaamile klikkides, viib sellele klikkija täpselt selle toote/teenuse lehele, mida reklaamiti.

13. Sotsiaalne tõestus

Sotsiaalne tõestus näitab klientidele, et inimesed suhtlevad sinu kaubamärgiga. Sotsiaalne tõendusmaterjal on oluline, kuna see toimib suusõnaliselt sotsiaalmeedias. Kui inimesed näevad reklaame, mis on meeldinud nende sõpradele, siis nad tõenäoliselt usaldavad seda reklaami.

Seda võib reklaamil kajastada näiteks „1000 inimest on selle rakenduse alla laadinud” või „Rohkem kui 2000 rahulolevat klienti“.

14. Analüüsi andmeid

Sarnaselt A/B testimisega on andmete analüüsimine reklaamikampaania loomisel oluline osa. Facebookis on tasuta andmed, mis annavad ülevaate oma sihtrühma demograafiast, reklaami kaasatusest jne. Andmete analüüsimine võimaldab sul näha, mis töötab ja mis mitte.

 

Kui soovid oma Facebooki reklaame paremaks muuta, proovi ühte, kahte või kõiki ülaltoodud nõuandeid. Facebooki reklaamimisel pole ühte kindlat edu võtit. Pole ühtegi asja, mida saad teha nii, et see garanteeriks kõrged tulemused. See on pidev testimise ja optimeerimise protsess. Aja jooksul hakkad märkama trende, kuid lõplik tõde selgub siiski alati alles siis, kui reklaami reaalselt üles oled pannud ja testima oled hakanud.

 

Loe lisaks: 7 Advanced Facebook Advertising Tips to Improve Your Campaigns

 

Need olid siis mõned mõtted ja ettepanekud Facebooki reklaami osas. On sul veel ideid? Saada mulle julgelt, lisan artiklisse!

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu