Kuidas kirjutada täiuslikku Instagrami pealkirja?
Naljakas, inspireeriv, tõsine? Hashtagidega või ilma? Emojid? Jne jne. Kas ka sinul on peas tuhat mõtet, kui oled Instagrami üles laadinud pildi, et mida sinna kõrvale nüüd kirjutada? Ole mureta, sa pole ainus. Seepärast katsungi järgmises artiklis teha ülevaade sellest, mida, kui palju ja kuhu Instagrami postitust tehes lisada.
Head Instagrami pealkirjad
Lühidalt – hea Instagrami pealkiri on selline, mis inspireerib ja pakub väärtust sinu jälgijatele ja sellelt ei puudu sinu ettevõtte personaalsus ning isikupära. Kusjuures ei ole vahet, kas see on vaid mõne sõnaline üllitis või oled kasutanud ära kõik 2200 tähemärki. Seni kuni sinu jälgijad leiavad, et see on kaasahaarav, kirjuta täpselt nii pikalt, kui soovid ja kuni jälgijatele meelepärane on.
Instagrami pildi pealkirjad – soovitused:
1. Võta aega kirjutamiseks
Nii nagu iga teine kirjatükk, nõuab ka Instagrami pealkirja kirjutamine sinult aega ja läbimõeldud tegutsemist. Seda ei saa teha lennult muude tööde kõrvalt. Seepärast võta hetk aega ja süvene sellesse.
Seetõttu on hea mõte postitusi ajastada, et siis end Instagrami lainele viia ja järjest mitu postitust üles seada. Mina näiteks kasutan ajastamiseks Later programmi. Sedasi on mul võimalus mõnusaid pealkirju kirjutada siis, kui selleks on kõige parem meelestatus.
2. Järjepidev brändi toon
Pean selle punkti all silmas seda, et kasuta sama tonaalsust, häält ja sõnavara nagu muudes kanalites. Kui sa Facebookis kirjutad „Tere, lugupeetud klient!“ siis Instagrami pealkiri ei saa olla „Jou-jou pihvid, mis teoksil?!“.
Kui sa ei tea, mis toonil suhelda, võid vaadata ka inspiratsiooni saamiseks mida su konkurendid teevad ja kuidas nende jälgijad kommentaarides suhtlevad.
3. Kutse tegutsemisele ehk CTA
Selline lihtne, kuid sageli ära unustatav tegevus nagu üleskutse lisamine, võib teine kord tuua märgatavat lainetust sinu postitusele. Hea CTA on aktiivne tegusõna – vaata, loe, kommenteeri, osta jne, mis paneks selle lugejat aktiivselt tegutsema. Ja pane see esimestesse lausetesse, sest siis loevad ka need, kes pikki kirjutisi ei viitsi lugeda. Ja muuhulgas ei kao see ära kolme punkti taha…
See ei tähenda, et sa peaksid absoluutselt iga postituse juurde lisama üleskutse, kuid enamusel see siiski võiks olla. Lihtne meeldetuletus, et klikitaks sinu bios olevale lingile, vastataks esitatud küsimusele kommentaarides, kasutataks sinu bränditud hashtagi või aeg ajalt miks mitte ka selge üleskutse sooritada ost.
Hea ja kenasti vormistatud CTA on suurepärane võimalus inspireerida oma jälgijaid tegema sulle soovitavaid tegevusi.
4. Kõige tähtsam algusesse
Uus blogipostitus / toode / teenus, mäng läks käima. Ära jäta seda teadaannet oma Instagrami pildi pealkirja lõppu. Tee sellega kohe algust, et haarata lugeja tähelepanu. Muutes on pealkirja esimene osa kaasahaaravaks on suur tõenäosus, et loetakse edasi ka siis, kui tegemist on sel korral pikema kirjutisega.
5. Kasuta Instagrami pealkirjas emojit
Emoji on hea viis tähelepanu tõmbamiseks. Seetõttu kasuta neid kindlasti, kuid ära liiale mine. Need pisikesed värvilised pildid Instagrami pealkirja alguses võivad lihtsasti tähelepanu tõmmata, seetõttu tee kindlasti proovi.
Hea mõte on emoji lisada CTA ette (ja järele), selliselt paistab see kutse tegevusele muu teksti seast veelgi paremini silma.
Pea aga meeles üht lihtsat emoji kasutamise soovitust – pilt ei asenda sõna, vaid täiendab seda. Ehk siis, kui soovid kirjutada näiteks, et „õues paistab ilus päike“ siis lisad päikese peale sõna „päike“ mitte selle asemel.
6. Mentions ehk mainimised ehk tag’imised
Mainimised on hea viis ühenduse loomiseks teiste Instagrami kasutajatega. Seetõttu iga kord, kui sa postitad pildi, kus on peal mõni inimene või bränd, tag’i nende konto. Sedasi saad oma jälgijatele märku anda, et sa ei ole vaid kümne küünega enda toodete ja teenuste pakkumises kinni, vaid soovid neile jagada kasulikku ja meeldivat sisu ka väljaspool enda tegemisi.
7. Tag’i sõber
Samuti võid paluda tag’ida kommentaarides lugeja sõpru, keda võiks ka sinu postitus huvitada. Hea ja lihtne viis enama tähelepanu tõmbamiseks.
8. Tag’i asukoht
Ehk siis anna märku oma jälgijatele, kus sa viibid. Asukohatähise kasutamine võimaldab sinu postitustel ilmuda koos teiste postituste ja videotega, mis on märgistatud sellel konkreetsel asukohal. See aga tähendab suuremat kokkupuudet inimestega, kes otsivad postitusi, mis on tehtud just sinu piirkonnas.
Eriti mõistlik on seda teha asukohast sõltuvatel ettevõtetel.
9. Ole läbipaistev sponsoreeritud postitustega
Iga kord, kui sul on tegemist sponsoreeritud postitusega, veendu, et annad sellest selgelt ka märku. Hashtag #ad, #sponsored, #reklaam vms. peaks olema kindlasti sinu hashtagide valikus või veel parem, Instagrami pildi pealkirja esimestes lausetes. See lihtsalt on aus sinu jälgijate suhtes ja kasvatad seeläbi kindlasti usaldatavust oma sisu suhtes.
Instagrami pildi pealkiri ja # hashtagid?
Hashtagide kasutamine Instagrami pildi pealkirjas ei ole kohustuslik, kuid kindlasti mööda külge nad maha ei jookse. On ju üks väheseid viise, kuidas uute potentsiaalsete jälgijateni jõuda, just #hashtag.
10. Bränditud hashtag
Soovitan alati igal ettevõttel, kes Instagramis aktiivselt tegutseb, luua enda ettevõttele omane ja unikaalne hashtag. Lisa see igale oma postitusele, sedasi saavad ka su jälgijad sellest teada ning soovi korral seda edaspidi ka ise kasutada. See on suurepärane viis kasutajate endi poolt loodud sisu (UGC) kokku kogumiseks ühe konkreetse hashtagi abil ja alla.
Levita oma bränditud hashtagi lisaks sotsiaalmeediale ka kodulehel, reklaamvoldikutel, toidumenüüdes, konverentsisaali riidehoius ja toolidel, tootepakenditel jne. Samuti lisa kindlasti Instagrami bio / tutvustuse juurde.
11. Hashtag Instagrami pildi pealkirja sees?
See on küll maitse küsimus, kuid tasub kaaluda hashtagide lisamist mitte ainult Instagrami pealkirja lõppu, vaid juba selle sisse. See annab sellele pealkirjale lisanüansse. Kuna hashtag on ka ülejäänud tekstist erinevat värvi, võid sedasi oma pealkirjas olevast tekstist mingeid tähtsaid sõnu veelgi paremini esile tuua.
12. Kasuta hashtage mõistlikult
Ei ole olemas maagilist numbrit, mis on parim kogus hashtagide kasutamist silmas pidades. Küll aga tasub kriitilise pilguga nad üle vaadata, et kas pildil olev ja hashtag omavahel seonduvad. Kuna praegu on kõigil võimalus hashtage jälgida siis sa ei taha ju, et pidevalt raporteeritaks sinu piltide puhul hashtagide väärkasutamise kohta. Ehk siis pilt ja hashtag ei sobi kokku. Seega pigem hoia pisut tagasi.
Vaata lisaks:
52 Real Examples of Business Instagram Captions
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu