Kuidas Facebooki reklaam rohkem müüke tooks?
16 viisi, kuidas Facebooki reklaam rohkem müüke tooks!
Facebooki reklaamidega on (alustajal) end lihtne segadusse ajada. Alates käitumuslikust sihtimisest kuni pikslite jälgimiseni välja, Facebook reklaam pakub külluslikult erinevaid sihtimisvalikuid, reklaamiformaate ja statistikat, mida uute reklaamide tegemisel silmas pidada.
Sellest artiklist saad sa teada Facebooki reklaamide peamistest mõtetest, mida silmas pidada. Loomulikult ei ole loend lõplik, seega uuri kindlasti ise juurde ja hoia silm peal oma kampaaniatel. See, mis töötab ühega, ei pruugi ligilähedast tulemust anda teisega. Seega võta neid soovitusena, kuid enda reklaami võlusõna peab sul olema testi-testi-testi! Samuti mainin ära, et punktid on toodud juhuslikus järjekorras, mitte tähtsuse.
1. Vali õige kampaania eesmärk
Sõltuvalt sinu reklaamikampaania eesmärgist – näiteks saada rohkem liiklust kodulehele, uusi müügivihjeid või rohkem müüki – annab eesmärgi seadmine sinu kampaaniale suuna. Kui sinu reklaamil ei õnnestu klikke saada, on võimalik, et oled oma eesmärkide põhjal seadnud vale eesmärgi.
Vale eesmärgi valimine kahjustab sinu reklaami toimivust, kuna Facebooki reklaamihalduris olevad seaded on kohandatud igale eesmärgile.
Näiteks võimaldab „Awareness” eesmärk näidata reklaame võimalikult paljudele, samal ajal kui „Traffic” laseb sul valida, kuhu liiklust suunata – näiteks veebisaidile või Messengeri.
NB! Kui sinu vaade ei ole sarnane ülalolevaga, ära muretse, oled veel nö. vana versiooni peal rohkemate eesmärkidega. Küll varsti ka sinuni see jõuab.
Oletame, et oled uus bränd uue tootega kindla nišši jaoks. Pead otsustama, kas soovid oma tootega teadlikkust tõsta või reklaami nägijaid koheselt ostma panna. Mõlemad eesmärgid – nii „Reach“ kui ka „Traffic“ – viivad sinu reklaami paljude inimeste ette. Kuid erinevus seisneb selles, et „Reach“ eesmärk on öelda inimestele, kes sa oled ja kuidas sinu toode eristub. Kasuta seda eesmärki, kui sinu eesmärk on veenduda, et võimalikult paljud inimesed saavad teada sinu ettevõtte väärtusest. Teisalt on „Traffic“ eesmärk mõeldud inimeste suunamiseks sinu lehele ja seal siis soovitud tegevusi tegema. Samas, kui sul on e-pood, on palju abi “Sales” eesmärgist, kuid enamus toodete puhul on raske tundmatu brändi tooteid kohe maha müüa.
2. Loo konkreetne sihtrühm
Sihtrühma loomine on reklaamikampaaniate strateegilisel koostamisel väga tähtis. Kahjuks ei tea paljud reklaamijad, kuidas sihtimine töötab. Turundajad peavad oma Facebooki reklaamide täiustamiseks sihtima täpsemalt. Hästi sihitud Facebooki reklaam ei tähenda juhusliku sihtrühma sihtimist. See sisaldab palju testimist, et aja jooksul sihtimine maksimaalselt heaks saada. Kuid ka siis tasub aeg ajalt see üle vaadata.
Sihtimise parandamiseks tuleks kitsendada sihtrühma demograafiliste andmete, huvide ja käitumise järgi. Mida täpsem on sihtrühm, seda suurem on võimalus reklaamida vaatajaskonnale, kes sellest reaalselt huvituks ja sinule soovitud tegevusi teeks. See aga annab aimu Facebookil, kellele sinu reklaami edaspidi rohkem suunata, mis tõstab tublisti su reklaami edu.
Samas ma ei jääks meeletut edu ootama vaid huvidepõhise sihtimisega. Olgem ausad, ma ise kasutan seda üldse tegelt üsna harva. Üks viimatine uuring leidis ka, et ca 30% huvidest, mis Facebooki arvates sinul on, läheb täiega metsa. No vaatan seda kasvõi ise oma huvide pealt.
No vaadake ise. Olgu öeldud, et ma ei ole üle 12,5a alkoholi joonud, kindlasti ei pea dieeti (vaja hoopis juurde võtta), armastan universaalkerega autosid ja no krediit? Khmm..
Seega eelistan kindlasti järgmises punktis öeldut või siis väga laia sihtrühma sihtides ja selle põhjal analüüsi tehes. Seda enam, et aina rohkem eemaldatakse täpsemaid sihtimisvõimalusi. Kuid pean siin siiski tooma välja selle, et 1 firma on mul hetkel, kelle puhul pean kõik oma tõekspidamised just nende puhul kõrvale heitma. No tegelt ka – remarketing, sõnatused, erinevad formaadid – seal on kõik täiesti pea peale pööratud minu mõistuse järgi ja seepärast kordan end – testi!
3. Custom (kohandatud) ja Lookalike (sarnased) sihtrühmad
Lisaks demograafiliste andmete ja huvide järgi sihtimisele saab Facebookis sihtida ka Custom (kohandatud) ja Lookalike rühma. Kohandatud sihtrühm võimaldab sihtida inimesi oma kontaktide loendist (meilibaas – täiega armastan aga vaadake oma GDPR üle!, telefoninumbrid, seotus lehega jne). Lookalike rühm võimaldab sihtida inimesi, kes on sarnased sinu kontaktide listis olevate klientidega. Kui soovid sihtida rühma, kes tõenäoliselt vaatab sinu reklaami, sihi Custom Audience rühma. Kui soovid oma kliendibaasi laiendada, sihi Lookalike
Omast kogemusest. Tegin kord ühele Eesti suurfirmale e-maili baasist lähtuva sihtrühma. Neil oli kontakte kokku ligi 80 000. Peale Facebooki kontodega nii öelda paaritamist sai sihtrühma suuruseks ligi 50 000. Panime müügi eesmärgi 3ks päevaks vastavalt varasemale kogemusele. Sel korral sai see täidetud aga 1 päevaga. Sihtimine oli lihtsalt niivõrd palju parem kui lihtsalt vanuse, soo ja huvide järgi.
4. Kirjuta selge ja kõnekas pealkiri
Hästi tehtud Facebooki reklaam ei tüüta inimesi igavate eeliste või sõnaliste müügiettepanekutega. Pealkirjad töötavad kõige paremini siis, kui need on selged ja kõnetavad. Mõnikord on hea pealkiri kaval fraas, teine kord on see otsene toote eelis. Facebooki reklaami pealkirjade kirjutamisel pole üht ja ainsat nippi.
Jälgi ka seda, kuidas tekst reklaamis välja paistab. Vaevalt Ecoprint tahtis reklaamida, et nad on kindel viis ebaõnnestumiseks 🙂
Kuigi üks hea mõte on käsitleda Facebooki reklaami tekstivälja pealkirjana. Olgem ausad, Facebooki reklaamihalduris kuvatakse pealkiri pildi all olevas tekstipaigas. See muudab pealkirja tegelt ju kolmanda koha asetuseks – reklaami tekst, pilt ja siis pealkiri. Seega kasutan kaise tihtipeale seda, et kui sisestan tekstiväljale teksti, käsitlen selle algust kui pealkirja. See on esimene asi, mida potentsiaalsed kliendid näevad ja pealkiri toimib rohkem kui lisateabe alapealkirjana. Kuigi prominentsemalt esitletud.
5. Tee väärtusega pakkumine
Klientide Facebooki reklaamile klikkimise meelitamiseks lisa sellele väärtust. See võib olla probleemile lahendus, raha kokkuhoid (allahindlus või tasuta saatmine) või põhjus, miks kliendid peaksid ostma sinult mitte konkurendilt. Samuti tasuta juhendid, konsultatsioon jne. Mõtle, millega sina saaksid silma paista!
Kui sinu väärtuspakkumine on stiilsed riided…äkki võiks ka pildil olla riideid?
6. Optimeeri Facebooki reklaam nutitelefonile
Võiks vast öelda juba, et enamus juba kasutab meedia tarbimiseks nutitelefoni. Või vähemalt paralleelselt sülearvutiga. Kui soovid jõuda maksimaalselt oma potentsiaalsete klientideni, pead looma ka mobiilisõbralikud reklaamid. Mobiili jaoks saab optimeerida mitmel viisil.
1. Vähem teksti
Kasuta vähem teksti, et mobiilireklaamide teksti ei kärbitaks.
2. Link mobiilisõbralikele sihtlehtedele
Kui kasutad reklaami, mis suunab kliendid teisele veebilehele, siis tuleb veenduda, et sihtleht laeb kiiresti ja töötab korralikult.
3. Kasuta vertikaalset vormingut
Vorminda oma mobiilireklaamid vertikaalselt, kuna see vorm täidab erinevalt horisontaal- ja ruudukujulisest vormingust kogu telefoni ekraani. Seega ei ole teisi kõrvalisi segajaid sinu reklaamiga üheaegselt ekraanil.
4. Lisa videoreklaamidele subtiitrid
Paljud kasutajad eelistavad vaadata videoreklaame ilma helita. Lisa videole subtiitrid, et sõnum oleks arusaadav ka ilma hääleta.
7. Kasuta pilti, mis täiendab su reklaamtekstiga
Hästi koostatud Facebooki reklaamis on visuaali ja koopia vahel nutikas nö. pinge.
Tihtipeale näen Facebooki reklaame, kus visuaalil ja tekstil ei ole esmapilgul mingit seost või nad ei täienda üksteist. Näiteks kui reklaamid Facebooki reklaamtekstiga maasikat, on pildi peal maasikakast. Selle asemele võiks panna miskit, mis täiendaks teksti, looks kujutluse teise nurga alt. Kasvõi maasikamoosiga sai (ja piimaklaas kõrval).
Kas siin oli mõeldud põnevale reklaamteksti täiendusele või pandi lihtsalt puusse? 🙂
Või kui otsitakse uut töötajat kontorisse, on pildiks naeratav töökollektiiv, kes seisavad rivis. Suht tapeet, või mis? (Rääkimata klišeelikest tekstidest “Otsime särasilmset töötajat…” või need uh “Reklaamininjad” jms.
On öeldud ka, et kui tekst on sõnaline, muuda visuaal mänguliseks. Kui visuaal on mänguline, muuda koopia sõnaliseks. See loob kontrasti ja koosmõju visuaali ja teksti vahel.
8. Tee A/B teste
A/B testimise abil saab teada, millised reklaamid toimivad paremini. Näiteks testis AdEspresso emotikonidega ja emotikonideta reklaami. Tulemus näitas, et emotikonidega reklaam toimis paremini kui emotikonideta reklaam.
Kuid testida saab palju muud – tekst, pilt, video, teksti pikkus jne. On levinud eksiarvamus, et lühikese tekstiga reklaamid toimivad paremini kui pikaga. Ehkki teooria on hea, pole see tegelikult nii. Kõigi Facebooki reklaamidega on oluline katsetada, sest üks valdkond ja vaatajaskond reageerivad teisiti kui teine.
Reklaamteksti kirjutamisel pead mõistma, kellele reklaami kirjutad. Kirjuta sõnum, mis sobib sinu sihtrühmale. Esmalt kirjuta pikem tekst, sealhulgas natuke nii öelda jutuvestmist juures. Seejärel võta tekst ja tee sellest lühem versioon ilma nö. loo jutustamiseta vaid konkreetse pakkumisega.
Kuid veendu, et sa annad testile piisavalt aega. Ära rutta järeldusi tegema peale 1-2 päeva reklaami üleval olekut. Anna talle aega vähemalt 3-4 päeva ja siis vaata, kumb on paremini toiminud. Kui oled välja selgitanud parema, ei tähenda, et sa peaksid/võiksid loorberitele puhkama jääda. Hea mõte on teha veel üks variatsioon, et vaadata, äkki saab veelgi paremini.
Mida suurem on Facebooki kampaania eelarve, seda kiiremini saad tihtipeale ka andmeid, mis aitavad sul teadlikke muudatusi teha.
Omast kogemusest. Soovitan proovida sihtimist eraldi muuhulgas nii naistele kui meestele. Kui pole just meestele otseselt mõeldud toode siis võid tihti peale üllatuda, et meeste kliki hind on tunduvalt kõrgem, kui naiste oma, samas oste ei tule üldse või minimaalselt. Seega kui sul on väga piiratud eelarve siis tuleks sel juhul valida naised. Kuid muidugi see sõltub jälle tootest.
Ka vanustega sama lugu – väga noored ja väga vanad on sageli nii öelda kallimad, sest neid ju lihtsalt on internetis vähem. Seega mõtle hoolikalt läbi oma sihtrühma vanus.
9. Reklaami asukoht
Kus sa oma reklaami näitad? Vaata kõiki Facebooki reklaami asukoha võimalusi siit. Kui mitte detailidesse laskuda – Facebooki parem serv, Instagram Story jne siis laiemalt võttes mõtle, kas sinu sihtrühm liigub nii Facebookis kui Instagramis. Kui on suunatud vanemale sihtrühmale siis tasub kindlasti vaadata, kas Instagramist tuleb soovitud tegevusi või kulub sinna lihtsalt vaid raha.
Puhtalt minu kogemustest lähtuvalt siis väga tihti on Instagrami klikk kallim. Samas kui selle tulemuseks on müük, siis on see kallim klikk väärt. Soovitan aga siiski hoolega jälgida seda, et mis keskkonnas kui palju raha kulub ja kas selle kulu taga on ka tulu. Saad jälgida seda nii: mine reklaami juurde, vali paremalt servast “Breakdown” ja siis “Placements”.
Ma ei leia praegu seda uuringut aga kusagil oli kirjas, et Facebooki paremas servas oleva reklaami klikihind on kõrgem, kuid kuna inimesed teavad, et seal on reklaamid ja nad klikivad sinna, teevad nad seda teadlikult. Seega on sinna klikkijate huvi reklaamis pakutava vastu sageli suurem.
10. Värskenda reklaame
Liiga pika aja jooksul Facebooki reklaamide esitamine võib sinu kampaaniat kahjustada kahel põhjusel: reklaamide väsimus ja pimedus. Reklaamide väsimus juhtub siis, kui vaatajaskond näeb sinu reklaame liiga palju kordi ja hakkab neid ignoreerima. Või mis veelgi hullem, inimesed peidavad reklaamid oma uudiste voolt või raporteerivad neist. Pole tähtis, mida nad teevad, see mõjutab sinu investeeringutasuvust negatiivselt ja reklaamid on vähem tõhusad.
Siin võiks olla indikaatoriks see, kui reklaami näitamise sagedus kõrgeks läheb. Samas taaskord kordan end, iga valdkonna see “kõrge” on tihtipeale erinev. Näiteks mul oli kord reklaam, mille sagedus oli 12 aga oi kui hästi see sisse tõi. Samas proovisin ka laiemat sihtrühma, et sagedust maha tõmmata, kuid tulemused läksid kehvemaks.
On öeldud näiteks, et optimaalse jõudluse saavutamiseks peaks Facebooki reklaam saavutama sageduse vahemikus 1,8–4. Teine aga, et 3-8. Kui no neid soovitusi on muidugi igal pool ja palju erinevaid.
Sõltuvalt valitud eesmärgist, saad reklaamile panna peale ka selle, mitu korda ühele inimesele seda nt 7 päeva jooksul kuvatakse. Muidugi teeb Facebook oma korrektuure ja alti, et püsi see selle numbri juure täpselt, kuid sinna kanti küll.
Pisut termineid:
- Impressions – number, mis näitab mitu korda sinu reklaami kuvati.
- Reach – number, mis näitab mitu erinevat inimest nägid sinu reklaami.
- Frequency – number, mis näitab mitu korda sinu reklaami igale inimesele näidati (kalkuleeritud keskmine).
Frequency = Impressions/Reach
Reklaamipimeduse ja väsimuse vältimiseks peaks oma reklaami natuke värskendama. Seda saab teha teksti ümbersõnastuse, pildi töötlemise, video vastu vahetamise jne. Või pane reklaam mõneks nädalaks pausile ja siis uuesti peale.
Loe ka siit mõtteid reklaami sageduse põhjuste ja tagajärgede kohta.
11. Selge eesmärk
Ära tee reklaami, millel pole selget eesmärki. Enne reklaami koostamist küsi endalt, mida soovid oma kampaaniaga saavutada. Kas soovid tutvustada uut toodet, koguda fänne lehele või suunata midagi ostma? Seega alusta nö. lõpust ja liigu seejärel algusesse, et kuidas sa seda eesmärki võiksid üldse saavutada.
12. Võimalusel ära kasuta fotosid pildipangast
Kui Facebookis kasutajad uudistevoogu sirvivad, paistab pilt silma. Pilt köidab nende tähelepanu esimesena ja julgustab neid edasi lugema reklaamteksti. Pärast seda, kui oled nad suutnud pildiga reklaami külge haakida, tuleb esile kutsuda mingisuguse emotsionaalse reaktsiooni või anda neile põhjuse soovitud toiminguks – reklaamteksti lugemiseks.
AdEspresso leidis digitaalse reklaamiettevõtte A/B testimise käigus, et tootefotod töötavad paremini kui stock fotod. Kahjuks kasutavad paljud reklaamijad aga stock-fotosid, kuna neid saab odavamalt ja lihtsamalt.
Alati saab uuesti ringlusse võtta ka vanemad fotod. Olemasolevaid tootefotodel saab muuta tausta, lisada filtreid ja kleebiseid või muuta pildid gifideks. Kasuta pilti, mis loob sünergia pildi ja teksti vahel. Hästi toimivad selged ja eredad pildid, mis näitavad sinu toodet või teenust tegevuses. Vaata nõuandeid piltide kohta neist postitustest – esimene ja teine postitus.
Ja loomulikult visuaalid, mis on tegevuses! Lihtsalt valgel taustal pildistatud üksik maasikas ei tööta kaugeltki nii hästi, kui maasikat käes hoidev ja ühe ampsu ampsanud laps/naine/mees (kuigi tunnistan, et mul on nõrkus maasikate järgi, seega mind ostaks ka maasikalehega ära 🙂 ).
13. Lisa üleskutse tegevusele (CTA)
Kui sul on vaid mõni sekund publiku tähelepanu köitmiseks, enne kui neid miski muu segama hakkab, peavad sinu reklaamid tegema selgeks, mida soovid, et inimesed teeksid. Kui see ei ütle inimestele selgelt, mida teha, oled temast juba ilma.
Selge üleskutse (CTA) lisamine reklaamile annab kliendile teada, mida pärast reklaami lugemist teha. Kas soovid, et nad registreeruksid e-posti listi, ostaksid toote või vaataksid viimast videot? Loomulikult sa tahad, et nad klikkisid sinu reklaamile, kuid kas sa sooviksid, et nad midagi ostaksid, liituksid uudiskirjaga, laadiksid alla rakenduse või teeks veel midagi kolmandat? Üleskutsed võivad olla otsekohesed nagu „osta kohe”, „registreeru” või „kliki siin”.
CTA valimine on üks viimaseid asju, mida oma reklaami üles seades lisad. See on väike täiend, kuid seob sinu kampaania kokku ja sellel on võim sinu reklaami viia edule või tõmmata rajalt kõrvale. Tugev CTA veenab inimesi tegutsema.
Facebookis on võimalus valida paljude CTA-nuppude vahel. Siin on mõned kõige populaarsemad:
- Osta nüüd
- Lisateave
- Registreeri
- Broneeri kohe
- Lae alla
Kindlasti on parem keskenduda ühele toimingule, mida soovid, et reklaami nägijad teeksid. Seega ära lisa sõnastusse mitmeid tegevusi – osta, liitu, jälgi meie FB jne.
14. Maandumisleht
Maandumislehel on suur roll sinu reklaami õnnestumiseks. Mõtle nende kahe stsenaariumi peale:
1) Esiteks scrollid oma uudistevoogu ja näed reklaami, mis sinu tähelepanu köidab. See reklaamib toodet, mis aitab sul mingit probleemi lahendada. Klõpsas reklaamil ja see viib sind ettevõtte kodulehe esilehele.
2) Teiseks, reklaam püüab sinu tähelepanu tõmmata, kuid seekord, kui klõpsad reklaamil, suunatakse sind konkreetsele sihtlehele, mis annab sulle rohkem konteksti selle kohta, millest reklaam oli. See ütleb sulle kõik, mida pead teadma, ja pakub sulle juhtumianalüüse inimeste kohta, kes on toodet kasutanud ja millel on olnud positiivsed tulemused.
Isegi kui sul oli ahvatlev pakkumine, ei viitsi enamus inimesi hakata seda taga otsima sinu kodulehelt. Seepärast on äärmiselt oluline, et leht, kuhu sa suunad reklaamile klikkides, viib sellele klikkija täpselt selle toote/teenuse lehele, mida reklaamiti.
15. Sotsiaalne tõestus
Sotsiaalne tõestus näitab klientidele, et inimesed suhtlevad sinu kaubamärgiga. Sotsiaalne tõendusmaterjal on oluline, kuna see toimib suusõnaliselt sotsiaalmeedias. Kui inimesed näevad reklaame, mis on meeldinud nende sõpradele, siis nad tõenäoliselt usaldavad seda reklaami.
Seda võib reklaamil kajastada näiteks „1000 inimest on selle rakenduse alla laadinud” või „Rohkem kui 2000 rahulolevat klienti“.
16. Analüüsi andmeid
Sarnaselt A/B testimisega on Facebooki reklaami andmete analüüsimine reklaamikampaania loomisel oluline osa. Facebookis on tasuta andmed, mis annavad ülevaate oma sihtrühma demograafiast, reklaami kaasatusest jne. Andmete analüüsimine võimaldab sul näha, mis töötab ja mis mitte.
Kui soovid oma Facebooki reklaame paremaks muuta, proovi ühte, kahte või kõiki ülaltoodud nõuandeid. Facebooki reklaamimisel pole ühte kindlat edu võtit. Pole ühtegi asja, mida saad teha nii, et see garanteeriks kõrged tulemused. See on pidev testimise ja optimeerimise protsess. Aja jooksul hakkad märkama trende, kuid lõplik tõde selgub siiski alati alles siis, kui reklaami reaalselt üles oled pannud ja testima oled hakanud.
Need olid siis mõned mõtted ja ettepanekud Facebooki reklaami osas. On sul veel ideid? Saada mulle julgelt, lisan artiklisse!
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu