Back-To-School turundus ehk kuidas turundada tagasi kooli minejatele?

Juba varsti on taas aeg asuda koolipinki nühkima.  See tähendab aga müüki, suurt müüki!
On olemas lausa turundustermin  „ Back-to-school turundus“ (BTS). See tähendab muidugi koolikaupade ja riiete müüki vahetut enne uue kooliaasta algust. Ja mitte vaid, eesmärk on ostlejad meelitada enda poodi, et nad lisaks koolikaupadele ka muud korvi pistaksid.

Ajastus

Õnneks Eestis on lihtne – kool algab siin tavaliselt ikka 1 september või päev-kaks siia sinna. Kui sa ei ole veel oma kampaaniaga alustanud, on viimane aeg seda teha!

Mida ostetakse?

The Self pani pingeritta tooted, mida enim ostetakse. Eesotsas on riided (50%), jalanõud (42%) ja seljakotid (41%). Järgnevad koolitarbed (37%) ja seejärel üsna samas augus sporditarbed, koolimööbel ja nutiseadmed. Kusjuures 59% ostlejatest väidab, et lapsed teevad ostuotsuse. Ja pood valiti loomulikult vanemate poolt selle järgi, kus pakutakse soodustusi.

Mille järgi tooteid valitakse?

Kui palju kulutatakse koolitarvete peale?

Nt. USAs on tagasi kooli minemise periood peale jõule müügiedukuselt teisel kohal. Ja see on 68% kogu kolmanda kvartali müügimahust. Kusjuures e-kaubanduses oodatakse lausa 15,3% tõusu olles 7,9% kogu BTS müügist. Seega on sotsiaalmeedia platvormidel siin oluline roll.
NB! Kui koolitarvete ostude eest maksab isa, kulutatatakse 37% rohkem raha. Mõttekoht – kuidas isad poodi saada! :)

Kuidas valitakse kooliasjade ostmiseks ostukoht?

Enam ei ole tüüpilist klienditeekonda. Nüüd laveerib see brändi füüsilise ja digitaalse maailma vahel. Ja klient soovib, et see oleks sujuv omnikanali kogemus. Inspireerivaid omni-channel näiteid võib leida siit.
Mõned numbrid USA näitel:

  • 2/3 inimestest uurivad enne ostu poes järgi telefonist, kas äkki kuskil on soodsam
  • 50% poest ostjatest teevad eeltööd internetis.
  • 67% inimestest käivad poes füüsiliselt asju vaatamas, kuid ostavad selle internetist.
  • ¼ lapsevanematest küsivad nõu enne lastele riiete soetamist Facebookist.
  • Lapsevanemate jaoks on Facebook ühtlasi ka kõige mõjukam platvorm, kui soovitakse teha riideid ja moodi puudutavad ostuotsused.
  • 3,5korda rohkem raha kulutavad kliendid, kes on eelnevalt saanud positiivse omnikanali kogemuse.

Kuidas mõjutada ostuotsust?

  • Sihi (õpilasi) läbi sotsiaalmeedia
    Igas vanuses lapsed mõjutavad ostuotsuseid, olgu selleks siis ise ostmine või vanemate mõjutamine otsuse tegemisel.
    Tee online mäng ja ole loominguline – fotomängud nt katkistest riietest, et võita terve uus garderoob esimeseks koolipäevaks. Täiskomplekt kooliks vajaminevatest tarvetest sinu tootevalikust jne.
  • Paku lühiajalisi soodustusi
    Olgu selleks siis nädalane kooliasjade soodusmüük või happy hour peale kooli kohvikus. Kuna esimesed koolinädalad on tihtipeale taas sisse harjumine ja uute suhete loomine, on eriti hea 2=1 pakkumised kohvikutes jm toidukohtades – võta uus sõber kaasa ja tule sööma!
  • Korralda sündmusi
    Näiteks tudengitele korralda raamatukogus, ühiselamus või kohvikus pimekohtingu üritusi, ühiseid filmiõhtuid, viktoriine jms. Ära tee sellest nö. Tupperware küpsetamise esitlusi vaid põimi tagasihoidlikul viisil oma tooted/teenused sellesse sündmusse (nt auhinnaks, töövahendiks vms). Kuidas sündmusi reklaamida? Mõtteid leiad siit.
  • Korduvkülastaja soodustus
    TechnologyAdvice uuringu kohaselt on 80% suurem tõenäosus korduvkülastuseks/-ostuks, kui müügikohal on huvipakkuv lojaalsusprogramm. Need toimivad küll pisut paremini igapäeva ostude puhul (kohvikud, restoranid, kohvipoed jms).
  • Tagasi kooli tähendab back to business vanemate jaoks
    Kooli algusega on hea võimalus meenutada vanematele, et nüüd, kui lapsed on päeval koolis, on taas hea võimalus alustada ka oma ideede ellu viimist. Olgu selleks siis kasvõi remonditööd kodus. Seega tuld! ehituspoed ja –firmad. Miks mitte ka päevased kontorilõuna aegsed treeninguvõimalused, soodustused lõunapakkumistele jms, mis võiks tavalist tööinimest ahvatleda. Samuti on nüüd õige aeg silma paista kõikvõimalikel huviringidel, kuhu vanemad saaksid oma lapsi panna peale kooli, et nad üksi kodus ekraanide ees ei konutaks.
  • Paku tasuta transpordi ja järelmaksu võimalusi
  • Esitle oma tooteid nii, et need kõnetaksid sihtrühma
    Kes on sinu persoona? Sea mööblipoes koolimööbel üles sedasi, et see meenutaks ühikatuba. E-poes soovita iga toote juures teisi sarnaseid tooteid või kaupu, mis sobivad sellega kokku (a’la pastakad ja vihikud).
    Target lasi lausa kogu kampaania üles ehitada lastel endil. Selle valmimist ja tulemust näeb siit.
  • Jälgi trende
    Mille järgi on lapsed (ja/või nende vanemad) hetkel nö. hullud? Mõtle, mis asjad või sündmused on praegu kuum teema ja proovi ka oma kampaaniasse selle elemente tuua.
    Populaarsete teemade leidmiseks saab kasutada ka Google Trends’i  või spetsiaalsete toodete ostuaktiivsust jälgida  Think with Google’s Shopping Insights
  • Ole kasulik
    Kampaania ei pea olema lihtsalt müük, sellest võib ka reaalset kasu olla. Paku ostulisti vanematele, jaga nõuandeid kuidas last kooliks ettevalmistada, tudengitele tee humoorikas juhis, kuidas ühikas ellu jääda, paku neile kiireid tudengilõuna retsepte, vanematele tervislikke ja kiireid hommikusöögi nõuandeid
  • Ja loomulikult reklaam, reklaam, reklaam!
    Võimalusel loo kodulehele eraldi sektsioon koolitarvetele, et neid oleks lihtne leida. Bänneri reklaami puhul loomulikult lingi siis sinna lehele.
    Ära unusta ka mobiilireklaame. The Rubicon Project leidis oma uuringus, et 60% vanematest plaanivad koolitarvete ostudel kasutada mobiili paremate pakkumiste leidmisel. 30% plaanisid aga suisa 25% ostudest teha läbi mobiili.
    Boostida või kasutada Facebook Ads Manageri? Loe mõtteid sellest artiklist!

Ja nüüd sa küsid, et aga mis minul sellest, mina ei müü koolikaupu, minul ei ole seda vaja! Vale suhtumine! Põhjuse leiab alati! Kui oled nt pillipood, paku võimalust uue kooliaasta alguse puhul soetada soodushinnaga muusikainstrument, et alustada samuti õpinguid – pillimängu omi. Sama koolitusfirmad – omanda ka ise uusi oskusi. Autokaubad – turvaline koolitee. Spordiklubi – lapsevanemad tagasi kehalise tundi.
Mõtteid on lõputult!

Milliseid edukaid tagasi kooli kampaaniaid oled ise teinud või on silma jäänud?

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu