Töötajate pildid sotsiaalmeedias = raha ettevõtte kontol?

Tänapäeval on üha enam ettevõtteid aru saanud sotsiaalmeedia võimalustest tarbijate suunamisel ja toodete müügil ning kasutavad seda aktiivselt. Kuid kas oled ka mõelnud, et klientidel on keeruline orienteeruda selles müras ning paljud brändid kasutavad samu taktikaid ja argumente, nagu “mina olen parem kui tema, sest…”. Kuidas siis ise silma paista?

Selleks, et eristuda konkurentidest ja kutsuda tarbijaid enda poole vaatama, on paljud ettevõtted hakanud oma sotsiaalmeedia turunduses keskenduma ka oma ettevõtte kultuuri ja esitlemisele igapäevaelu. See on midagi, mida soovitan pidevalt ka oma konsultatsioonidel ja koolitustel. Inimesed ei jälgi ju firmasid, vaid teisi enda suguseid. Ja lõppude lõpuks postituse teeb ju ettevõtte lehele ka inimene, mitte Firma OÜ.

Kuidas leida kliente ja miks nad peaks ostma just sinult?

Miks peaks tarbija valima paljude teiste sarnaste ja ehk isegi odavamate toodete/teenuste seast just sinu ettevõtte oma? Paljude muude faktorite juures võib üks vastus sellele küsimusele olla just ettevõtte igapäevaelu näitamine sotsiaalmeedias. Kui sa suudad oma ettevõtte sotsiaalmeediapostitustega luua tarbijates emotsionaalne side, jagades oma lugu ja kultuuri nendega, võib see aidata kaasa tugevama suhte loomisele nendega ning seeläbi ka suuremale müügiedule.

Äsja ilmunud Eesti ettevõtete sotsiaalmeediakasutuse uuringus selgus taaskord, et peamine põhjus sotsiaalmeedias kohalolekuks on teenuste ja toodete reklaam:

Mis-eesmargil-kasutate-sotsiaalmeediat
Mis-eesmargil-kasutate-sotsiaalmeediat

Samal ajal nii noorte kui täiskasvanud eestlaste sotsiaalmeediakasutuse uuring (uus tuleb sel sügisel) näitab, et jälgijad tahavad vaadata sõprade/tuttavate postitusi ja niisama vaba aega veeta.

MIks eestlane kasutab sotsiaalmeediat
MIks eestlane kasutab sotsiaalmeediat

Niisiis – ise tahame eraisikuna meelt lahutada aga niipea kui töölaua taha istume, kukume reklaami tegema. Miks?!

Therock postitus Instagramis

Seega järgnevalt proovingi sulle avada oma vaatenurka, miks oma päris tööelu näitamine eelise annab, miks tarbijad sellele hästi reageerivad ja kuidas oma ettevõtte igapäevaelu sotsiaalmeedias esitleda.

Miks sa peaksid näitama oma ettevõtte igapäevaelu sotsiaalmeedias?

Firmakultuurile keskenduv turundus toimib sotsiaalmeedias hästi, kuna see pakub tarbijatele midagi, mida nad soovivad – lugu ja inimesi, kes selle ettevõtte taga töötavad.

Miks sa jälgid mõnd suunamudijat rohkem kui teist? Paljud inimesed jälgivad influencereid just sellepärast, et nad suudavad nendega samastuda. Näiteks võivad suunamudija postitused kajastada sarnaseid huvisid, elustiili või väärtusi. See tugevdada nende seotust influenceritega, kui nad tunnevad, et neil on midagi ühist oma lemmikutega. Sama tulemuse leidsin ka eelmise suve magistritöös rääkides Eesti noortega.

Sarnaselt influenceritega, kehtib sama põhimõte ka firmade puhul – kui klient tunneb sinu ettevõtte töötajate, tõekspidamist ja kultuuriga samastumist, oled sa talle lähemal. Ta mõtleb su peale positiivsemalt ehk kaalub ostu korral just ka sind.

Seda mu mõtet kinnitab ka Harvard Business Review läbi viidud uuring, kus leiti, et tarbijad eelistavad ettevõtteid, kes suudavad luua emotsionaalse sideme oma brändiga, jagades oma lugu ja ettevõtte kultuuri tarbijatega. Seega, kui sinu ettevõte näitab oma töö igapäevaelu, aitab see luua tugevama sideme tarbijaga ning kasvatada seeläbi su pangakonto numbrit.

Huvitavaid fakte

Kuidas leida uusi kliente oma töökultuuri sotsiaalmeedias esitlemisega?

Allolevad mõtted ei ole loomulikult lõplikud. Lihtsalt esimesed, mis mul endal pähe tulid ja mida oma töös kasutanud olen.

1.      Näita oma kontorit ja ettevõtte väärtusi

Äkki on sinu kontor juba iseenesest kunstiteos või lahe paik? Äkki kasutad viimaseid rohelisi tehnoloogiaid ja teed vähema ajaga palju rohkem nii, et jääb aega ka töökaaslastega suhtlemiseks? See on sinu ettevõtte kultuuri tugev müügiargument. Kui sa räägid pidevalt, et toetad rohelist maailmavaadet, ja näitad, et ka reaalselt tööl seda viljelete, tõstab see kindlasti tublisti usalduskrediiti.

Convertali pühadepostitus
Convertali pühadepostitus

Räägid, et väärtustad töö ja pereelu? Näita näiteks sotsiaalmeedias, kui paindlikud on tööajad, kuidas pakud kaugtöö võimalust, täiendavat lapsehoolduspuhkust, tööl on laste mängunurk jne.

Vähim, mida teha saad, on töötajate tunnustamine sünnipäeva ajal. See väike, kuid oluline žest, on kindlasti meeldiv ka sünnipäevalapsele.

Onnelik-uus-korteriomanik
Onnelik-uus-korteriomanik

2.      Kuidas toode valmib? Mis viisil pakud teenust?

Näita klientidele, kuidas ettevõtet juhitakse, kuidas tooteid valmistatakse ja teenuseid pakutakse ning milline on igapäevane elu ettevõttes. Kui sul on ettevõttes vaid sina ja su ego (nagu peaaegu minul 😊 ) siis võta kampa ka külas käivad kliendid, lahedad kohtumised põnevates paikades jne. See on väga hea viis oma brändi inimlikumaks muutmiseks.

Pane toode ebatavalise tausta peale. Peipsi Pipar
Pane toode ebatavalise tausta peale. Peipsi Pipar

3.      Näita töötajaid

Kasuta oma kõige entusiastlikumaid töötajaid võimalusena rääkida sellest, miks nad armastavad sinu ettevõttes töötada. Samuti kuidas nende töökoormus aitab neil tasakaalustada oma karjääri ja isiklikku elu.

Ka võid teha nn “avatud mikrofoni” ja lasta neil filosoofiliselt mõelda oma hobide, unistuste või muude asjade üle, millest ka sinu kliendid võiksid osa ja väärtust saada.  Ka takeover on täiesti omal kohal! Teen seda oma hallatavate ettevõtete puhul ikka aeg ajalt. Eriti just Instagrami kontode puhul. See keskkond on minu klientide jaoks pigem täiendav ja vabam, Facebook nö. ametlikum, rääkimata LinkedInist.

4.      Töötajate väärtustamine ettevõttes

Üks olulisemaid ettevõtte kultuurielemente, mida saad oma sotsiaalmeedia kanalitel esile tõsta, on töötajate tunnustamine ja premeerimine, kes astuvad ekstra sammu.

Näiteks ühes uuringus leiti, et 69% töötajatest on nõus töösse rohkem panustama, kui nende tööandja annaks rohkem tunnustust. Sellist töötajate väärtustamist hindavad kindlasti ka kliendid, mistõttu mõtlevad nad sinu ettevõtte peale positiivsemate tunnetega, kui firma kes oma töötajaid avalikult ei kiida.

Ühes kinnisvarabüroos on näiteks suur kell, mida saab kõlistada kui keegi tehingu tegi. Lihtne liigutus aga pakub tehingu tegijale tunnustust.

5.      Lõbusad seigad ja vahvad koosolemised

Jagades oma ettevõtte telgitaguseid ja lõbusaid juhtumeid, muudad sa sellega oma firma klientidele nö. kättesaadavamaks ning inimlikumaks. Meil kõigil juhtub ju midagi! Ja ka firmades töötavad täiesti tavalised inimesed oma naljakate lugude ja vahvate seikadega.

Nõiamäe torditegu
Nõiamäe torditegu

Siinkohal ei oskagi head näidet tuua, mis oleks universaalne. Inimeste huumorimel on erinev. Aga vähim, mis lõbusatest koosolemistest näidata saad, on erinevad tiimiüritused. Taaskord võib mõni küsida, et mis ma teen, ma olen üksi! No siis näita ettevõtmisi koos sõprade ja perega. Milose Facebookis on palju sisu, mis on ka mul just perega koos ette võetud.

Kuidas luua persoonibrändi sotsiaalmeedias igapäevaelu näitamisega?

Esiteks räägime lahti terminid.

Mis vahe on persoonibrändil ja ettevõttebrändil?

  • Persoonibränd on inimese enda loodud bränd, mis keskendub tema isiklikule mainele ja autoriteedile. See hõlmab tema väärtuste, oskuste, kogemuste ja isiksuse esiletoomist, et luua usaldusväärne ja atraktiivne isiklik bränd. Persoonibrändi eesmärk on tavaliselt luua tugev isiklik maine ja edendada seeläbi karjääri või ettevõtlusvõimalusi.
  • Ettevõtte bränd on aga ettevõtte enda loodud bränd, mis keskendub ettevõtte mainele ja identiteedile. See hõlmab ettevõtte kultuuri, väärtuste, toodete ja teenuste esiletõstmist, et luua tugev ja usaldusväärne bränd, mis räägib oma sihtgrupiga. Ettevõtte brändi eesmärk on tavaliselt luua usaldusväärne ja tuntud bränd, mis tõmbab ligi uusi kliente ja edendab ettevõtte kasvu.

Kas persoonibrändi looja/kasvataja peaks oma igapäevaelu sotsiaalmeedias näitama?

Minu isiklik arvamus on, et kindel „jah“! Miks peaks see erinema ettevõtte brändist? Ma arvaks, et persooni puhul on see veelgi olulisem. Samas on seda ka hästi lihtne rikkuda – kui sina = ettevõte ja sina teed mingi prohmaka, langeb must pilv just sinu nime peale. Ettevõtete puhul hämatakse vastutus laiali 😊 ja vajadusel muudetakse ettevõtte nime 😀

Nii nagu ettevõtte puhul, saab ka persoonibrändi edendaja oma igapäevaelu kajastamisest sotsiaalmeedias mitmeid kasusid. Samamoodi saab ta luua isikliku suhte oma jälgijatega, jagades igapäevaelu ja andes neile võimaluse teda paremini tundma õppida. Kindlasti ei tee see paha tugevama usalduse loomisele ja lojaalsusele tema jälgijate seas.

Mihkel Lees ja koer
Mihkel Lees ja koer
Näide minu enda puhul

Kuigi tuleb tunnistada, et ma väga sihikindlalt oma isikliku brändiga ei tegele, on see sedasi loomulikult kuidagi välja kasvanud. Nii teavad mind paljud (eelkõige naised), kui naist, kes töötab laste kõrvalt.

Olen seda ka varasemalt öelnud, et mitmed-mitmed naised on minu teenuseid soovinud just seetõttu, et nad ütlevadki – ma mõistan, mis tunne on tööd laste kõrvalt teha. Nad teavadki, et minuga kokku saamisel on täiesti ok võtta kaasa lapsed või paluda keset konsulti lisaaega, et lapsed magama panna või süüa anda. Olen kohtumisi teinud mitmel korral ka mängutoas 😊

Seega kui persoonibrändi looja kajastab oma igapäevaelu sotsiaalmeedias, loob ta tõelisemaid ja autentsemaid suhteid oma jälgijatega. Lisaks võib igapäevaelu kajastamine sotsiaalmeedias aidata persoonibrändi loojal välja töötada oma isiklikku brändi ja lugu. Tema jälgijad näevad, milline on tema tööprotsess, millised on tema väärtused ja milline on tema isiksus, mis aitab neil teda kui brändi paremini mõista ja omaks võtta.

Kuidas oma ettevõtte igapäevaelu esitlemine sotsiaalmeedias aitab leida paremaid töötajaid?

Küsitluse kohaselt peab kuni 90% alla 29-aastastest inimestest sotsiaalmeediat oma peamiseks ja eelistatud viisiks suhelda potentsiaalsete tööandjatega. Kasuta oma kanaleid, et tõestada, miks sinu ettevõttes on tore töötada.

Kuidas sotsiaalmeedias häid töötajaid leida esitledes oma ettevõtte igapäevaelu sotsiaalmeedias?

  • Näita, milline on ettevõtte kultuur ja väärtused. Kui sinu firma sotsiaalmeedia kontod kajastavad positiivset ja toetavat töökeskkonda ning töötajate heaolu, tõmbab see ligi töötajaid, kes hindavad sarnaseid väärtusi.
  • Tööandja maine parandamine. Kui sa näitad oma firma igapäevast tegevust sotsiaalmeedias, siis see annab võimaluse potentsiaalsetele töötajatele saada ettekujutuse sellest, milline on ettevõtte töökeskkond ja millised on igapäevased tööülesanded. Sedasi saavad nad reaalselt hinnata, kas ettevõtte ja tema väärtused, tingimused jms oleks talle vastuvõetavad. Nii kandideerivad tõenäolisemalt need kandidaadid, kes reaalselt ka pikemalt tööle võiksid  jääda.
Keskturu legendaarne töötaja

Niisiis olenemata sellest, kas proovid jõuda tulevaste klientide, töötajate või mõlemani, tahavad nad kõik teada, kes on need päris inimesed seal ettevõttes. Seega on ettevõtte igapäevaelu näitamine sotsiaalmeedias kindlasti kasulik. Kui sinu firma jagab oma reaalset töö tegemist, töötajate lugusid ja kultuuri, tugevdab see sidet klientide ja brändi vahel. Lisaks võib see anda potentsiaalsetele töötajatele ja (investoritele) parema ülevaate sellest, kuidas ettevõte tegutseb ning milline on selle töökultuur.

Samuti kasvatab ettevõtte igapäevaelu näitamine sotsiaalmeedias firma läbipaistvust ja usaldusväärsust. Tarbijad ootavad tänapäeval ettevõtetelt avatust ja ausust, ning kui sa näitad, kuidas sa tegutsed ning kuidas töötajad panustavad ettevõtte edusse, tõstad sellega tarbijate usaldust sinu ettevõtte vastu.

Soovid värskeid uudiseid ja vaid e-maililistile tehtud eripakkumisi? Lisa oma andmed siia!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu