Reklaam Facebookis – kuidas valida õige reklaami eesmärk?

Ads Manageri kasutades tuleb esimese asjana otsustada, millist eesmärki reklaam tootma peab, ja kellele see on suunatud?  Miks FB küsib sinu kampaania eesmärki? Sellega määratakse kindlaks reklaamiformaat ja automaatne optimeerimine pakkumaks sulle paremaid tulemusi.

Kirjutasime koos turundusstrateegi ja koolitaja Katrin Vilimaa-Otsinguga mõned juhised, kuidas selles valikuterohkuses õige valik teha. Kuid –  testi, mõõda ja veendu ka ise!

 

Facebook ad objectives, Facebooki reklaamid, Facebooki reklaamitüübid

Facebook ad objectives

1.  Awareness

Eesmärk on tõsta oma ettevõtte Facebooki lehe tuntust. Selle sektsiooni ülesanne on suurendada kaasatust FB-s tehtud postitusega või lihtsalt jõuda nende inimeste meeltesse, kes sinust siiani veel vähe (või üldse mitte) kuulnud on.

Mõtle sellest kui oma turundustegevuste alguspunktist – sa tahad, et sind märgataks, sinu bränd kinnistuks ning tuntus kasvaks.

 

1.1.             Brand awareness

Eesmärk – kasvatada oma brändi tuntust nii, et see püsiks kliendi peas pikema aja jooksul.

Millal? – Kui soovid tõsta teadlikkust oma brändist potentsiaalsete hilisemate klientide seas, kuid konkreetne tegevus, mida reklaami nägija tegema peaks (nt soodushind, koolitusele registreerimine jne) puudub. Eelkõige kasutavad seda suuremad ettevõtted, kes saavad endale lubada nö. puhtaid brändituntuse reklaame ilma selge CTA-ta. Väikeettevõtted ootavad reklaamist tavaliselt konkreetsemaid tulemusi (klikkide / ostude / registreerimiste arv).

Facebook hakkab sinu reklaame edastama inimestele, kelle arvates nad neid nähes sind enim mäletavad ja sinult võetakse tasu CPM-i alusel.

Võimalus on seadistada ka nii, et üks inimene ei näeks sama reklaami mingi perioodi vältel korduvalt. Seega võib selline reklaam pikemalt ka üleval olla, ei ole äratüütamise ohtu.

 

1.2.             Reach / ulatus

Eesmärk – jõuda võimalikult paljudeni sihtrühmast.

Millal? – Sarnaselt eelmisega, on ka siin ootus näidata oma reklaami maksimaalselt suurele arvule inimestele, kuid siin on keskendutud unikaalsete inimeste ehk katvuse maksimeerimisele mitte inimestele, kellele see bränd võiks rohkem korda minna (eelmine bränd awareness punkt).  

Seda tüüpi reklaam on kasulik väiksematel ettevõtetel, kes sooviksid, et rohkem inimesi neile olulisest sihtrühmast reklaami näeks. Samuti ka nt. remarketingi puhul, sest tihti on taasturunduse sihtrühm (eriti Eesti tingimustes) väga väike ja selleks, et mitte samadele inimestele kümneid kordi sama reklaami näidata, võiks proovida kätte saada võimalikult suure hulga neist.

Sa saad määrata ka reklaami näitamise sageduse ehk selle, mitu korda mingi päevade arvu jooksul üks inimene reklaami näeb. Mida suurem eelarve, pikem kampaania, väiksem sihtrühm – seda mõttekam on sagedust piirata, et mitte inimestele närvidele käia.

Hea lugemine: https://www.facebook.com/business/news/insights/effective-frequency-reaching-full-campaign-potential

Katvuse eesmärgiga kampaania võib olla väga edukas ka asukohast sõltuvatele väikeettevõtjatele – nt füüsiline pood mõnes väikelinnas. Näita reklaami inimestele, kes asuvad sinu ettevõtte tegutsemise piirkonnas. Eri uuringute andmetel on tänapäeval juba üle poolte inimestest FB-s läbi mobiili. Seega saad püüda ka neid inimesi, kes ei ela sinu ettevõtte piirkonnas, vaid on läbisõidul või reisil jne.

 

2.  Consideration

Selles grupis peab inimene astuma konkreetse sammu, et saada ettevõttelt rohkem infot ja/või kogeda uut taset firmaga suhtlemisel (äpp, uudiskiri).

 

2.1.             Traffic

Eesmärk – saata inimesed oma kodulehele.

Millal? – Kui sul ei ole selget CTA (liitumine, webinar jms), kuid sooviksid suunata nad enda kodulehele. Seeläbi silma paista ka otsingumootorite seas, näidates tihedat liiklust kodukale. Parim on kasutada siis, kui soovid oma sisu promoda (nt blogid).

Sarnane tüüpilistele Google, Delfi jms reklaamidele – klikid ja liigud kodukale või maandumislehele.

Trafficu korral on sul paar erinevat pakkumisvalikut. Vaikimisi on seadeks pakkumine lingiklõpsude eest („link clicks“). Mina isiklikult kasutan kõige sagedamini „Landing Page Views“, sest siis leiab FB mulle kasutajaid, kes reaalselt ka maandumislehele jõuavad mitte lihtsalt ei kliki reklaamidel. NB! Landing page view tuvastamiseks peab kodulehel olema FB pixel!

 

  • Link clicks – Facebook edastab sinu reklaamid inimestele, kes tema arvates kõige tõenäolisemalt neile klõpsavad.
  • Landing Page Views – Facebook edastab reklaami neile inimestele, kes nende arvates peale reklaamile klikkimist ootavad vähemalt ära lehe täieliku üleslaadimise. Seega on veidi täpsem, kui eelmine, kuna vähendab oluliselt juhuslike klikkijate arvu.
  • Impressions – Facebook edastab sinu reklaame inimestele nii palju kordi kui võimalik.
  • Daily Unique Reach – Facebook edastab teie reklaame inimestele kuni üks kord päevas (see tähendab, et Facebook püüab jõuda võimalikult paljude inimesteni).

2.2.             Engagement / kaasatus

See jaguneb omakorda kolmeks:

  • Postituse kaasatus / Post engagement
  • Lehe meeldimised / Page likes
  • Sündmused / Event responses

 

2.2.1.               Postituse kaasatus

Eesmärk – postituse kuvamine.

Millal? – Kui sul on orgaaniline postitus, mis toimib keskmisest paremini, ja sooviksid seda saada enamate jälgijate ja/või  täiesti uute kontaktide seinale. Kui sul on väike jälgijaskond, kasuta väiksemat päevast eelarvet enda fännidele reklaamimiseks. Sellega vähendad võimalust, et nad näevad reklaami mitmeid kordi päevas (loe: neile närvidele käia).

 

2.2.2.               Lehe meeldimised

Eesmärk – lehe promomine.

Millal? – Kui soovid oma FB lehele fänne juurde. Kui aastaid tagasi jõudis pea kogu postitatav sisu ka su lehele like pannutele, siis täna see nii ei ole. Seega seda tüüpi reklaami praktiliselt kunagi vaja ei lähe. Suurest like arvust on kasu näiteks siis, kui võimendad oma postitusi ka reklaamidega ja sihid seda oma fännidele.

Samuti on mingi kriitiline fännide arv lehel usaldusväärsuse märk, et tegu on ikkagi reaalse tegutseva ettevõttega ehk nn „social proof“.

NB! Lihtsalt like’ide arv lehel on pigem edevuse mõõdik ja väärtusetu. Paremini sihtimiseks tasub teha originaalsel sisul põhinevaid reklaame (promod mõnd postitust), kus like vajutaks inimene, keda see valdkond reaalselt ka huvitaks.

 

2.2.3.               Sündmused

Eesmärk – oma ürituse reklaamimine, sellele reageerimine.

Millal? – otseselt on rakendatav vaid Facebookis loodud ürituse reklaamiks. Muul juhul saad kasutada nö. RSVP kohana. Kui huviline ennast ürituse lehel ära märgib, hakkab ta saama teateid sellest üritusest, mis loodetavasti tõstab tema osalemishuvi. Peale üritust pane kindlasti pilte, UGC jms põnevat sinna lehele, et need, kes ei osalenud, järgmine kord seda viga ei teeks ja kindlasti kohal oleks – FOMO :). Sama ka ürituse eel, et interested inimesed ära ei unustaks ja ikkagi kohale otsustaks tulla.

Üks kasutusvõimalus võiks olla ka see, et kui teed oma füüsilises poes suure väljamüügi, siis selle lehe kaudu annad aimu, milliseid vingeid pakkumisi tulema hakkab. Näiteks kui Selver teeks Laadapäevade ürituse FB-sse ja postitaks iga päev sinna päevapakkumisi.

Väljaspool Facebooki loodud sündmuse puhul soovitaksin rohkem  conversioni võimalusi.

 

2.3.             App installs

Eesmärk – enda äpi allalaadimisi kasvatada.

Millal? – Uue äpi turule toomisel on esimesed päevad kriitilised. Mida enam seda alla laetakse , seda parem ranking äppide poes, mis on hea võimalus kasvatada teadlikkust uuest äpist.

Väljundi kasutamiseks on vaja, et see asuks App Store’s või Google Play’s ning seadistada Facebook SDK.

2.4.             Video views

Eesmärk – suurendada video vaadatavust/nähtavust.

Millal? – Videosisu on aina populaarsem. Seda nii vaatajate kui FB robotite seas. See on ka põhjus, miks videoreklaam sobib hästi ka ettevõtte nö. külmade kontaktide püüdmiseks. Uuringutega on leitud, et videole lihtsalt klikitakse rohkem. Seega, kui sul on maailmale jagada midagi läbi videopildi, kasuta seda reklaamiväljundit.

Boonusena saad hiljem remarketingi tegema hakates valida sihtrühma vastavalt sellele, kui kaua reklaamvideot vaadati. Ehk siis eraldad terad sõkaldest :) .

Videovaatamise kampaaniate abil saate optimeerida:

  • ThruPlay: Facebook optimeerib neile, kes vaatavad kogu sinu videot või kuni 15 sekundit, olenevalt sellest, kumb on lühem.
  • 10-second Video Views: Facebook optimeerib neile, kes vaatavad sinu videot vähemalt 10 sekundit.
  • 2-second Continuous Video Views: Facebook optimeerib neile, kes vaatavad vähemalt 2 sekundit.

2.5.             Lead generation

Eesmärk – sinu firmast huvituvatelt inimestelt täiendava info saamine (nt telefon, e-mail) liitudes uudiskirjaga, küsides hinnapäringut jms.

Millal? – Kui soovid saada uusi kontakte ilma, et nad peaksid selleks suunduma sinu kodu- või maandumislehele. Nende CR on tihtipeale suurem, kui maandumislehti kasutades. Eriti seetõttu, et üha enam inimesi on netis läbi telefoni ja siis on selle vormi kaudu mugav oma andmeid sisestada. Klikkides reklaamile avaneb vorm, kus automaatselt on täidetud kontaktinforead, mida klikkija on Facebookiga jaganud (nimi, e-mail). Seega mugav viis vaid mõne klikiga neid registreerima panna.

Kuid miinuseks on see, et selle lihtsuses registreeruvad ka inimesed, kes ei ole nii „kõrge kvaliteediga“.  Eeltäidetud vormide probleemiks on e-mailide asjakohasus. Eriti kui FB-ga on liitutud juba mitmeid aastaid tagasi. Seega ei ole vastamise määr nii kõrge, kui konversioonikampaaniate puhul, kus kampaanialehel eeltäidetud liitumisvormi puudub.

Samuti on pakkumises vähem infot kui maandumislehte kasutades. Seetõttu on paremate tulemuste saavutamiseks mõistlik kontaktivorm, mis nõuaks täiendava info lisamist käsitsi.

Reklaam näeb iseenesest välja nagu konversiooni või kliki püüdmise reklaam, kuid seal on üks suur erinevus. Selle asemel, et reklaamile klikkides suunatakse inimene sinu kodukale, tuleb kohe ette kontaktandmeid küsiv hüpikaken.

Facebook Lead Generation reklaam

Facebook Lead Generation reklaam

2.6.             Messages

Eesmärk: Võta otse ühendust klientidega, suhtle nendega, et julgustada ette võtma edasisi samme. Sealhulgas võimaldades ettevõtetel taasalustada olemasolevad vestlused sponsoreeritud sõnumite abil.

Millal? Neid reklaame saab paigutada Messengeri. Reklaamid viivad Facebooki Messengeri vestlusse kas inimese või automatiseeritud robotiga. Reklaame saab kuvada koos fotode, videote või fotode karusselliga.

 

3.  Conversions

See on jaotis, kus on selgelt ja mõõdetavalt näha ka reklaami tulemusi. Selle kampaaniatüübi puhul optimeerib Facebook reklaami nendele kasutajatele, kes kõige  tõenäolisemalt on valmis tegema konversiooniks seadistatud tegevust (tavaliselt ost e-poest, päringuvormi täitmine, uudiskirjaga liitumine vms).

Kuid sellest hoolimata ei peaks kõike reklaamiraha nüüd siia gruppi panema. Miks ainult konversioonidele panustamine pikas plaanis hea ei ole, saab vaadata nt siit.

 

3.1.             Conversions

Eesmärk – nagu nimigi ütleb, kui soovid liikumist ja FB-st väljapoole.

Millal? – kui soovid inimesi innustada liikuma oma kodukale, et nad seal teeksid mõnda tegevust, mille oled Facebookis seadistanud konversiooniks. Näiteks: registreeriksid webinarile, laadiksid alla lisamaterjale või ostaksid tooteid ja teenuseid.

Facebooki algoritm tõesti töötab, kuid pea silmas, et tavaliselt on vajalik saada 50 konversiooni nädalas, et saada parim tulemus. Täpsemalt isegi mitte nädalas, vaid conversion window sees.

Konversioonidele optimeerimine on tõhus, kuid lisaks piisavale tegevuste arvule, pead arvestama ka, et su eelarve toetaks seda tegevuste arvu saavutamist. Näiteks kui varasemalt on  ühe uudiskirjaga liitumine maksnud ca 2 eur, siis peaksid arvestama nädala peale vähemalt 100 eur reklaamiraha, et üldse oleks võimalik 50 konversiooni nädalas täis saada. Tihti näen, kuidas kampaaniad on seadistatud tehniliselt korrektselt, kuid FB algoritmil polegi võimalust tööle hakata, kuna andmeid pole piisavalt. Väga hea lugemine sellel teemal asub siin

Üks hea nipp, kuidas seadistada seda väiksema konversiooni korral on see, et vali konversiooni tegevuseks 1 samm eespool olev tegevus. Näiteks ostu asemel optimeeri ostukorvi lisamisele või tooteinfo vaatamisele.

NB! Ära unusta Facebook Pixelit, milleta ei ole võimalik konversioone seadistada! 

 

3.2.             Catalogue sales

Eesmärk – e-poes (pooleli jäänud) ostukorvi lõpetamine/toodete tutvustamine.

Millal? – Eriti hea jaemüüjatele. Laadi üles oma kataloog ja FB abiga saad iga osa sellest näidata just sellele grupile, kes neist toodetest enim huvituda võiksid.

Kõige sagedasem ja ka väga efektiivne kataloogi reklaami kasutus on just remarketing korras neile, kes ostu on pooleli jätnud. Samuti on see väga efektiivne viis sihtida erinevaid tootegruppe potentsiaalsetele huvilistele – nt näidata jooksuhuviga inimestele just jooksutosse (seda saab hõlpsalt teha kui luua tootekataloogist alamkategooriaid märksõnade alusel).

Facebook Catalogue sales

Facebook Catalogue sales

3.3.             Store traffic

Eesmärk – reklaamida läheduses olevatele inimestele oma füüsilise poe asukohta.

Millal? – Parim kasutada, kui su ettevõttel on mitu eri asukohta. Saad luua neile kõigile dünaamilised reklaamid, mis baseeruvad  konkreetselt selles asukohas oleva poe eripakkumistele.

Selle eesmärgi abil saad luua iga oma asukoha jaoks kohandatud reklaame ja edastada neid läheduses olevatele inimestele, et teoreetiliselt suurendada kaupluste külastusi ja müüki.

 

 

Kui sul on täiendavat infot ja mõtteid, jaga neid julgelt!

Kuulame hea meelega kõiki teie ideid, koostööpakkumisi ja toredaid projekte, kus saaksime osaleda nii nõu kui jõuga. Kirjuta julgelt!

 

Tähelepanu! Kui soovid kasutada meie tehtud artikleid, palun anna eelnevalt ka meile teada!

 

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Brit Mesipuu

Tegevjuht
Milos OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam/
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu

 

Katrin Vilimaa

Katrin Vilimaa-Otsing

Turundusstrateeg ja koolitaja

Turunduskoolitus OÜ
katrin@turunduskoolitus.ee
https://turunduskoolitus.ee
https://www.facebook.com/turunduskoolitus/
https://www.linkedin.com/in/katrinvilimaa/