Kuidas kirjutada Facebooki reklaam, mis müüb?
Hoolimata igasugu ennustustest, et Facebook on langustrendis ja keegi enam seal ju ei käi, ei saa mööda vaadata tõsiasjast, et see on siiski endiselt populaarseim sotsiaalmeediakanal eestlaste seas.
Seega, kui sinu ettevõte teeb tasulisi reklaame sotsiaalmeedias, oleks Facebooki välja jätmine üsna rumal tegu. Kuidas aga luua seal reklaame, mis paremini müüks ja tegutsema paneks? Just sellest järgnevas artiklis juttu teengi.
NB! Loe ka “Kuidas kirjutada Facebooki reklaami pealkirju, mis suurendavad klikke?”
Facebooki reklaam – mis tagab edu?
Selleks, et Facebooki reklaam õnnestuks, on vaja mitmete asjade head kokkulangevust. Sa vajad õiget sihtimist, suurepärast ja pilkupüüdvat pilti või videot ja hästi kirjutatud reklaamteksti. Siin artiklis keskendun sellele viimasele. Teen juttu sellest, et miks hea reklaamtekst on Facebooki reklaamides oluline, ja ka mõnele strateegiale, kuidas saad kirjutada suurepäraseid Facebooki reklaame, mis ka tegelikult konverteerivad.
Milline on hea Facebooki reklaamtekst?
Kui kulutate raha Facebooki reklaamile, soovite loomulikult olla kindel, et see toimiks soovitud suunas. Hea reklaamtekst veenab reklaami nägijat edasisele tegevusele – liigub edasi sinu kodulehele, saadab sõnumi, broneerib kohtumise jne.
Suurepärane reklaamtekst on veenev ja tekitab soovi reklaamiga kaasa minna.
1. Pane paika täpsem sihtrühm
Öeldakse, et eestlasi on niigi vähe, seega ei saa täpset sihtimist teha. Nii siis üritatakse kirjutada tekst, mis sobiks igaühele. Aga nagu öeldakse – see, mis sobib kõigile, ei sobi tegelikult mitte kellelegi. Kuid kui soovid oma reklaamiga olla tõhus, pead kirjutama nii, nagu kirjutaksite ühele konkreetsele inimesele. Sa pead kogu oma tähelepanu sellele inimesele ja tema vajadustele koondama.
Kindlasti pead selgeks mõtlema ka, et millises müügitunneli osas see sihtrühm on – kas neile on vaja rääkida nullist või on nad juba soojad kliendid ja teavad sinu ettevõttest palju?
Seda teades saad kirjutada sihitud reklaame, mis kõnetavad seda väga konkreetset vaatajaskonda.
2. Erinev Facebooki reklaam erinevatele inimestele
See seonduv eelmise punktiga. Sinu kliendid pöörduvad sinu poole mitmesugustel erinevatel põhjustel, miks sa siis kasutad aga ühte üldist reklaami? Facebooki tugevuseks on võime sihtida, nii, et saad igat reklaamteksti kohendada vastavalt selle nägijale. Samuti ulatab siin väga suure abikäe Facebook Pixel. Kui sa oled näiteks ilusalong, saad Facebook Pixel’i abil suunata juuksuri eripakkumist juuksehoolduse alamlehel käijatele, maniküüri aga maniküüri lehel käinutele jne. Ja seda tehes saad Facebooki reklaamteksti kirjutada just täpselt seda sihtrühma silmas pidades.
3. Veendu, et Facebooki reklaami tekst läheb kokku visuaaliga
Paljudel ettevõtetel ei ole käepärast ühtegi sobivat pilti või videot. Seega haarab käsi liiga tihti pildipanga pakutava poole. Eriti nukker on see, et valitakse esimesena välja tulevad pildid ja seega ei ole tavaline, et mitu erinevat firmat kasutavad oma reklaamis sama reklaamnägu või -pilti.
Tulemuseks on pilt, mis ei lähe kokku reklaamtekstiga, ja see pakub Facebooki kasutajale kehva kogemust. Kui koopia ja pilt ei sobi kokku, paneb see nad mõtlema, mida reklaam tegelikult reklaamida soovib. See ei nö. kliki neil peas ära ja sinu reklaam läheb raisku. Vaataja on liiga laisk, et hakata pildi ja teksti kokkusobivust ise otsima.
Facebooki videoreklaami eelis
Video haarab emotsionaalse aju kiiremini ja paremini: kuigi staatiliste ja videoreklaamide nägemise tõenäosus on sama, tekitavad videoreklaamid emotsionaalset reageerimist kaks korda tõenäolisemalt kui staatilised.
4. Keskendu ühele üleskutsele – CTA
CTA ehk kutse tegevusele. Olen sellest kirjutanud ka eraldi artikli.
Heal Facebooki reklaamil on üks selge eesmärk. Kas proovid bränditeadlikkust tõsta, müügivihjet anda või konkreetset toodet müüa? Pole tähtis, mida soovid reklaamiga saavutada. Oluline on aga, et sinu reklaamtekstil oleks see selge üleskutse tegevusele. Ilma selleta näevad Facebooki kasutajad sinu reklaami, kuid neil pole aimugi, kuhu klõpsata või mida edasi teha.
Seega selle asemel, et kirjutada „Loe pikemalt siit, registreeri end kohe ja osta“. Pane vaid üks neist „Osta kohe!“ või „Registreeri“.
5. Hoia Facebooki reklaami tekst lühike ja väärtust pakkuv
Facebooki kasutaja scrollib oma Facebooki seina kiiresti. Mobile Marketing Association poolt läbi viidud uuringus leiti, et 2-l inimesel 3-st läks desktopis vaadates aega 2-3 sekundit, et ta tunneks ära, et tegemist on reklaamiga. Mobiilis oli see-eest see aeg aga nii lühike, kui 0,4 sekundit.
Mida klient sinu toote või teenuse kasutamisest saab? Kuidas see teda aitab? Need on valdkonnad, millele peaksid oma reklaamtekstis keskenduma. Need punktid tuleb selgeks teha lühidalt ja konkreetselt. Soovitus on teha seda ka küsimuse vormis, sest küsilause mõjub tõhusamalt kui tavalause. Seega nt selle asemel, et öelda „Saa 10eur soodustust.“, kirjuta „Kas soovid hoida kokku 10eurot?“
Seega selle asemel, et lugejaid pommitada sõnumitega selle kohta, kui tubli sa oled, peaks sinu reklaamtekst keskenduma pigem sellele, kuidas sa neid aitad ja nende elule positiivset mõju avaldad.
Facebooki reklaami pealkiri võib olla kuni 40 tähemärki, kuid soovitan piirata selle pikkusega 25 tähemärki, sedasi ei lõigata seda ära mobiilireklaamides.
6. Igal reklaami osal on oma roll
Peamine sisutekst peab käsitlema klientide valupunkte ja pakkuma lahendusi. Reklaami pealkiri peab hoidma nende tähelepanu. Kirjeldus see eest annab edasi üksikasjad ja suurendab usaldust.
Facebooki CTA nupu võimalused on piiratud, kuid proovi valida üks, mis kõige paremini vastab toimingule, mida reklaami nägev inimene tegema peaks.
7. Kasuta lihtsasti mõistetavat keelt
Facebooki reklaamtekst ei ole kõrgtasemel ilukirjandus. See on koht, kus üleliigsed sõnad tekitavad asjatud vahtu ja suunavad tähelepanu eemale.
Sinu prioriteet number üks peaks olema hõlpsasti mõistetava Facebooki reklaami kirjutamine, mis oleks arusaadav ka 5. klassi õpilasele. Kui keegi sinu reklaami näeb, peaks ta kohe aru saama:
- Mida sa pakud?
- Kuidas see talle kasu toob?
- Mida edasi teha?
Lisaks lihtsusele, pea silmas, et kasutad väljendeid ja sõnavara, mida kasutavad sinu kliendid. Ühe vihje saad näiteks sotsiaalmeedias postituste alla jäetud kommentaare lugedes. Samuti tasub küsida klienditeenindajatelt. Igapäevakeele kasutamine aitab lugejal sõnumist kiiresti aru saada.
Reklaamteksti kirjutades kujuta ette, et räägid heale sõbrale uuest tootest või teenusest. Sedasi ei lähe sa liiga tehniliseks. Ja ära unusta kasutada sobivaid emotikone.
Kui oled Facebooki reklaami teksti kirjutamise lõpetanud, loe see valjusti läbi ja pööra tähelepanu kohtadele, kus pead peatuma ja hinge tõmbama. Need on tõenäoliselt just need kohad, kus võiksid kirjutada lühemate sõnade või lausetega.
8. Kasuta numbreid
Kui müüd toodet või teenust, tahavad inimesed lõpuks ikka teada, kui palju see maksab. Seega kasuta oma reklaamtekstis julgemalt numbreid – hindu, soodusprotsente, kokku hoitavat rahasummat jne.
9. Tekita uudishimu
Me oleme uudishimulikud olendid. Kui miski tekitab meie huvi – olgu see siis uus rakendus, toode või teenus -, tahame rohkem teada saada. Seepärast võiks sinu reklaamtekst äratada meie kaasasündinud uudishimu, köites seeläbi lugejate tähelepanu.
Sul tuleb leida hea tasakaal ebamäärase ja konkreetse vahel. Sa ei saa olla nii ebamäärane, et lugejad ei saa sinu reklaamist aru, aga samuti mitte nii konkreetne, et nad ei peaks lisainfo saamiseks edasist tegevust tegema.
Sinu reklaamikoopia peab sisaldama piisavalt teavet, et tekitada intriige ja panna lugejad reklaamil klõpsama.
10. Kiirus ja piiratus
Miski ei pane huvitatud lugejaid tegutsema nii, nagu mõte millestki heast ilma jääda. Lõppude lõpuks oleme kõik kuulnud FOMOst – hirmust ilma jääda. Enamasti mõeldakse seda seoses sotsiaalmeediaga – kes pole veetnud lugematuid tunde oma Facebooki uudistevoogu sirvides, et millestki heast mitte ilma jääda. Aga kuidas seda mõistet Facebooki reklaamikoopiasse rakendada?
Seega loo kiireloomuline piiratud aja ja/või kogusega pakkumine, mis pakub suurt väärtust soodushinnaga. Siin on artikkel, mis selgitab, kuidas kasutada FOMO turundust sotsiaalmeedias.
11. Kasuta mitut vaatenurka
Kui oled ise igapäevaselt oma ettevõtte sees, võib raske olla end sellest välja lülitada ja vaadata, kas su reklaamtekst ka kõrvaltvaatajale väärtust pakub ja kaasa kutsub.
Seetõttu tasub alati uurida ka teiste vaatenurki. Üks lihtsaim viis on see, et vaata oma Facebooki seina ja seal olevaid reklaame. Millised neist panevad klõpsama? Millistest neist lihtsalt mööda kerid?
Hea mõte on (aeg ajalt) palgata reklaamteksti kirjutaja väljastpoolt ettevõtet, kes kirjutaks sulle reklaami ise või aitaks sind ajurünnakule. Samuti saad reklaami paarile töökaaslasel lugeda anda, eriti väljaspool turundusosakonda. Sedasi saad näha, kas see tekst on ka nende arvates tõhus. Ka sõprade ja perekonna peal „testimine“ ei ole üldse paha mõte. Parim oleks nende peal, kes peaksid olema ka su potentsiaalsed ostjad.
12. Testi oma Facebooki reklaami teksti
Ainus viis oma Facebooki reklaamiteksti parendamiseks on testide tegemine. Facebookis on lihtne teha A/B testi väikese kuluga, et selgitada välja, milline reklaamtekst paremini toimib. Lõppude lõpuks on ainus viis, kuidas oma tekstikirjutamise tööd parandada, teha seda kogemuste kaudu.
Seega järgmine kord reklaami üles seades loo kaks erinevat reklaamteksti. Tee A/B test, kus muud tingimused (CTA, pilt/video jne) on samad, kuid erinev on reklaamtekst. Sedasi saad näha mis sinu vaatajaskonnaga kõige enam resoneerib. Milline versioon saab kõige rohkem meeldimisi, kommentaare ja konversioone?
Parimad reklaamid Facebookis viivad lõpuks müügini. Turundajana pead veenduma, et panid kokku kõik hea reklaami koostisosad – sihtrühm, tekst, visuaal. Vaid sedasi saad sa luua reklaami, mis oma soovitud töö ära teeb. Seejuures tugev reklaamtekst on hea Facebooki reklaami ülioluline osa.
NB! Loe ka “Kuidas kirjutada Facebooki reklaami pealkirju, mis suurendavad klikke?”
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu