Back-To-School turundus ehk kuidas turundada tagasi kooli minejatele?
Juba varsti on taas aeg asuda koolipinki nühkima. See tähendab aga müüki, suurt müüki!
On olemas lausa turundustermin „ Back-to-school turundus“ (BTS). See tähendab muidugi koolikaupade ja riiete müüki vahetut enne uue kooliaasta algust. Ja mitte vaid, eesmärk on ostlejad meelitada enda poodi, et nad lisaks koolikaupadele ka muud korvi pistaksid. Loe alljärgnevalt mõtteid, kuidas kooli algust oma turunduses ära kasutada.
Kui palju kulutatakse koolitarvete peale?
Sel aastal plaanivad ostjad kulutada rohkem, eriti kuna vähemalt hetke seisuga naasevad enamus õpilased füüsilisse kooli, mitte ei istu oma arvutite taga. MasterCard Spending Pulse’i andmetel suureneb sel aastal koolitarvete ost 7,5%.
Nt. USAs on tagasi kooli minemise periood peale jõule müügiedukuselt teisel kohal. Ja see on 68% kogu kolmanda kvartali müügimahust. Üks põnev leid on ka uuringutega ilmnenud – kui koolitarvete ostude eest maksab isa, kulutatakse 37% rohkem raha. Mõttekoht – kuidas isad poodi saada! 🙂
Ajastus
Õnneks Eestis on lihtne – kool algab siin tavaliselt ikka 1 september või päev-kaks siia sinna. Kui sa ei ole veel oma kampaaniaga alustanud, on viimane aeg seda teha!
Mida ostetakse?
The Self pani pingeritta tooted, mida enim ostetakse. Eesotsas on riided (50%), jalanõud (42%) ja seljakotid (41%). Järgnevad koolitarbed (37%) ja seejärel üsna samas augus sporditarbed, koolimööbel ja nutiseadmed. Kusjuures 59% ostlejatest väidab, et lapsed teevad ostuotsuse. Ja pood valiti loomulikult vanemate poolt selle järgi, kus pakutakse soodustusi.
Mille järgi tooteid valitakse?
Kuidas valitakse kooliasjade ostmiseks ostukoht?
Enam ei ole tüüpilist klienditeekonda. Nüüd laveerib see brändi füüsilise ja digitaalse maailma vahel. Ja klient soovib, et see oleks sujuv omnikanali kogemus. Inspireerivaid omni-channel näiteid võib leida siit.
Mõned numbrid USA näitel:
- 2/3 inimestest uurivad enne ostu poes järgi telefonist, kas äkki kuskil on soodsam.
- 50% poest ostjatest teevad eeltööd internetis.
- 67% inimestest käivad poes füüsiliselt asju vaatamas, kuid ostavad selle internetist.
- ¼ lapsevanematest küsivad nõu enne lastele riiete soetamist Facebooki gruppidest ja foorumitest.
- Lapsevanemate jaoks on Facebook ühtlasi ka kõige mõjukam platvorm, kui soovitakse teha riideid ja moodi puudutavad ostuotsused.
- 3,5korda rohkem raha kulutavad kliendid, kes on eelnevalt saanud positiivse omnikanali kogemuse.
Kuidas mõjutada ostuotsust?
Sihi (õpilasi) läbi sotsiaalmeedia
Igas vanuses lapsed mõjutavad ostuotsuseid, olgu selleks siis ise ostmine või vanemate mõjutamine otsuse tegemisel.
Tee online mäng ja ole loominguline – fotomängud nt katkistest riietest, et võita terve uus garderoob esimeseks koolipäevaks. Täiskomplekt kooliks vajaminevatest tarvetest sinu tootevalikust jne.
Paku lühiajalisi soodustusi
Olgu selleks siis nädalane kooliasjade soodusmüük või happy hour peale kooli kohvikus. Kuna esimesed koolinädalad on tihtipeale taas sisse harjumine ja uute suhete loomine, on eriti hea 2=1 pakkumised kohvikutes jm toidukohtades – võta uus sõber kaasa ja tule sööma!
Korralda sündmusi
Näiteks tudengitele korralda raamatukogus, ühiselamus või kohvikus pimekohtingu üritusi, ühiseid filmiõhtuid, viktoriine jms. Ära tee sellest nö. Tupperware küpsetamise esitlusi vaid põimi tagasihoidlikul viisil oma tooted/teenused sellesse sündmusse (nt auhinnaks, töövahendiks vms). Kuidas sündmusi reklaamida, vaata siia!?
Korduvkülastaja soodustus
TechnologyAdvice uuringu kohaselt on 80% suurem tõenäosus korduvkülastuseks/-ostuks, kui müügikohal on huvipakkuv lojaalsusprogramm. Need toimivad küll pisut paremini igapäeva ostude puhul (kohvikud, restoranid, kohvipoed jms).
Tagasi kooli tähendab back to business vanemate jaoks
Kooli algusega on hea võimalus meenutada vanematele, et nüüd, kui lapsed on päeval koolis, on taas hea võimalus alustada ka oma ideede ellu viimist. Olgu selleks siis kasvõi remonditööd kodus. Seega tuld! ehituspoed ja –firmad. Miks mitte ka päevased kontorilõuna aegsed treeninguvõimalused, soodustused lõunapakkumistele jms, mis võiks tavalist tööinimest ahvatleda. Samuti on nüüd õige aeg silma paista kõikvõimalikel huviringidel, kuhu vanemad saaksid oma lapsi panna peale kooli, et nad üksi kodus ekraanide ees ei konutaks.
Paku tasuta transpordi ja järelmaksu võimalusi
Meiliturundus
Olgem ausad, ca 4-5 a tagasi khmm…ma ei armastanud meiliturundust üldse. No kohe üldse mitte – tüütud aknad, mis küsivad e-maili ja siis pommitavad sind meilidega. Õnneks tänapäeval on olukord rahulikum ja vähemalt need meililistid, kus ma kirjas olen, enam igapäevaseid meile ei saada. Nädalavahetusel eemaldasin end viimasest tüütust NS Kinga omast, eriti häirisid mind need Re: kirjad ja korduvad vead kirjades. Ja olgem ausad, viimane piisk oli see emoji nägu südamest silmadega, see minu kiiks aga ma ei salli seda üldse 😀
Aga praegu on mu mõtted muutunud. Kunagi sai Erkki ja Taneliga kohtutud, ma isegi suuda meenutada kus ja miks jne (puhtalt tööalaselt, see on kindel 🙂 )ja sealt sai minu teadvusse Smaily ja asjade loomuliku järjena ilmus ka minu kodukale e-maililistiga liitumise vorm. Sellele järgnes väga usin liitumine ning sellest tulenevalt siis ka pidin kirju saatma hakkama. Ja kuigi ma armastan sotsiaalmeedia turundust siis vaadates Facebooki orgaanilist reachi vs e-maili avamisemäära, vahe on ikka väga suur, just meiliturunduse kasuks, seega jah, tasub ka teil kaaluda!
Esitle oma tooteid nii, et need kõnetaksid sihtrühma
Kes on sinu persoona? Sea mööblipoes koolimööbel üles sedasi, et see meenutaks ühikatuba. E-poes soovita iga toote juures teisi sarnaseid tooteid või kaupu, mis sobivad sellega kokku (a’la pastakad ja vihikud).
Target lasi lausa kogu kampaania üles ehitada lastel endil. Selle valmimist ja tulemust näeb siit.
Kui müüd näiteks pastapliiatseid ja märkmikke, kaalu oma poes laua üles panekut ja näita neid tooteid koos teiste koolitarvetega. Kui sul ei ole füüsilist poodi, pildista oma tooteid koolikeskkonnas ja kasuta pilte oma turunduses. Üha sagedamini näeb ka Eesti e-poodides selliseid pilte, kuid mulle ei meenu hetkel, et need oleks tehtud koolikeskkonnas.
Jälgi trende
Mille järgi on lapsed (ja/või nende vanemad) hetkel nö. hullud? Mõtle, mis asjad või sündmused on praegu kuum teema ja proovi ka oma kampaaniasse selle elemente tuua.
Populaarsete teemade leidmiseks saab kasutada ka Google Trends’i või spetsiaalsete toodete ostuaktiivsust jälgida Think with Google’s Shopping Insights.
Ole kasulik
Kampaania ei pea olema lihtsalt müük, sellest võib ka reaalset kasu olla. Paku ostulisti vanematele, jaga nõuandeid kuidas last kooliks ette valmistada, tudengitele tee humoorikas juhis, kuidas ühikas ellu jääda, paku neile kiireid tudengilõuna retsepte, vanematele tervislikke ja kiireid hommikusöögi nõuandeid.’
Kasuta influencereid
Kaalu koostööd blogijate või mõjutajatega. Kuigi üldine soovitus on, et peaks nö. emadest blogijaid sihtima siis mina kindlasti ei välistaks teisi. Eelkõige just suuremate laste puhul. On nad ju tegelt üsna mõjutatud, mida näitas ka minu kevadine eesti noorte uuring.
Kuid ma lisaks siis komplekti ka mehed. Mnjah, Eesti blogimaastik ei ole just ülemäära külluslik meeste osas, kuid esimesena tuleb pähe A Mida Henry Teeb. NB! Päriselt ka, kirjutage mulle brit@milos.ee ja andke vihjeid teistest eesti meesblogijatest! 🙂
Siin mõned varasemad artiklid ka mul seoses influenceritega:
11 põhjust, miks su ettevõte peaks kaaluma influenceri ehk suunamudija kaasamist ja 5 trendi influencer turunduses, mida peaksid vältima .
Ära unusta õpetajaid!
Taaskord, võib olla olen käinud silmaklapid peas ringi kuid ma ei ole märganud, et tehakse ülemäära palju kampaaniaid õpetajatele. Mnjaa, see ei ole ehk lõpuni eetiline, kuid… näen ka oma lapse koolilistide pealt kust õpetaja on sulgudesse lisanud soovitusi, mis firma toodet kasutada nt vildikate jne puhul. Kuid teisest küljest ka see, et ka nemad peavad klassiruumi sisustama ja koolivahendeid sinna soetama.
Leia viise, kuidas neid konkreetselt kaasata. Võib-olla võiks poes või veebisaidil olla “õpetajate nurk”. Eriti lahked poed võiksid anda tasuta käepäraseid ressursse, nagu kalendrid või tunniplaani mallid, mida nad saavad kasutada ja miks mitte ka õpilastele jagada (puhas bränding).
Mõtteid võiks saada ka õpetajaspetsiifilised sooduskoodid. Kooli meililistid on netis vabalt kättesaadavad. Paku õpetajatele valitud koolitarvetelt X% allahindlust. Kupongi saamiseks peaks nad nt lihtsalt sisestama koolispetsiifilise koodi ja e-posti aadressi. (Panid tähele – email! Ehk siis nutikas viis emaili listi kasvatamiseks ja edaspidi juba otsepakkumiste saatmiseks.)
Ja loomulikult reklaam, reklaam, reklaam!
Võimalusel loo kodulehele eraldi sektsioon koolitarvetele, et neid oleks lihtne leida. Bänneri reklaami puhul loomulikult lingi siis sinna lehele.
Ära unusta ka mobiilireklaame. The Rubicon Project leidis oma uuringus, et 60% vanematest plaanivad koolitarvete ostudel kasutada mobiili paremate pakkumiste leidmisel. 30% plaanisid aga 25% ostudest teha läbi mobiili. Ma ise arvan aga, et tegelikult on see isegi märksa suurem.
Pisut vananenud slaididega artikkel, kuid mõtte saate ikka kätte 🙂 Boostida või kasutada Facebook Ads Manageri? Loe mõtteid sellest artiklist!
Ja nüüd sa küsid, et aga mis minul sellest, mina ei müü koolikaupu, minul ei ole seda vaja! Vale suhtumine! Põhjuse leiab alati! Kui oled nt pillipood, paku võimalust uue kooliaasta alguse puhul soetada soodushinnaga muusikainstrument, et alustada samuti õpinguid – pillimängu omi. Sama koolitusfirmad – omanda ka ise uusi oskusi. Autokaubad – turvaline koolitee. Spordiklubi – lapsevanemad tagasi kehalise tundi.
Mõtteid on lõputult!
Milliseid edukaid tagasi kooli kampaaniaid oled ise teinud või on silma jäänud?
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu