Reklaam Facebookis – postituse boostimine vs Facebook Ads Manager

Reklaam Facebookis – postituse boostimine vs Facebook Ads Manager

Sel korral võtan luubi alla teema, mida ise koolitustel kergelt tagaplaanil hoian – Facebooki postituse boostimine. Lihtsalt leian, et kui juba raha panustada Facebooki reklaami tegemiseks, siis teha seda korralikumalt ehk siis kasutades Facebook Business Manageri / Facebook Ads Manageri rohkemaid võimalusi. Erinevalt lihtsalt „Boost Post“ nupu vajutamist, pakub Facebook Ads Manager sulle võrreldamatult suuremad võimalused reklaami suunamiseks õige(ma)te inimesteni.

Samas koolitusi andes mõistan, et tegelikult see Boost nupu vajutus on siiski kergem tulema, just lihtsuse pärast.

Järgnevalt aga siis mõned mõtted Facebooki postituse boostimise plusside ja miinuste kohta. Olen nad kirja pannud täiesti suvalises järjekorras.

Sellest artiklist saad sa mõtteid neil teemadel:

  • Millal võiks kaaluda Facebooki postituse boostmist?
  • Mis juhtudel eelistada Facebookis reklaamimiseks Ads Manageri?

Facebooki postituse boostimine + plussid

Tänu mitmetele uuendustele on Facebooki postituse boostimine teinud olulise sammu paremuse suunas. Nii näiteks saad valida esialgse lihtsalt lehe like/meeldib üleskutse asemel ka muuhulgas kodulehe külastuse, mis optimeerib siis reklaami selliselt, et reklaamile klikkijad oleksid potentsiaalsed kodulehe külastajad.

Facebook pakub ka ise lahkelt soovitus õigema valiku tegemiseks.

Facebooki reklaamivõimalused. Boost.
Facebooki reklaamivõimalused. Boost.

Facebooki boostitud postitus asub sinu ajajoonel

Facebook postituse boostimise soovi korral tuleb sul luua see ettevõtte seinale. Või kasutada juba olemasolevat postitust. Seega ei ole sul vajadus alustada nullist reklaami ülesehitamisega. Toetades postitust rahaliselt, saab see tavaliselt ikka rohkem tähelepanu, kui orgaaniliselt levitatav postitus. Seega võimalus jõuda ka väikese vaevaga rohkemate silmadeni. Ja Facebookile aga meeldivad lehed, mille postitused on populaarsemad.

Sarnane võimalus on sul ka Facebook Ads Manageri kaudu kasutades Engagement reklaamiväljundit. Kuid selle kaudu tehes võtab see nõks kauem aega ja on algajamale ehk veidi keerulisem. Küll aga sealt saadav statistika jms on oluliselt külluslikum.

Postituse boostimine on lihtne

Erinevalt Business Manageri rohketest reklaamilahendustest ja pikemast ülesse seadmise protsessist, on boostimine kordades lihtsam. Seetõttu on ta eriti hinnas alles Facebooki tasulise reklaami teenuseid kaaluva ja sellega alustava ettevõtte jaoks.

Facebook like / meeldib nupp

See on mu väga meelevaldne üldistamine, kuid Facebook boost post nupp jääb sagedamini hiirekursori alla väiksematele ja uuematele ettevõtetele. Nende puhul on aga tihtipeale oluline oma jälgijaskonna kasvatamine. Kuid ka Facebook Business Manageri kaudu reklaami tehes on sul CTA (call-to-action ehk kutse tegevusele) nupu valikus lehekülje like / meeldimine. Selle leiad engagement objective “page likes”

Reklaam väikese eelarvega

Su reklaamieelarve ei ole hetkel mägede kõrgune? Või läheb sul nii hästi, et soovid vaid üht postitust rohkem esile tuua, kuid väiksema eelarvega? Sel juhul tasub taas Facebookis boostimise peale mõelda. Kasutades Business Manageri, on su päevane minimaalne eelarve tihtipeale kõrgem. Boostimine võimaldab aga ka vaid 1 euro päevas reklaami tegemiseks kasutada. Kas see on mõttekas? Sellele annab vastuse Facebook Insights.

Facebooki postituse boostimine – miinused

Kordades kehvem reklaami soovitud eesmärgile optimeerimine

Tehes reklaami läbi Facebook Ads Manageri, on sul 11 erinevat valikut, millele oma reklaam optimeerida. Soovid suurendada liiklust kodulehele, ergutada äpi allalaadimist, kutsuda oma üritusele jne – palun väga.

Kui sa valid näiteks „Traffic“ (nt eesmärk suunata rohkem liiklust sinu teenuste valiku lehele kodulehel), optimeerib Facebook ka reklaami vastavalt. Ta katsub leida üles need inimesed, kes seda tegevust tõenäolisemalt teha võiks. Kogu see ennustus baseerub neil inimestel, kes reklaamile klikivad ja sinna lehele lähevad. Mida rohkem liiklust, seda täpsemalt Facebook toimetada saab. Seetõttu esialgu ongi niiöelda õppimise faas (“learning phase”) kuni täitub orienteeruvalt 50 positiivset vastust. Kuid optimeerimine sellega läbi ei saa.

Facebooki reklaami eesmärgid
Facebooki reklaami eesmärgid

Väiksem sihtimisvalik

Reklaami sihtimine on postituse boostimise juures tunduvalt tagasihoidlikum. Saad küll valida vanuse, soo, piirkonna ja huvid ehk siis peamised ostupersoona näitajad. Kuid kasutamata jääb muuhulgas retargetingi võimalused ehk siis taasturundamine. Facebook custom audience ja conversion tracking on need head valikud, mida saad teha reklaamides läbi Facebook Business Manageri.

Need „soojad“ kliendid, kes on juba varem sinu Facebooki või kodulehega seotud olnud, võiksid aidata kokku hoida sinu reklaamiraha. Sa ei pea nende puhul nullist alustama oma brändi tutvustamisega.

Väiksem CTA – üleskutsete valik

Enne tõin positiivse külje pealt välja selle, et boostimise korral saad valida üleskutseks lehele like vajutamise. Kasutades reklaamimiseks Facebook Ads Manageri, on see valik aga kordades suurem:

  • No Button
  • Book Now
  • Contact Us
  • Download
  • Get Offer
  • Get Showtimes
  • Learn More
  • Listen Now
  • Request Time
  • See Menu
  • Shop Now
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Watch More
  • Send Message
  • Apply Now

Seega võimalus asjakohasema üleskutsega inimesed soovitud suunas tegutsema panna.

See võib tunduda küll pisut ebaoluline faktor, et kas mul nüüd on see õige üleskutse seal või mitte. Kuid väikestest asjadest saavad alguse suured teod. Ja inimpsühholoogia on huvitavalt üles ehitatud. Niisiis võib just see pisikene tegur – „Broneeri kohe“ nupp – olla ajendiks broneeringu kohesel tegemiseks. Võrreldes „meeldib/like“ sinu FB lehele.

Facebook CTA nuppude valik
Facebook CTA nuppude populaarsus

Boostitud postitust ei saa enam muuta

Kui sa oled kord oma seinale üles pannud postituse, ja seda siis boostinud, ei saa sa selle teksti/pilti enam muuta. Sellist valikut lihtsalt ei ole enam siis postituse juures olevale kolmele täpile vajutades, kus tavapäraselt muutmise valik on.

Vahepeal olid küll erinevad nipid, kuidas Facebooki veidi üle kavaldada, kuid praegu ma ei suutnud ühtegi toimivat enam leida. Kui sina tead, anna märku!

Tehes reklaami aga Facebook Ads Manageri kaudu, saad sa jooksvalt muuta teksti, pilti, üleskutset jne. See küll paneb Facebooki uuesti reklaami „õppima“, kui suuremaid muudatusi sisse viid, kuid muudatuste tegemise võimalus on siiski olemas.

Facebook boosted, promoted ja Facebook Ad erinevused
Facebook boosted, promoted ja Facebook Ad erinevused

A/B testimine

Sul puudub võimalus postituse testimiseks, mida Ads Manageris saad mugavalt teha erinevate Ad Set’ide abil. Boostides saad seada postitusele korraga ühe reklaamikampaania. Seega tuleb sul valik teha nii eelarve kui sihtrühma osas. Samal ajal sa ei saa aga proovida, kas käesoleval hetkel toimiks ehk hoopis paremini selle sama postituse näitamine teistele inimestele.

Ütleme, et valid reklaami potentsiaalseteks nägijateks mehed vanuses 20-50 aastat. Paned mõned parameetrid veel ja boostid postitust. Äkki tasuks hoopis näidata seda vaid 20-30 aastastele, sest nemad teevad vaid reklaami eesmärgina seatud soovituid tegevusi? Samal ajal 30-50 aastased kulutavad mõttetult reklaamiraha. Ads Managerist saad jägida nii kasulikke tegevusi tegevate inimeste sugu, vanust jpm ning testida jooksvalt ka erinevaid sihtrühmi ja mitmeid teisi parameetreid.

Boostitud postituse asukoha valik

Tehes reklaami läbi Facebook Ads Manageri, saad valida, kus reklaam ilmub – paremal servas, ajajoonel, Instagrammis, Facebooki partnerite lehtedel jne. Facebooki postituse boostimisel selliseid valikuid ei ole. Tegemist on ju seinapostitusega seega sinna ta ka jääb. Lihtsalt lisandub „sponsored“ märk juurde.

Väiksem paindlikkus reklaami ajastamiseks

Facebookis boostimisel pead sa valima päevade arvu, mil postitus rahalist toetust saab. Kasutades aga Facebook Business Manageri abi, võid lisaks päevadele valida ka konkreetsed kellaajad, mil reklaam nö. eetris on. Nt kui sa pakud päevapraade, ei ole ehk mõtet õhtul kell 10 reklaami kuvada? Parem kasuta seda raha hommikupoole, mil inimestel lõunasöögi vastu enam huvi on.

Samuti saad sa reklaami statistika pealt vaadata, millal on soovitud tegevuste tegemine kellaajaliselt suurem olnud. Sedasi hoiad taas reklaamiraha kokku. Pole mõtet Facebookis reklaami kuvada, kui sel ajal kohe üldse ei osteta.

Dynamic Creative

Lähedalt seotud A/B testimisega. Dynamic Creative võimaldab sul Ads Manageris lasta Facebookil kuvada pildi, pealkirja, teksti ja CTA-nupu kõige tõhusama kombinatsiooni.

Facebooki Dynamic Creative
Facebooki Dynamic Creative

Tekstide variatsioon

Eelmise, dünaamilise reklaami, lihtsustatud versioon on mitu teksti suvandit, mis võimaldab sul genereerida mitu reklaami varianti ainult teksti erinevuste põhjal. Seejärel optimeerib Facebook parima tekstikombinatsiooni ja kuvab seda. Sellist võimalust sul boostides aga ei ole.

Kampaania eelarve optimeerimine

Tehes reklaami Ads Manageris on sul võimalus eelarvet jaotada erinevate Ad Set’ide vahel. Facebook jaotab selle eelarve siis erinevate reklaamikomplektide vahel nii, et saada sulle parimaid tulemusi.

Kontaktandmete kogumine – Lead Ads

Lead Ads’id võimaldavad sul koguda müügivihjeid ilma inimesi Facebookist eemale saatmata. Need võimaldavad inimestel sujuvalt edastada kontaktteavet, mis tavaliselt võetakse nende profiililt, vastutasuks millegi väärtusliku eest – nt vastukaaluks tasuta juhendile, loosimängus osalemine jms.

Dünaamilised reklaamid – Dynamic Ads

Taaskord suur pluss remarketingiks, kui teed reklaami läbi Ads Manageri. Boostides sul sellist võimalust ei ole. Lihtsustatult tähendab see seda, et saad kuvada inimesele täpselt seda toodet, mida ta on sinu kodulehel vaatamas käis. Ehk siis taasturundada väga täpselt ja konkreetselt väga soojale sihtrühmale. Käisid tolmuimejat vaatamas, ära ei ostnud, ettevõte saab nüüd sulle Facebookis kuvada seda sama tolmuimejat (ja pakkuda soodushinda, kui kohe ostu lõpuni viid). Kui kasutad vaid boostimist, ei saa sa seda kunagi teha.

Custom Audiences

Kui sa ei ole kordagi Ads Manageri sisse loginud, saad boostides sihtrühmaks valida piiratud parameetrite järgi sihtrühma (vanus, sugu, piirkond, lehega seotus). Kui sa lood aga sihtrühmad Ads Manageris, on sul võimalus sihtida inimesi, kes on sinu ettevõttega juba mingil moel ühendatud, olgu see siis klientide e-maililist, veebisaidi külastajad, rakenduste kasutajad, inimesed, kes on seondunud sinu Facebooki sisuga ja palju muud.

Ja nende põhjal on siis omakorda võimalus luua Lookalike Audiences’id ehk siis sihtrühmad, kes on oma omaduste (huvid, sugu, vanus jne) sarnased sinu aluseks olevale (Custom Audiences) sihtrühmale.

Erinevad keeled

Kui su sihtrühmas on inimesi erinevatest riikidest, saad luua erinevatesse keelkondadesse erinevad tekstid. Seejärel saab Facebook dünaamiliselt näidata õigetele inimestele reklaami õiget versiooni, lähtudes sellest, mis keelt nad räägivad.

 

Kokkuvõtteks – millal Facebooki postitust boostida?

Täiesti must-valget vastest sellele muidugi ei ole, kuid mõttekohana võiks olla järgnevad valikud:

  • Kui su peamine eesmärk on tõsta brändi tuntust
  • Kui su eesmärk on suurendada postitusega seotust (kommentaarid, reaktsioonid)
  • Kui soovid suurendada lehe fännibaasi
  • Kui olemasolev postitus saab hea orgaanilise vastukaja, seega võiks proovida selle levitamist laiemale publikule.
  • Kui soovid Facebookis reklaamimisega alles tutvust teha, kuid Facebook Ads Manager võtab silme eest kirjuks 🙂

Brit Mesipuu , Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu