12 võimalust, kuidas kasvatada oma Instagrami kaasatust juba täna!

Kes meist ei sooviks, et tema Instagrami postitus saaks suurema nähtavuse? Sind kindlasti huvitab, kuidas orgaaniliselt rohkemate inimesteni jõuda. Eks?!

Sellest artiklist leiad 12 näpunäidet, kuidas parandada oma Instagrami sisu orgaanilist nähtavust, kulutamata reklaamidele sentigi.

Miks on Instagrami orgaaniline levik ja postitustega kaasamine oluline?

Instagram on olnud ja on jätkuvalt üks parimaid sotsiaalmeedia platvorme kasutajate kaasamise osas. Instagramil on 2021. aastal üle miljardi aktiivse kasutaja kogu maailmas. Väga suur hulk Eesti noori ja täiskasvanuid on ka just sellele kanalile truud.

Instagrami algoritm premeerib kaasamist, mis tähendab, et turundajad, kes raiskasid raha võltsjälgijate ostmisele, kahjustavad tegelikult nende konto üldist kaasamist – võltsjälgijad lihtsalt ei laigi ega kommenteeri nende postitusi. Kui sina kasvatasid oma jälgijaskonna aga ausal teel, on tunduvalt suurem võimalus, et sinu Instagrami postitustega su jälgijad ka kaasa tulevad.

Konto jälgimise loomine orgaanilise Instagrami sisuga meelitab vaatajaid, kes on sinu brändist tõeliselt huvitatud, mis on hea uudis sinu postituse lõpptulemusele.

Kuidas saada rohkem orgaanilist kaasatust Instagrami voo postituste jaoks?

Mida näed esmalt Instagrami avades? Ok, no esiteks on jah Instagram Storyd. Kuid seejärel koha ajajoon ja sama kehtib ka kõigi teiste Instagrami kasutajate kohta.

Kui saad peatada kellegi Instagrami voo scrollimise oma põneva postitusega, oled võitnud poole lahingust. Siis tekivad küsimused: kuidas panna kedagi sinu postitust vaatama ja sinu Instagrami postitusega suhtlema? Samuti kuidas seda kokkupuudet maksimaalselt ära kasutada? Loodan, et järgmised näpunäited aitavad sind!

1.     Mõtle hoolikalt läbi Instagrami pealkiri

Enne olulise sisu katkestamist pakub Instagram ainult kahte rida teksti. See on sinu Instagrami pealkirja kõige olulisem rida – ütle sellega midagi, mis paneb sinu jälgija korraks peatuma ja kaasa mõtlema.

Kui soovid, et sinu vaatajad klõpsaks „… rohkem” ja loeksid kõik, mis sul öelda on, pead alustama Instagrami pealkirja kohe alguses tabavalt ja kaasahaaravalt.

Esimesed kaks tekstirida on tähtsad

Esimesed kaks tekstirida on tähtsad

Mõtle Instagrami pealkirjale kui e -posti teemareale. Soovid ju oma lugejatele pakkuda kirjutatud sisu kiiret eelvaadet, äratades samal ajal huvi lugemise jätkamise vastu? Kui keegi vajutab kolmele täpile, et lugeda sinu Instagrami pealkirja pikemalt, tunnistab Instagram seda positiivseks kaasamiseks, kuigi sa ei näe seda mõõdikut oma analüütilistes andmetes.

Loe Instagrami pealkirja kirjutamisest siit!

2.     Kasuta Instagramis hashtage

Hashtagide kasutamise eesmärk oma Instagrami postitustes on aidata sul jõuda võimalikult paljude inimesteni pikema aja jooksul – et sinu sisu toimiks paremini ja oleks pikema elueaga.

Ettevõtte jaoks mõeldud Instagrami hashtagid peaksid olema sinu Instagrami turundusstrateegia võtmeosa, sest need võimaldavad orgaaniliselt sihtida sihtrühmi, kes otsivad konkreetseid teemasid ja huvisid.

Parim viis Instagrami hashtagide kasutamiseks on kasutada kombinatsiooni:

  • Populaarsed hashtagid
  • Mõõdukalt populaarsed hashtagid
  • Nišispetsiifilised hashtagid
  • Isiklikult brändiga hashtagid

Populaarsed hashtagid on hashtagide strateegia hea komponent, kuid need ei tohiks olla sinu ainsaks fookuseks. Nende pärast on palju konkurentsi ja sinu Instagrami sisu mattub kiiresti teiste postituste alla.

Täpsemate nišihashtagide lisamine ei pruugi anda võimalust jõuda nii paljude vaatajateni kui praegu populaarsed hashtagid. Kuid inimesed, kelleni jõuad, on kitsamast teemast rohkem huvitatud ja tõenäolisemalt sinu postitusega kaasavad.

Üks hea mõte on vaadata, milliseid hashtage sinu konkurendid kasutavad. Sa ei pea kasutama samu hashtage, kuid on hea mõte teada, milliseid neist sinu konkurent sihib, ja otsustada, kas peaksid mõned neist oma strateegiasse võtma.

3.     Kasutage Instagramis asukoha märgendeid

See on vähem tuntud Instagrami turundusstrateegia, kuid see on siiski kasulik viis oma postituste leitavamaks muutmiseks. Asukoha märgistamine suurendab sinu katvust ja seotust, olles nähtav inimestele, kes postitavad ja otsivad teatud piirkonnas.

Ole võimalikult konkreetne. Välismaal soovitatakse, et oleksid väga spetsiifiline – ettevõtte või poe tasemel. Mina nii kitsaks ei läheks, vaid valiksin linna põhiselt. Või kui on väga tuntud ettevõte või maatähis, siis see. Meil Eestis ei ole nii suurt konkurentsi ka nö. laiematele kohtadele kui nt “Pariis” või “London”. Samas, kui keskendud kitsamale alale, on konkurents väiksem.

4.     Tag’i teisi ettevõtteid ja inimesi

Lisaks oma asukohale ära unusta märkida ka muid profiile, mis on sinu sisus või on sellega otseselt seotud. Asjakohaste kontode märgistamine oma Instagrami postitustes annab märgistatud kasutajale märguande, et oled need oma sisusse lisanud, ning palub tal postitusele reageerida.

Märgistatud fotod ilmuvad ka teise inimese profiilile nende märgendite jaotises Bio all ja piltide kohal. Mis on veel üks koht, kus inimesed saavad sinu Instagrami sisu orgaaniliselt avastada, kui nad sirvivad teise profiili märgistatud pilte.

Instagrami turundusnõuanded kontode sildistamiseks:

Instagram lubab sul märkida kuni 20 inimest, kuid see ei tähenda, et peaksid neid kõiki kasutama. Seega tag’i vaid siis, kui nad on otseselt sinu pildiga/videoga seotud.

Kui märgid kellegi fotol või videol, peaksid pealkirja lisama ka @mainimise. Inimesed ei koputa alati pildil olevate siltide nägemiseks, kuid kui nad loevad sinu Instagrami pildi pealkirja, näevad nad seal mainimist.

Kuidas saada rohkem orgaanilist kokkupuudet ja aktiivset kaasamist Instagram Storydes?

Instagram Storyd on mõeldud vaatajate kaasamiseks. Nad pakuvad palju sisseehitatud tööriistu, nii et saad luua lõbusaid ja interaktiivseid lugusid otse Instagrami rakenduses.

Passiivne kaasamine on see, kui inimesed vaatavad sinu lugusid, kuid ei võta midagi ette. Aktiivne kaasamine toimub siis, kui sinu vaatajad Instagram Storyga otseselt tegelevad, olgu selleks siis küsitluses hääletamine, edasijagamine, sinu profiilile minek või mõni muu suhtlusviis.

Kuigi mõlemad kaasamisviisid on head, soosib Instagram väga aktiivselt kaasatud vaatajaid.

Niisiis, kuidas julgustada oma jälgijaid sinu Instagram Storydega rohkem aktiivne olema?

5.     Kasuta Instagram Storys kleebiseid

Kleebised on parim viis muuta oma lugu interaktiivseks kogemuseks. Uue loo loomisel näed üleval valikuid. Filtrid, kleebised, joonistustööriist ja tekst on need, mida saad kasutada oma pildi või video atraktiivsemaks muutmisel.

Parimad kleebised Instagram Storyde aktiivsuse tõstmiseks on:

Need kleebised kutsuvad sinu vaatajaid aktiivselt osalema ja pakuvad mõõdikuid, et saaksid saadud vastuseid jälgida. Sedasi saad näha, mis sinu publikut Instagrami sisustrateegia väljatöötamisel rohkem huvitab.

Samuti peaksid lisama hashtage, asukoha ja tag’imisi (voo postituse osas juba kirjutatud põhjustel).

6.     Mitmekesista oma Instagram Story meediat

Fotode ja videote vahelduv kasutamine oma lugudesse on tõhus viis vaatajate tähelepanu hoidmiseks. Näita näiteks oma jälgijatele lühikest videot. Seejärel tee pildipostitus ja küsi neilt üks küsimus. Nii saad teha huvitavamaid ja vaheldust pakkuvamaid Storysid.

Nii Instagram Storyd kui Instagrami voog

7.     Leia sobiv postituse aeg (kuid ära jää neisse rangelt kinni)

Kuigi Instagram kasutab algoritmilist ajajoont, on optimaalsed postitamise ajad endiselt asjakohased. Soovitav on postitada, kui suurem osa sinu vaatajaskonnast on võrgus. Sinu jälgijate tegevusest pikaajalise arusaamise saamiseks võib kuluda aega, kuid on oluline veenduda, et postitad, kui suurem osa sinu vaatajaskonnast on online. Seega jälgi hoolega oma statistikat ja erineval ajal tehtud postituste tagasisidet. Kas siit joonistub välja mingi muster?

Instagram Analytics on siin sulle kindlasti abiks!

Kuid ära nüüd nii kinni neisse aegadesse jää. Kui sul on ikka sobiv postitus olemas „mitte nii populaarsel ajal“, tee see ikkagi ära. Võib juhtuda, et see läheb täkkesse ka sel ebapopulaarsel ajal.

Idüll jäätis kasutab järjepidevust postitustes

Idüll jäätis kasutab järjepidevust postitustes

8.     Järjepidevus on võtmetähtsusega.

Sisu postitamisel peaksid jälgijad suutma sinu postitused kohe ära tunda. See tähendab samade filtrite, fontide ja värviskeemide kasutamist, nii et iga postitus tundub olevat oma. See peen ühendus postituste vahel aitab tugevdada ideed, et kõik sinu pildid töötavad kaubamärgi osana.

Kuid see ei tähenda seda, et sa vahel ei võiks loov olla. Katseta, testi, mis töötab, mis mitte.

9.     Küsi kaasamist!

Pole häbi paluda kaasamist. Lihtne näide kasvõi YouTubest. Sealsed kasutajad ütlevad tihtipeale, et kui sulle video meeldib, klõpsa nupule “telli”. See taktika töötab hästi YouTube’is ja võib toimida ka Instagramis. See pole lihtsalt nii levinud (veel).

Muidugi ei peaks sa seda tegema iga oma postituse juures, kuid aeg ajalt väike meeldetuletus ei tee paha.

UGC on meeldejäävam

UGC on meeldejäävam

10.  Kasuta kasutajate poolt loodud sisu – UGC

Crowdtap leidis, et kasutajate loodud sisu (UGC) on 35% meeldejäävam ja 50% usaldusväärsem kui traditsiooniline meedia. See muudab kasutajate loodud sisu väärtuslikuks strateegiaks, mida proovida.

Inimesed otsivad sotsiaalmeediast ikka teiste kasutajate ja tuttavate loodud sisu, mitte sinu viimistletud reklaampostitusi. Just teiste kasutajate pildid (pisut rohkem segadust pildil, teistmoodi lähenemisnurk) on see, mis paneb nende pöidla just selle pildi peal scrollimist lõpetama. Seega kutsu julgelt oma jälgijaid üles oma pilte sinuga jagama. Või kasuta selleks teatud hashtagi, mida nad oma postituse juurde saavad panna ja seeläbi sina neid pilte leida saad.

MyFitness kampaania mystory

MyFitness kampaania #mystory

Veendu aga, et see hashtag oleks selline unikaalne, mis võimaldaks sul aru saada, et on tahetud just sinu üleskutsega liituda. MyFitness tegi kampaania #mystory, mis ei ole minu arust väga õnnestunud. Sellise ingliskeelse hashtagiga on sisu juba Instagramis 2 684 727 postitust (18.10.21 seisuga). Jah, nad ei otsinud netist neid lugusid üles, vaid neile tuli saata e-mail. Kuid kui juba hashtagiga seda kampaaniat ilmestasid, oleksid nad võinud panna hashtagi, mis oleks unikaalne ja lihtsasti sotsiaalmeedias sisu ühiselt enda alla koondav. Nii saaksid ka teised, kes tunnevad, et kampaania kõnetab, seda hashtagi mugavalt kasutada. Nt kasvõi #MyFitnessLugu.

11.  Loo sisu spetsiaalselt Instagrami jaoks

Üks viis kvaliteetset kogemust pakkuda on spetsiaalselt Instagrami jaoks sisu loomine. Instagram, olles väga visuaalne platvorm, keskendub rohkem fotole või videole kui tekstile. Nii et postitus, mis Instagramis hästi levib, erineb ilmselt sellest, mis Facebookis hästi läheks.

Jah, olles väikefirma võib iga platvormi jaoks ainulaadse sisu loomine alati keeruline olla. Ka teiste platvormide sisu ristpostitamine võib olla toimiv. Kui sa seda teed, oleks aga kõige parem koostada igale sotsiaalmeedia platvormile oma pildi pealkiri. Mitte copy-paste mitmesse eri kanalisse panna. Mõtle, mis on selle platvormi eripära, mida inimesed siin teevad ja kuidas neid kõige paremini pildi pealkirjaga kaasa haarata.

12.  Ole suurepärane Instagrami kasutaja

See viimane punkt võib olla pisut ebamäärane, kuid see ühendab kenasti paljud ülaltoodud punktid. Sotsiaalmeedia algoritmid on loodud selleks, et julgustada platvormidel tõelist ja positiivset käitumist, nagu jagamine, tunnustuse näitamine, kiired vastused ja palju muud. Sageli püüavad nad ka kuritarvitamist või häkkimist heidutada.

Minu sisetunne ütleb, et kui oled tubli Instagrami kasutaja, aitab see sul aja jooksul oma orgaanilist haaret kasvatada. Kes on tubli kasutaja?

  • Postita kvaliteetset sisu, mis on sinu jälgijate jaoks asjakohane (olgu see siis informatiivne, inspireeriv või meelelahutuslik).
  • Vasta kiiresti oma postituste küsimustele.
  • Täna inimesi postituste kommenteerimise eest.
  • Uuri teiste inimeste profiile, suhtle nende postitustega ja loo nendega suhteid.

 

Instagrami (ja enamiku sotsiaalmeediaplatvormide) peamine eesmärk on teha kasutajaid õnnelikuks ja lasta neil platvormil oleku kogemust nautida. Ettevõtetena Instagramis (ja sotsiaalmeedias) arvan, et saame teha palju selleks, et luua oma jälgijatele suurepärast kogemust, mis omakorda toob kasu meile endale.

 

 

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu