Eesti eksperdid ennustavad – mida toob digiturundus aastaks 2022?

Oled sa juba sarja esimest ja teist artiklit lugenud? Kui ei, tee seda kohe!

Sel korral võtavad sõna:

 

Anni Rahula, Promoty

Anni Rahula

Kuna mina puutun kokku eelkõige influencer-turundusega, siis on mul väga mugav just neid trende ennustada. Influencer-turunduse kasv jätkub hoogsalt: 2021. aastal kasvasid selle turundussuuna kulutused lausa 42%, jõudes maailmastaabis 13.8$ miljardini. Sinna ennustatakse veel mitme miljardist tõusu.

Alustades asjadest, mis kindlasti turunduses laineid löövad ka järjest enam, siis kindlasti jätkub videosisu populaarsuse kasv. TikTok ja Instagram Reels pakuvad võimalusi teha sisu veel lõbusamaks, kaasahaaravamaks ja lihtsamalt tarbitavamaks. Muidugi toetab selle levikud ka algoritm. TikToki kasutamine turundajate seas tõuseb Eestis ka kindlasti. Kui Tiktok’i möödus kasutamise poolest eelmisel aastal juba Google’ist, siis on teadagi tegemist tegijaga, kes jääb! 

Kuna järjest enam sisuloojaid suudavad katta erinevaid platvorme, siis kindlasti tõuseb ka erinevate platvormide kasutamine samal ajal. Kui keskmine sotsiaalmeedia kasutaja on aktiivne lausa üle kuuel erineval sotsiaalmeedia platvormil, siis numbrid räägivad juba enda eest. Erinevate kanalite kasutamine paralleelselt saab kindlasti populaarsust juurde. Siin juures saab sisu uuesti kasutada või erinevate platvormide jaoks muuta.

Kindlasti jätkub ka trend, kus brändid muretsevad sotsiaalmeedia sisu sisuloojate käest. Oleme näinud content-only kampaaniate algusest saati selle kõrget huvi turundajate seas ja sama on numbrite kasvuga. Tegemist on autentse sisuga, mis kõnetab jälgijaid ja on tihti isegi soodsam, kui brändil seda ise toota.
Üks asi, mida Eestis veel väga palju ei kasutata on Livestream-poodlemine. Usun, et sellega minnakse ka Eestis kaasa. Instagram lansseeris Instagram Live Shopping funktsiooni, mis võimaldab tooteid läbi Instagram Live’i osta.

Jätkuvad ka pikaajalised koostööd ja rohkem süvenetakse numbritele ning ROI-le, mis tuleneb läbimõeldumate koostööde tegemisest. Kasutatakse sooduskoode, personaalseid URL-e jne. Samuti leidub sisuloojatel lisavõimalusi tulu teenimiseks, mis on erinevate Instagram’i poolsete võimaluste kasutamine, kui sel aastal suureneb kindlasti ak enda teenuste ja toodete loomise läbi tulu teenimine.  

Inflluencer-turunduse kiire kasv tähendab muidugi ka kiireid muutusi. Usun, et näeme palju ka muutuseid ja uuendusi, mida veel ennustada ei oska!

 

Siim Pukk PopSpot

Siim Pukk PopSpot

Siim Pukk

Influencer turundus on jätkuvalt kasvavas trendis

Influencer turunduse kulu kasvas 2021. aastal 42% jõudes $13.8 miljardini ja 2022. aastal projekteeritakse kasvu $15 miljandini (allikas: Promoty blog). Alanud aasta toob veel rohkem brände sisuloojatega koostööd tegema, sest tulemas on uued reklaami tööriistad, mis teevad koostöö haldamise lihtsamaks ja laiendavad platvormide valikut.

Näiteks muutub Twitch streamer’itega koostöö oluliselt lihtsamaks. mis on siiani olnud väga manuaalne. Lisaks hakkame tootepõhisete koostööde asemel nägema reklaame voogedastuse sees, mis on mugavam viis sisulooja jälgijateni jõuda. InSTREAMLY (https://instreamly.com/) on üks platvormidest, kes sellist reklaamiformaati eest veab ning aitab sisuloojal reklaamide planeerimist automatiseerida ja annab brändile statistika-põhise ülevaate koostöödest. Samuti pidi Promoty end Tiktoki ja Youtubega ühendama, mida paljud kohalikud turundajad on väga oodanud.

Lisaks toob loovus juurde uusi meediumeid, kus sisuloojatega koostööd teha ja end reklaamida. Üks huvitavamaid ja edukamaid näited on Substack ja Not Boring (https://www.notboring.co/). Packy on üles ehitanud ligi 100k jälgijaskonnaga ning rahastab enda uudiskirja süvareklaamide kirjutamisega ettevõtetest. 2021. aastal ületas Not Boring $1M sissetuleku piiri reklaami tuludest. 

Metaversumi reklaamid ja virtuaalsed ketsid

Paratamatult ei saa 2022. aastal vältida metaversumi teemat, mille Mark Zuckerberg populariseeris. Sel aastal vaatavad kõik metaversumi poole, kus tekib hulganisti võimalusi globaalsetele brändidele.

Suured brändid loovad metaversumisse enda tugevad nime ümber poode, meelelahutuskeskusi jpm. Näiteks Nike lõi Nikeland koos ketside showroomiga Roblox metaversumisse eesmärgiga viia ketsikultuuri metasse ja anda välja põnevad mudelid ainult digitaalses maailmas kandmiseks. Arusaadavalt on neil võimalik nii suur ja kulukas samm astuda aga 2022. jooksul tekivad võimalused ka keskmise suurusega ettevõtetele. Ilmselt juba Q2 tuleb turule uued adtech tooted, mis ühendavad metaversumi ja meile tuntud digiturundused lahendused. Sellega muutub metas reklaamimise kättesaadavamaks ka keskmise suurusega globaalsetele brändidele. Näiteks Adverti ja Admix töötavad selliste toodete kalla, kes tahab lähemalt uurida.

Coca_cola

(pilt: adverty)

2022. aastal näeme ka märgatavat kasvu Direct-to-Avatar (D2A) ostudel ehk tooteid luuakse ja müüakse kandmiseks ainult digitaalses maailmas. Näiteks Gucci andis 2021. aastal välja luksusketsid, Gucci Virtual 25, ja mida saab kanda Roblox,VRChatis ja AR rakenduses. Samuti avas H&M meta-poe, kust soetada riideid metaversumis kandmiseks ja London Fashion Week toimub juba osaliselt metaversumis. Digital Wearables on e-kaubanduses üks suurimaid trende 2022. aastal, mis muudab drastiliselt ka arusaama NFT tehnoloogiast.

RTFKT

RTFKT

(pilt: RTFKT)

 

Timo Porval Turunduslabor Milos

Timo Porval

Uue kliendi hankimine muutub kallimaks ja tulemuste mõõtmine keerulisemaks

Üha rohkem turundajaid ja ettevõtjaid tahab klientide tähelepanu saada. Selle tagajärjeks on suurenev konkurents reklaamiturul, kus potentsiaalsel kliendil on sinu reklaami raskem märgata ning tema usalduse võitmine ja enda poole saamine muutub aina keerulisemaks ja kallimaks.

Seega on vaja üle vaadata ja parendada kogu turundusplaan alates reklaamtekstidest; visuaalist; lehest, kuhu inimene suunatakse; pakkumine, mis talle seal tehakse; ning hilisem kontaktihoidmine ja aitamine.

Me kõik peame õppima klienti rohkem hoidma ja kuulama, et oskaksime teda paremini aidata ning seeläbi suurendada ka kliendi eluea väärtust (LTV) meie jaoks.

Eeltoodut on üliraske saavutada, kui sa kuidagi ei eristu. Tänapäeval on veebilehte või e-poodi teha lihtsam kui kunagi varem ning mina-ka-ärisid tekib järjest juurde. Viimaste teke mulle isiklikult meeldib, sest inimesed, kes koroonapandeemia ajal töötuks jäid (või soovivad teistsugust elustiili), otsivad lahendusi, mitte ei istu niisama.

Eristumisele mõeldes mõtle eelkõige sellele, kas sinu potentsiaalne klient sellest ka päriselt hoolib ja kas tal on sellest mingit tunnetatavat kasu.

Lisaks usun, et online-ürituste abil turundamine jätkab kasvu (nii nagu ennustasin ka 2021. aastaks). Tarbijad on harjunud videoid ja live’e vaatama ning nendega annab inimesi ka väga hästi kaasata. 

Kas neid viitsitakse vaadata? Jah, kui sisu on vaatajale kasulik ja põnevalt esitatud. Näiteks 2021. aasta märtsis toimunud „12 tundi turundust“ üritusel oli pidevalt otseülekannet jälgimas 2000 (tulevast) turundajat ja ettevõtjat ning paljud olid meiega koguni 12 tundi järjest.

Selle jaoks, et aru saada, mis mõõtmise vallas toimub, annan sõna oma kolleegile Henri Palmarile.

Kuigi Google lükkas oma kolmanda osapoole küpsiste kaotamise plaanid Chrome’i veebilehitsejas 2023. aastasse edasi, tasub nende väljapakutud plaanidel ja tulevikunägemusel kindlasti silma peal hoida.

Privaatsus on viimaste aastate märksõna ning kuigi Chrome on üks viimaseid, kes sel teemal tõsisemaid muudatusi ette võtab, mõjutavad praegu just nende otsused kõige suuremat kasutajate hulka.

Ka Google Analytics 4 tulekuga panustab Google peaaegu küpsisevabale tulevikule ning sellele, et ta on võimeline meie tabelitest ja graafikutest puuduoleva info talle kättesaadavate andmete põhjal ise mudeldama, kui see päev ükskord käes on.

Seni aga tuleb arvestada, et veebilehitsejate erinev küpsisepoliitika (https://www.cookiestatus.com/) ja GDPR mõjutavad selgelt suuremate veebide kasutajanumbreid ning teevad pikemate kampaaniate täpse analüüsi keerulisemaks.

 

 

Ma tänan kõiki vastajaid! Loodan, et iga lugeja sai vähemalt mõne mõtte, mida ehk sel aastal rohkem silmas pidada. Soovin sulle edukat turundusaastat ja kohtume ennustustega juba uuel aastal!

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu