9 tüüpi postitusi, mida sa ei tohi sotsiaalmeediasse teha

 

Kui postitad halba sisu oma sotsiaalmeedia kanalitesse, võid varjutada kogu raske töö, mida oled teinud oma kohaloleku ülesehitamiseks ja ühenduse loomiseks kontode vaatajaskonnaga.

Järgnevalt toon postituses välja 9 sisutüüpi, mis võivad sinu sotsiaalmeedia lehte hävitada ja jälgijaid kaotama panna. Sina ju nii ei tee, eks?!

Vead sotsiaalmeedias 1 – liigne reklaam

Mõni bränd teeb vea, eeldades, et see, mis nende jaoks väärtuslik on, on oluline ka nende vaatajaskonnale ning nad kasutavad oma sotsiaalseid platvorme vaid müümiseks. Selle asemel tuleb kaaluda seda, mis on tegelikult oluline inimestele, kelleni nad proovivad jõuda.

Tasuks kaaluda reeglit 5-3-2, mis sätestab, et iga sinu avaldatud 10 postituse kohta:

  • 5 peaks olema kureeritud – teiste sisu jagamine
  • 3 peaks olema ise loodud – asjakohane sisu, mille oled ise loonud
  • 2 peaks olema meelelahutuslik ja inimlik – isiklik, lõbus ja pingevaba sisu, mis muudab sinu brändi inimlikuks.

Ise kasutan ka 2:1:1 reeglit, kus on suhe järgnev:

  • 2 kasulikku ja harivat sisu
  • 1 kasulik sisu koos kerge müügiga
  • 1 müügipostitus.

Mis iganes valemit sa aga kasutad, pea meeles, et suurem osa sinu postitustest ei saa olla enese müümine. Inimesed soovivad leida kasulikku, harivat sisu ja meelelahutust, mitte päevast päeva sinu müüdava kohta infot.

Vead sotsiaalmeedias 2 – poliitiline või usuline sisu

Religioon ja poliitika on kaks teemavaldkonda, mida inimesed tunnetavad väga tugevalt ja erinevalt. Kui sa ei ole ei usuorganisatsioon ega poliitikaguru, lõpeta parem sellise sisu tootmine. Seda tüüpi postitusi tehes pole tõenäoline, et saaksid kogu oma publikuga ühest mõistmist ja võid kindel olla, et mõnede jaoks on see sisu ebaoluline. Või veel hullem – solvav nende suhtes, kes ei jaga sinu vaateid.

Samuti mõtle mitu korda läbi, kui soovid postituse teha mõnel aktuaalsel teemal, mis tegelikult sinu valdkonnaga otseselt kokku ei lange.

Koroona viirus turunduses

Koroona viirus turunduses

Vead sotsiaalmeedias 3 – ebasobivad viraalsed postitused

Kui sul on aega vähe ja sinu suhtlusvood näevad tühjad, on kiusatus pöörduda viimase viiruslikult levinud meemi jagamise poole. Kuid ole ettevaatlik – võimalused on olemas, et sinu publik on seda juba näinud ja selle nägemine veel ühes kanalis jätab sinust mulje kui järgi jooksikust.

Vead sotsiaalmeedias 4 – negatiivne või halvustav sisu

Sinu klientide või konkurentide murede avaldamiseks on aeg ja koht – ja see pole sotsiaalmeedias.

Kui rahulolematu klient kaebab sinu Facebooki seinal, siis pane vastu kiusatusele ka ise sinna midagi vürtsikat lisada. Kui kohtled neid viisakalt ja lugupidavalt – ja teed seda võimaluse korral väljaspool avalikku keskkonda -, siis võib isegi juhtuda, et võidad nad tagasi.

Siia alla võiks liigitada ka kõikvõimalikud alternatiivmeditsiini, ebamaised nähtused, kirgi kütvad poolt ja vastu (kas piima peaks ikka jooma või ei) jms teemad. Ühe jaoks on see negatiivne teise jaoks positiivne.

Negatiivne tagasiside

Negatiivne tagasiside

Siia alla võiks lisada ka halva huumori.

Halb huumor. Tele2. Huawei

Halb huumor. Tele2. Huawei

Või veel halvem näide….

Koroonaviirus ja tasuta rehvivahetus

Koroonaviirus ja tasuta rehvivahetus

Vead sotsiaalmeedias 5 – kirja- või grammatiliste vigadega postitus

Sinu sotsiaalmeedia profiilid, nagu ka veebisait, on sinu virtuaalsed vaateaknad. Sisus vea tegemine – kas lihtne kirjaviga või äärmiselt piinlik grammatikaviga  – võib jätta sinust mitte hooliva tunde.

Kui koostad oma sisu, loe kindlasti enne avaldamist see uuesti läbi. Või veel parem, jaga seda enne postitamist kolleegiga korrektuuriks. Ise ma kasutan lihtsamate vigade vältimiseks Spellerit ja õigekeelsussõnaraamatut.

Vead sotsiaalmeedias 6 – sama sõnum kõigis sotsiaalvõrgustikes

Ehkki on soovitus säilitada brändi ühtlast häält, on viga postitada täpselt sama sisu kõigile platvormidele.

On ütlematagi selge, et kõik sotsiaalsed võrgustikud on erinevad. Nii on seal liikuvad inimesed erinevad ja ka oodatav sisu. LinkedIn on tavaliselt formaalsem, Instagram on peamiselt visuaalne ja mitteametlik, Facebookis on teretulnud ka pisut pikemad postitused, samas kui Twitter sobib rohkem väikeste pisipiltide ja GIF-ide jaoks.

Mõtle kõigile oma sotsiaalmeedia kontodele ja kohanda oma sisu igale kontole sobivaks. Isegi kui sul on igas kanalis umbes sama öelda, veendu, et sinu sõnum vastab iga platvormi stiilile ja toonile.

See on ka põhjus, miks minu arvates on väga vale automaatselt suunata Instagrami postitused otse Facebooki. Miks peaks üks inimene jälgima mõlemat kontot, kui sisu sama? Ja lisaks ei ole silmale ilus vaadata seda hashtagide joru, mis otsepostitamisega kaasa tuleb. Seega kui sa ei jõua mitut kontot hallata, halda ühte kuid tee seda korralikult.

Vead sotsiaalmeedias 7 – autoriõiguste puudumine

Teiste inimeste sisu jagamisel pole midagi halba – tegelikult soovitaksin seda julgemaltki teha. Kuid nii paljud brändid kopeerivad sisu otse teistest allikatest, neid krediteerimata.

Sama kehtib ka tsitaatide kohta – inspireerivatel tsitaatidel on oma koht, kuid kui sa ei nimeta tsiteerimise allikat, ei ole see õige.

 

Autoriõigusega kaitstud piltidega läheb asi hullemaks. Kui kasutad oma sisus pilti, mida sul pole seadusest tulenevalt õigus kasutada, võid sattuda tõsise seadusliku tule alla. Selle asemel hangi oma pildid tasuta pildipankadest või veel parem – tee nad ise.

Vead sotsiaalmeedias 8 – hashtagide liigne kasutamine

Hashtagid on kasulikud – need aitavad suurendada sinu sisu nähtavust ja jagatavust sotsiaalmeedias ning võimaldavad sul oma vaatajaskonda kasvatada. Ja eelkõige siis Instagramis.

Kuid kui lisad oma postituste juurde ebaolulisi hashtage võid muuta oma postituse loetamatuks ja vähendada asjakohasemate hashtagide olulisust.

Järgmisel korral postitamisel tee esmalt väike taustauuring, et veenduda, et valitud on asjakohased nii sinu vaatajaskonnale kui ka sisule.

Hashtagide arv Facebookis. Sproutsocial

Hashtagide arv Facebookis. Sproutsocial

Vead sotsiaalmeedias 9 – ülepostitamine

Jätsin selle viimaseks kuna tihtipeale on probleem vastupidine – postitatakse liiga vähe. Oma sotsiaalmeedia kontode aktiivsena hoidmine on oluline, kuid ära sellega üle pinguta! Nädalas jagatavate postituste arvu piiramine võib anda sulle rohkem aega meeldejäävate pealkirjade ja sisu loomiseks.

Ise ma soovitan nö. keskmisel ettevõttel hoida sagedust 2-3 postitust nädalas. Loomulikult on siin erinevusi näiteks uudisteportaalidega, kes peavad sagedamini postitusi tegema. Kuid see 2-3 postitust nädalas on minu arvates piisav sagedus, et pildis olla ja samal ajal jõutakse tegeleda aga ka muude tegevustega peale sotsiaalmeedia sisuloome.

 

 

Regulaarselt sotsiaalmeedias postitades võib olla lihtne sattuda halbadesse harjumustesse ja brändid teevad sageli vea, kui nad arvavad, et mis tahes (mittevastava) sisu postitamine on parem kui üldse mitte postitamine.

Vastupidi, negatiivse, ebaolulise või kohmaka sisu postitamine võib sinu brändi kahjustada ja kaotada sulle väärtuslikud jälgijad. Seepärast väldi ülal mainitud postituste tegemist juba täna!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht
Milos OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam/
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu