Eksperdid arvavad – mida toob turundusaasta 2021? II osa

 

Teie ees on sarja teine osa. Loe kindlasti ka esimest siit!

Sel korral kirjutavad:

 

Karl Pae

Karl Pae

2021 tuleb privaatsuse ja TikToki aasta. 

Privaatsus: Äpid on juba suvest saadik olnud paanikas ios14 uuenduste ja IDFA kadumise tõttu. Alles hiljuti tuli aga välja, et see mõjutab ka kõiki muid reklaamijaid Facebookis ja mujal. Facebook on juba mõjudest rääkinud, kuid Google on vaikinud. Samal ajal teatas Google üldisemalt, et töötab uute conversion tracking lahenduste kallal ning arendab välja uut sihtrühmade loomise lahendust. Seejuures jääb Google Adsi juures reklaamijatel aina enam infot nägemata ning Google võib seda veelgi vähemaks võtta tuues kasutajate privaatsuse või kampaaniate lihtsustamise vabanduseks. Seega ühelt poolt on raskem mõõta ja teiselt poolt jääb datat vähemaks. Turundajatele tuleb igaljuhul tööd juurde, et kõigest sellest läbi hammustada. 

Teine suur muutus on TikTok. TikTok oli eelmise aasta kõige suurema kasvuga äpp ning nüüdseks veedavad inimesed seal rohkem aega kui Facebookis. YouTube tundis ohtu ja tegi oma shorts videote formaadi juurde, et TikTokiga võidelda. Osad arvavad jätkuvalt, et TikTok on tiinekatele ning see jääb nende pärismaaks umbes nagu Snapchat. Kes aga TikToki kasutanud on, siis teavad, et sinna jääb ülikergelt lõksu ükskõik, mis vanuses sa oled ning sisu on seal samuti kõigest ja kõigilt. Reklaamilahendused on neil siiski toored ning Eestis veel reklaamida ei saa, kuid suure tõenäosusega laienevad nad kiirelt ning tulevad ka meie turule. Huvitav näide Eestist on Dipperfox, kes oma kännupuuriga sai üle 6 miljoni vaatamise.

 

 

Raido Tamar

Raido Tamar

Mida toob aasta 2021 otsingumootoritele optimeerimises?
Klassikalised SEO faktorid toimivad endiselt ja on edasi omal kohal ka aastal 2021. Tuleb aga testimise ja katsetamise aasta nii selles osas, mida kasutajatele näidata/pakkuda ning mis Google’i jaoks toimib optimeerimise osas. Peab järjest rohkem aru saama, mis on otsingute taga.

Faktorite osakaalud on muutumas rohkem valdkondade põhisemaks. Google küll üritab järjest paremini tehtud otsingust aru saada, aga selles osas on veel palju samme minna, et otsingutulemuste manipuleerimisest mööda pääseda. Arvatavasti on seetõttu otsingutulemustes oodata palju ebastabiilsust. Kas, kui palju ja kuidas hakkab mõjutama SEO-d faktorina näiteks mobiilisõbralikkus, lehe kiirus, UX, structured data jt viimastel aastatel rohkem kõneainet pakkunud valdkonnad.

Google peab ise ka enda andmete kogumise ja indeksseerimise probleemid paremini kontrolli alla saama. Kas see toob kaasa eelise neile, kellel on kodulehtedel hästi teostatud tehniline SEO või mitte, näitab aeg.

Parema selguse saamiseks hakkab järjest rohkem esile tõusma testimise kultuur. SEO infot on aga kõige selle kõrval rohkem kui kunagi varem. Kogu selle müra vahelt muutub järjest raskemaks allikate usaldusväärsus.

Nähtavuse osas saavad suured brändid ja autoriteetsed lehed järjest rohkem eeliseid. Seepärast muutub üha tähtsamaks oma nišši relevantsus ja veebilehte struktuur, mis aitavad Google’il paremini aru saada lehe nn prioriteetsemast infost. Tuleb ebavajalikku rohkem välja filtreerida ja vähendada müra.

Väliste linkide tähtsusest on viimasel ajal hakatud järjest enam rääkima ja seega kasvanud nõudlus selle teenuse ning viidete järele. Seega nõuab tulevikus kvaliteetsemate linkide saamine rohkem suhete loomist veebilehtedega, loomingulisust kui ka pühendumist. Google üritab järjest rohkem kvaliteedi suunas liikuda, seetõttu on järjest raskem viidetega tegeleda, aru saada, mis mõjub ja mis mitte. Tuleb ebamäärasuse aasta, mis toob võitjateks need, kes tegutsevad läbimõeldumalt.

 

 

Andrus Kiisküla

Andrus Kiisküla

Muudatused on osa elust ja 2020 kindlasti kiirendas teatud protsesse ja fookus liikus veel rohkem digisse. Suuremad muutused on samas osa pikematest protsessidest ja tähtsad teemad ei ole muutunud ja tähelepanu vajavad teemad olid teada juba 2020 nagu näiteks ios14 ja küpsistega seotud muudatused, mis teevad nii mõõtmise, kui ka sihtgruppide loomise palju keerulisemaks. 

Tähelepanu pärast võitlus ei lähe lihtsamaks ja et selles edukas olla on vaja kindlasti rohkem fokuseerida ja spetsialiseeruda. Ei usu, et ühemehe orkestrid kuhugi kaovad, aga targad tellijad kindlasti teevad teadlikumaid valikuid. 

Sotsiaalselt jätkub ootus, et brändid seisaks konkreetsete väärtuste eest, keskkond ja jätkusuutlikkus muutub tähtsamaks. 

AI, liit/vituaalreaalsus, programmatic, juturobotid, mõjutajad, visuaalne otsing, häälotsing koos tarkade kõlaritega, personaliseerimine, ennustav analüütika jpm. olid kuumad teemad aasta tagasi ja on seda ka täna….  

 

Timo Porval

Timo Porval

Möödunud aasta näitas hästi ära ettevõtete digiturunduse võimekuse (või selle puudumise).

Ilmselt mõistsid nii need, kel digiturundusega kõik hästi, kui need, kel päris halvasti, et selle taseme tõstmiseks on vaja pidevalt tööd teha. Ja mitte natuke iga kuu, vaid natuke iga päev.

Et aru saada, millises seisus on teie ettevõtte digiturundus, tee kohe praegu väike audit.

Ole vastates aus ja pigem konservatiivne, sest realistlikum hinnang olukorrale aitab paremini edasi liikuda.

Kui “jah” on 1, “ei” 0, ning “kuskil seal vahel” 0.5 punkti, siis vaata, mitu punkti sa kokku saaksid?

  1. Meie ettevõttes on digiturunduse strateegia paigas. Me teame mida, miks ja kuidas me teeme.
  2. Mõõdame väga täpselt, kui palju läheb igasse digiturunduse kanalisse raha ja kui palju sealt päringuid või müüki vastu saame.
  3. Meie tiimil on juurdepääs praktilistele ja kvaliteetsetele digiturunduse õppematerjalidele. Töötame neid regulaarselt läbi ja rakendame igapäevatöös.
  4. Meil on olemas oma ala spetside (SEO, copy, Google Ads, Google Analytics, FB ads, audio-video, e-pood, meiliturundus jne) kontaktid ning meil on nendega nii head suhted, et saame neile helistada ja nõu küsida.
  5. Oleme ennast ümbritsenud inimestega, kes end pidevalt digiturunduse valdkonnas täiendavad ja uusi lahendusi katsetavad. Me vahetame mõtteid ja mõtleme üksteise äridega kaasa.
  6. Meil on olemas arenduspartner (või arendaja majas sees), kes meie kirjadele kiiresti reageerib ja meie soovid ellu viib. Sama disainiga.
  7. Uue kampaania- või maandumislehe püsti saamine on tundide või päevade, mitte nädalate või kuude küsimus.
  8. Tegeleme jälgijaskonna kasvatamisega ja loome neile pidevalt väärtust veel enne, kui nad ostu või päringu teevad.
  9. Meie e-poodi või kodulehele on lihtne uut sisu lisada või vajadusel muudatusi teha.
  10. Kasutame konsultantide abi, et teiste praktilist kogemust ettevõttesse juurde tuua.
  11. Digiturunduse ideede elluviimine ei jäi tehniliste barjääride taha.
  12. Meie meeskonnas on inimesi, kes ei pelga kaamerate või mikrofonide ette astuda.
  13. Meile ei ole võõrad näiteks järgmised tööriistad: Google Analytics 4, meiliturunduse programmid (ConvertKit, Smaily, Keap, Klaviyo, Mailchimp jt), SurferSEO, Ahrefs, Google Search Console, Google Ads, Google Keyword planner, Facebook Ads manager.
  14. Plaanide elluviimine käib kiirelt, ilma liigse kommunikatsioonita. Arvamusi peavad toetama arvud.
  15. Me teame, mida meie (potentsiaalsed) kliendid vajavad, sest teeme nendega intervjuusid, küsitlusi ja kuulame neid.
  16. Automatiseerimisele lisaks keskendume ka personaliseerimisele ja kliendile wow-elamuse tekitamisele. Personaalsed meilid, käsitsi kirjutatud kirjad, läbimõeldud vastused sotsmeedias, häälsõnumid, üllatuseks tehtud isiklikud videod jms on osa meie ettevõtte DNA-st.
  17. Me ei lõpeta kliendiga suhtlemist pärast esimest tehingut. Me kaasame ja aitame teda ka edaspidi ning teenime auga välja õiguse järgmiseks tellimuseks või soovituseks.

 

Oled vastustega rahul?

Ükskõik, millise numbri sa praegu kokku said, julgustan sind enda ja tiimi taset pidevalt tõstma, sest vaid nii suudate muutuvate oludega kohaneda. Samuti loob see hea eelduse väljapoole kodumaad turundamiseks.

Arene ja õpi pidevalt. Vestlesin eelmisel aastal põgusalt inimesega, kes oli turunduses 4 aastat tegutsenud ja arvas, et ega enam väga palju juurde õppida olegi…

 

Tõesti või?

Olen 10 aastat digiturundust praktiseerinud ja vastavaid teadmisi sisse ahminud, aga tunnen ennast järjest rumalamana, sest tean kui palju on veel minna ja milles on võimalik ennast arendada. Näiteks kavatsen juurde õppida mõõtmist, statistikat, psühholoogiat, erinevate platvormide kasutamist, müüki, webinaride ja podcastide tegemist jne jne jne 🙂

Olen endiselt õpilane ja see on pagana hea tunne. Hoia ka sina oma klaas tühi, et sinna oleks midagi teistel juurde anda, sest usu, neil on alati.

 

Mida 2021 toob ja millele on vaja rõhku panna?

Kindlasti näeme tekstilise sisu, virtuaalsete koolituste, webinaride ja podcastide mahu kasvu. Paljud ettevõtjad ja turundajad saavad aru, kui oluline on oma kuulajaskonna ehitamine ja nendega tugeva suhte loomine.

Tugev suhe eeldab pidevat aitamist ja kliendile kasulik olemist. See pole kaugeltki lihtne töö, see nõuab tahet ja pühendumist.

Kindlasti muutuvad lugejad-vaatajad-kuulajad järjest nõudlikumaks ja valivamaks. Keskpäraselt kirjutatud teksti, kööginurgas tehtud webinari või kajava heliga podcasti asemel oodatakse meilt järjest paremat kvaliteeti. Muidugi, enamik meist on niimoodi alustanud, aga nii iseenda kui tehnika taset on vaja pidevalt tõsta.

 

Ees on väga põnev aasta, mil on vaja ümber ja üle vaadata siiani tehtu, teha uusi plaane, tegeleda teadlikult õppimisega ja lasta lahti vanadest mudelitest ja mõttemallidest, kui on näha, et need pidurdavad arengut.

Aga mis kõige olulisem – teha on vaja. Õppimisest ja plaanide seadmisest üksi ei piisa. Kogemuse saab ikka väljakul mängides, mitte pingil istudes.

 

 

 

Loe kindlasti ka esimest osa siit!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu