Eesti eksperdid ennustavad – mida toob digiturundus aastaks 2022?
Eesti eksperdid ennustavad – mida toob digiturundus aastaks 2022?
Taas on uus aasta käes ja aeg heita pilk alanud aastasse – mida toob see kaasa digiturunduses? Olen ka sel aastal kokku kogunud mitme artikli jagu ennustusi ja nõuandeid tuntud Eesti turundajatelt. NB! Tule kindlasti mõne päeva pärast tagasi ja loe ka järgmisi osi!
Siit saad lugeda teist osa ja siit kolmandat!
Sel korral võtavad sõna:
- Raido Tamar – SEO spetsialist, https://raidotamar.ee/
- Andrus Kiisküla – Tallink Grupi digiturunduse ja analüütika juht
- Sven Nuum ja Teet Torim – Sotsiaalmeedia turunduse eksperdid, Nullist turunduskooli ja Boost Yourselfi asutajad.
Viimaks lisasin lõppu ka oma mõtted.
Raido Tamar
Mida toob aasta 2022 otsingumootoritele optimeerimises?
2021. aastat jäi iseloomustama Google’is madalama kvaliteediga sisu veelgi tugevam esile tõusmine ning otsingutulemuste manipuleerimine koos indekseerimise probleemidega.
Kas aga ka 2022. aastal leiavad kasutajad paremaid võimalusi, kuidas madala kvaliteediga sisust mööda minna ja millised on selle juures Google’i sammud? Vara on veel öelda. Võib-olla ei muutu tükk aega mitte midagi.
Google’i võimalikke järgmiseid samme otsingutulemuste nn puhastamise ja indekseerimise parandamiseks on raske prognoosida. Eesti turul palju nähtud indekseerimise probleemid jätkuvad kindlasti. Väiksematel turgudel nagu Eesti näeb veel pikemat aega otsingutulemustes neid tulemusi, mis on madala kvaliteediga.
Selle taustal on järjest tähtsamaks muutunud mõistmine, kus ja millistes otsingutes peitub potentsiaal. Kuhu optimeerimise rõhk panna ja millised nn lahinguid võitma minna.
Järjest segasemas ja infost üleküllastunud optimeerimise maailmas tuleb toetuda jätkuvalt sisule, struktuurile ja lehe autoriteetsusele ilma lehel suuremaid tehnilisi probleeme omamata. Segadus ja palju infot kõige selle kõrval võib aga olla natukene liiga palju, et endiselt selge plaaniga edasi minna. Küsimusi jääb palju õhku, et kas ja kuidas muutub Core Web Vitals mõju Google’i algoritmist, millised võimalused peituvad veel structured data kasutamisest, kas Google Web Stories integreerimine otsingutulemustesse on järjekordne Google’i suurem test ja palju muud. Seda kõike maailmas, kus ka Google’i enda sõnumid on muutunud järjest segasemaks ja mõnikord ka vastuoluliseks.
Seega, tundub tulevat aasta, millal tuleb valida strateegia ja selle süstemaatilise teostamisega edasi minna. Laskmata liiga palju mõjutada ennast sellest, mis mujal toimub. Samas kindlasti kaotamata paindlikkust valitud strateegia faktorite katsetamiseks ja seeläbi vajalike muutuste tegemiseks.
Andrus Kiisküla
Koolitajaid, konsultante ja muid nõuandjaid tuleb ainult juurde. Turundajate taseme vahel (spetsialistidest agentuurideni) on väga suured käärid. Ole konstruktiivselt kriitiline, võimalusel uuri lisa, loe juurde, veendu, et Sul on vastas keegi kellel on tegelikult ka kompetentsi. Investeeri teadmistesse ja seda saad teha täna edukalt tasuta(ainult aega on vaja). Kui ostad teenust sisse, siis mida tugevam tellija Sa oled, seda paremat teenust Sa saad. Unusta hetkeks trendikad sõnad nagu masinõpe, tehisintellekt jne.
Veendu, et Sinu tootel/teenusel on tugev vundament ja selge strateegia millele tuleb taktika järgi. Tee pigem vähem, aga hästi. Kui tahad teada, mis on päriselt trendid ja fookus, siis selle kohta on minust palju targemad inimesed kirjutanud väga detailseid ülevaateid inglise keelses keeleruumis Gartnerist Google’i blogini välja. Head enda täiendamist!
Sven Nuum ja Teet Torim
Turundajate põud
Hinnad lähevad kõrgemaks ja konkurents kasvab, kuna internet on müra täis ja järjest raskem on välja paista. Me näeme päevas tuhandeid reklaamsõnumeid, mis ei kõneta kedagi ja see on lihtsalt raisatud raha ja tähelepanu.
Vaja on turundusinimesi ja sotsiaalmeedia spetsialiste, kes oskavad päriselt turundada ja müüa. Spetsialisti olemasolu on iga ettevõtte jaoks kriitilise tähtsusega.
Vaja on kirjutada reklaamtekste, mis ei ole lihtsalt “postitus tehtud”, vaid strateegiliselt läbi mõeldud pealkirjad ning sisutekstid, mis kõnetavad klienti, tõmbavad lugeja tähelepanu, tekitavad huvi edasi lugeda, räägivad konkreetsetest probleemidest ja vajadustest ning, mis peamine – kuidas ettevõtte saab tulevast klienti nende probleemide ja vajaduste lahendamisel aidata.
Väiksemal ja keskmisel ettevõttel ei ole siinkohal ka agentuuri peale loota, sest head copywriterid on liiga kallid ja keskpärane müügitekst tühjade ilusate sõnadega ei müü. Oma toodet või teenust tuleb õppida ise müüma ja turundama, ilma nende oskusteta enam 2022. aastal lihtsalt ellu ei jää.
Vaja on vähemalt baastasemel selgeks teha, kuidas kasutada digikanalite võimekust enda kasuks. Kui suured ettevõtted võtavad erinevaid kanaleid kiirelt omaks, siis väikesed ettevõtted istuvad jätkuvalt kännu taga kinni ja ei ole Facebooki lehest kaugemale mõelnudki. See on tegelikult potentsiaali raiskamine ja nii võidavad need, kes kasutavad digiturundust strateegiliselt ja laiemalt, kui üks kanal.
Kes oskavad teha sotsiaalmeediat ja kasutada tasulisi reklaame, need jõuavad uute inimeste ette ja kasvatavad müüke. Eestis on endiselt lihtne välja paista ja isegi alustava ettevõttena endale kiiresti kliente leida ja tegelikult on see kergem kui esmapilgul tundub.
Videoreklaamid
Video olulisusest on räägitud juba mitu aastat ja kes siiani pole veel videot turunduses kasutusele võtnud, siis nüüd on viimane aeg!
Kõik on video… Instagram Reels on video, TikTok on video, Facebook live on video. Orgaaniline sotsiaalmeedia armastab videot, inimesi haarab see rohkem kaasa, sisu on lihtne tarbida ja algoritm soosib nende näitamist.
Tasuliste reklaamide puhul on videost saanud väga oluline formaat, sest iOS muudatuste keskel annab see võimaluse ehitada sooja publikut ehk sinu potentsiaalselt kliendibaasi.
Muidugi pead suutma oma tootest või teenusest samamoodi huvitavalt rääkida, aga video loomise puhul pole vaja üle mõelda. Igaüks saab videosisu oma telefoniga luua ja seda levitada kas orgaaniliselt või panna Facebookis reklaamina tööle alates 1 € päevas.
Rohkem Eesti ettevõtteid avastab TikToki
TikTokis on üks miljard aktiivset kasutajat üle maailma, mis teeb platvormist suuruselt seitsmenda. LinkedIn, Twitter ja Pinterest jäävad TikTokist selles järjestuses maha. Toon ühe hea võrdluse: Instagramil kulus kuus aastat, et saavutada sama palju aktiivseid kasutajaid. TikTok kogus selle hulga vähem kui kolme aastaga!
2021. aastal oli kõige populaarsem veebisait TikTok. Edestades Facebooki ja Google. Need andmed näitavad, et kõik ettevõtted kelle sihtrühma vanus on alla 30, peaksid juba praegu seal kohal olema ja sisu looma. Nagu ka Instagrami kasutaja oli algusaastatel noorem generatsioon ja täna kasutavad seda ka 45 aastased mehed, nii läheb ka TikTokiga.
See ei tähenda, et Facebook või Instagram kusagile kaoksid, aga nutikas turundaja vaatab juba praegu laiemalt ringi, alustades just TikTokist.
- on kindlasti tugev videosisu aasta ja sotsiaalmeedia on aina tugevamalt igapäevaelu osaks.
Ettevõtte töötajate koolitamine hoogustub veelgi
Sotsiaalmeedia turundus muutub üha keerukamaks. Enam ei piisa (läbimõeldamatust) postitustest Facebooki ja Instagrami seinal, et oma jälgijatele silma jääda. Sotsiaalmeedia platvormide algoritmid muutuvad üha keerukamaks ja nüansirikkamaks.
Usun, et käesoleval aastal näeme varasemast veelgi rohkem seda, et ettevõtted koolitavad oma töötajaid regulaarsemalt, et nad oleks kursis käesolevate trendide ja suundumustega. Saadakse aru, et 3-4 aastat tagasi läbitud turunduskoolitus on tänaseks päevaks suuresti oma olemuse minetanud.
Rõõm on tõdeda ka seda, et üha enam ettevõtteid on aru saanud, et sotsiaalmeedia on nii lai valdkond, et ühe inimese õlule seda tihtipeale jätta ei saa. Seega tellitakse aina enam sisekoolitusi, et räägiksin neile just nende organisatsioonist tulenevatest eripäradest, mida sotsiaalmeedias silmas pidada.
Reklaamid muutuvad teadlikumaks
Kuna Google plaanib küpsiste jälgimise 2023. aastaks järk-järgult lõpetada, hakkame käesoleval aastal nägema “kolmanda osapoole küpsise surma”, mis tähendab, et paljud turundajad peavad internetireklaami arenedes oma olemasolevaid strateegiaid ümber pöörama.
Õnneks on palju väga tõhusaid reklaamivõimalusi, mis ei nõua kolmanda osapoole küpsiseid. Kui nimetada vaid mõnda: kasutajate loodud sisu, sihitud ja isikupärastatud reklaamid sotsiaalmeedia platvormidel ning meiliturundus.
Usun, et ettevõtted saavad aina rohkem aru, et lihtsalt sotsiaalmeedia seinapostituse tagajärjel oste ootama jääda on liiga sinisilmne. Vajalik on oma ampluaad kasvatada. Siia alla kuuluvad kindlasti retarget reklaamid (koolitustel näen, et on endiselt suur hulk ka väga suuri ettevõtteid, kes ei tea, mis on Facebook Pixel!). Samuti julgustan ma kasutama meiliturundust. Näen ka ise väga kenasid numbreid meilide avamises võrreldes seda näiteks orgaanilise Facebooki postituse märgatavusega.
Klienditeenindus sotsiaalmeedias
Ettevõtted näevad, et kui nad on sotsiaalmeedias kohal, eeldavad ka nende jälgijad, et nad saavad siis ettevõttega ka sel platvormil suhelda. Seega on hästi oluline panna paika, kes vastutab sinu organisatsioonis sotsiaalmeedia suhtluse eest – seda nii kirjadele ja päringutele vastamise osas kuid loomulikult ka postituste juurde tekkida võivates aruteludes. Alles eile sain vastuse ühelt turundusfirmalt!, kellele olin Facebooki kirjutanud oktoobris. Kerge 3 kuune viivitus…
UGC tõstab aina rohkem pead
Kasutajate loodud sisu kasvab jätkuvalt, võttes suurema rolli üldises turundusstrateegias ja kampaaniate arendamisel. Vaatajaskonnad saavad osaks brändi kuvandist ja häälest. Potentsiaalsed ostjad usuvad kordades enam seda, mida on öelnud sinu toote või teenuse kohta teised reaalsed kasutajad. Seega mõtle hoolikalt, kuidas sa saaksid oma turundustegevusse kaasata olemasolevad kliendid – pildi ja nimega tagasiside kodulehel ja sotsiaalmeedias, selge oma brändi hashtagi kuvamine ja selle hilisem monitoorimine jne.