Eksperdid arvavad – mida toob turundusaasta 2021?
Eksperdid arvavad – mida toob turundusaasta 2021?
Juba neljandat aastat järjest uurisin tunnustatud eesti turundajatelt, et mida nad ootavad ja ennustavad käesolevaks turundusaastaks. Käesoleva artikli lõppu lisasin ka enda mõtted. Loe kindlasti aga ka lähinädalatel ilmuvaid teisi osasasid!
Sel korral saad sa lugeda mõtteid:
- Sven Nuum – Facebooki turunduse ekspert ja koolitaja, Nullist ja Boost Yourself kaasasutaja
- Karola Karlson – vabakutseline turundusekspert, karolakarlson.com
- Priit Kallas – internetiturunduse praktik ja konsultant, Dreamgrow Digital strateeg
- Brit Mesipuu – Milos OÜ tegevjuht, koolitaja ja sisulooja
Sven Nuum
Inimesed tahavad ja vajavad 2021. aastal rohkem kui eales varem vahetut, ausat ja päris suhtlust. Ettevõtted saavad seda luua näiteks läbi podcasti saadete, Facebooki gruppide, sotsiaalmeedias live videode, storyde ja e-maili.
Ilusa Instagrami feedi ehitamisele pole mõtet 2021. aastal aega kulutada. Selle asemel pane rõhk heale sisule – mis inimesele korda läheb või mingil moel kasulik on. Hea sisu eluiga pikenda reklaamidega ja pane see enda heaks tööle.
Enamikel ettevõtetel pole midagi igapäevaselt postitada ja see on okei. Pole mõtet hakata ennast väsitama sisu tootmisega, mida pole tegelikult vaja ja mida nagunii näeb ainult väike osa sinu fännibaasist.
Palju kiiremini ja lihtsamalt toovad tulemusi Facebooki reklaamid. Neid saad väga täpselt suunata vanusevahemiku järgi ja asukohapõhiselt ning alates 5 € eest võid jõuda mitme tuhande inimese ette.
Lisame veel juurde retargeting võimalused ehk taasturunduse ja saame reklaami suunata ainult neile, kes on näiteks külastanud Facebooki või kodulehte, vaadanud sinu Facebooki videosid või e-poe tooteid – sealt toob müüke.
Tänavu ei saa ilma oskuseta müüa oma toodet või teenust. Ei maksa ka eeldada, et sinu Facebooki haldaja tunneb sinu toodet piisavalt ning teab, kuidas kirjutada müügitekste ja pealkirju, mis panevad inimesed tegutsema ja ostma.
Hea müügiteksti kirjutamine nõuab enda kliendi tundmist ning teadmisi copywritingu tehnikatest, kuidas tekst õigetest elementidest kokku panna. Kuiv kirjeldus toote võimsusest või muudest tehnilistest omadustest ei kõneta inimest, sest ta mitte ei osta omadusi, vaid tulemust, mida need omadused tema jaoks teevad.
Mis kasu sellest talle on? Milliseid probleeme ja kuidas sa lahendad või aitad lahendada?
Sinu potentsiaalne klient tahab teada, kuidas sinu pakkumine tema elu paremaks muudab ja see peab tulema välja kodulehel, Facebooki reklaamis, Googles, e-maili pealkirjades, videodes jne.
Google ja Facebook v.s. teised reklaamikanalid
Online reklaami maastikul on viimase paari aasta jooksul arenenud kaks vastandlikku trendi.
Ühest küljest koondavad Facebook ja Google enda alla enamiku digitaalsest reklaamiturust. Tihtipeale ei olegi vaja rohkem reklaamikanaleid kasutada, eriti kui eesmärgiks on efektiivsus ning mõistlik reklaamihaldusele pühendatav ajakulu.
Teisalt on Snapchat ja TikTok oma reklaamitoodetega lõpuks Facebook Ads Managerile järele jõudnud. Ning paljud brändid laiendavad oma reklaame ka neisse kanalitesse, et jõuda noorema publikuni, keda Facebookist-Instagramist ei püüa. Või siis Twitter, mille reklaamihaldur on endiselt ajast maas, kuid avab ukse trenditeadliku tarbijani, kes teadlikult muid sotsiaalmeediaplatvorme väldib.
Lisaks sellele tekib üha enam uusi reklaamiformaate: erinevates formaatides ja pikkustega videod jne, mida brändid peavad eri reklaamikanalite kõigi placementide katmiseks üles laadima.
Võiks öelda, et digitaalsed kanalid on turunduse “demokratiseerinud” ning nüüd saab iga väike bränd väikse investeeringuga reklaami teha. Teisalt muutub digireklaam ökosüsteem üha keerukamaks ning kui tahta Facebooki reklaamist järgmisele tasemele liikuda, on tihti vaja spetsialisti või agentuuri abi.
Platvormide ülene tulemuste mõõtmine
Teine huvitav teema on attribution ehk õigele kanalile tulemuste omistamine. Üha enam ettevõtteid saavad aru, et kui Facebook, Google ja nt Twitter kõik oma reklaamikontodel 10 ostu näitavad, siis tegelikkuses ei toimunud kokku mitte 30 ostu, vaid ca 15 – lihtsalt iga kanal omistab kõik ostud oma reklaamidele. Loodan, et rohkem brände saab attributioni olulisusest aru ning seab üles korraliku raporteerimise süsteemi.
Priit Kallas
Nagu ütles Jeff Bezos, pole vaja kogu aeg uurida, mis on uued trendid. Tuleb selgeks teha, mis järgmise 10 aasta jooksul ei muutu ja nendes oma konkurentidest palju paremaks saada.
Oma kliendi tundmine
Miks peaks keegi su veebilehele tulema? Vasta sellele küsimusele nii, et keegi peale su enda ka seda usuks. Võta aega selleks, et päriselt uurida, mida su kliendid tahavad. Kui sa selle teadmisega varustatult oma turundusega hakkad tegelema, siis oled 95 protsendist oma konkurentidest ees.
Võta aega, et oma kliente küsitleda ja nende vastuste põhjal panna kokku profiil, mida su lemmik klient tahab. Persoona loomisel leiad abi siit.
2021 eesmärk: loo omale PÄRIS persoonade kirjeldused, mis baseeruvad vestlustel olemasolevate klientidega.
Sisuturundus ja oma meedia
Sisuturundus on kogu internetiturunduse alus. Siin on tähtis aru saada, et sisuturundus algab su avalehest, toote- ja teenusekirjeldustest ja firma infost. Kui sa ei kirjelda oma toodet nii, et potentsiaalne klient aru saab, miks just sind eelistada, siis läheb konkurents hinna peale. Hind ei ole hea asi, millega konkureerida.
Kui inimene ostab midagi vähegi kallimat, siis tuulab ta enne otsustamist internetis ringi ja otsib vastuseid oma küsimustele. Uuringud näitavad, et enne kui potentsiaalne ostja ettevõttega ühendust võtab, uurib ta kümmet või enamat materjali internetis.
Kas sinu veebis on kõik enne ostu tekkivad küsimused vastatud? Kas sa üldse tead, mis küsimused inimestel enne su toote või teenuse ostmist tekivad?
Sa ei saa seda muul moel teada, kui küsid olemasolevate klientide käest. Kui sul ei ole olemasolevaid kliente, sest just alustasid uue firma või tootega, siis uuri nendelt, kes on antud probleemi lahendamiseks raha kulutanud. Kogu see töö käib persoona loomise juurde.
2021 eesmärk: Tee omale kalender sisu loomiseks ja kata aasta jooksul kõik tähtsamad küsimused. Iga kuu üks teema.
Kodulehe optimeerimine
„Kas te saaksite meie kodulehe SEO ära teha?“
See on kõige sagedasem päring, mida ma oma meilikastis näen.
Vastus sellele on „Ei saa.“
SEO ehk kodulehe optimeerimine tekib ise, kui su veebis on materjal, mida potentsiaalsed kliendid tahavad toote või teenuse ostmisel ning kasutamisel saada. Kui su lehel pole infot, millele ostuhuviline vastust otsib, siis pole Googlele ka pointi su lehte esimeste seas välja näidata.
Pärast seda, kui sisu on olemas saab sellele rakendada SEO võtteid, mille kohta saad rohkem infot tasuta SEO e-raamatust, mis sisaldab kõike vajaliku lehel oleva info optimeerimiseks.
Kui persoona ja mahuka sisu loomine võtab aega, siis võid oma olemas oleva materjali veebis nende näpunäidete järgi korda teha.
Kui olemasolev sisu on optimeeritud, siis saad uut sisu lisades selle juba SEO-mõttes korralikult lehel panna. Nii ei ole sul vaja teha eraldi „SEO tööd,“ vaid kogu materjal jõuab veebi juba optimeeritud kujul.
2021 eesmärk: Tee korda oma olemasolevate lehtede SEO ja lisa uusi lehti juba optimeeritud kujul.
Meilinglisti kasvatamine
Meili aadresside nimekiri on sinu ainuke oma kanal peale veebilehe. Kõik ülejäänud kanalid on Google, Facebooki ja teiste hiiglaste kontrolli all. Seda nii orgaanilistes tulemustes kui ka reklaamis.
Vaatad oma statistikat ja märkas, et oled Googles varasema 3. positsiooni asemel kohal number 59.
Saad Facebookilt teate, et su reklaamikonto on kinni pandud.
Amazon ütleb, et su tootega oli mingi probleem ja paneb su müügi seisma.
Meililist on ainuke kanal, mis on sinu oma ja ei sõltu kolmandate osapoolte suvast. Lisaks sellele on meililist ka üks paremini müüki toovaid kanaleid internetiturunduses. Siit leiad mõne mõtted oma meililisti kasvatamiseks.
2021 eesmärk: Püüa võimalikult palju huvilisi teistest kanalitest meililisti saada.
Brit Mesipuu
Vaadates tagasi eelmisele aastale siis võib öelda, et ennustamine on tänamatu töö. Kes oleks osanud sellist aastat ette näha? Loodame aga, et tavaelu taastub ning saame liikuda taas oma argirütmi. Millised oleksid sellise „tavaelu“ internetiturunduse ennustused minu poolt käesolevaks aastaks?
Sisuturunduse roll tõuseb
Google ei kao ka sellel aastal kuhugi ning on vaieldamatu nr 1. Seetõttu on oluline, et kui sul on koduleht, see ka Google otsingus tasuta välja tuleks. Näen seda aina enam ka oma klientide peal, et and hakkavad aru saama, kui oluline on uue ja värske sisu kodulehele lisamine selleks, et Google su lehte sel teemal ka tähtsaks peaks.
Seega usun, et alanud aastal üha rohkem ettevõtteid loovad oma lehele kasulikku sisu, mida nende kliendid guugeldada võiksid.
Klienditeenindus sotsiaalmeedia kaudu muutub standardiks
Tänaseks on kliendivestlused liikunud traditsioonilistest kõnekeskustest ja meilidest sotsiaalmeediasse ja sõnumside rakendustesse. Siin veedavad kliendid oma aega ja nad eeldavad, et ka seal on kaubamärgid, kes vastavad nende küsimustele viivitamata.
Siin tulevad mängu ka targad juturobotid, kes oskavad vastata enam levinud küsimustele ilma inimese sekkumiseta. Kuid kindlasti jäävad omale kohale nii öelda päris inimesed, kes kõikidele tekkivatele küsimustele kiiresti ja asjakohaseid vastuseid annaksid.
Seega ole hoolas, kui sul on oma ettevõttele tehtud sotsiaalmeediakanalid. Ole kättesaadav ja vasta küsimustele esimesel võimalusel. Just seda su klient ootab! Mõistlik oleks seadistada ka automaatvastused, mis informeerivad kirjutajat, mis aegadel oled sotsiaalmeedias kättesaadav ja millal oleks kiirema teeninduse saamiseks mõistlik mujale pöörduda.
E-ostlemine hoogustub veelgi
Kuigi piirangute ajal e-ostlemine juba näitas tublit kasvutrendi, arvan ma, et see ei rauge ka siis, kui poed taaskord piiranguteta avatud on. Tänapäeva kaasaegne tarbija on valdavalt digitaalne ja ostab veebist rohkem kui kunagi varem.
Kui sul ei ole e-poodi, saad sa siiski kasu lõigata erinevatest sotsiaalmeedia platvormidest. Nad pakuvad juba palju tööriistu kogu kliendi teekonna haldamiseks – alates toote avastamisest kuni ostujärgse teeninduseni välja. Sinu ülesanne on vaid ära õppida, kuidas need kanalid enda kasuks tööle panna.
Mikroinfluencerite mõju kasv
Üha enam ettevõtteid pöörduvad väiksemate mõjuisikute poole, kellel on pühendunud jälgijad ja kes võivad pakkuda suuremat väärtust kitsama turunduseelarve jaoks.
Arvan, et praegusel ajal tahavad inimesed rohkem kui kunagi varem näha influencerite ehtsat mina. Ma arvan, et teatud tüüpi sisu pakkumine, mis näitab nende tegelikku elu, on tänapäeval võrgus kasvamise võti. On ju vaja, et suunamudija ei oleks lihtsalt üks paljudest teistest oma ilusate töödeldud piltidega. Tal on vaja oma päris nägu ja olemust edastada, et jälgijad saaksid temaga seostuda. Just selline ehedus võiks olla sellel aastal veelgi tähtsamal kohal oma jälgijaskonna kasvatamisel.
Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu